12/131-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" серпня 2007 р. Справа № 12/131-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. при секретарі Андреєвець А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом прокурора Чаплинського району Херсонської області в інтересах держави в особі позивача - Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - Чаплинської міжрайонної виконавчої дирекції ( за дорученням)
до державного підприємства “ Дослідне господарство Інституту тваринництва степових районів ім. М.Ф.Іванова “Асканія-Нова” національного наукового селекційно - генетичного центру з вівчарства”, Херсонська область, Чаплинський р-н, смт. Асканія-Нова, вул. Червоноармійська,1, код ЄДРПОУ 32022952
про стягнення 2 051,37 грн.
за участю представників сторін:
Позивача – Дегтярьова Ю.Є. - дов. № 3/07 від 03.01.07р.
Головіна О.В. - дов.№ 22/07 від 25.06.2007р.
Відповідача –Савіцького Р.В. –дов. № 05-154 від 16.08.2007р.
Прокурора Херсонської області –Павленко І.В. –прокурора відділу
в с т а н о в и в:
Відповідно до ст.121 Конституції України на прокуратуру покладено обов'язок представництва інтересів держави в судах у випадках, передбачених законом. Згідно ч. 1 ст. 60 КАСУ, у випадках , встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав , свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.
Частиною 2 даної статті передбачено, що прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами , і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Позивач є робочим органом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в Україні, який створено у відповідності до ст. 50 Закону України „Про загальнообов"язкове державне соціальне страхування у зв"язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими народженням та похованням". Головним завданням дирекції є реалізація державної політики у сфері страхування від тимчасової втрати працездатності.
Відповідач має статус юридичної особи та у відповідності до ст. 27 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв”язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими народженням та похованням", є платником страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із народженням дитини, смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших, джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст.9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв”язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" - Фонд соціального страхування з тимчасової втрати (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов”язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону та забезпечує використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Відповідно до п.5 ст. 13 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне - страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" - виконавча дирекція Фонду представляє інтереси страховика в судових та інших органах.
Відповідно до ст. 22 вказаного Закону - платниками страхових внесків на обов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є страхувальники та застраховані особи.
Відповідно до ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" - страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць –у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
На підставі Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв”язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" та відповідно до вимог ст. 1 п. 1 Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування" підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, які використовують найману працю, зобов'язані сплачувати страхові внески у розмірі:
Для роботодавців —2,9 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці” та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;
Для роботодавців - на підприємствах та в організаціях громадських організацій інвалідів, де кількість інвалідів становить не менше 50 відсотків загальної чисельності працюючих і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менше 25 відсотків суми витрат на оплату праці, - окремо 0,7 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників-інвалідів та 2,9 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці інших працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;
Для роботодавців - на підприємствах та в організаціях товариств УТОГ і УТОС -0,5 суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно - правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;
Для найманих працівників - від суми оплати праці, що включає основну та додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб:
0,25 відсотка - для найманих працівників - інвалідів, які працюють на підприємствах і в організаціях УТОГ і УТОС.
0,5 відсотка - для найманих працівників, заробітна плата яких нижча від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи
1,0 відсотка - для найманих працівників, заробітна плата яких вища прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи.
Нижньосірогозьке колективне сільськогосподарське підприємство “Заготхудобовідгодівля” зареєстроване як платник страхових внесків до Фонду.
Відповідно до ст.20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв”язку з зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, спрямовуються на: виплату застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на поховання; фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей; утворення резерву страхових коштів у розрахунку на місяць для фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб. Порушення інтересів держави прокурор вбачає у тому, що кошти у сумі 2 051,37 грн., що є заборгованістю відповідача по страховим внескам за 1 квартал 2007 року які не надійшли до Фонду, не можуть бути спрямовані на реалізацію державної політики соціального страхування у зв"язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням. Необхідність захисту порушених інтересів держави покладає на прокурора обов'язок звернутися до суду.
На підставі викладеного, керуючись ст..23, пункту 2 частини другої статті пунктом 4 частини першої ст.17, пунктом 4 частини першої ст.162, пунктом 6 прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 20. 36-1 Закону України "Про прокуратуру, ст . 1 Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов»язкового державного соціального страхування", ст.ст. 1,9,5,20,22,23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", прокурор просить стягнути з відповідача на користь позивача суму недоїмки 2051,37 грн.
Відповідач в судовому засіданні позов визнає повністю, про що свідчить також наданий відповідачем письмовий відзив на позов.
Факт заборгованості та її розмір підтверджується складеним відповідачем звітом про нараховані внески, перерахування та витрати, пов”язані з загальнообов”язковим державним соціальним страхуванням у зв”язку з тимчасовою втратою працездатності за 1 квартал 2007р. (а.с. 8) , де у розділі 5 графа 4 зазначено суму боргу 2051,37 грн.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 94, 161-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з державного підприємства “ Дослідне господарство Інституту тваринництва степових районів ім. М.Ф.Іванова “Асканія-Нова” національного наукового селекційно - генетичного центру з вівчарства” ( 75230 вул.Червоноармійська, буд.1, Чаплинський район Херсонської області код ЄДРПОУ 32022952, р/р 26009010029002 ХДАТ "ІндексБанк", МФО 352703) на користь Херсонського обласного відділення Чаплинської районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ( вул.Леніна, 44, смт.Чаплинка Херсонської області, код 26033184, МФО 352093, ХВ "Райффайзен банк Аваль" р/р 25609173) по сплаті внесків в сумі 20514,91грн.
Виконавчий лист видати після набрання судовим рішенням законної сили та звернення заінтересованої особи з відповідною заявою.
3. Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
4. Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Т.Г. Пінтеліна
6прим.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 895932 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Пінтеліна Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні