Іванківський районний суд Київської області
смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52
Справа 2-а-63-10-1012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
9 березня 2010 року суддя Іванківського районного суду Київської областi Слободян Н.П., розглянувши у письмовому провадженні в смт. Іванків Київської областi справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районi Київської областi про визнання дiй відповідача неправомірними та зобов`язання провести перерахунок та виплату пенсгi,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до відповідача з позовом про визнання дiй вiдповідача неправомірними та зобов`язанна перерахувати та виплатити йому основну пенсiю та додаткову пенсiю, а також коштів як особі, що проживає на території добровільного гарантованого відселення. Позивач посилається на те, що він є інвалідом 2 групи, потерпілий 1 категорiї внаслідок захворювання, пов`язаного з ЛНА на ЧАЕС. Проживає в смт. Іванків, що відноситься до 3 категорії радіоактивного забруднення.
Він звернувся до відповідача із заявою про перерахування йому пенсії, як інваліду 2 групи, що настала внаслiдок Чорнобильської катастрофи та перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподїяну здоров`ю особам, вiднесеним до категоргії 1 ( інвалід 2 групи), оскільки відповгдно до ч.4 ст. 54 Закону України Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи в ycix випадках розміри пенсiй для інвалідів, щодо яких встановлено зв`язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими для 2 групи - 8 мінiмальних пенсiй за віком. Додаткова пенсiя за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, вiднесеним до категорії 1 ( інвалiдам 2 групи) відповідно до ст. 50 цього ж закону складае 75% мінімальної пенсiї за віком.
Позивач вважає відмову відповідача у перерахуванні та виплатг недоотриманих сум відповідно до визначених Законом розмірів незаконними, просить визнати такі дії незаконними та зобов`язати відповідача провести перерахунок та виплатити недоотриману пенсiю та додаткову пенсію відповідно до вимог ч.4 ст. 54 та ст. 50 зазначеного Закону, а також виплат, передбачених ст. 39 цього закону з 30.12.2009 року.
У судове засiдання сторони нез`явились, про день i час слухання. справи повідомлені вчасно. Позивач у своєму позові просить справу розглядати без його на підставі наявних доказів.
Відповідач у судове засгдання не з*явився, позовних вимог не визнав, написали письмове заперечення, i просить справу розглядати без їх участі.
Вiдповiдно до ст.122 ч.3 КАС України суд розглядає справу у письмовому проваджені на підставі наявних у справі доказів.
Судам встановлево, що позивач ОСОБА_1 є учасником ЛНА на ЧАЕС 1986 року, є потерпілим 1 категорiї, інвалідом 2 групи, що підтверджено відповідним посвідченням, довідкою МСЕК ( а.с. 6, , 7, 8, 11). Позивач, проживаючи у смт. Іванків Київської областi отримує нараховану відповідачем пенсiю відповідно до закону України Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи (а.с.
Як вбачається з заперечення відповідача та видані ним довідки про розмір пенсії, позивач у відповiдача не отримує, коштів, передбачених ст. 39 цього Закону, оскільки є працюючим пенсіонером i має отримувати цю доплату за мiсцем своеї роботи. Отже у задоволенні цих позовних вимог слід відмовити.
Вiдповiдно до ст. 50 Закону України „Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи" особам, віднесеним до категоргії 1, призначається щомісячна додаткова пенсiя за шкоду, заподіяну здоров`ю, у розмграх ..., інвалідам 2 групи - 75% мінімальної пенсії за віком.
Відповідно до ч.4 ст. 54 цього ж закону „ в ycix випадках розміри пенсiї для інвалідів, щодо яких встановлено зв`язок з Чорнобильською катастрофою, не може бути нижчим ... по 2 групі iнвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком.
Посилання відповідача у письмовому запереченні на те, що ст. 28 Закону Укратни Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування щодо розмiру мінімальної пенсії за віком не може застосовуватися до визначения розміру пеній, призначених за Законом України ,,Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи", суд вважас некоректним, оскільки в останньому визначено за базу для обрахування пенсії саме мінімальну пенсію за віком.
Вiдповiдно до Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах i районах у містах, затвердженого постановою правління ПФУ № 8-2 від 30.04.2002 року п.2.1. „ основними завданнями управління є: ... 4) забезпечення своєчасного i в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та iнших виплат, якi згiдно із законодавством здійснюють зарахування коштiв фонду та інших джерел, визначених законодавством. П.2.2. управління відповідно до покладених на нього завдань: 2) планує доходи та задатки Фонду в районі (місті) у межах своєї компетенції забезпечує виконання бюджету Фонду... 6) призначає (здійснює перерахунок) i виплачує пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати, відповідно до чинного законодавства".
Посилання відповідача на те, що головним розпорядником коштів на виплату пенсії позивачу (як i іншим таким же громадянам) є МНС України не є підставою для невипати у належних розмірах пенсії позивачу, оскільки:
Постановою КМ України № 987 вiд 20.06.2000 року „Про затвердження Порядку використання коштів фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населенна", прийнятою на виконання Закону України „Про формування, порядок надходження i використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, встановлено що ... п.3 Головним розпорядником коштів фонду є МНС. 4) МНС за місяць до початку бюджетного року подав Державному казначейству ... дані про ... територіальне розташування ( мережу) ... органів ... Пенсійного фонду..., якi одержують кошти фонду i визначаються як одержувачг коштів з власною мережею і мають право здійснювати розподіл коштів Фонду розпорядникам нижчого рiвня (далі - одержувачі з власною мережею) та одержувачам; п.5 Розпорядники нижчого рівня подають зведені кошториси i плани асигнувань територіальним органам Державного казначейства у порядку, встановленому Державним Казначейством; п.24 Видатки, пов`язані з ненаданням пільг щодо пенсійного забезпечення згiдно із Законом України ,,Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (пенсій на пiльгових умовах за вiком i стажем роботи, пенсій по інвалідності ..., додаткової пенсії, підвищена пенсiя i допомога) провадяться органами, якi виппачують пенсію Кошти на пенсійне забезпечення громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, перераховуються Державним Казначейством централізовано Пенсійному фонду; п.26 Відповідальність за правильне призначення громадянам компенсацій i допомог та своєчасність їх виплати несуть керівники підприємств, уставов i органiзацій згідно із законодавством; п.27 Підприємства, установи i організації, зазначені в ... п.24 цього Порядку, виплати компенсацій i доплат здійснюють за рахунок впасних коштів з наступним відшкодування іх за рахунок коштів Фонду за поданими органам Державного Казначейства розрахунків витрат, протагом 2 тижнів вiд дня проведения виплат. На загальну суму витрат організації виписують платіжне доручення для перерахування коштів на їх рахунок.; п.28 у разі, коли підприємство (установа, организація) здійснила виплати за рахунок власних коштів, то кошти із спеціального рахунку можуть бути перераховані підприємству, установі, організації на їх розрахунковий рахунок та основний бюджетний рахунок з метою відшкодування витрат.
3 викладеного вбачається, що пенсія та додаткова пенсія позивачу нараховувалася та виплачувалася саме відповідачем, а тому посилання на те, що вони не є розпорядниками коштiв Фонду, з якого виплачуються такі видатки, є некоректним, як i посилання на те, що кошти на такі виплати Пенсійний фонд немає. Так, Европейський Суд з прав людини у рішенні вiд 08.11 2005 року по справi „Кечко проти України" в п.23 зазначив „ суд зауважує, що в межах свободи дiй держави визначати, якi надбавки виплачувати своїм робітникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи зміни в законодавство. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок, i дотримано всі вимоги, необхiдні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовити у цих виплатах доки вiдповідні положення є чинними. П. 26 Суд не приймає до уваги аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань".
З ст. 62 Закону слідує, що Кабінет Міністрів України дав роз`яснення порядку застосування Закону, i аж ніяк не встановлює розмір компенсацій, чи змінює той, що вже вказаний в Законі. А отже постанови КМ України, на якi посилається у своєму запереченні відповiдач, як на підставу відповідності своїх дiй чинному законодавству (№ 831 та № 836 вiд 26.07.1996 року, № 523 вiд 30.05.1997 року, № 530 від 28.07.2008 року, № 936 від 20.09.2005 року, №,530 вiд 28.05 2008 року) є такими, що не відповідають нормам ст. 50 та ч.4 ст. 54 Закону України Про статус i социальний захист громадян, якi постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , що визначав за базу обрахунку пенсії таким особам з розрахунку мінімальної пенсії за віком.
В даному випадку мають враховуватися засади пріоритетності 3аконів України над урядовими нормативними актами та вимоги ст. 92 Конотитуції України, згідно якої виключно законами України визначаються права i свободи людини i громадянина ( п.1) та основи соціального захисту ( п.6).
Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією i законами України. Виплата коштів у poзмipi, який значно менший нiж той, що встановлений ст. 50, 54 Закону, є неправомірною.
Відповідно до положень Конституції України, найвищою соціальною цінністю України є людина, її права i свободи та їх гарантії визначають змiст i спрямованість діяльності держави, а i утвердження i забезпечення є головним обов`язком держави (ст.З), права i свободи людини є невідачужуваними та непорушними ( ст. 21), їх зміст i обсяг при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не може бути звужений (ст.22).
Окрім того, встановлений ч.2 ст. 95 Конституції України , ч.2 ст. 38 Бюджетного Кодексу України перелік правовідносин, якi регулюються Законом про Державний бюджет України, є вичерпним, а тому цей закон не може скасовувати чи змінювати обсяг прав і обов`язків , пільг, компенсацій i гарантій, передбачених іншими законами України, зокрема, Законом України Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , та не може будь-яким чином змінювати визначене іншими законами України правове регулювання суспільних відносин.
За змістом положень ч.2 та 3 ст. 22 Конституції України конституційні права гарантуються, а держава повинна утримуватися від прийняття, будь-яких актів, якi призводили б до скасування чи звуження вмісту та обсяг існуючих прав i свобод.
Таким чином, враховуючи викладене вище слід: визнати дгї відповідача незаконними та зобов`язати вiдповідача провести перерахунок та нарахування державної пенсії, в т.ч. недоплачених сум основної та додаткової пенсії у розмірах, визначених цими статтями за період з 30.12.2009 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 122, 161-163 Кодексу адміністрагивного судгчинства України, ст. 4 п. i 8, 5 Декрету Кабінету Міністрів України „Про Державне мито", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов здовольнити частково.
Визнати дії посадових осіб відповiдача - Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районi Київської області щодо відмови ОСОБА_1 провести перерахунок i виплату пенсії та додаткової пенсії у розмірах, передбачених ст. 50, 54
Закону України „Про статус i соціальний захист громадян, якi постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" неправомірними.
Зобов`язати відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районi Київської області провести перерахунок та нарахування державної пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст. 54 ч.4 закону України „Про статус i соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі 8 мінімальних пенсій за вiком щомісяця з урахуванням проведених виплат за період з 30 грудня 2009 року.
Зобов`язати відповідача - Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області провести перерахунок та нарахування додаткової пенсії за шкоду, заподiяну здоров`ю ОСОБА_1 відповідно до ст. 50 Закону України „Про статус i соцiальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком щомісяця з урахуванням проведених виплат за період з 30 грудня 2009 року.
В решті позовних вимог вiдмовити.
Постанова може бути оскаржена до алеляційного адмiнгстративного суду через Іванкізський районний суд шляхом подачі протягом 10 днiв з дня її проголошення заяви про апеляційне оскарження та протягом 20 днiв з дня подачi такої заяви апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду може буги подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо вона додається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апепяційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заява була подана, але апеляційна скарга не була подана в строк 20 днiв після її подання, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після алеляційного розгляду справи.
Суддя:
Суд | Іванківський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2010 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89602213 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Іванківський районний суд Київської області
Слободян Н. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні