ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2020 року Чернігів Справа № 620/1202/20
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Соломко І.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КНП Транс" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю ''КНП ТРАНС'' (далі також - ТОВ ''КНП ТРАНС'', позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (далі також - ГУДПС у Чернігівській області, відповідач1), Державної податкової служби України (далі також - ДПС України, відповідач2), в якому просить:
- визнати протиправними дії та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.02.2020 №1468957/43198795, № 1468958/43198795;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 31.01.2020 на суму 1042662,80 грн у тому числі податок на додану вартість в сумі 173777,13 грн. та податкову накладну №5 від 31.01.2020 на суму 431950,20 грн у тому числі податок на додану вартість в сумі 71991,70 грн. за датою отримання.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що спірні рішення Комісії є необґрунтованими, оскільки прийняті без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а надіслані позивачем письмові пояснення з копіями документів підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, у реєстрації яких позивачу відмовлено.
Ухвалою судді від 07.04.2020 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Представник відповідача1 подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач діяв в межах та у спосіб визначений законом, оскільки обсяг поданих позивачем документів недостатній для реєстрації ПН, при цьому податковим органом врахована наявна податкова інформація про оформлення нереальних операцій у ланцюгу руху сум ПДВ та формування схемного податкового кредиту.
Відповідач 2 відзив на позов не надав.
Відповідно до частини другої статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Представником позивача до суду подано відповідь на відзив, в якій доводи відповідача 1, викладені у відзиві, вважає необґрунтованими та безпідставними.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ТОВ ''КНП ТРАНС'' зареєстровано як юридична особа 29.08.2019, що підтверджується інформацією про юридичну особу, основним видом діяльності якого є вантажний автомобільний транспорт (основний), інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, код КВЕД 49.41,52.59, (а.с. 69-77 т.2).
В рамках провадження господарської діяльності позивачем надавались послуги з поставки та перевезення товару, у зв`язку з чим складені податкові накладні №5 від 31.01.2020 на суму 431950,20 грн. та № 6 від 31.01.2020 на суму 1042662,80 грн. та подані на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.14-15,19-20 т.1).
За результатом обробки вказаних податкових накладних їх реєстрація податковим органом зупинена, про що позивачу направлені квитанції № 9023449940 від 13.02.2020 та № 9016442197 від 10.02.2020. Підставою для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/ послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, тому запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (а.с.16 т.1, а.с.21 т.1).
21.02.2020 позивачем на адресу відповідача1 направлено повідомлення про подання пояснень щодо податкових накладних реєстрація яких зупинена, до яких додано копії первинних бухгалтерських документів (24-25 т.1).
За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 27.02.2020 №1468958/43198795 та № 1468957/43198795, яким у реєстрації податкових накладних №5, №6 від 31.01.2020 відмовлено з підстав ненадання платником податку копій первинних документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрація якої зупинена(а.с.17,22 т.1).
Не погоджуючись з діями та спірними рішеннями податкового органу, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Вищенаведені обставини, встановлені судом, перевірені, знайшли своє підтвердження, і не є спірними.
Дослідивши спірні правовідносини та надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд дійшов наступних висновків.
У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 №1797- VIII внесені зміни та доповнення до ПК України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
За визначенням, наданим у підпункті 14.1.60 пункту14.1 статті 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з положеннями пункту200.2 статті 200 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податковий кодекс України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Окреслений Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 пункту 25, пункту 26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку №1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок прийняття рішень), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку прийняття рішень визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку прийняття рішень визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку прийняття рішень визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:
1.договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2.договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3.первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4.розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5.документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень, копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Як встановлено судом, позивачем до податкового органу разом з повідомленням від 28.02.2020 № 3 надано копії документів, що визначені пунктом 5 Порядку прийняття рішень, зокрема:
- договір, укладений між ТОВ Кернел-Трейд (Замовник) та ТОВ КНП ТРАНС (Перевізник) від 17.09.2019 № К00697Т, про надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, додаток до договору, рахунок-фактура, товаро-транспортні накладні (а.с.27-147 т.1,).
- договір, укладений між ТОВ ВОГ КАРД (Продавець) та ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) від 20.01.2020 № П15827, про продаж товарів та надання послуг на умовах вказаного договору з використанням платних карток та акт приймання-передачі (а.с.148-159 т.1);
- договір, укладений між ТОВ БРЕНТ+ (Постачальник) та ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) від 07.11.2019 № 3152, на поставку нафтопродуктів та видаткові накладні (а.с.160-175 т.1);
- договір купівлі - продажу, укладений між ПП ООКО-БІЗНЕС- КОНТРАКТ (Продавець) та ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) від 22.10.2019 № 41ПК-15471/19, на продажу товарів згідно умов вказаного договору, додаток до договору, акт прийому -передачі паливних карток, накладна на відпуск товарів (а.с.176-189 т.1);
- договір, укладений між ТОВ ВУДЛЕНДФІЛД (Перевізник) та ТОВ КНП ТРАНС (Замовник) від 01.11.2019, на перевезення вантажу на умовах вказаного договору, додаткові угоди до договору, акти здачі-прийняття робіт( а.с. 190-218, т.1).
- договір, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Замовник) та ТОВ АГРОТІРТРАНС (Перевізник), від 28.01.2020 № 2 на перевезення вантажу, додаткові угоди, рахунки на оплату(а.с.219-229 т.1);
- договір, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Замовник) та ТОВ Транс- В (Перевізник) від 03.01.2020 № КН-03/01/01, на перевезення вантажу на умовах цього договору, додаткові угоди, рахунки-фактури (а.с.230-243 т.1);
- договір, укладений між ТОВ КЕРНЕЛ -ТРЕЙД (орендар) та ТОВ Чорноморськ Транс Сервіс від 08.01.2020 № б/н, про оренду місця для розташування автомобіля, що вказані в договорі, акт приймання-передачі, свідоцтво про реєстрацію ТЗ, договір найму транспортного засобу, посвідчений нотаріально від 13.01.2020 за реєстровим № 10 (а.с.244-246 т.1);
- договір найму транспортного засобу, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Орендар) та ФОП ОСОБА_1 (Орендодавець) від 06.01.2020 № б/н, рахунок на оплату, акт надання послуг автоперевезення ( а.с.3-5 т.2);
- договір найму транспортних засобів, укладений між ТОВ АВТОДИСТРИБ`ЮШИН КАРГО ПАРС (Постачальник) та ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) від 04.11.2019, рахунок, видаткова накладна (а.с.6-22, т.2);
- договір, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) та ТОВ МАО-17 (Постачальник) від 01.11.2019 № 108, на поставку товарів на умовах вказаного договору, рахунок-фактура, видаткові накладні (а.с.23-29, т.2);
- договір, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) та ТОВ INTER CARS UKRAINE (Постачальник) від 24.11.2019 № U48836, на поставку товарів на умовах вказаного договору, рахунки на оплату, накладна (а.с. 30-37, т.2);
- договір, укладений між ТОВ КНП ТРАНС (Покупець) та ТОВ 100 ШИН ОДЕСА від 02.11.2019, на поставку товарів на умовах вказаного договору, акти про надання послуг, видаткові накладні, рахунки на оплату, платіжні доручення( а.с. 41-60,т.2).
Пунктом 11 Порядку прийняття рішень визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1.ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2.та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3.та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання пункту 44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 11 Порядку прийняття рішень.
В той же час, податковим органом не зважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності.
При цьому суд враховує висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі № 822/1817/18, в якій зазначено, що загальними вимогами, які висуваються до індивідуальних актів, як актів правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Додатково суд зазначає, що наявність підстав для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, має бути підтверджена контролюючим органом у порядку, що визначений Податковим кодексом України. У разі якщо, така невідповідність полягає у надані платником податків первинних документів, що складені за підсумками господарської операції, яка фактично не здійснювалася - зазначений факт повинен бути встановлений за результатами документальної перевірки.
При вирішенні справи суд враховує правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 18 лютого 2020 року у справі № 360/1776/19, згідно з якою здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Отже, відповідачами не доведено, а судом не встановлено наявності підстав для зупинення реєстрації, складених позивачем податкових накладних №5 та № 6 від 31.01.2020.
З цього слідує, що оскаржувані рішенні, не відповідають вимогам та принципам управлінської діяльності (закріпленим у частині другій статті 2 КАС України), оскільки прийняті необґрунтовано, без урахуванням наданих платником документів, всупереч вимогам чинного законодавства, а тому рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних від 27.02.2020 №1468958/43198795 - щодо відмови у реєстрації ПН№ 5 від 31.01.2020; № 1468957/43198795 - щодо відмови у реєстрації ПН№6 від 31.01.2020, є протиправними та підлягають скасуванню.
Згідно з пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Аналогічні норми закріплені в пункті 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.10.2010, згідно якого податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Відповідно до пункту 20 вказаного Порядку у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації ПН/РК, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.
Суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати розрахунки коригування в ЄРПН.
Відтак, оскільки спірні рішення підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПН№ 5 від 31.01.2020 та ПН№6 від 31.01.2020, датою їх отримання.
Разом з тим, що стосується позовних про визнання протиправними дій податкового органу при прийнятті спірних рішень, то результатом вказаних позивачем дій стало рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, тому суд перевіряє правомірність підстав для прийняття такого рішення і, у випадку встановлення протиправності в таких діях, приймає рішення про задоволення позову. Вказане свідчить, що визнання протиправними спірних рішень охоплює в собі й визнання протиправними дій, вчинених при прийнятті рішень, тому питання протиправності дій у даному випадку, окремого окреслення судовим рішенням не потребує. Отже, в цій частині позову слід відмовити.
З огляду на наведене, позовні вимоги слід задовольнити частково.
Так, згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 8408,00 грн., тому відповідно до положень наведеної норми, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області підлягає стягненню на користь позивача пропорційно до задоволених вимог в сумі 5605,34 грн. Оригінал платіжного доручення № 387 від 31.03.2020 знаходиться в матеріалах адміністративної справи.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.02.2020 №1468957/43198795, № 1468958/43198795.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 31.01.2020 № 5 та № 6, датою їх отримання.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ''КНП ТРАНС'' судовий збір в сумі 5605,34 грн (п`ять тисяч шістсот п`ять грн) 34 коп., сплачений відповідно до платіжного доручення № 387 від 31.03.2020.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "КНП Транс", вул.Панаса Мирного, буд.22, м.Чернігів,14021, код ЄДРПОУ 43198795.
Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області вул. Реміснича, буд.11, м.Чернігів,14000, код ЄДРПОУ 43143966.
Відповідач: Державна податкова служба України, Львівська площа,8, м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393.
Повний текст рішення виготовлено 03 червня 2020 року.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2020 |
Номер документу | 89598917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні