Рішення
від 04.06.2020 по справі 200/1504/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 червня 2020 р. Справа№200/1504/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В.,

при секретарі судового засідання Скрипник К.О.,

за участю:

представників позивача Сологуба А.А., Лупола С.В.,

представника відповідача Кулика С.В.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ідентифікаційний код 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» (ідентифікаційний код: 05492870; 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56 до повного усунення порушень викладених в акті перевірки від 18.12.2019 №39, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 17.12.2019 по 18.12.2019 на підставі наказу ДПРЧ-45 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 №174 проведено позапланову перевірку приміщень та території комунальної організації (установа, заклад) комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради.

Актом перевірки від 18.12.2019 №39 встановлено порушення: не призначено посадову особу з питань цивільного захисту; не призначена особа, яка відповідає за планування евакуації на об`єктовому рівні згідно вимог Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 № 841; не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів; не організовано проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкту, не складено та не погоджено Повідомлення про результати ідентифікації визначення небезпеки об`єкта; захисна споруда цивільного захисту перебуває у незадовільному технічному стані та не відповідає вимогам наказу МВС України від 09.07.2018 №579 Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту ; не забезпечено будівлі установи джерелами зовнішнього пожежогасіння (гідрантами) для цілей пожежогасіння, які були передбачені законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур.

Будівля основного корпусу (Дитяче соматичне відділення (1-й поверх), Травматологічний кабінет поліклініки (1-й поверх), Терапевтичне відділення (2-й поверх), Денний стаціонар (3-й поверх), Поліклініка (3-й поверх)): не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи і огорожі на покриті будівлі; не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик; допущено використання пластикових труб в системі внутрішнього протипожежного водопроводу, що знижує рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта; не забезпечені сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням; не розроблені і не вивішені на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, у відповідності до ДСТУ 7313:2013 Знаки безпеки та системи. Евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання ; на вікнах приміщень встановлені глухі (незнімні) грати, що унеможливить евакуацію при виникненні пожежі; не засклені вікна горища; керівником не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку приміщень, інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту; не розроблені та не затверджені керівником або уповноваженою ним посадовою особою, для кожного приміщення об`єкта, інструкції про заходи пожежної безпеки; не встановлено відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) протипожежний режим; не здійснюється огляд вогнегасників, що передбачено пунктом 10 розділу III Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, внаслідок чого вони можуть бути несправними, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації; не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; не проведено технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води пожежних кран-комплектів з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування; не виконано технічне обслуговування наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників; загальні технічні вимоги ; не зазначено місцезнаходження усіх первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) згідно з ДСТУ ІЗО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ; відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі з розрахунку на максимальну кількість хворих (стаціонар) та окремо для обслуговуючого персоналу; допущено підвішування світильника в санвузлі клінічної лабораторії безпосередньо на струмопровідні проводи; допущено встановлення світильника в приміщенні клінічної лабораторії на горючі основи без підкладання під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; допущено прокладання в приміщенні клінічної лабораторії проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення його від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра; не справні пожежні кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі (від`єднані від водопостачання), що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур; не справні пожежні кран-комплекти на центральній сходовій клітини будівлі (не забезпечено розрахункову витрату води та необхідний тиск); не укомплектовані кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля; не надано до перевірки сертифікати, протоколи випробувань або інші документи, що підтверджують відповідність покриття підлоги коридорів (лінолеум) наступним вимогам: помірна небезпечність щодо токсичності продуктів горіння, помірна димоутворювальна здатність та відповідність групам поширення полум`я РП1, РП2; допущено встановлення розетки, в приміщенні господарчої кімнати ІІІ-го поверху, на горючі основи без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; не розроблено та не вивішено в палатах плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, що призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації; не розроблена, на доповнення до схематичного плану евакуації, інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації; не оснащено переносними вуглекислотними вогнегасниками приміщення, у яких розміщено оргтехніку; не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту лінію живлення побутового кондиціонера в приміщенні бухгалтерії; допущено користування пошкодженим електровиробом (подовжувач) в кабінеті бухгалтерії; допущено встановлення вимикачів, в коридорі ІІІ-го поверху поблизу кабінету №26, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення холодильника) на ІІІ-му поверсі, в господарчій кімнаті правого крила будівлі; допущено прокладання в горищному приміщенні проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра; не вказано на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів; допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні палати №12 ІІ-го поверху; допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні кімнати відпочинку ІІ-го поверху; допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення освітлення) на ІІ-му поверсі, в приміщенні терапії, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик; допущено прокладання в коридорі правого крила будівлі проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра; допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення холодильника) на 1-му поверсі, в ординаторській; допущено користування пошкодженим електровиробом (обігрівачем) на 1-му поверсі, в ординаторській; допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення світильника) на посту чергової 1-го поверху; допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні палати №6 1-го поверху; допущено встановлення вимикачів, в приміщенні палати №6 1-го поверху, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу; допущено встановлення розетки, в приміщенні гіпсової 1-го поверху, на горючі основи без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу; зменшено розміри евакуаційного виходу зі сходової клітини правого крила будівлі; допущено захаращення приямків віконних прорізів підвального поверху;

Будівля інфекційного відділення: на групових електрощитках відсутні схеми підключення споживачів з пояснювальними написами; допущено складування горючих матеріалів під електрощитами, що може призвести до виникнення пожежі, перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації; не надано до перевірки акт проведення прихованих робіт проводів (кабелів) прокладених під підвісною стелею; допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні боксу №1; не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; приміщення не обладнані системою централізованого пожежного спостерігання відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі;

Будівля фізіотерапевтичного відділення та бактеріологічної лабораторії: не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не забезпечені коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням; на вікнах приміщень встановлені глухі (незнімні) грати; не виконано технічне обслуговування наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги ; двері центрального (евакуаційного) виходу з будівлі відчиняються не в напрямку виходу з будівлі; допущено встановлення розеток, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; допущено прокладання в коридорі будівлі проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра; відсутня схема підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту на груповому електрощиті; не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; допущено закладання віконних прорізів приямків підвального поверху.

Будівля пральні та гаражу: не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ; з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; допущено встановлення вимикача, на горючі основи без підкладання під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

З наведених підстав позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56 до повного усунення порушень викладених у акті перевірки від 18.12.2019 №84, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту, оскільки подальша експлуатація комунальної організації, із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідач до суду надав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що порушення які були зазначені в акті перевірки усунуто частково, оскільки така процедура потребує значних коштів, які не були виділені. Відсоток усунення порушень згідно акту №39 від 18.12.2019 склав 55 %. Також відповідачем надано суду пояснення, згідно яких КНП Дружківська міська лікарня №2 Дружківської міської ради має в своєму складі бактеріальну лабораторію, яка проводить тести та аналізи хворих в разі підозри захворювання COVID-19 та дитяче інфекційне відділення, де в теперішній час проводять діагностику та госпіталізацію хворих дітей при підозрі захворювання на COVID-19.

Ухвалою суду від 14.02.2020 справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалами суду від 11.03.2020 замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням та призначено підготовче засідання на 17.03.2020 о 15 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 17.03.2020 продовжено строк підготовчого провадження в адміністративній справі на тридцять днів з дня закінчення шістдесятиденного строку, визначеного ч.4 ст.173 КАС України. Відкладено підготовче засідання на 14.04.2020 на 14 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 14.04.2020 відкладено підготовче засідання на12.05.2020 на 14 год. 30 хв.

Ухвалою суду від 12.05.2020 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про відкладення судового розгляду справи. Закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 28.05.2020 об 11 год. 00 хв.

Протокольною ухвалою суду від 28.05.2020 відкладено розгляд справи на 04.06.2020 о 14:00.

Протокольною ухвалою суду від 04.06.2020 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи через необґрунтованість.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги та просили суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

У період з 17.12.2019 по 18.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 №02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 №44205/1/1-19, наказу ДПРЧ-45 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 №174 Про проведення позапланових перевірок проведено позапланову перевірку приміщень та території комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56.

Актом від 18.12.2019 №39, який був складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - акт від 18.12.2019 №39), встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, а саме:

1. В порушення пункту 4 частини 2 статті 20 КЦЗУ не призначено посадову особу з питань цивільного захисту;

2. В порушення пункту 4 частини 1 статті 20 КЦЗУ, частини 9 статті 33 КЦЗУ не призначена особа, яка відповідає за планування евакуації на об`єктовому рівні згідно вимог Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 №841;

3. В порушення пункту 2 частини 1 статті 20 КЦЗУ, пункту 1 глави 4 розділу V ПТБ не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативний актів;

4. В порушення пунктів 1, 25 частини 1 статті 20 КЦЗУ не організовано проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкту, не складено та не погоджено Повідомлення про результати ідентифікації визначення небезпеки об`єкта;

5. В порушення пункту 15 частини 1 статті 20, стаття 32 КЦЗУ захисна споруда цивільного захисту перебуває у незадовільному технічному стані та не відповідає вимогам наказу МВС України від 09.07.2018 №579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» ;

6. В порушення пункту 22 розділу II ППБУ, підпункту 1 пункту 2.1 глави 2 розділу V ППБУ не забезпечено будівлі установи джерелами зовнішнього пожежогасіння (гідрантами) для цілей пожежогасіння, які були передбачені законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта;

7. В порушення пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

8. В порушення пункту 2.15 глави 2 розділу III ППБУ не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи і огорожі на покриті будівлі;

9. В порушення пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

10. В порушення пункту 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

11. В порушення пункту 22 розділу II ППБУ допущено використання пластикових труб в системі внутрішнього протипожежного водопроводу, що знижує рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта;

12. В порушення пункту 2.31 глави 2 розділу III ППБУ не забезпечені сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням;

13. В порушення пункту 5 розділу II ППБУ не розроблені і не вивішені на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі у відповідності до ДСТУ 7313:2013 «Знаки безпеки та системи. Евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» ;

14. В порушення пункту 3 розділу І ППБУ на вікнах приміщень встановлені глухі (незнімні) грати в порушення вимог пункту 2.2.22 розділу II ППБО 07-91 Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я ;

15. В порушення пункту 2.12 глави 2 розділу III ППБУ не засклені вікна горища;

16. В порушення пункту 2 розділу II ППБУ керівником не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку приміщень, інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту;

17. В порушення пункту 4 розділу II ППБУ не розроблені та не затверджені керівником або уповноваженою ним посадовою особою, для кожного приміщення об`єкта, інструкції про заходи пожежної безпеки;

18. В порушення пункту 3 розділу II ППБУ не встановлено відповідним документом (наказом, інструкцією , тощо) протипожежний режим;

19. В порушення пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ нездійснюється огляд вогнегасників, що передбачено пунктом 10 розділу III Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених , наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677;

20. В порушення пункту 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

21. В порушення підпункту 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ не проведено 4 технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води пожежних кран-комплектів з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

22. В порушення пункту 3.17 глави 3 розділу V ППБУ не виконано технічне обслуговування наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДОТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги ;

23. В порушення пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ не зазначено місцезнаходження усіх первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників) згідно з ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;

24. В порушення пункту 3.2 глави 3 розділу VI ППБУ відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі з розрахунку на максимальну кількість хворих (стаціонар) та окремо для обслуговуючого персоналу;

25. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено підвішування світильника в санвузлі клінічної лабораторії безпосередньо на струмопровідні проводи;

26. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення світильника в приміщенні клінічної лабораторії на горючі основи без підкладання під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

27. В порушення пункту 1.12 глави 1 розділу IV ППБУ допущено прокладання в приміщенні клінічної лабораторії проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення його від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра;

28. В порушення підпункту 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ не справні пожежні кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі (від`єднанні від водопостачання);

29. В порушення підпункту 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ не справні пожежні кран-комплекти на центральній сходовій клітини будівлі (не забезпечено розрахункову витрату води та необхідний тиск);

30. В порушення підпункту 2 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ не укомплектовані кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля;

31. В порушення пункту 2.28. глави 2 розділу III ППБУ не надано до перевірки сертифікати, протоколи випробувань або інші документи, що підтверджують відповідність покриття підлоги коридорів (лінолеум) наступним вимогам: помірна небезпечність щодо токсичності продуктів горіння, помірна димоутворювальна здатність та відповідність групам поширення полум`я РП1, РП2;

32. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення розетки, в приміщенні господарчої кімнати ІІІ-го поверху, на горючі основи без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

33. В порушення пункту 3 розділу І ППБУ не розроблено та не вивішено в палатах плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, в порушення вимог пункту 6 додатку 4 ППБУ 07-91 Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я ;

34. В порушення пункту 5 розділу II ППБУ не розроблена, на доповнення до схематичного плану евакуації,- інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;

35. В порушення пункту 3.6 глави 3 розділу V ППБУ не оснащено переносними вуглекислотними вогнегасниками приміщення, у яких розміщено оргтехніку;

36. В порушення пункту 2.26 глави 2 розділу IV ППБУ не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту лінію живлення побутового кондиціонера в приміщенні бухгалтерії;

37. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (подовжувач) в кабінеті бухгалтерії;

38. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення вимикачів, в коридорі ІІІ-го поверху поблизу кабінету №26, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

39. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення холодильника) на ІІІ-му поверсі, в господарчій кімнаті правого крила будівлі;

40. В порушення пункту 1.12 глави 1 розділу IV ППБУ допущено прокладання в горищному приміщенні проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра;

41. В порушення підпункту 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ не вказано на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

42. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні палати №12 ІІ-го поверху;

43. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні кімнати відпочинку ІІ-го поверху;

44. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення освітлення) на ІІ-му поверсі, в приміщенні терапії;

45. В порушення пункту 1.12 глави 1 розділу IV ППБУ допущено прокладання в коридорі правого крила будівлі проводів з оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра;

46. В порушення пункту 1.18. глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення холодильника) на 1-му поверсі, в ординаторській;

47. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (обігрівачем) на 1-му поверсі, в ординаторській;

48. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженим електровиробом (провід живлення світильника) на посту чергової 1-го поверху;

49. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні палати №6 1-го поверху;

50. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення вимикачів, в приміщенні палати №6 1-го поверху, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

51. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення розетки, в приміщенні гіпсової I-го поверху, на горючі основи без підкладання під неї суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

52. В порушення пункту 2.28 глави 2 розділу IIIППБУ зменшено розміри евакуаційного виходу зі сходової клітини правого крила будівлі;

53. В порушення пункту 2.13 глави 2 розділу III ППБУ допущено захаращення приямків віконних прорізів підвального поверху;

54. В порушення пункту 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ на групових електрощитках відсутні схеми підключення споживачів з пояснювальними написами;

55. В порушення пункту 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ допущено складування горючих матеріалів під електрощитами;

56. В порушення пункту 1.12 глави 1 розділу IV ППБУ не надано до перевірки акт проведення прихованих робіт проводів (кабелів) прокладених під підвісною стелею;

57. В порушення пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ допущено користування пошкодженою розеткою в приміщенні боксу №1;

58. В порушення пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

59. В порушення пункту 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

60. В порушення пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ приміщення не обладнані системою централізованого пожежного спостерігання відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;

61. В порушення пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

62. В порушення пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

63. В порушення пункту 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

64. В порушення пункту 2.31 глави 2 розділу III ППБУ не забезпечені коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням;

65. В порушення пункту 3 розділу І ППБУ на вікнах приміщень встановлені глухі (незнімні) грати в порушення вимог пункту 2.2.22 розділу II ППБО 07-91 Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я ;

66. В порушення пункту 3.17 глави 3 розділу V ППБУ не виконано технічне обслуговування 1 наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників; Загальні технічні вимоги ;

67. В порушення пункту 2.27 глави 2 розділу III ППБУ двері центрального (евакуаційного) виходу з будівлі відчиняються не в напрямку виходу з будівлі;

68. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення розеток, на горючі основи без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

69. В порушення пункту 1.12. глави 1 розділу IV ППБУ допущено прокладання в коридорі будівлі проводів 3 оболонками з горючих матеріалів по горючій основі без відокремлення їх від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра;

70. В порушення пункту 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ відсутня схема підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту на груповому електрощиті;

71. В порушення пункту 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

72. В порушення пункту 2.13 глави 2 розділу III ППБУ допущено закладання віконних прорізів приямків підвального поверху;

73. В порушення пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

74. В порушення пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

75. В порушення пункту 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ з`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

76. В порушення пункту 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ допущено встановлення вимикача, на горючі основи без підкладання V під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

77. В порушення пункту 1.20 глави 1 розділу IV ППБУ не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

Головним лікарем комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради підписано та отримано примірник акту №39 від 18.12.2019 складеного за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зазначено, що зауважень не має.

Відповідно до акту комісійного обстеження від 02.06.2020, складеного за результатами проведення перевірки усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, станом на день проведення обстеження не усунутими залишаються 32 з раніше встановлених 77 порушень:

1. Не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, чим порушено п.2 ч.1 ст.20 КЦЗУ, п.1 глави 4 розділу V ПТБ);

2. Захисна споруда цивільного захисту перебуває у незадовільному технічному стані та не відповідає вимогам наказу МВС України від 09.07.2018 №579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» , чим порушено п.15 ч.1 ст.20, ст.32 КЦЗУ;

3. Не організовано проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкту, не складено та не погоджено Повідомлення про результати ідентифікації визначення небезпеки об`єкта, чим порушено п.п.1,25 ч.1 ст.20 КЦЗУ;

3. Не забезпечено будівлі установи джерелами зовнішнього пожежогасіння (гідрантами) для цілей пожежогасіння, які були передбачені законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, чим порушено п.22 розділу II ППБУ, пп.1 п.2.1 глави 2 розділу V ППБУ;

Будівля основного корпусу (Дитяче соматичне відділення (1-й поверх), Травматологічний кабінет поліклініки (1-й поверх), Терапевтичне відділення (2-поверх), Денний стаціонар (3-й поверх), Поліклініка (3-й поверх)):

4. Не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, чим порушено п.2.5 глави 2 розділу III ППБУ;

5. Не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи і огорожі на покриті будівлі, чим порушено п.2.15 глави 2 розділу III ППБУ;

6. Не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", чим порушено п.1.2 глави 1 розділу V ППБУ;

7. З`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, чим порушено п.1.6 глави 1 розділу IV ППБУ;

8. Допущено використання пластикових труб в системі внутрішнього протипожежного водопроводу, що знижує рівень пожежної безпеки, встановлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, чим порушено п.22 розділу II ППБУ;

9. Не забезпечені сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням, чим порушено п.2.31 глави 2 розділу III ППБУ;

10. Не розроблені і не вивішені на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, у відповідності до ДСТУ 7313:2013 «Знаки безпеки та системи. Евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , чим порушено п.5 розділу II ППБУ;

11. На вікнах приміщень встановлені глухі (незнімні) грати в порушення вимог пункту 2.2.22 розділу II ППБО 07-91 Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я , чим порушено п.3 розділу І ППБУ;

12. Не її повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короз кого замикання, чим порушено п.1.20 глави 1 розділу IV ППБУ;

13. Не виконано технічне обслуговування наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги , чим порушено п.3.17 глави 3 розділу V ППБУ;

14. Відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання для саморягування людей під час пожежі з розрахунку на максимальну кількість хворих (стаціонар) та окремо для обслуговуючого персоналу, чим порушено п.3.2 глави 3 розділу VI ППБУ;

15. Не справні пожежні кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі (від`єднані від водопостачання), чим порушено пп.9 п.2.2 глави 2 розділу V ППБУ;

16. Не укомплектовані кран-комплекти на сходових клітках лівого крила та правого крила будівлі пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля, чим порушено пп.2 п.2.2 глави 2 розділу V ППБУ;

17. Не надано до перевірки сертифікати, протоколи випробувань або інші документи, що підтверджують відповідність покриття підлоги коридорів (лінолеум) наступним вимогам: помірна небезпечність щодо токсичності продуктів горіння, помірна димоутворювальна здатність та відповідність групам поширення полум`я РП1, РП2, чим порушено п.2.28 глави 2 розділу III ППБУ;

18. Не розроблено та не вивішено в палатах плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, в порушення вимог пункту 6 додатку 4 ППБО 07-91 Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я , чим порушено пункт 3 розділу І ППБУ;

19. Зменшено розміри евакуаційного виходу зі сходової клітини правого крила будівлі, чим порушено п.2.28 глави 2 розділу III ППБУ;

Будівля інфекційного відділення:

20. Не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, чим порушено п.1.20 глави 1 розділу IV ППБУ;

Будівля фізіотерапевтичного відділення та бактеріологічної лабораторії:

21. Не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, чим порушено п.2.5 глави 2 розділу III ППБУ;

22. Не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", чим порушено п.1.2 глави 1 розділу V ППБУ;

23. З`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, чим порушено п.1.6 глави 1 розділу IV ППБУ;

24. Не забезпечені коридори, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням, чим порушено п.2.31 глави 2 розділу III ППБУ;

25. На вікнах приміщень фізіотерапевтичного відділення встановлені глухі (незнімні) грати в порушення вимог пункту 2.2.22 розділу ІІ ППБО 07-91 "Правила пожежної безпеки для закладів охорони здоров`я , чим порушено п.3 розділу І ППБУ;

26. Не виконано технічне обслуговування наявних вуглекислотних вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2010 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677, а також ДСТУ 4297-2004 Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги , чим порушено п.3.17 глави 3 розділу V ППБУ;

27. Двері центрального (евакуаційного) виходу з будівлі відчиняються не в напрямку виходу з будівлі, чим порушено п.2.27 глави 2 розділу III ППБУ;

28. Не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, чим порушено п.1.20 глави 1 розділу IV ППБУ;

Будівля пральні та гаражу:

29. Не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, чим порушено п.2.5 глави 2 розділу III ППБУ;

30. Не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", чим порушено п.1.2 глави 1 розділу V ППБУ;

31. З`єднання та відгалуження жил проводів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, чим порушено п.1.6 глави 1 розділу IV ППБУ;

32. Не в повному обсязі проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, чим порушено п.1.20 глави 1 розділу IV ППБУ.

Позивач зазначає, що вищезазначені порушення, описані в акті №39 від 18.12.2019 та в комісійному акті від 02.06.2020, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Подальша експлуатація комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене Указом Президента України від 16.01.2013 №20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій є центральним органом виконавчої влади та здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2013 №33 «Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» , утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з надзвичайних ситуацій, яким є позивач.

Комунальне некомерційне підприємство «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради є суб`єктом господарювання, а тому, згідно з ст.20 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, забезпечує виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечує дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; розробляє заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечує виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримує у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням.

Відповідно до ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України від 14 жовтня 1992 року №2694-XII Про охорону праці , державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до абз.2 ч.2 ст.4 вказаного Закону встановлено, що державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з ч.7 ст.7 Закону України від 5 квітня 2007 року №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Частиною 1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно з ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Відповідно до ч.2 зазначеної статті, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

За приписами ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктами 1 і 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, передбачено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Отже, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених статтею 70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки.

Зазначене відповідає правовим висновкам Верховного Суду які наведені в постанові від 7 серпня 2019 року у справі №810/1820/18.

Як було встановлено судом, позивачем встановлені порушення вимог законодавства при організації роботи відповідача з питань пожежної безпеки, а також у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки, які на думку уповноваженого суб`єкта владних повноважень створюють безпосередню загрозу життю і здоров`ю людей. При цьому відповідачем не надано доказів усунення всіх виявлених перевіркою порушень.

Проте, ст.4 Основ законодавства України про охорону здоров`я від 19 листопада 1992 року №2801-XII передбачено, що основними принципами охорони здоров`я в Україні є, зокрема, визнання охорони здоров`я пріоритетним напрямом діяльності суспільства і держави, одним з головних чинників виживання та розвитку народу України.

Частиною першою ст.12 вказаних Основ законодавства визначено, що охорона здоров`я - один з пріоритетних напрямів державної діяльності. Держава формує політику охорони здоров`я в Україні та забезпечує її реалізацію.

Статтею 30 вказаних Основ законодавства передбачено, що держава забезпечує планомірне науково обґрунтоване попередження, лікування, локалізацію та ліквідацію масових інфекційних захворювань.

Особи, які є носіями збудників інфекційних захворювань, небезпечних для населення, усуваються від роботи та іншої діяльності, яка може сприяти поширенню інфекційних хвороб, і підлягають медичному нагляду і лікуванню за рахунок держави з виплатою в разі потреби допомоги по соціальному страхуванню. Щодо окремих особливо небезпечних інфекційних захворювань можуть здійснюватися обов`язкові медичні огляди, профілактичні щеплення, лікувальні та карантинні заходи в порядку, встановленому законами України.

У разі загрози виникнення або поширення епідемічних захворювань Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом можуть запроваджуватися особливі умови і режими праці, навчання, пересування і перевезення на всій території України або в окремих її місцевостях, спрямовані на запобігання поширенню та ліквідацію цих захворювань.

Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування зобов`язані активно сприяти здійсненню протиепідемічних заходів.

Перелік особливо небезпечних і небезпечних інфекційних захворювань та умови визнання особи інфекційно хворою або носієм збудника інфекційного захворювання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я і публікуються в офіційних джерелах.

Частиною першою ст.22 Закону України від 6 квітня 2000 року №1645-III Про захист населення від інфекційних хвороб передбачено, що особи, хворі на інфекційні хвороби, контактні особи та бактеріоносії, які створюють підвищену небезпеку зараження оточуючих, підлягають своєчасному та якісному лікуванню, медичному нагляду та обстеженням. Особи, які хворіють на особливо небезпечні та небезпечні інфекційні хвороби, є носіями збудників цих хвороб або перебували в контакті з такими хворими чи бактеріоносіями, а також хворі на інші інфекційні хвороби у разі, якщо вони створюють реальну небезпеку зараження оточуючих, підлягають лікуванню, медичному нагляду та обстеженням у стаціонарах відповідних закладів охорони здоров`я чи наукових установ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , відповідно до ст.29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року, установлено з 12 березня 2020 року на всій території України карантин.

Відповідно до листа відповідача від 08.05.2020 №678 КНП Дружківська міська лікарня №2 Дружківської міської ради має в своєму складі бактеріальну лабораторію, яка проводить тести та аналізи хворих в разі підозри захворювання COVID-19 та дитяче інфекційне відділення, де в теперішній час проводять діагностику та госпіталізацію хворих дітей при підозрі захворювання на COVID-19. Також, відповідно до довідки від 04.06.2020 №780 відповідачем повідомлено, що у відділенні паліативної допомоги КНП Дружківська міська лікарня №2 Дружківської міської ради на лікуванні знаходяться 25 онкологічних та безнадійно хворих.

Відсутність бюджетних коштів та належного фінансування, на що посилався відповідач, не звільняє його від обов`язку виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства. Чинне законодавство не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, в тому числі й у зв`язку з відсутністю відповідного бюджетного асигнування, не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові від 26 березня 2020 року №520/6694/19.

Аналіз ст.70 Кодексу цивільного захисту України дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Захід реагування у вигляді повного зупинення будівництва (робіт) є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. При обранні такого заходу реагування, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, суди при обмеженні гарантованого конвенцією права повинні дотримуватись вимог щодо встановлення необхідності такого обмеження в демократичному суспільстві та визначення розумного балансу між суспільним інтересом обмежувальним правом. З матеріалів даної справи вбачається, що заявлені заходи реагування не є співрозмірними щодо обмеження права громадян на охорону здоров`я.

Позивач, звертаючись із цим позовом з урахуванням принципу співмірності не обґрунтував чи можливе застосування інших заходів реагування окрім повного зупинення експлуатації комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, а якщо неможливо - то чому.

Крім того Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не визначені порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а тому в кожному окремому випадку суб`єкт владних повноважень має визначати чи створюють виявлені порушення дійсну реальну загрозу життю та здоров`ю людей у взаємозв`язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання. В той же час, всупереч вказаному позивач як суб`єкт владних повноважень не навів доводів, та не надав доказів, які б відповідали вимогам ст.ст.73 - 76 КАС України, на підтвердження необхідності застосування крайнього заходу реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі.

Суд зазначає, що позовні вимоги заявлено щодо повного зупинення експлуатації (роботи) комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, що передбачає обмеження конституційного права громадян, передбаченого ст.49 Конституції України та може вплинути на реалізацію обов`язків держави щодо створення умов для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування.

Наведене відповідає висновкам Верховного Суду, які наведені постанові від 21.10.2019 у справі №810/4274/17.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Аналогічні положення передбачено приписами ч.5 ст.13 Закону України Про судоустрій і статус суддів , за якими висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Відповідно до ч.6 ст.13 Закону України Про судоустрій і статус суддів висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

З огляду на викладене, суд вважає, що застосування такого заходу реагування як повне зупинення експлуатації комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, в бактеріальній лабораторії якої, окрім іншого, проводиться тестування та аналізи хворих в разі підозри захворювання COVID-19 та у дитячому інфекційному відділенні, де проводиться діагностика та госпіталізація хворих дітей при підозрі захворювання на COVID-19, є непропорційним.

У цьому випадку, з метою усунення виявлених порушень, органи Державної служби України з надзвичайних повноважень можуть видати відповідні приписи, розпорядження чи постанови у межах наданих їм повноважень.

Відтак, суд дійшов висновку про те, що звернення позивача про застосування заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 255, 262, 295, 371, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ідентифікаційний код 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) до комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради (ідентифікаційний код 05492870; 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунального некомерційного підприємства «Дружківська міська лікарня №2» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: 84206, Донецька обл., м.Дружківка, вул.Машинобудівників, буд.56 до повного усунення порушень викладених в акті перевірки від 18.12.2019 №39, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту - відмовити.

Рішення прийняте в нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені в судовому засіданні 04.06.2020.

Повний текст рішення виготовлено 05.06.2020.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

В перебіг вказаних строків не враховується строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно до вимог п.п.2 п.9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30.03.2020 №540-IX.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Т.В.Загацька

Дата ухвалення рішення04.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89670524
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —200/1504/20-а

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні