ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/1272/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2020 року зал судових засідань № 11
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
за участю:
секретаря судового засідання Кушика Й.-Д. М.,
представника позивача Бердара С. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 (далі - позивач) до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області код ЄДРПОУ 04374080, місцезнаходження: 80463, Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, с. Старий Яричів (далі - відповідач), в якому позивач просить:
- визнати протиправною бездіяльність Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області та зобов`язати її розглянути: клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0454 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0455 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0456 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства.
Ухвалою від 02.03.2020 суддя прийняв позовну заяву до розгляду й відкрив провадження у справі.
Ухвалою від 15.04.2020 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою від 13.05.2020 суд витребував від Львівської дирекції ПАТ "Укрпошта" інформацію про час, дату і місце вручення поштових відправлень ОСОБА_1 , адресованих Старояричівській сільській раді Кам`янка-Бузького району Львівської області 80463, Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, с. Старий Яричів, відправлених 04.12.2019, накладні: №7900515250391, №7900515250413, №7900515250405, трек-номери: 7900515250391, 7900515250413, 7900515250405, а також від Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області належним чином засвідчену копію журналу вхідної кореспонденції за період з 04.12.2019 по 06.02.2020.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач порушив вимоги Земельного кодексу України, оскільки не розглянув та не надав відповіді на клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок.
23.03.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти позовних вимог заперечив повністю. Відзив обгрунтований тим, що Старояричівська сільська рада Кам`янка-Бузького району Львівської області не отримувала клопотань позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок, а тому немає підстав для їх розгляду.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав. Просив суд задовольнити позов повністю.
В судове засідання відповідач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Подав до суду клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
04.12.2019 позивач, згідно з накладними №7900515250391, №7900515250413, №7900515250405, надіслав відповідачу клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0454 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0455 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0456 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства.
Проте, вказані клопотання не розглянуті та жодних пояснень чи відповідей не надіслано.
Вважаючи бездіяльність відповідача щодо розгляду вказаних клопотань протиправною, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.
При вирішенні спору по суті суд виходив з наступного.
Статею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.
Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Статтями 2 та 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Земельні відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених зазначеним Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених зазначеним Кодексом. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених ЗК України, провадиться один раз за кожним видом використання. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно з пунктом "б" частини першої статті 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Статею 118 ЗК України передбачений порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статею 122 вказаного Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статею 122 вказаного Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені зазначеною статею.
Згідно із частиною сьомою статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статею 122 зазначеного Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статею 122 вказаного Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Суд встановив, що позивач згідно з накладними №7900515250391, №7900515250413, №7900515250405 надіслав відповідачу клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0454 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0455 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0456 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства.
Згідно з наданою позивачем роздруківкою відстеження трек-номерів 7900515250391, 7900515250413, 7900515250405 відправлення вручені відповідачу особисто 05.12.2019.
Водночас, з наданої відповідачем роздруківки відстеження трек-номерів 7900515250391, 7900515250413, 7900515250405 вбачається, що відправлення 06.02.2020 передано на зберігання.
Задля усунення вказаних суперечностей, суд ухвалою від 13.05.2020 витребував від Львівської дирекції ПАТ "Укрпошта" інформацію про час, дату і місце вручення поштових відправлень ОСОБА_1 , адресованих Старояричівській сільській раді Кам`янка-Бузького району Львівської області 80463, Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, с. Старий Яричів, відправлених 04.12.2019, накладні: №7900515250391, № 7900515250413, № 7900515250405, трек-номери: 7900515250391, 7900515250413, 7900515250405.
На виконання зазначеної ухвали акціонерне товариство Укрпошта листом від 26.05.2020 № 12.2.1-04-584 повідомило суд про те, що за інформацією ВПЗ Львів-Старий Яричів, рекомендовані поштові відправлення 7900515250391, 7900515250413, 7900515250405 не вручені та повернуті відправнику через не запит адресата та закінчення терміну зберігання поштових відправлень.
Крім цього, суд ухвалою від 13.05.2020 витребував від Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області належним чином засвідчену копію журналу вхідної кореспонденції за період з 04.12.2019 по 06.02.2020.
На виконання зазначеної ухвали 02.06.2020 до суду надійшов лист Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області №302 від 26.05.2020 із належним чином засвідченою копією журналу вхідної кореспонденції за період з 04.12.2019 по 06.02.2020, з якої не вбачається надходження до відповідача клопотань позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок.
Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про те, що відповідач не отримував клопотань позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок, що, в свою чергу, свідчить про відсутність підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо розгляду таких клопотань.
Відтак, суд вважає, що відсутні підстави для зобов`язання відповідача розглянути: клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0454 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0455 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства; клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки за кадастровим номером: 4622186200:05:000:0456 площею 1 га, що знаходиться в межах населеного пункту, для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.
Керуючись статтями 6, 9, 73-76, 242, 243, 244, 245 КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
у задоволенні позову ОСОБА_1 до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Судові витрати між сторонами не розподіляються.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Повне рішення суду складене 4 червня 2020 року.
Суддя А.Г. Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89625040 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні