Рішення
від 01.06.2020 по справі 685/379/20
ТЕОФІПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 685/379/20

Провадження № 2/685/138/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2020 року Теофіпольський районний суд Хмельницької області в складі головуючого судді Самойловича А.П.,

за участі секретаря Казмірчук І.Ю.,

позивача ОСОБА_1 ,

його представника ОСОБА_2 та

представника відповідача Гандовського В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт Теофіполь Хмельницької області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області про визнання незаконним та скасування рішення і зобов`язання вчинення дії,

В С Т А Н О В И В :

16 березня 2020 року адвокат Сторожук Ю.В., діючи в інтересах позивача ОСОБА_1 , звернувся до суду з позовом, в якому зазначив, що 3 грудня 2019 року позивач звернувся до сільської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою земель колективної власності реформованого агропідприємства Зоря , орієнтовно 2,0000 га та подальшою передачею її у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області.

Рішенням відповідача від 20 грудня 2019 року йому було відмовлено в наданні дозволу, оскільки згідно п. 9 Постанови КМ України від 05 червня 2019 року № 476 позивач не є замовником технічної документації.

Вважає такий висновок сільської ради незаконним, просить його скасувати та зобов`язати сільську раду надати йому дозвіл на виготовлення технічної документації, так як пунктом 9 вищезазначеної Постанови передбачено, що замовником технічної документації із землеустрою земель можуть бути органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Оскільки позивач є власником земельної ділянки з кадастровим номером 6824781500:05:002:0206, розташованої на території сільської ради, набутої ним у 2011 році у порядку спадкування, тому він може бути замовником технічної документації.

В ході судового розгляду позивач та його представник позовні вимоги підтримали в повному обсязі.

Від відповідача надійшов письмовий відзив, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позову, так як позивач, як землевласник іншої успадкованої земельної ділянки не входить до переліку замовників інвентаризації, визначеного пунктом 9 Порядку проведення інвентаризації земель.

Представник відповідача Гаврилівський сільський голова Гандовський В.В. позовних вимог не визнав та пояснив, що ОСОБА_1 звернувся до сільської ради з заявою, в які просив надати йому дозвіл на виготовлення проектної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель колективної власності колишнього колгоспу, разом з тим, він не просив надати дозвіл на приватизацію земельної ділянки. Це була перша заява такого типу, тому вони радилися Держгеокадастром щодо неї та дійшли висновку, що ОСОБА_1 не може замовником документації для проведення інвентаризації.

Зазначив, що в даний час сільській раді не відомо, чи є вільні землі, про це можна буде дізнатися лише після інвентаризації, однак в даний час в сільській раді немає коштів для її проведення, оскільки 330 тис.грн. було сплачено за виготовлення Генерального плану села, 140 тис.грн. за проведення розмежування і лише після цього, за наявності коштів, буде проведена інвентаризація.

Заслухавши пояснення позивача, його представника, представника відповідача, свідка та дослідивши матеріали справи, суд дійшов переконання про відсутність підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ст. 81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

03 грудня 2019 року житель с. Гаврилівка ОСОБА_1 звернувся до Гаврилівської сільської ради з заявою, згідно якої просив надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель колективної власності реформованого агропідприємства Зоря орієнтовною площею 2,0000 га та подальшою передачею її у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області.

Рішенням Гаврилівської сільської ради від 20 грудня 2019 року № 14 ОСОБА_1 було відмовлено у наданні дозволу на проведення інвентаризації.

Відмову обґрунтовано тим, що відповідно до пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 року № 476 Про порядок інвентаризації земель замовниками технічної документації можуть бути органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Статтею 35 Закону України Про землеустрій визначено мету, підстави та порядок проведення інвентаризації земель. Так, інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 3 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 року № 476, державна інвентаризація проводиться шляхом формування земельних ділянок незалежно від форми власності, визначення їх угідь та у разі потреби віднесення таких земельних ділянок до певних категорій для інформаційного наповнення Державного земельного кадастру.

Об`єктом інвентаризації земель є територія України, територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, масив земель сільськогосподарського призначення, окремі земельні ділянки, що визначено у п. 5 Положення.

Підставою для проведення інвентаризації, згідно пункту 8 вищезазначеного Порядку, є рішення, зокрема, органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними та фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками технічної документації, судові рішення. Підставою для проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення для земель, які не відносяться до земель державної власності, - рішення сільської, селищної, міської ради, на території якої розташований масив.

Пунктом 9 цього ж Положення визначено, хто може бути замовником інвентаризації, а саме, органи державної влади, Ради міністрів АРК чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі, а пунктом 10 - хто є виконавцями.

Таким чином, фізична особа, яка є землевласником або землекористувачем, може бути замовником проведення інвентаризації земель лише щодо тієї земельної ділянки, власником або користувачем якої вона є, при цьому рішення органу місцевого самоврядування про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації землі не потребується, достатньо лише договору, укладеного між землевласником або землекористувачем та виконавцем, який відповідає вимогам, передбаченим пунктом 10 Положення.

Позивач є власником земельної ділянки площею 2,44 га з кадастровим номером 6824781500 :05:002:0206, яка розташована на території Гаврилівської сільської ради, та була ним набута в порядку спадкування, що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за заповітом від 26 серпня 2011 року та витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 30 вересня 2013 року № НВ-6800594052013, та не оспорюється іншими учасниками спору.

Наявність у власності фізичної особи певної земельної ділянки на території сільської ради не наділяє таку фізичну особу правом бути замовником проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення, про що фактично просив позивач у своїй заяві до сільської ради від 03 грудня 2019 року.

Враховуючи викладене, вбачається, що оскаржуване рішення Гаврилівської сільської ради прийняте у відповідності до вимог ЗК України, Закону України Про землеустрій та Положення про проведення інвентаризації земель, тому підстав для визнання його недійсним та скасування немає.

Керуючись ст. 79-1 ЗК України, абз. 8 ч. 1 ст. 1, ст. 35 Закону України Про землеустрій , ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування , пунктами 3, 5, 8, 9, 10 Порядку проведення інвентаризації земель затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 476, ст.ст. 197, 200, 263-265 ЦПК України,

У Х В А Л И В :

Відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позову до Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області про визнання незаконним та скасування рішення Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області від 20 грудня 2019 року № 14 про відмову у наданні дозволу на виготовлення технічної документації та зобов`язанні надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою земель колективної власності реформованого агропідприємства Зоря орієнтовною площею 2 га та подальшою передачею її у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Гаврилівської сільської ради Теофіпольського району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду через Теофіпольський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) сторін, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 червня 2020 року.

Суддя А.П. Самойлович

СудТеофіпольський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено10.06.2020
Номер документу89691929
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —685/379/20

Рішення від 01.06.2020

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Самойлович А. П.

Рішення від 01.06.2020

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Самойлович А. П.

Ухвала від 06.05.2020

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Самойлович А. П.

Ухвала від 03.04.2020

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Самойлович А. П.

Ухвала від 17.03.2020

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Самойлович А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні