Рішення
від 04.06.2020 по справі 480/1558/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 червня 2020 р. Справа № 480/1558/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Гелети С.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження у приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп" до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Кролевецьке дочірнє агролісогосподарське підприємство "Кролевецький агролісгосп" (далі - позивач, Кролевецьке ДАП "Кролевецький агролісгосп") звернулось до суду з позовною заявою до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства (далі - відповідач, СОУ лісового та мисливського господарства), в якій просить зобов`язати СОУ лісового та мисливського господарства повторно розглянути заяву Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп" від 14.02.2020 № 57749 в частині видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубки головного користування (лісорубний квиток) на наступні ділянки: Ярославське лісництво: кв. 29, вид. 30, пл. 1,5 га; Кролевецьке лісництво: кв. 11, вид. 24(3), пл. 1,6 га; кв. 11, вид. 37(3), пл. 1,5 га; кв. 16, вид. 38(3), пл. 2,4 га; кв. 20, вид. 2(4), пл. 3,0 га; кв. 24, вид. 62, пл. 1,9 га; кв. 31, вид. 57(1), пл. 1,2 га; кв. 31, вид. 65, пл. 1,9 га; кв. 38, вид 47(1), пл. 1,8 га; кв. 44, вид. 23(4), пл. 1,1 га; кв. 49, вид. 41(1), пл. 1,7 га; кв. 54, вид. 27(1), пл. 1,3 га; кв. 59 вид. 38(4), пл. 1,1 га; кв. 59 вид. 38(5), пл. 2,8 га; кв. 59, вид. 38(6), пл. 1,8 га. Разом 15 ділянок на площі 26,6 га.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що СОУ лісового та мисливського господарства незаконно відмовило у видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на ділянки площею понад 1 га. Позивач не погоджується із таким рішенням, оскільки підприємство має усі необхідні дозвільні документи, в тому числі проект організації та розвитку лісового господарства, затверджений Міністерством екології та природних ресурсів.

Представник відповідача подав до суду відзив у якому проти позовних вимог заперечує, просить відмовити в їх задоволенні та зазначив, що за результатами перевірки, проведеної Державною екологічною інспекцією, СОУ лісового та мисливського господарства отримало припис від 05.04.2019 № 2/6-15-1 відповідно до якого спеціальні дозволи на рубки головного користування площею понад 1 га необхідно видавати лише після оцінки впливу на довкілля. У зв`язку із цим, листом від 21.02.2020 СОУ лісового та мисливського господарства повідомило позивача про неможливість видачі спеціальні дозволи на зазначені у заяві Кролевецького ДАП "Кролевецький агролісгосп" ділянки.

Ухвалою суду від 13.03.2020 відрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Кролевецьке ДАП "Кролевецький агролісгосп" є постійним лісокористувачем переданих у користування земельних ділянок відповідно до рішення Сумської обласної ради від 19.10.2000 "Про вилучення і надання земельних ділянок для несільськогосподарських потреб".

Матеріалами справи підтверджується, що позивач звернувся до відповідача із заявою від 14.02.2020 № 577449 про виписку лісорубного квитка на рубки головного користування на наступні ділянки: Ярославське лісництво: кв. 29, вид. 30, пл. 1,5 га; Кролевецьке лісництво: кв. 11, вид. 24(3), пл. 1,6 га; кв. 11, вид. 37(3), пл. 1,5 га; кв. 16, вид. 38(3), пл. 2,4 га; кв. 20, вид. 2(4), пл. 3,0 га; кв. 24, вид. 62, пл. 1,9 га; кв. 31, вид. 57(1), пл. 1,2 га; кв. 31, вид. 65, пл. 1,9 га; кв. 38, вид 47(1), пл. 1,8 га; кв. 44, вид. 23(4), пл. 1,1 га; кв. 49, вид. 41(1), пл. 1,7 га; кв. 54, вид. 27(1), пл. 1,3 га; кв. 59 вид. 38(4), пл. 1,1 га; кв. 59 вид. 38(5), пл. 2,8 га; кв. 59, вид. 38(6), пл. 1,8 га. Разом 15 ділянок на площі 26,6 га (а.с. 13, 14).

Листом від 21.02.2020 № 02- 16/187 СОУ лісового та мисливського господарства повідомило позивача про те, що виконуючи вимоги пункту № 3 припису від 05.04.2019 № 2/6-15-1 неможливо видати спеціальний дозвіл, що надає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на земельні ділянки, площею більше ніж 1 га (а.с. 15-16).

Як встановлено судом, підставою для відмови був припис Державної екологічної інспекції України, який було видано 05.04.2019 за № 2/6-15-1.

Суд не погоджується із такою позицією відповідача, виходячи із наступного.

Статтею 69 Лісового Кодексу визначено, що результати оцінки впливу на довкілля є однією з підстав для прийняття рішення про відмову у видачі спеціального дозволу на використання лісових ресурсів.

Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 № 2059-VІІІ, який введено в дію 18 грудня 2017 року, встановлено види діяльності, які підлягають оцінці впливу на довкілля.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону дія цього Закону не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планової діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.

Матеріалами справи підтверджується, що у позивача в наявності проект організації та розвитку лісового господарства Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп", яки погоджено Міністерством екології та природних ресурсів України.

Згідно з листом Міністерства екології та природних ресурсів України від 06.04.2017 № 199 "Про погодження матеріалів лісовпорядкування" міністерство розглянуло протоколи технічних нарад з розгляду матеріалів безперервного лісовпорядкування державних підприємств "Середино - Будський агролісгосп", "Ямпільський агролісгосп", "Глухівський агролісгосп", "Путивльський агролісгосп", "Тростянецький агролісгосп" та "Кролевецький агролісгосп" Сумського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Сумиоблагроліс" та відповідно до вимог статті 48 Лісового кодексу України погодило проекти організації та розвитку лісового господарства зазначеним вище постійним лісокористувачам (а.с. 7-8).

Також відповідно до листа Міністерства екології та природних ресурсів України від 21.12.2017 № 589 "Про оцінку впливу на довкілля" планова діяльність постійних лісокористувачів або власників лісів (суб`єктів господарювання), яка підлягає оцінці впливу на довкілля, відображена в матеріалах, які регулюють планову діяльність на певний термін. Рішенням про провадження планової діяльності в галузі лісового господарства є рішення про затвердження відповідно до частини 4 статті 48 Лісового кодексу України матеріалів лісовпорядкування, якими запроектовано проведення суцільних та поступових рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на площі понад 1 гектар (а.с. 10-12).

Слід зазначити, що посилання відповідача виключно на підставу відмови у видачі лісорубного квитка - наявність припису від 05.04.2019 № 2/6-15-1 не може бути визнано обґрунтованим, оскільки відповідачем не доведено, що при проведенні перевірки Державною екологічною інспекцією України досліджувалися всі документи Кролевецького ДАП "Кролевецький агролісгосп", перевіряючими не було оцінено всю документацію підприємства, зокрема, проект організації та розвитку лісового господарства по Кролевецькому ДАП "Кролевецький агролісгосп", який затверджений Міністерством екології та природних ресурсів України.

Крім того, слід зазначити, що підставою для відмови у видачі лісорубних квитків не може бути посилання відповідача на висновки перевірки, без посилання на законодавство та дослідження управлінням документації підприємства.

Пункт 3 припису Державної екологічної інспекції України, на який посилається відповідач, дійсно, у відповідності до законодавства, надає право управлінню видавати спеціальні дозволи (лісорубні квитки) на рубки головного користування площею понад 1 га, лише після проведення оцінки впливу на довкілля.

Суд зазначає, що такі обмеження не стосуються і не поширюються на провадження господарської діяльності в зв`язку із наявністю рішення про планову діяльність до набрання чинності Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", що взагалі не досліджувалося відповідачем та не зазначено в листі від 21.02.2020 № 02-16/187.

Таким чином відповідачем не у повному обсязі досліджено право позивача на отримання лісорубних квитків та не обґрунтовано належними та допустимими доказами правомірність невидачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування. Слід зазначити, що у відмові у видачі лісорубного квитка, що було прийнято за результатами розгляду заяви підприємства, відповідачем не досліджено можливість отримання позивачем спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування із врахуванням ст. 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".

Пунктом 4.2. Положення про Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства, затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 12.11.2012 № 408, до повноважень управління віднесено здійснення видачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування.

Оскільки видача спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування є дискреційними повноваженнями відповідача, суд вважає позовні вимоги Кролевецького ДАП "Кролевецький агролісгосп" щодо зобов`язання відповідача повторно розглянути подану заяву від 14.02.2020 № 577449 про видачу спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Разом із тим, суд зазначає, що відповідач зобов`язаний при повторному розгляді заяви в повному обсязі дослідити всі документи, надані позивачем для можливості позивачу отримати лісорубні квитки в Ярославському лісництві, оскільки в межах даної справи суд перевіряє виключно відмову, викладену в листі від 21.02.2020, з урахуванням ч. 2 ст. 77 КАС України, зокрема судом досліджується підстава як наявний припис Державної екологічної інспекції України, який було видано 05.04.2019 за № 2/6-15-1, посилання відповідача на який судом визнано необґрунтованим.

Враховуючи задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, відповідно до ст. 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства судові витрати в розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп" до Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов`язати Сумське обласне управління лісового та мисливського господарства (40030, м. Суми, вул. Засумська, 12 а, код ЄДРПОУ 35172306) повторно розглянути заяву Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп" (41300, Сумська область, м. Кролевець, вул. Промислова, 5, код ЄДРПОУ 23825683) від 14.02.2020 № 57749 в частині видачі спеціального дозволу, що дає право на проведення рубок головного користування (лісорубний квиток) на наступні ділянки: Ярославське лісництво: кв. 29, вид. 30, пл. 1,5 га; Кролевецьке лісництво: кв. 11, вид. 24(3), пл. 1,6 га; кв. 11, вид. 37(3), пл. 1,5 га; кв. 16, вид. 38(3), пл. 2,4 га; кв. 20, вид. 2(4), пл. 3,0 га; кв. 24, вид. 62, пл. 1,9 га; кв. 31, вид. 57(1), пл. 1,2 га; кв. 31, вид. 65, пл. 1,9 га; кв. 38, вид 47(1), пл. 1,8 га; кв. 44, вид. 23(4), пл. 1,1 га; кв. 49, вид. 41(1), пл. 1,7 га; кв. 54, вид. 27(1), пл. 1,3 га; кв. 59 вид. 38(4), пл. 1,1 га; кв. 59 вид. 38(5), пл. 2,8 га; кв. 59, вид. 38(6), пл. 1,8 га. Разом 15 ділянок на площі 26,6 га.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства (40030, м. Суми, вул. Засумська, 12 а, код ЄДРПОУ 35172306) на користь Кролевецького дочірнього агролісогосподарського підприємства "Кролевецький агролісгосп" (41300, Сумська область, м. Кролевець, вул. Промислова, 5, код ЄДРПОУ 23825683) суму судового збору в розмірі 2102,00 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження, передбачений ст. 295 КАС України, продовжуються на строк дії такого карантину.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 04.06.2020.

Суддя С.М. Гелета

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2020
Оприлюднено05.06.2020
Номер документу89625848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/1558/20

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні