Справа № 560/4090/19
УХВАЛА
04 червня 2020 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши заяву об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд. №10/4" по адміністративній справі за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд. №10/4" до відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради Хмельницької області про визнання протиправними та скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд.№10/4" звернулось до суду з заявою, у якій просить змінити порядок виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 у справі №560/4090/19 шляхом стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Нетішинської міської ради (вул.Шевченка,1, м.Нетішин, Хмельницька область, 30100, код ЄДРПОУ 05399231).
В обґрунтування заяви вказує, що відповідачем у цій справі виступає відділ державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради, який є структурним підрозділом органу місцевого самоврядування, а саме виконавчого комітету Нетішинської міської ради. Однак головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету є виключно виконавчий орган місцевої ради - виконавчий комітет Нетішинської міської ради, тому лише за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судові витрати в розмірі 7591 грн. 89 коп.
Ухвалою суду від 18.05.2020 призначено заяву до розгляду в судовому засіданні на 26.05.2020. Ухвалою суду від 26.05.2020 відкладено розгляд справи на 04.06.2020 та витребувано докази.
Сторони, належним чином повідомлені судом про дату, час та місце розгляду заяви, у судове засідання 04.06.2020 не з`явилися.
Заявник надіслав до суду заяву, у якій просив її розгляд здійснити без участі представника об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд.№10/4".
Відповідно до ч.2 ст.378 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи зазначене, суд вважає за можливе розглянути заяву за відсутності учасників справи, що не з`явились, у порядку письмового провадження.
Дослідивши заяву та додані до неї докази, суд зазначає наступне.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 задоволено позов ОСББ "Лісова, буд.№10/4" до відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради Хмельницької області про визнання протиправними та скасування постанов.
Цим рішення, зокрема, ухвалено стягнути на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд. №10/4" судовий збір у розмірі 3341 грн. 89 коп. та витрати на правничу допомогу у розмірі 4250 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради Хмельницької області.
06.04.2020 Хмельницьким окружним адміністративним судом позивачу видано виконавчий лист про стягнення судових витрат.
15 квітня 2020 року виконавчий лист надіслано стягувачем до управління Державної казначейської служби України у місті Нетішині Хмельницької області.
Листом від 23 квітня 2020 року за №02-36/212 управління Державної казначейської служби України у місті Нетішині Хмельницької області повернуло стягувачу без виконання виконавчий лист відповідно до підпункту 3 пункту 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року №845, у зв`язку з відсутністю у боржника відкритих рахунків в органі Казначейства.
Також у цьому листі повідомлено, що відповідно до мережі розпорядників і одержувачів коштів місцевого бюджету на 2020 рік відділ державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішшської міської ради не визначений розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується централізованою бухгалтерією виконавчого комітету Нетішинської міської ради.
Виконавчий комітет Нетішинської міської ради у листі від 29.05.2020 за №28/01-06-1770/2020 повідомив, що відділ державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради не включений до мережі розпорядника коштів місцевого бюджету, являється структурним підрозділом виконавчого комітету Нетішинської міської ради, фінансування видатків на утримання відділу здійснюється з міського бюджету згідно з кошторисом. Нетішинська міська рада не є розпорядником бюджетних коштів відповідно до мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів місцевого бюджету. Виконавчий комітет Нетішинської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів. Також зазначив, що відділ державної архітектурно-будівельної інспекції відповідно до рішення сімдесят першої сесії Нетішинської міської ради VII скликання від 03 квітня 2020 року №71/4594 "Про ліквідацію відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради" знаходиться в процесі ліквідації.
Надаючи правову оцінку заявленому клопотанню, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України, ст.ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Згідно з ч.2 ст.6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.
Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.
Згідно із підп.3 п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, визначено, що орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".
Фактично стягнення судового збору з відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради є неможливим, оскільки боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства.
Зазначене призводить до того, що рішення суду залишається невиконаним.
Конституційний Суд України у рішенні 25.04.2012 року № 11-рп/2012 вказав, що невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом.
Відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Згідно з ч.3 ст.378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що суд може змінити спосіб і порядок виконання рішення лише: 1) у виняткових випадках; 2) за наявності обставин, що ускладнюють його виконання або роблять його неможливим; 3) за умови надання достатніх доказів наявності таких обставин.
Під зміною способу і порядку виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів реалізації (виконання) рішення саме в разі неможливості його виконання у спосіб і порядок, встановлений раніше.
У відповідності до п.3 ч.2 ст.22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Згідно ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
У спірному випадку неможливість стягнення з відділу державної архітектурно-будівельної інспекції виконавчого комітету Нетішинської міської ради суми судового збору та витрат на правову допомогу, присудженої на користь заявника, пов`язана з відсутністю відповідного рахунку, з якого можливе стягнення.
Водночас, такий рахунок наявний у виконавчого органу - виконавчого комітету Нетішинської міської ради. Оскільки головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету є виконавчий орган місцевої ради - виконавчий комітет Нетішинської міської ради, за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судові витрати.
Таким чином, подана заява підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
заяву об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд.№10/4" про зміну порядку і способу виконання рішення суду задовольнити.
Змінити порядок і спосіб виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 05 лютого 2020 року у справі № 560/4090/19 шляхом стягнення на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лісова, буд.№10/4" судового збору у розмірі 3341 (три тисячі триста сорок одна) грн. 89 коп. та витрат на правничу допомогу у розмірі 4250 (чотири тисячі двісті п`ятдесят) грн. за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Нетішинської міської ради (вул. Шевченка, 1, м. Нетішин, Хмельницька область, 30100, код ЄДРПОУ 05399231).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Повне судове рішення складене 05 червня 2020 року
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2020 |
Оприлюднено | 09.06.2020 |
Номер документу | 89672036 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Божук Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні