Постанова
від 02.06.2020 по справі 569/2271/19
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2020 року

м. Рівне

Справа № 569/2271/19

Провадження № 22-ц/4815/666/20

Головуючий у Рівненському міському суді

Рівненської області: суддя Гордійчук І.О.

Час, дата і місце ухвалення рішення суду першої інстанції

(вступної та резолютивної частини):

о 14 год. 25 хв. 12 березня 2020 року в м. Рівне

Повний текст рішення складено: 16 березня 2020 року

Рівненський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ

головуючий: суддя Хилевич С.В.

судді: Боймиструк С.В., Гордійчук С.О.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 12 березня 2020 року в цивільній справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гвардійська" до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в :

У лютому 2019 року в суд звернулося Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Гвардійська" (далі - ОСББ "Гвардійська") з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості.Позовні вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_1 є власником квартири, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 66 м 2 . 24 грудня 2016 року Загальними зборами ОСББ "Гвардійська", було прийнято рішення про прийняття участі у Муніципальній програмі сталого розвитку (фінансування коштами муніципалітету 70% коштами громади 30%), а також у програмі "Теплі кредити" в ПАТ КБ "ПриватБанк". Згідно з даною програмою було затверджено одноразовий платіж до ремонтного фонду у розмірі, який для квартир з автономним опаленням становив 12,25 гривень за 1 м 2 , що для відповідача, з урахуванням площі квартири, складало 808,50 гривень. Проте внаслідок неналежного виконання зобов`язань у відповідача виникла заборгованість перед позивачем.

Також у зв`язку із простроченням грошових зобов`язань позивач просить суд стягнути суму втрат на інфляційних процесах - 138,89грн. і 3% річних - 42,89грн та судові витрати пов`язані з розглядом справи.

З наведених спонукань просить стягнути на свою користь із ОСОБА_1 заборгованість в розмірі 927,28 гривень, що складається з суми боргу - 745,50 гривень, суми інфляційних втрат - 138,89 гривень, суми 3% річних - 42,89 гривень.

Ухвалою Рівненського міського суду Рівненської області від 20 лютого 2019 року відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання

Рішенням Рівненського міського суду Рівненської області від 12 березня 2020 року позов ОСББ "Гвардійська" задоволено.

Стягнуто із ОСОБА_1 на користь ОСББ "Гвардійська" заборгованість у розмірі 927, 28 гривень, яка складається з суми боргу - 745,50 гривень, інфляційних нарахувань - 138,89 гривень та три проценти річних від простроченої суми - 42,89 гривень.

Стягнуто із ОСОБА_1 на користь ОСББ "Гвардійська" 1 921 гривень судового збору.

Ухвалюючи рішення, суд попередньої інстанції виходив із того, що розмір заборгованості відповідача по внеску на капітальний ремонт систем опалення встановлений рішеннями правління ОСББ, протоколами №8 та №8/1 засідання правління ОСББ "Гвардійська" від 15 травня 2017 року та від 10 серпня 2017 року відповідно для відповідача складає 808,50 гривень, з яких не погашеною лишилася заборгованість в розмірі 745,50 гривень, яка і підлягає до стягнення з урахуванням втрат на інфляційних процесах та 3% річних.

У поданій апеляційній скарзі відповідач покликався на його незаконність і необґрунтованість, які полягали в неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи, порушенні норм процесуального права та неправильному застосуванні норм матеріального права.

На її обґрунтування зазначав, що суд першої інстанції не встановив, хто є вищим органом управління ОСББ "Гвардійська" і до чиєї компетенції відноситься встановлення внесків на капітальний ремонт. Також суд не дослідив належним чином протокол загальних зборів № 2 від 24 грудня 2016 року та не встановив той факт, що на підставі вказаного рішення йому повинно бути здійснено нарахування внеску на капітальний ремонт. Вважає, що розрахунок його внеску на капітальний ремонт має бути з врахуванням його площі квартири ( АДРЕСА_2 м 2 ) х 5,70 (внесок затверджений протоколом загальних зборів ), тобто дорівнювати 376,20 гривням. При цьому 0 5 липня 2018 року ним було здійснено платіж на капітальний ремонт в сумі 400 гривень . Тобто заборгованість за капітальний ремонт, як вказує позивач, відсутня. Крім того, на думку заявника, суд безпідставно поклав в основу рішення, як підставу стягнення боргу з нього, протоколи правління № 8 від 15.05.2017р. та № 8/1 від 10.08.2017р. ОСББ "Гвардійська", адже це прямо суперечить п. 3 розділу 3 статуту ОСББ "Гвардійська". Так, в статуті вказано, що визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників відноситься до виключної компетенції загальних зборів Об`єднання.

З викладених міркувань просив оскаржуване рішення суду попередньої інстанції скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ОСББ "Гвардійська" до нього у повному обсязі.

У поданому на апеляційну скаргу відзиві позивач, вважаючи доводи відповідача безпідставними та необґрунтованими, просив рішення місцевого суду залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Стверджувалося, що рішенням Загальних зборів, яке оформлене протоколом від 24 грудня 2016 року №2, було вирішено взяти участь у Муніципальній програмі Сталого розвитку, а також у програмі "Теплі кредити" в ПАТ КБ "ПриватБанк". Оскільки для участі в даній програмі необхідно рішення загальних зборів співвласників про згоду на участь в даному проекті, то були проведені загальні збори співвласників будинку, на яких порушувалось питання про участь Муніципальній програмі Сталого розвитку, сума кредиту становила 391 140,00 гривень. Прийняте рішення щодо участі в цій програмі оформлене протоколом №2 від 24 грудня 2016 року. Крім того, на вищезгаданому засіданні загальних зборів також було прийнято рішення щодо порядку погашення кредиту, а саме 11,12 гривень за 1 м 2 для власників квартир без автономного опалення та 5,70 гривень за 1 м 2 для власників квартир з автономним опаленням. Проте враховуючи, що сума кредиту підвищилась, то й розмір внеску став більшим і становив для власників квартир без автономного опалення 24,50 гривень за 1 м 2 , а для власників квартир з автономним опаленням 12,25 гривень за 1кв.м. Таким чином, розмір внеску для відповідача вираховувався шляхом множення 12,25 гривень на 66,0 м 2 та становив 808,50 гривень. Зазначалося, що після відмови деяких співвласників багатоквартирного будинку сплачувати внески, мотивуючи це відсутністю розрахунку вартості проекту, правлінням ОСББ "Гвардійська" було вирішено прийняти рішення щодо роз`яснення розрахунку загальної вартості проекту, а відтак правлінням було прийнято рішення та роз`яснено співвласникам розрахунок загальної вартості проекту. Дане рішення було прийнято та оформлено протоколом №8/1 від 10 серпня 2017 року. Тому твердження відповідача про неправомірність нарахування йому внеску безпідставні. Вважало неправдивими доводи про безпідставність документів на підтвердження капітального ремонту в 2018 році. Так, рішенням загальних зборів, яке оформлене протоколом від 04 лютого 2018 року №3, було вирішено питання про капітальний ремонт житлових будинків АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 АДРЕСА_5 , встановлення автоматичного вузла регулювання теплової енергії. Відповідно до даної програми відповідачу було нараховано одноразовий платіж в розмірі 667 гривень, від сплати якого відповідач також відмовляється, що свідчить про його відкрите нехтування своїх, як співвласника, обов`язків перед ОСББ.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи заявника, колегія суддів дійшла висновку про задоволення апеляційної скарги.

Матеріалами справи з`ясовано, що 31 жовтня 2016 року між Житлово-комунальним підприємством "Сонячне" та позивачем було підписано акт приймання-передачі об`єкта з управління (з балансу) за адресою: АДРЕСА_6 позивачу (а.с.11,12).

08 липня 2016 року створено ОСББ "Гвардійська", про що зроблено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Код ЄДРПОУ 40641944. місцезнаходження: 33024, Рівненська область м. Рівне вул. Гвардійська, 1.

Відповідач є власником квартири АДРЕСА_7 площею 66 м АДРЕСА_4 (а.с. 21).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Згідно із ст. 3 ст.1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" діяльність об`єднань і асоціацій регулюється цим Законом, Цивільним, Житловим та Земельним кодексами України, іншими нормативно-правовими актами та статутом об`єднання, асоціації.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив із того, що розмір заборгованості відповідача по внеску на капітальний ремонт систем опалення встановлений рішеннями правління ОСББ, протоколами №8 та №8/1 засідання правління ОСББ "Гвардійська" від 15 травня 2017 року та від 10 серпня 2017 року відповідно, що для відповідача складає 808,50 гривень, з яких не погашеною лишилася заборгованість в розмірі 745,50 гривень, яку стягнув з урахуванням втрат на інфляційних процесах - 138,89 гривень та сума 3% річних - 42,89 гривень.

Проте з такими висновками колегія суддів погодитись не може.

Як видно з матеріалів справи, загальними зборами ОСББ "Гвардійська", проведеними 24 грудня 2016 року, було вирішено взяти участь у Муніципальній програмі сталого розвитку (фінансування коштами муніципалітету 70% коштами громади 30%), а також у програмі "Теплі кредити" в ПАТ КБ "ПриватБанк", визначення напрямку у проведенні капітального ремонту житлових будинків АДРЕСА_8 1 та АДРЕСА_8 2. На основі проведених розрахунків погашення кредиту повинно було відбуватись за рахунок внесків громади у розмірі: для власників квартир без автономного опалення 11,12, гривень за м 2 , для власників квартир з автономним опаленням 5,70 гривень м 2 (а.с.13-14).

Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників (п. 3.11. Статуту).

Згідно з Угодою №50/17 від 15 травня 2017 року про реалізацію проекту в рамках Муніципальної програми сталого розвитку міста Рівне на 2013-2017 роки та Додаткової угоди від 15 травня 2017 року, предметом Угоди є реалізація проекту "капітальний ремонт в технічному поверсі та техпідпіллі дев`ятиповерхового житлового будинку по АДРЕСА_5 (заміна внутрішньої системи опалення)", загальна вартість проекту склала - 1 259 033,00 гривень, де УЕМ фінансує 798 989,00 гривень, або 63,4605%, а ОСББ - 460 044,00 гривень, або 36,5395 %. (а.с. 48-53, 73-78).

Рішенням правління ОСББ, протокол №8 засідання правління ОСББ "Гвардійська" від 15 травня 2017 року, було вирішено встановити розмір внеску для власників квартир оснащених автономним опаленням у розмірі 50 % від нарахованих платежів на капітальний ремонт житлових будинків. (а.с.47)

Рішенням правління ОСББ, протокол №8/1 засідання правління ОСББ "Гвардійська" від 10 серпня 2017 року, було вирішено затвердити частку платежу на капітальний ремонт за 1 м 2 загальної площі квартири з автономним опаленням, що становить 24,50 гривень х 50 % = 12,25 грн. (а.с.88-91).

Загальними зборами ОСББ "Гвардійська", проведеними 04 лютого 2018 року, було прийнято рішення про взяття участі у Муніципальній програмі сталого розвитку (фінансування коштами муніципалітету 65% коштами громади 35%), капітальний ремонт житлових будинків АДРЕСА_3 та АДРЕСА_5 , зі встановлення автоматичного вузла регулювання теплової енергії та затверджено з 1 лютого 2018 року новий збільшений розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території в ОСББ "Гвардійська" (а.с.95-96).

За правилами ст.ст. 1, 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком - це вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку. Управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Згідно з частинами 1-3 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" витрати на управління багатоквартирним будинком включають: 1) витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; 2) витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 2-1) витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 3) витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; 4) інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом. Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат. Невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком.

Відповідно до ч.2 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком.

Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2, 3 і 9 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 50 відсотків або більше загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 75 відсотків загальної кількості співвласників, а рішення з питань, зазначених у пунктах 2, 3 і 9 частини другої цієї статті, вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 50 відсотків загальної кількості всіх співвласників (ч.6 ст. 10 Закону).

Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому ст. 10 Закону № 417-VIII. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників житлових і нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", відповідно до ст. 1 якого об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Співвласники багатоквартирного будинку (далі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" основною метою створення об`єднання є забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. За частиною 4 ст. 4 цього Закону діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Згідно з ч.ч. 5, 9 та 14 ст. 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників. До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема, визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків та платежів співвласників. Рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо статутом не передбачено прийняття таких рішень, - більшістю голосів. З інших питань рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості співвласників.

Права та обов`язки співвласника (тобто власника квартир та/або нежитлових приміщень) врегульовані ст.ст. 14 та 15 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Водночас норми ст.ст. 16-18 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" окремо визначають права та обов`язки об`єднання співвласників, яке набуває і здійснює їх через свої органи в силу положень ст. 92 ЦК України про цивільну дієздатність юридичної особи.

Так, об`єднання має право встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у т.ч. відрахувань до резервного та ремонтного фондів, які за ст. 21 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" належать до коштів об`єднання, та зобов`язане забезпечувати дотримання інтересів усіх співвласників при встановленні умов і порядку володіння, користування і розпорядження спільною власністю, розподілі між співвласниками витрат на експлуатацію та ремонт спільного майна.

Об`єднання забезпечує утримання та експлуатацію багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку. Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Питання самостійного забезпечення об`єднанням експлуатації та утримання багатоквартирного будинку та користування спільним майном у такому будинку регулюються Господарським кодексом України в частині господарчого забезпечення діяльності негосподарюючих суб`єктів.

Самостійне забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об`єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

Для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.

Статтею 20 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" врегульовано визначення часток внесків і платежів на утримання, експлуатацію та ремонт спільного майна. Так, частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності. Частка участі співвласника квартири та/або нежитлового приміщення визначається відповідно до його частки як співвласника квартири та/або нежитлового приміщення.

Порядком № 869 "Про формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року, передбачено, що тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням Типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Перелік послуг за кожним будинком погоджується у договорі на надання цих послуг, який укладається між споживачами та підприємством, організацією тощо, які надають ці послуги.

Отже, законодавство, яке регулює порядок забезпечення співвласниками багатоквартирного будинку утримання та експлуатацію багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку (управління багатоквартирним будинком), визначено, що внески і платежі на утримання, експлуатацію та ремонт спільного майна є складовою частиною внесків та платежів співвласників як витрат на управління багатоквартирним будинком.

Стаття 20 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" ставить розмір коштів, які сплачуються співвласником на утримання будинку та прибудинкової території, у залежність від загальної площі приміщення, яке перебуває в нього у власності, та не містить імперативної норми про встановлення однакового розміру внеску для власників квартир та нежитлових приміщень. Визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків та платежів співвласників відноситься до виключної компетенції загальних зборів співвласників.

Зазначене відповідає правовим висновкам, викладеним у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 грудня 2019 року у справі № 910/6471/18 (провадження № 12-111гс19) та у постанові Об`єднаної Палати Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 27 січня 2020 року у справі № 761/26815/17 (провадження № 16353сво18).

Беручи до уваги доводи заявника, наведені положення законодавства та перевіривши наявні в матеріалах справи письмові докази, колегія суддів вважає, що суд попередньої інстанції дійшов хибного висновку про наявність у відповідача заборгованості.

Так, знайшли своє підтвердження аргументи апеляційної скарги, що саме протоколом загальних зборів № 2 від 24 грудня 2016 року повинно бути здійснено нарахування внеску на капітальний ремонт. З урахуванням площі квартири відповідача (66 кв.м) X 5,70 (внесок затверджений протоколом загальних зборів ) становить 376,20 гривень. Натомість до матеріалів справи долучено копію квитанції №1222-7233-6116-3005, згідно з якою ОСОБА_1 0 5 липня 2018 року здійснив платіж за капітальний ремонт системи опалення у розмірі 400,00 гривень (а.с.35). Тобто у нього відсутня заборгованість за капітальний ремонт системи опалення.

Покликання позивача, які враховані судом першої інстанції, на протоколи правління № 8 від 15.05.2017р. та № 8/1 від 10.08.2017р. ОСББ "Гвардійська", якими вирішено встановити розмір внеску та затверджено частку платежу на капітальний ремонт, на увагу не заслуговують. Дані питання вирішені не уповноваженим на це органом і це суперечить п. 3 розділу 3 статуту ОСББ "Гвардійська" де зазначено, що визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників відноситься до виключної компетенції загальних зборів Об`єднання та п.6 ч.9 ст. 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Помилковою є і вказівка суду про вирішення Загальними зборами, що оформлено протоколом від 04 лютого 2018 року №3, питання прийняття участі у Муніципальній програмі сталого розвитку (фінансування коштами муніципалітету 65%, коштами громади 35%), капітальний ремонт житлових будинків АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 АДРЕСА_5 , зі встановлення автоматичного вузла регулювання теплової енергії. Так, загальними зборами в цьому випадку вирішувалась участь в іншій муніципальній програмі, а розмір внесків за даною програмою не визначався.

Як убачається, суд першої інстанції уваги на наведені обставини не звернув, що призвело до ухвалення рішення, яке не може залишатися чинним.

Мотивом для прийняття постанови про відмову в задоволенні позову відповідно до пунктів 3, 4 ч. 1 ст. 376 ЦПК України є невідповідність висновків суду обставинам справи, що потягло неправильне застосування норм матеріального права.

Справедливість, добросовісність та розумність відповідно до пункту 6 ст. 3 ЦК України є одними із загальних засад цивільного законодавства.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абз. десятий п. 9 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп\2003).

Керуючись ст.ст. 362, 376, 381-384, 389-391 ЦПК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 12 березня 2020 року скасувати.

Відмовити Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Гвардійська" в задоволенні позову до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий: С.В. Хилевич

Судді: С.В. Боймиструк

С.О. Гордійчук

СудРівненський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2020
Оприлюднено05.06.2020
Номер документу89648309
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —569/2271/19

Постанова від 02.06.2020

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Хилевич С. В.

Ухвала від 13.05.2020

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Хилевич С. В.

Ухвала від 21.04.2020

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Хилевич С. В.

Рішення від 12.03.2020

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Гордійчук І. О.

Рішення від 12.03.2020

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Гордійчук І. О.

Ухвала від 31.10.2019

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Гордійчук І. О.

Ухвала від 20.02.2019

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Гордійчук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні