Рішення
від 05.06.2020 по справі 360/1206/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

05 червня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1206/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Фермерського господарства Людмила І про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу в загальній сумі 20815,34 грн,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач) до Фермерського господарства Людмила І (далі - відповідач), в якому позивач з урахуванням уточненої позовної заяви від 30 квітня 2020 року б/н (арк. спр. 61-62) просить стягнути кошти за податковим боргом з податку на додану вартість з рахунків платника податків Фермерського господарства Людмила І у банках та з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в сумі 13236,81 грн та кошти за податковим боргом з єдиного податку з рахунків платника у банках в сумі 7578,53 грн, а всього в сумі 20815,34 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість (код КДБ 14060100) у розмірі 13236,81 грн, який виник на підставі самостійно поданої декларації від 18 листопада 2019 року за № 9274496886 за жовтень 2019 року по терміну сплати до 30 листопада 2019 року.

Відповідачем у строки, визначені Податковим кодексом України, всупереч вимог пункту 57.1 статті 57, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України не сплачено суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій звітності за жовтень 2019 року.

Також за відповідачем рахується податковий борг з єдиного податку (код КБК 18050500) у розмірі 7578,53 грн, який виник на підставі самостійно поданої річної декларації за 2019 рік від 07 лютого 2019 року № 9014381461 на суму 7509,75 грн (по терміну сплати до 30 січня 2020 року) та уточнюючої декларації за 2019 рік від 13 березня 2019 року № 9045001365 на суму 81,62 грн (по терміну сплати до 30 січня 2020 року).

В порушення вимог пункту 295.9 статті 295 Податкового кодексу України відповідачем не сплачено суму податкового зобов`язання з єдиного податку.

Позивачем відповідно до вимог статті 59 Податкового кодексу України направлено відповідачу поштою податкову вимогу форми Ю від 09 грудня 2019 року № 65461-51.

З посиланням на норму підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 та пункту 87.11 статті 87 Податкового кодексу України, Головне управління ДПС у Луганській області просить стягнути з відповідача кошти в рахунок погашення податкової заборгованості.

Фермерське господарство Людмила І позов не визнало, про що 27 квітня 2020 року за вхідним реєстраційним № 16448/2019 через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) подало відзив на позовну заяву від 23 квітня 2020 року б/н (арк. спр. 47-48).

У відзиві відповідач зазначив, що позовні вимоги ним визнаються частково зі сплати податку на додану вартість в сумі 13236,81 грн і повістю зі сплати єдиного податку в сумі 7578,53 грн з огляду на таке.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України податкові накладні отримані з Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної.

Суми податку, нараховані у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені у податкових накладних з порушенням строку реєстрації включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні, але не пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкових накладних.

Податковою декларацією з податку на додану вартість за січень 2020 року (рядок 21) відповідач заявив про суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду), в сумі 22002,00 грн. Податковою декларацією з податку на додану вартість за лютий 2020 року (рядок 20.1) відповідач заявив суму від`ємного значення, що зараховується у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість, в сумі 10240,00 грн. Таким чином, на сьогоднішній день заборгованість відповідача з податку на додану вартість складає 13236,81 грн, зі сплати єдиного податку - 7578,53 грн.

На даний час господарська діяльність Фермерського господарства Людмила І повністю призупинена у зв`язку із введенням Кабінетом Міністрів України карантину до 11 травня 2020 року задля запобігання поширенню коронавірусної хвороби. Після закінчення карантину і відновлення господарської діяльності відповідач погасить податкову заборгованість у повному обсязі.

Ухвалою від 25 березня 2020 року позовну заяву Головного управління ДПС у Луганській області залишено без руху (арк. спр. 21).

Ухвалою від 07 квітня 20120року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 41-42).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

Фермерське господарство Людмила І (ідентифікаційний код 21806055) зареєстроване юридичною особою, знаходиться у с. Боровеньки Кремінського району Луганської області та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Луганській області, Рубіжанське управління, Кремінська ДПІ (Кремінський район) як платник податків, про що свідчать витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07 квітня 2020 року № 1006529458 (арк. спр. 4-5, 38-40).

Фермерське господарство Людмила І з 02 жовтня 1997 року зареєстровано платником податку на додану вартість з присвоєнням індивідуального податкового номеру 218060512194, про що свідчать дані Реєстру платників податку на додану вартість на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv) (арк. спр. 69).

На виконання вимог пункту 54.1 статті 54, пункту 203.1 статті 203 та підпункту 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Податкового кодексу України відповідачем до Головного управління ДПС у Луганській області, Рубіжанського управління, Кремінської ДПІ (Кремінський район) подано податкову звітність, у якій визначено до сплати суму податкового зобов`язання, а саме:

- податкову декларацію від 18 листопада 2019 року № 9274496886 за жовтень 2019 року на суму 43307,00 грн (по строку сплати до 30 листопада 2019 року) (арк. спр. 10);

- податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 07 лютого 2019 року № 9014381461, відповідно до якої нараховане податкове зобов`язання за IV квартал 2019 року за використання земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, у тому числі для сільськогосподарських виробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті): рілля - 7509,75 грн по терміну сплати до 30 січня 2020 року (арк. спр. 13-14);

- уточнюючу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 13 березня 2019 року № 9045001365, відповідно до якої збільшено податкове зобов`язання за IV квартал 2019 року за використання земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, у тому числі для сільськогосподарських виробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті): рілля на 81,62 грн (арк. спр. 15-16).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

податок; оподаткування; платник податку; оподатковувана операція для цілей розділу V цього Кодексу - відповідно податок на додану вартість; оподаткування податком на додану вартість; платник податку на додану вартість; операція, яка підлягає оподаткуванню податком на додану вартість (підпункт 14.1.186 пункту 14.1);

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами (пункт 15.2 статті 15 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2 пункту 49.18);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3 пункту 49.18);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу (підпункт 49.18.4 пункту 49.18);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5 пункту 49.18).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Порядок надання податкової декларації та строки розрахунків з бюджетом по податку на додану вартість врегульовані статтею 203 Податкового кодексу України:

- податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пункт 203.1 статті 203 Податкового кодексу України).

- сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2 статті 203 Податкового кодексу України).

В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України Фермерське господарство Людмила І протягом 10 календарних днів з дня граничного строку подання податкової декларації з податку на додану вартість (до 30 числа місяця, наступного за звітним) за базовий звітний (податковий) період - жовтень 2019 року, самостійно суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, визначену у податковій декларації, не сплатило, внаслідок чого за платником податків з урахуванням наявної переплати в сумі 17830,19 грн, зарахування коштів з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в сумі 2000,00 грн та зарахування від`ємного значення у зменшення боргу з податку на додану вартість в сумі 10240,00 грн, утворився податковий борг в загальній сумі 13236,81 грн.

Відповідно до підпункту 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: четверта група - сільськогосподарські товаровиробники: а) юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Об`єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди (пункт 292-1.1 статті 292-1 Податкового кодексу України).

Відповідно до абзацу першого пункту 292-1.2 статті 292-1 Податкового кодексу України базою оподаткування податком для платників єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного за станом на 1 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Згідно з підпунктами 295.9.1, 295.9.2 пункту 295.9 статті 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку четвертої групи:

- самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу;

- сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.

В порушення зазначених норм Податкового кодексу України відповідачем не сплачено узгоджену суму податкового зобов`язання з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, за IV квартал 2019 року, внаслідок чого за платником податків з урахуванням наявної переплати в сумі 12,84 грн, утворився податковий борг в сумі 7578,53 грн.

Наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість та єдиного податку станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена розрахунком суми недоїмки з податку на додану вартість (арк. спр. 64), розрахунком суми недоїмки з єдиного податку (арк. спр. 11), інтегрованою карткою платника податків з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за 2019-2020 роки (арк. спр. 9, 65), інтегрованою карткою платника єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, за 2019-2020 роки (арк. спр. 12, 65) та інформацією про наявність/відсутність податкового боргу у платника по Україні в цілому станом на 29 квітня 2020 року (арк. спр. 63).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

10 грудня 2019 року Головним управлінням ДПС у Луганській області рекомендованим листом з повідомленням про вручення надіслано Фермерському господарству Людмила І податкову вимогу форми Ю від 09 грудня 2019 року № 65461-51, яка отримана останнім 13 грудня 2019 року (арк. спр. 17).

Оскільки податкова вимога від 09 грудня 2019 року № 65461-51 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України).

Головне управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 07 квітня 2020 року за № 1006529511 (арк. спр. 28-30).

Згідно з Положенням про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12 липня 2019 року № 14 (у редакції наказу Державної податкової служби України від 12 лютого 2020 року № 81), Головне управління ДПС у Луганській області є територіальним органом Державної податкової служби України (далі - ДПС), який підпорядковується ДПС. Головне управління ДПС у Луганській області (далі - ГУ ДПС) є контролюючим органом (органом доходів і зборів). ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області у відповідних сферах діяльності. Основними завданнями ГУ ДПС (крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій) є забезпечення реалізації державної податкової політики, здійснення у межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотримання порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону. Відповідно до підпунктів 14, 21 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДПС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законом (арк. спр. 31-37).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 13236,81 грн та з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, в сумі 7578,53 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746, місцезнаходження: 93401, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72) до Фермерського господарства Людмила І (ідентифікаційний код 21806055, місцезнаходження: 92943, Луганська область, Кремінський район, село Боровеньки, вулиця Лугова, будинок 46) про стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу в загальній сумі 20815,34 грн задовольнити повністю.

Стягнути на користь Державного бюджету України кошти Фермерського господарства Людмила І з рахунків у банках, обслуговуючих Фермерське господарство Людмила І , та з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість за податковим боргом з податку на додану вартість за базовий звітний (податковий) період жовтень 2019 року в сумі 13236,81 грн (тринадцять тисяч двісті тридцять шість грн 81 коп.).

Стягнути на користь місцевого бюджету Боровенської сільської ради кошти Фермерського господарства Людмила І з рахунків у банках, обслуговуючих Фермерське господарство Людмила І , за податковим боргом з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, за IV квартал 2019 року в сумі 7578,53 грн (сім тисяч п`ятсот сімдесят вісім грн 53 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89671039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1206/20

Рішення від 05.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні