Рішення
від 01.06.2020 по справі 500/475/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/475/20

01 червня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баранюка А.З.

за участю:

секретаря судового засідання Габрилецької С.Є.

представника позивача: Ткач І.Я.;

представника відповідача: Кущик А.Ю.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Престиж" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро престиж" (далі - позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Тернопільській області від 04.02.2020 №0006455403, яким до ТОВ "Агро Престиж" застосовано штрафну санкцію на суму 108147,88 грн на підставі пункту 1201 розділу ІІ Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ГУ ДПС в Тернопільській області 20 січня 2020 року проведено камеральну перевірку даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "Агро Престиж" за період з 02.10.2019 по 13.11.2019 про що складено акт камеральної перевірки №256/19-00-54-03/35708410 від 20.01.2020 р.

Вказаним актом перевірки встановлено порушення ТОВ "Агро Престиж", визначених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, строків реєстрації 18 податкових накладних, складених в період з 01.10.2019 по 15.10.2019 на 13 календарних днів. При граничному терміні реєстрації 31.10.2019, податкові накладні зареєстровані 13.11.2019.

Не погоджуючись із висновками акту, ТОВ "Агро Престиж" надало податковому органу заперечення №5 від 30.01.2020 р.

Заперечення було розглянуто на засіданні постійно діючої комісії щодо розгляду спірних питань ГУ ДПС у Тернопільській області, та прийнято рішення залишити висновки акту камеральної перевірки №256/19-00-54-03/35708410 від 20.01.2020 р. без змін, а заперечення без задоволення.

07 лютого 2020 на адресу позивача надійшло податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Тернопільській області від 04.02.2020 р. №0006455403, яким до ТОВ "Агро Престиж" на підставі пункту 1201.1 статті 1201 розділу II Податкового Кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів застосовано штрафну санкцію на суму 108147,88 грн. в розмірі 10% від суми несвоєчасно зареєстрованого ПДВ.

Проте, ТОВ "Агро Престиж" не погоджується із позицією податкового органу, про те, що реєстрація вказаних в акті перевірки податкових накладних проведена ТОВ "Агро Престиж" з порушенням встановлених законодавством строків та про підставність застосування до нього штрафних санкцій, тому вважає податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Тернопільській області від 04.02.2020 р. №0006455403 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою судді від 17.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі №500/475/20 та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

16.03.2020 представник відповідача подав до суду відзив на адміністративний позов (а.с. 125-130), в якому вказує, що суб`єктом господарювання порушено п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, в частині своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: 13 днів, у зв`язку з чим відсутні підстави для звільнення позивача від відповідальності за порушення податкового законодавства, тому податкове повідомлення-рішення винесене в рамках діючого законодавства.

Ухвалами суду від 17.03.2020 та 06.04.2020 розгляд справи було відкладено.

22.04.2020 представник позивача подав до суду відповідь на відзив (а.с. 153-155), в якому, зокрема зазначив, що оскільки затримка реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини ТОВ "Агро Престиж", застосування відповідачем штрафних санкцій за вказаний період є неправомірним.

Ухвалами суду від 28.04.2020 та 19.05.2020 розгляд справи було відкладено.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала, просила його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечила, просила відмовити в їх задоволенні.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, представника відповідача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступні факти.

20 січня 2020 ГУ ДПС в Тернопільській області на підставі п.п.20.1.4 ст.20 розділу І, п.75.1 ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ "Агро-Престиж" по питанню порушення терміну реєстрації податкової накладної з податку на додану вартість за період з 02.10.2019 по 13.11.2019, результати якої оформленні актом камеральної перевірки даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "Агро Престиж" №256/19-00-54-03/35708410 від 20.01.2020 (а.с. 12-13).

Як вбачається із вказаного акта, в ході перевіркою встановлено порушення ТОВ "Агро Престиж", визначених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, строків реєстрації 18 податкових накладних, складених в період з 01.10.2019 по 15.10.2019 на 13 календарних днів. При граничному терміні реєстрації 31.10.2019 податкові накладні зареєстровані 13.11.2019.

Не погоджуючись із висновками акту, ТОВ "Агро Престиж" надало податковому органу заперечення №5 від 30.01.2020 (а.с. 14-17)

Вказане заперечення було розглянуто на засіданні постійно діючої комісії щодо розгляду спірних питань ГУ ДПС у Тернопільській області, та прийнято рішення залишити висновки акту камеральної перевірки №256/19-00-54-03/35708410 від 20.01.2020 без змін, а заперечення без задоволення, про що податковий орган повідомив ТОВ "Агро Престиж" листом від 04.02.2020 №559/10-5/19-0054-03/2807 (а.с. 18).

На підставі Акта перевірки №256/19-00-54-03/35708410 від 20.01.2020, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.02.2020 р. №0006455403, яким до ТОВ "Агро Престиж" на підставі пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів застосовано штрафну санкцію на суму 108147,88 грн в розмірі 10% від суми несвоєчасно зареєстрованого ПДВ (а.с. 10).

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду із відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам у даній справі, суд виходить з критеріїв правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, що встановлені ч. 2 ст. 2 КАС України, у зв`язку з чим перевіряє чи прийнято дане рішення: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як передбачено ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та ";Про електронні довірчі послуги".

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Пунктом 109.1 статті 109 Податкового кодексу України встановлено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пункту 109.2 статті 109 Податкового кодексу України, вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України

Вищенаведені приписи дають підстави для висновку про те, що саме протиправність дії/бездіяльності є обов`язковою умовою для визнання такої дії/бездіяльності правопорушенням.

З системного аналізу наведених положень вбачається, що для вирішення питання про наявність/відсутність підстав для застосування до платника податку відповідальності за затримку реєстрації податкових накладних необхідно встановити причини, що зумовили допущення такого пропуску, та перевірити чи вчинив платник податку усі залежні від нього дії з метою належного виконання податкового обов`язку щодо своєчасної реєстрації таких документів.

Так в ході розгляду справи встановлено, що:

01.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 1 на загальну суму з ПДВ 19344,78 грн за результатами господарських взаємовідносин з Підприємством благодійного фонду "Карітас" (а.с. 21) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

02.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 2 на загальну суму з ПДВ 4142,88 грн за результатами господарських взаємовідносин з Фермерським господарством "Лав-Агро" (а.с. 24) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

02.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 3 на загальну суму з ПДВ 7200,14 грн за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ "Говерла БПК" (а.с. 27) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

02.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 4 на загальну суму з ПДВ 207518,40 грн за результатами господарських взаємовідносин з Фермерським господарством ОСОБА_1 (а.с. 28) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

04.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 5 на загальну суму з ПДВ 378000,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПАП "Довіра" (а.с. 33) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

04.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 6 на загальну суму з ПДВ 2700,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ "Суффле Агро Україна" (а.с. 36) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

04.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 7 на загальну суму з ПДВ 20000,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПОП "Тернопільське" (а.с. 39) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

07.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 8 на загальну суму з ПДВ 114400,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПАП "Дзвін" (а.с. 42) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

07.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 9 на загальну суму з ПДВ 27600,00 грн (а.с. 45) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

08.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 10 на загальну суму з ПДВ 64800,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПАП "Дзвін" (а.с. 48) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

09.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 11 на загальну суму з ПДВ 9499,92 грн за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_2 (а.с. 51) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

09.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 12 на загальну суму з ПДВ 172800,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПАП "Дзвін" (а.с. 54) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

09.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 13 на загальну суму з ПДВ 18000,00 грн (а.с. 57) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

11.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 14 на загальну суму з ПДВ 30000,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПОП "Тернопільське" (а.с. 60) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

11.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 15 на загальну суму з ПДВ 4039,92 грн за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ "Агропоінт Солюшнс" (а.с. 63) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

15.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 16 на загальну суму з ПДВ 239800,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПСА "Нічлава" (а.с. 66) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

15.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 17 на загальну суму з ПДВ 5119027,20 грн за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ "Торговий дім "Агроімпорт ЛТД" (а.с. 69) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

15.10.2019 позивачем було складено податкову накладну № 18 на загальну суму з ПДВ 50000,00 грн за результатами господарських взаємовідносин з ПОП "Тернопільське" (а.с. 72) та 29.10.2019 направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством;

З квитанцій від 29.10.2019 вбачається, що вказані накладні були доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: "документ не прийнято", підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: "накладено арешт за рішенням суду на суму податку, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (а.с. 22, 25, 28, 31, 34, 37, 40, 43, 46, 49, 52, 55, 58, 61,64, 67, 70, 73).

Як слідує із матеріалів справи, 04 жовтня 2019 року слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва по справі №757/53044/19-к була винесена ухвала, якою частково задоволено клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №6 та накладено арешт на активи - суми ліміту ПДВ в системі електронного ПДВ в Державній фіскальній службі України, що належать певним суб`єктам господарювання - юридичним особам, в тому числі і Товариству з обмеженою відповідальністю "Агро Престиж" (код ЄДРПОУ 35708410), встановивши заборону відчуження, та користування майном, а саме: активами - сумою податків в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміт ПДВ), які знаходяться на спеціальних рахунках та належать переліченим в ухвалі суб`єктам господарювання, на які останні мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та заборону службовим особам та працівникам вказаних юридичних осіб, іншим представникам за дорученням, використовувати або будь-яким чином відчужувати вище вказане майно (а.с. 75-84).

Судом встановлено, що 10 жовтня 2019 року об 18:56 Державною податковою службою України на виконання вказаної ухвали Печерського районного суду м. Києва від 04.10.2019 р. по справі №757/53044/19-к накладено арешт на суми ліміту ПДВ в системі електронного ПДВ, про що свідчить витяг з особистого кабінету платника податків ТОВ "Агро Престиж".

Проте, ухвалою Київського апеляційного суду від 31.10.2019 року (провадження №11-сс/824/5945/2019) ухвалу Печерського районного суду м. Києва від 04.10.2019 скасовано в частині накладення арешту на активи - суми ліміту ПДВ в системі електронного ПДВ в Державній фіскальній службі України, що належать, в тому числі, Товариству з обмеженою відповідальністю "Агро Престиж".

У зв`язку із цим, 13.11.2019 ДПС України було знято арешт з активів - суми ліміту ПДВ в системі електронного ПДВ в Державній фіскальній службі України, що належать Товариству з обмеженою відповідальністю "Агро Престиж", а позивач повторно направив усі 18 податкових накладних до ЄРПН для реєстрації (а.с. 23, 26, 29, 32, 35, 38, 41, 44, 47, 50, 53, 56, 59, 62, 65, 68, 71, 74).

Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд приходить до висновку, що позивач не мав можливості в період з 29.10.2019 по 13.11.2019 реєструвати в ЄРПН вищевказані податкові накладні з незалежних від нього причин, та вчинив усі необхідні та залежні від нього дії щодо надсилання на їх реєстрацію через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України.

Суд зазначає, що у разі вчинення платником податку з метою своєчасної реєстрації податкової накладної всіх необхідних дій, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, то в такому разі відсутні підстави для застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.

Вищенаведене узгоджується із правовою позицією висловленою у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.01.2018 року по справі N 804/5153/17.

Виходячи з викладеного, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 04 лютого 2020 року № 0006455403 є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно зі ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

З урахуванням вищезазначеного, та того, що у ході розгляду справи відповідачем не доведено правомірності свого рішення, суд приходить до переконання, що позовну заяву слід задоволити в повному обсязі.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 04 лютого 2020 року № 0006455403.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро престиж" сплачений судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Реквізити сторін:

позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро престиж" (вул. Острозького, 48, офіс 41, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ 35708410);

відповідач - Головне управління ДПС у Тернопільській області (вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 43189026).

Повне судове рішення складено 03 червня 2020 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено03.06.2020
Номер документу89597511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/475/20

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 09.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні