Справа № 598/857/20
провадження № 2-а/598/42/2020
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
"03" червня 2020 р. м.Збараж
Я, суддя Збаразького районного суду Тернопільської області Гудима І.В., ознайомившись з позовною заявою ОСОБА_1 до інспектора Управління патрульної поліції в Тернопільській області Департаменту патрульної поліції старшого лейтенанта Сулипи Надії Романівни про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАМ №2591276 від 26.05.2020 року,-
встановив:
До провадження Збаразького районного суду Тернопільської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до інспектора Управління патрульної поліції в Тернопільській області Департаменту патрульної поліції старшого лейтенанта Сулипи Надії Романівни про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАМ №2591276 від 26.05.2020 року.
Дослідивши матеріали даної позовної заяви вважаю, що позовна заява подана без додержання вимог ч.5 ст.160 КАС України, а саме: в позовній заяві не зазначено відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; не зазначено відомостей щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви.
Крім того, відповідно до вимог ч.3 ст.161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Проте, позивачем до позовної заяви не додано документа, що підтверджує сплату судового збору чи документа, що підтверджує підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
У позовній заяві позивач посилається на те, що його звільнено від сплати судового збору у відповідності до ст.288 КпАП України.
Разом з тим, згідно ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
З 01 листопада 2011 року набрав чинності Закон України Про судовий збір , яким регулюються питання розміру судового збору, порядку його сплати та звільнення від сплати, а не Кодексом України про адміністративні правопорушення.
З огляду на те, що відповідно до п.3 ч.1 ст.288 КпАП України, розгляд справ про адміністративні правопорушення відбувається за правилами адміністративного судочинства, застосуванню підлягають приписи КАС України та Закону України Про судовий збір .
Статтею 5 Закону України Про судовий збір встановлені пільги щодо сплати судового збору.
Відповідно до положень статей 3, 5 Закону України Про судовий збір особи, які оскаржують постанову у справі про адміністративне правопорушення, не віднесені до кола суб`єктів, які звільняються від сплати судового збору за подання адміністративного позову, а позови з таким предметом не належать до об`єктів, за подання яких судовий збір не справляється.
Дана позиція узгоджується з позицією Великої Палати Верховного Суду, що викладена у постанові від 18.03.2020 року (провадження №11-1287апп18), згідно якої Велика Палата Верховного Суду вважає за необхідне відступити від висновку Верховного Суду України, викладеного в постанові від 13.12.2016 року (провадження № 21-1410а16) про те, що у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення судовий збір у порядку і розмірах, встановлених Законом №3674-VI, сплаті не підлягає, вказавши, що чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення.
Велика Палата Верховного Суду в контексті фактичних обставин справи та зумовленого ними застосування норм процесуального права зазначає, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати статті 2-5 Закону №3674-VI, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.
Відповідно до ст.4 Закону України Про судовий збір за подання, зокрема, до адміністративного суду позовних заяв розміри ставок судового збору диференційовано за характером спору (майновий/немайновий), а також за правовим статусом платника судового збору (фізична особа/фізична особа - підприємець/юридична особа/суб`єкт владних повноважень).
Згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 18.03.2020 року, у справах щодо накладення адміністративного стягнення за подання позовної заяви судовий збір складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
А тому, враховуючи вищевказане, позивачу необхідно сплатити судовий збір у розмірі 420 гривень 40 копійок на рахунок UA338999980313191206000019198, Банк отримувача:Казначейство України (ЕАП), код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37753768, код банку отримувача (МФО) 899998, отримувач коштів УК у Збаразькому районі 22030101, призначення платежу Судовий збір за розгляд справи у Збаразькому районному суді Тернопільської області від П.І.П. особи, яка сплачує збір і по якій справі, пункт статті 4 Закону України Про судовий збір .
Згідно ч.1 ст.169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, беручи до уваги те, що дана позовна заява подана без додержання вимог ст.ст.160, 161 КАС України, а тому її слід залишити без руху, надавши ОСОБА_1 строк для усунення вищевказаних недоліків.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суд,-
ухвалив:
Позовну заяву ОСОБА_1 до інспектора Управління патрульної поліції в Тернопільській області Департаменту патрульної поліції старшого лейтенанта Сулипи Надії Романівни про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАМ №2591276 від 26.05.2020 року залишити без руху, надавши позивачу строк для усунення вищевказаних недоліків, а саме десять днів з дня вручення позивачу даної ухвали про залишення позовної заяви без руху .
У випадку виконання позивачем вищевказаних вимог ухвали у визначений термін, позовна заява буде вважатись поданою у день первісного подання її до суду. Якщо позивач не виконає вимоги ухвали суду про усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, заява буде вважатися неподаною і повертається позивачеві.
Суддя: І.В.Гудима
Суд | Збаразький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89608049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Збаразький районний суд Тернопільської області
Гудима І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні