ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2020 року м. Київ № 826/16909/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючої судді - Добрівської Н.А.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомДержавної податкової інспекції у Солом`янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" простягнення заборгованості у розмірі 922493,81 грн.,
В С Т А Н О В И В:
ДПІ у Солом`янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" про стягнення заборгованості у розмірі 922493,81 грн.
Ухвалою суду від 30.11.2017 відкрито скорочене провадження в адміністративній справі.
На підставі розпорядження про повторний автоматичний розподіл від 11.10.2017 року № 7675 та відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.10.2017 визначено суддю Добрівську Н.А. для розгляду адміністративної справи № 826/16909/16 та вказану справу 19.10.2017 передано на розгляд судді Добрівській Н.А.
Ухвалою суду 01.12.2017 справу прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.
15.12.2017 набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, виклавши його в новій редакції.
Відповідно до пункту 10 підпункту 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядається за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.
Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України.
У судове засідання 12.04.2018 сторони явку повноважних представників не забезпечили.
Враховуючи неявку в судове засідання представників сторін, на підставі вимог ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
12.04.2018 судом на підставі ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв / клопотань суду не направляв.
На підставі наявних у справі доказів судом встановлено наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби №296 від 28.03.2018 року Державну податкову інспекцію у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві реорганізовано шляхом приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у м.Києві.
Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (надалі - Постанова №1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Згідно абз.4 п.2 Постанови №1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності
У абз.6 п.2 Постанови №1200 зазначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Одночасно, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. N 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" (Офіційний вісник України, 2019 р., N 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України , якою, зокрема, встановлено основні завдання Державної податкової служби України.
Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (надалі - Постанова №537) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Згідно п.2 Постанови №537 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
У п.4 Постанови №537 визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Таким чином, станом на день постановлення вказаної ухвали, особою, до якої перейшли права і обов`язки Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві у даній справі, передані на підставі наведених вищевказаних нормативно-правових актів, є Головне управління ДПС у м.Києві.
З урахуванням змісту позовних вимог та доводів, наведених на їх обґрунтування на підставі статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку про необхідність заміни первинних відповідачів процесуальним правонаступником у спірних правовідносинах - Головним управлінням ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ - 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Заборгованість, що визначена контролюючим органом у позовній заяві на загальну суму 922493,81 грн утворилась у зв`язку з несплатою у визначені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) строки зобов`язань по сплаті податку на додану вартість та податку на прибуток .
Так, у деклараціях з податку на прибуток відповідачем самостійно визначені зобов`язання:
- №9080415949 від 09.02.2015 у розмірі 4 620,00 грн;
- №9276043386 від 25.02.2016 у розмірі 1 341,00 грн.
В силу положень, закріплених в п.54.1 ст.54 ПК України така сума грошового зобов`язання вважається узгодженою.
Крім того, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість у зв`язку з несплатою грошових зобов`язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями:
- №0007742208 від 13.11.2013 у сумі 103 298,00 грн;
- №000009501 від 14.01.2016 у сумі 614 584,00 грн.
Крім того, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість у зв`язку з несплатою грошових зобов`язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями:
- №0007732208 від 13.11.2013 у сумі 108 462,00 грн;
- №0023501205 від 02.08.2016 у сумі 752,90 грн.
Податкові повідомлення-рішення №0023501205 від 02.08.2016 та №000009501 від 14.01.2016 з дотриманням вимог ст.42 та п.58.2 ст.58 ПК України надіслано на юридичну адресу платника податків, однак, повернулись не врученими з відповідною відміткою поштового відділення. Згідно з п.58.3 ст.58 ПК України таке податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до викладених у п.п.56.17.1, п.п.56.17.5 п.56.17 ст.56 ПК України податкове повідомлення-рішення на день звернення контролюючого органу до суду із даним позовом є узгодженим.
Також, на підставі п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України, Концерну була нарахована пеня з податку на додану вартість в розмірі 94 136,07 грн та з податку на прибуток - у сумі 749,98 грн.
Згідно із визначенням, наведеним в п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Так, згідно п.31.1 ст.31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством.
Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
З дотриманням порядку та строків, визначених у ст.59 ПК України, на юридичну адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" направлена податкова вимога №5028-25-25 від 07.08.2014 (отримана повноважним представником відповідача 02.09.2014).
При цьому, у відповідності до п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 87.1 статті 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Одночасно, суд звертає увагу на те, що податковий борг, що виник у зв`язку несплатою зобов`язань визначених податковими повідомленнями-рішеннями від 13.11.2013 №0007732208 та №0007742208, з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" стягнуто постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2014 у справі №826/18517/14. Вказане судове рішення набрало законної сили 27.01.2015.
Враховуючи вищезазначене та на підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи в порядку спрощеного провадження, суд приходить до висновку про доведеність контролюючим органом підстав виникнення податкової заборгованості в частині, наявність боргу з податку на додану вартість в розмірі 707 342,40 грн та з податку на прибуток - у розмірі 3 391,41 грн, а також дотримання встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку, що дає суду підстави для задоволення позову в частині.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 263, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у місті Києві задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" суму податкового боргу по сплаті податку на додану вартість та податку на прибуток у загальному розмірі 710 733 (сімсот десять тисяч сімсот тридцять три) гривні 81 коп. , шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест". з них:
- з податку на прибуток у розмірі 3 391,41 грн;
- з податку на додану вартість у розмірі 707 342,40 грн.
В задоволені решти позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено протягом 30 днів з моменту складення повного тексту до суду апеляційної інстанції в порядку, визначеному ст.ст.293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Позивач - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТБС Інвест" (код ЄДРПОУ 37739942, юридична адреса: вул. Шепелєва, 10, м. Київ, 03061).
Суддя Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89597737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні