КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/1392/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Пасічника Ю.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КРИСТАЛЛ СВ", (вул.Приморська, 38/А, офіс 7, м.Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, код ЄДРПОУ 43256736) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 43142606); Державної податкової служби України, (Львівська пл. 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області:
- рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 4211 від 07.04.2020 року.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533317/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову в реєстрації ПН № 29 від 16.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533311/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 41 від 19.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533310/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 42 від 19.03.2020 року в ЄРПН
- рішення від 21.04.2020 року № 1533316/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 44 від 20.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533300/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 45 від 21.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533315/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 46 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533319/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 47 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533308/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 48 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533305/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 49 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533314/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 50 від 24.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533301/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 51 від 24.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533304/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 54 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533318/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 55 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533309/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 56 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533303/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 58 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533307/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 59 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533312/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 60 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533302/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 62 від 27.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533313/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 64 від 27.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533306/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 67 від 30.03.2020 року в ЄРПН.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні подані товариством з обмеженою відповідальністю КРИСТАЛЛ СВ (27500, Кіровоградська область, м. Світловодськ, вул. Приморська, буд. 38/А, офіс 7 код ЄДРПОУ 43256736): податкову накладну № 29 від 16.03.2020 року; податкову накладну № 41 від 19.03.2020 року; податкову накладну № 42 від 19.03.2020 року; податкову накладну № 44 від 20.03.2020 року; податкову накладну № 45 від 21.03.2020 року; податкову накладну № 46 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 47 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 48 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 49 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 50 від 24.03.2020 року; податкову накладну № 51 від 24.03.2020 року; податкову накладну № 54 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 55 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 56 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 58 від 26.03.2020 року; 4.16 податкову накладну № 59 від 26.03.2020 року; податкову накладну № 60 від 26.03.2020 року; податкову накладну № 62 від 27.03.2020 року; податкову накладну № 64 від 27.03.2020 року; податкову накладну № 67 від 30.03.2020 року.
Ухвалою суду від 12.05.2020р. відкрито спрощене провадження у справі, судове засідання призначено на 02.06.2020р. (т.2а.с.240-241).
02.06.2020р. учасниками справи подано клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні (т.3 а.с.23,24,25).
Зважаючи на клопотання учасників справи та керуючись ч. 3 ст. 194 КАС України розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 з порушенням норм чинного законодавства України. Оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. Однак, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. До того ж вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що він є сумлінним платником податків, а господарські операції щодо поставки продукції, за якими складено податкові накладні, підтверджується необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу.
Відповідачами надано до суду відзив на позовну заяву (т.3 а.с.3-6,17-20), у якому позов не визнали. Стверджували про законність спірного рішення, посилаючись на те, що подана позивачем податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 №1165, а надані позивачем пояснення та документи не усунули виявлене порушення. Крім того, вказували, що документи, які не надані платником податків конкретизовано у протоколі засідання Комісії з цього питання від 21.04.2020, в якому і зазначено, що на момент розгляду питання щодо реєстрації податкових накладних позивача були відсутні копії повного пакету документів. За таких умов, на переконання відповідачів, рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області є правомірними.
02.06.2020 року представником позивача подано відповідь на відзив (т.3 а.с.26-27).
Дослідивши докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "КРИСТАЛЛ СВ" зареєстровано 30.09.2019, як юридичну особу, на податковому обліку перебуває з 30.09.2019, з 01.11.2019 платник ПДВ. Основними видами діяльності якого є, зокрема, за КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, КВЕД 49.41 ватажний автомобільний транспорт, КВЕД 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, КВЕД 46.90 Неспепіалізована оптова торгівля (т.1 а.с.41-46,47).
Юридичною та фактичною адресою ТОВ "КРИСТАЛЛ СВ" є: офіс № 7 по вул. Приморській, 38 А у м. Світловодську Кіровоградської області, 27500 відповідно до Договору суборенди № ОР-23 від 01.10.2019 року.
З метою здійснення господарської діяльності, зберігання та відвантаження ТМЦ, між ТОВ "КРИСТАЛЛ СВ" та ПП "Нафтатрейд-СВ" (ЄДРПОУ 38246254) укладено Договір суборенди № 08/01/20 від 01.01.2020 року, за яким у суборенду Товариству передано наземні металеві резервуари та автомобільні ваги (т.1 а.с.66-68).
Крім цього, між ТОВ Кристалл СВ та ТОВ АЗОН-2 (ЄДРПОУ 30940997) укладено Договір №8 від 02.03.2020 року, за яким у оренду Товариству передано резервуари та додаткове технічне обладнання, насоси (т.1 а.с.70-73).
Відповідно до укладених договорів, Товариством подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність форми 20-ОПП від 13.11.2019 року, 01.10.2019 року та від 27.04.2020 року (т.1 а.с.49,50,51).
Транспортні послуги з перевезення ТМЦ, надаються ПП Нафтатрейд-СВ , відповідно до Договору про надання автопослуг №ТР-01/11/19 (т.1 а.с.55-58), ФОП ОСОБА_1 , відповідно до Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом № ТР-0008 від 24.01.2020 року (т.1 а.с.60-62), ТОВ КО ТРАНС , відповідно до Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом № 22/11/19/1 від 22.11.2019 року (т.1 а.с.63-65), ФОП ОСОБА_2 , відповідно до Договору перевезення вантажів автомобільним транспортом № 01/03 від 01.03.2020 року (т.1 а.с.53-54).
Товариством укладені договори щодо придбання товарно-матеріальних цінностей, а саме:
- 26.02.2020 року між Товариством та ТОВ ЮТЕКСНАФТОГАЗ (ЄДРПОУ 38091707) укладено Договір поставки №260220-2Ю, відповідно до якого ТОВ ЮТЕКСНАФТОГАЗ зобов`язується поставляти ТОВ Кристалл СВ не підакцизну хімічну продукцію, яка відноситься до коду УКТЗЕД 3814 (т.1 а.с.90-93);
- 13.11.2019 року між Товариством та ТОВ ЕНЕРДЖІ ОІЛ (ЄДРПОУ 41837008) укладено Договір постачання нафтопродуктів № 19 відповідно до якого ТОВ ЕНЕРДЖИ ОІЛ поставляє Товариству нафтопродукти (т.1 а.с.86-89);
- 26.12.2019 року між Товариством та ТОВ АГАТА-А (ЄДРПОУ 31086753) укладено Договір поставки № 31, відповідно до якого ТОВ АГАТА-А поставляє етанол, як складник бензину виробленого згідно ДСТУ EN 15376:2015 (т.1 а.с.81-85);
Реалізація Товариством товарно-матеріальних цінностей здійснюється на підставі Договору поставки нафтопродуктів №01-11-КЛ від 22.11.2019 року укладеному між Товариством та ПП ПОЛО-ІНВЕСТБУД (ЄДРПОУ 35026677), відповідно до якою Товариство поставляє нафтопродукти (т.1 а.с.77-80).
08.04.2020 року Товариством подано на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні: № 29 від 16.03.2020 року; № 41 від 19.03.2020 року: № 42 від 19.03.2020 року: № 44 під 20.03.2020 року; № 45 від 21.03.2020 року; № 46 від 23.03.2020 року; № 47 від 23.03.2020 року; № 48 від 23.03.2020 року; № 49 від 23.03.2020 року; № 50 від 24.03.2020 року: № 51 від 24.03.20202 рок); № 54 від 25.03.2020 року; № 55 від 25.03.2020 року: № 56 від 25.03.2020 року: № 58 від 26.03.2020 року; № 59 від 26.03.2020 року: № 60 від 26.03.2020 року; № 62 від 27.03.2020 року; № 64 від 27.03.2020 року; № 67 від 30.03.2020 року (т.1 а.с.96, 116, 135, 154, 173, 193, 213, 233, т.2 а.с.1, 21, 41, 61, 81, 101, 120, 140, 160, 181, 200, 220).
08.04.2020 року Товариством отримано квитанції про зупинення реєстрації ПН у ЄРПН з однаковим формулюванням: Товариство відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Разом з цим запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеній у ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації (т.1 а.с.97, 117, 136, 155, 174, 194, 214, 234, т.2 а.с.2, 22, 42, 62, 82, 102, 121, 141, 161, 182, 201, 221).
08.04.2020 року Товариство, через Електронний кабінет, отримано Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 4211 від 07.04.2020 року. У вказаному рішенні Товариство віднесено до платників податків, які відповідають п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, а податкова інформація сформульована, як невідповідність кодів УКТЗЕД з даними ЄРПН (т.1 а.с.48).
У зв`язку з цим, позивач на протязі 13.04.2020 - 16.04.2020 року формує та подає в електронному вигляді повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено та додає документи що підтверджують господарські взаємовідносини (т.1 а.с.98-113, 118-132, 137-151, 156-170, 175-190, 195-210, 215-230, 235-249, т.2 а.с.3-18, 23-38, 43-58, 63-78, 83-98, 103-117, 122-137, 142-157, 162-178, 183-197, 202-217, 222-238).
Доказів, які б свідчили про неподання позивачем до податкового органу вищезазначених документів суду не надано.
Між тим, Комісією ГУ ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення від 21.04.2020 року:
- №1533317/43256736 про відмову в реєстрації ПН № 29 від 16.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.95-96);
- №1533311/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 41 від 19.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.114-115);
- №1533310/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 42 від 19.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.133-134);
- №1533316/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 44 від 20.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.152-153);
- №1533300/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 45 від 21.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.171-172);
- №1533315/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 46 від 23.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.191-192);
- №1533319/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 47 від 23.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.211-212);
- №1533308/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 48 від 23.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.231-232);
- №1533305/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 49 від 23.03.2020 року в ЄРПН (т.1 а.с.250-251);
- №1533314/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 50 від 24.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.19-20);
- №1533301/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 51 від 24.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.39-40);
- №1533304/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 54 від 25.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.59-60);
- №1533318/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 55 від 25.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.79-80);
- №1533309/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 56 від 25.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.99-100);
- №1533303/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 58 від 26.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.118-119);
- №1533307/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 59 від 26.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.138-139);.
- №1533312/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 60 від 26.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.158-159);.
- №1533302/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 62 від 27.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.179-180);
- №1533313/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 64 від 27.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.198-199);
- №1533306/43256736 про відмову у реєстрації ПН № 67 від 30.03.2020 року в ЄРПН (т.2 а.с.218-219).
Підставами відмови вказано ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити ) .
Не погодившись з цими рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до цієї норми та підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної);
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарги).
Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно п.п.6, 7, 10, 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних мотиви контролюючого органу (п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку), суд зазначає наступне.
Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком № 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
За формою та змістом оскаржуване рішення відповідача №4211 від 07.04.2020 відповідає вимогам Додатку № 4 до Порядку № 1165.
Так, у рішенні зазначено про відповідність позивача критеріям ризиковості платника, зокрема, п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку) .
В оскаржуваному рішенні вказане поле заповнено та зазначено таке невідповідність кодів УКТ ЗЕД з даними ЄРПН .
Судом встановлено, що оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку за ознакою - невідповідність кодів УКТ ЗЕД з даними ЄРПН , як і не містить доказів наявності податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.
Відповідно до п. 25 Порядку № 1165 Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з п.44-46 Порядку № 1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Із долучено відповідачем до матеріалів відзиву протоколу №62 від 07.04.2020р. (т.3а.с.7-9) вбачається, що в ході розгляду питань порядку денного, в т.ч щодо віднесення позивача до переліку ризикових платників, зазначено, що за результатами аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства, податкового кредиту та податкових зобов`язань встановлені факти реалізації товарів та надання послуг при недостатній чисельності та відсутності виробничих потужностей, маніпулювання податкової звітністю, ймовірне використання зазначеного підприємства у якості інструменту формування схемного податкового кредиту суб`єктам господарювання реального сектору економіки, та сприяння в несплаті податків до бюджету.
Суд зазначає, що вказані висновки не відповідають підставам віднесення позивача до п. 8 Критеріїв ризиковості платників (невідповідність кодів УКТ ЗЕД з даними ЄРПН). Зміст протоколу №62 від 07.04.2020р. вказує на те, що за результатами аналізу зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних, встановлено, що товариством здійснювалось придбання: олива, конденсат газовий, сольвент, сировина вуглеводнева, розчинники, етанол, канцлерські товари, автопослуги, оренда ємностей; реалізація: олива, конденсат газовий, сольвент, сировина вуглеводнева, розчинники, етанол, тобто асортимент товарів придбаних повністю відповідає асортименту реалізованих товарів, що виключає робити висновки про невідповідність кодів УКТ ЗЕД з даними ЄРПН.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознакою невідповідність кодів УКТ ЗЕД з даними ЄРПН , у зв`язку з чим рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 07 квітня 2020 року №4211 є протиправним та підлягає скасуванню.
Посилання відповідача на правову позицію ВС висловлену у постанові від 20.11.2019 по справі № 480/4006/18 суд дослідивши відхиляє з огляду на те, що остання викладена стосовно норм Порядку № 117, який діяв до 31.01.2020 включно.
Наразі правовідносини сторін врегульовані проаналізованим вище Порядком № 1165, який істотно відрізняється від Порядку № 117 в частині встановлення відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Зокрема, істотні відмінності полягають саме у тому, що за Порядком № 1165 контролюючий орган приймає рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку, про що безпосередньо зазначається у самому рішенні.
Відтак, висновок ВС про те, що дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами, якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) рівно як і протокол Комісії не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків, - в даному випадку застосуватись не може, бо змінилося правове регулювання спірних правовідносин.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до пунктів 25 - 26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Згідно пунктів 42, 44 - 46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Так, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Посилання відповідача в оскаржуваних рішеннях на те, що "платником податків не подано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні" спростовується доказами, які містяться в матеріалах справи.
До того ж, посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
При цьому, як вбачається із протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 21.04.2020 №46, по результатах розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій (з урахуванням отриманих документів), вирішили відмовити у реєстрації накладних № 29 від 16.03.2020 року; № 41 від 19.03.2020 року; № 42 від 19.03.2020 року; № 44 від 20.03.2020 року; № 45 від 21.03.2020 року; № 46 від 23.03.2020 року; № 47 від 23.03.2020 року; № 48 від 23.03.2020 року; № 49 від 23.03.2020 року; № 50 від 24.03.2020 року; № 51 від 24.03.2020 року; № 54 від 25.03.2020 року; № 55 від 25.03.2020 року; № 56 від 25.03.2020 року; № 58 від 26.03.2020 року; № 59 від 26.03.2020 року; № 60 від 26.03.2020 року; № 62 від 27.03.2020 року; № 64 від 27.03.2020 року; № 67 від 30.03.2020 року ТОВ "КРИСТАЛИ СВ", у зв`язку з тим, що недостатня чисельність та виробничих потужностей для здійснення фінансово-господарської діяльності, наявність в органах державної фіскальної служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій помилково складена податкова накладна (т.3 а.с.10-15).
Проте, суд не погоджується з такими доводами відповідача, оскільки спростовуються матеріалами справи, а також у відповідача в наявності вказані докази, на підставі яких останній міг перевірити первинну документацію щодо господарської операції по якій позивачу було зупинено реєстрацію податкових накладних. Так, ТОВ "КРИСТАЛИ СВ" подавалися до податкового органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність (т.1 а.с.49,50,51).
Отже, на думку суду, оскаржувані рішення не містятять чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 29 від 16.03.2020 року; № 41 від 19.03.2020 року: № 42 від 19.03.2020 року: № 44 під 20.03.2020 року; № 45 від 21.03.2020 року; № 46 від 23.03.2020 року; № 47 від 23.03.2020 року; № 48 від 23.03.2020 року; № 49 від 23.03.2020 року; № 50 від 24.03.2020 року: № 51 від 24.03.20202 рок); № 54 від 25.03.2020 року; № 55 від 25.03.2020 року: № 56 від 25.03.2020 року: № 58 від 26.03.2020 року; № 59 від 26.03.2020 року: № 60 від 26.03.2020 року; № 62 від 27.03.2020 року; № 64 від 27.03.2020 року; № 67 від 30.03.2020 року.
На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".
Відповідачем - 1 по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності прийнятого оскаржуваного рішення.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч вимогам чинного законодавства, у зв`язку із чим є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ Кристалл СВ № 29 від 16.03.2020 року; № 41 від 19.03.2020 року: № 42 від 19.03.2020 року: № 44 під 20.03.2020 року; № 45 від 21.03.2020 року; № 46 від 23.03.2020 року; № 47 від 23.03.2020 року; № 48 від 23.03.2020 року; № 49 від 23.03.2020 року; № 50 від 24.03.2020 року: № 51 від 24.03.20202 рок); № 54 від 25.03.2020 року; № 55 від 25.03.2020 року: № 56 від 25.03.2020 року: № 58 від 26.03.2020 року; № 59 від 26.03.2020 року: № 60 від 26.03.2020 року; № 62 від 27.03.2020 року; № 64 від 27.03.2020 року; № 67 від 30.03.2020 року.
Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Аналізуючи наведені положення, суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.
При фактичних обставинах даної справи суд вважає, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні № 29 від 16.03.2020 року; № 41 від 19.03.2020 року: № 42 від 19.03.2020 року: № 44 під 20.03.2020 року; № 45 від 21.03.2020 року; № 46 від 23.03.2020 року; № 47 від 23.03.2020 року; № 48 від 23.03.2020 року; № 49 від 23.03.2020 року; № 50 від 24.03.2020 року: № 51 від 24.03.20202 рок); № 54 від 25.03.2020 року; № 55 від 25.03.2020 року: № 56 від 25.03.2020 року: № 58 від 26.03.2020 року; № 59 від 26.03.2020 року: № 60 від 26.03.2020 року; № 62 від 27.03.2020 року; № 64 від 27.03.2020 року; № 67 від 30.03.2020 року, датою їх подання.
Відповідно до ч.1 ст.243 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, здійснені позивачем документально підтверджені витрати на оплату судового збору у сумі 44142,00 грн. (т.1 а.с.1), підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області:
- рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 4211 від 07.04.2020 року.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533317/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову в реєстрації ПН № 29 від 16.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533311/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 41 від 19.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533310/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 42 від 19.03.2020 року в ЄРПН
- рішення від 21.04.2020 року № 1533316/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 44 від 20.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533300/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 45 від 21.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533315/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 46 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533319/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 47 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533308/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 48 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533305/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 49 від 23.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533314/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 50 від 24.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533301/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 51 від 24.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533304/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 54 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533318/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 55 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533309/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 56 від 25.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533303/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 58 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533307/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 59 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533312/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 60 від 26.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533302/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 62 від 27.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533313/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 64 від 27.03.2020 року в ЄРПН.
- рішення від 21.04.2020 року № 1533306/43256736 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації ПН № 67 від 30.03.2020 року в ЄРПН.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні подані товариством з обмеженою відповідальністю КРИСТАЛЛ СВ (27500, Кіровоградська область, м. Світловодськ, вул. Приморська, буд. 38/А, офіс 7 код ЄДРПОУ 43256736): податкову накладну № 29 від 16.03.2020 року; податкову накладну № 41 від 19.03.2020 року; податкову накладну № 42 від 19.03.2020 року; податкову накладну № 44 від 20.03.2020 року; податкову накладну № 45 від 21.03.2020 року; податкову накладну № 46 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 47 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 48 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 49 від 23.03.2020 року; податкову накладну № 50 від 24.03.2020 року; податкову накладну № 51 від 24.03.2020 року; податкову накладну № 54 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 55 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 56 від 25.03.2020 року; податкову накладну № 58 від 26.03.2020 року; 4.16 податкову накладну № 59 від 26.03.2020 року; податкову накладну № 60 від 26.03.2020 року; податкову накладну № 62 від 27.03.2020 року; податкову накладну № 64 від 27.03.2020 року; податкову накладну № 67 від 30.03.2020 року, датою їх подання.
Присудити на користь ТОВ КРИСТАЛЛ СВ (код ЄДРПОУ 43256736) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 22071,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ:43142606).
Присудити на користь ТОВ КРИСТАЛЛ СВ (код ЄДРПОУ 43256736) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 22071,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ: 43005393).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89624809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні