Справа № 487/2692/20
Провадження № 3/487/1124/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2020 року Заводський районний суд м. Миколаєва у складі головуючого судді Кузьменко В.В., за участю секретаря судових засідань Акімової Т.І., особи, яка притягується до адмінвідповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Миколаївській області про притягнення до адміністративної відповідальності,
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який працює на посаді директора ТОВ Будівельна Лабораторія , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
04.05.2020 року головним державним ревізором-інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників та збору податкової інформації управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Миколаївській області Гуцолом М.А., при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Будівельна Лабораторія встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 - директор ТОВ Будівельна Лабораторія (код ЄДРПОУ 31193060) вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП, ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку, а саме: включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, обчислених з вартості документально оформленого придбання товарів/послуг, джерело походження яких перевіркою не встановлено та при неможливості надання послуг у зв`язку з відсутністю трудових та виробничих ресурсів по податковим накладним, отриманих від ТОВ ДОРЛІДЕР (код 40117336) за червень, липень 2017 року, ТОВ ПАПАЯ (код 38949520) за липень 2017 року, ТОВ МАРВИН (код 41420036) за липень, серпень 2017 року, ТОВ ЕЛЕКТРО МИКОЛАЇВ ЛТД (код 39830278) за листопад, грудень 2017 року, лютий 2018 року, ТОВ АРИТУС-М (код 42208220) за грудень 2018 року, січень, березень, квітень, травень 2019 року, ТОВ РИЧМАРКЕТ (код 41511704) за лютий 2019 року, ТОВ ПРИВАТ-СТАНДАРТ (код 42923092) за травень, червень, липень 2019 року, ТОВ ДАМЕРС ГРУП (код 42872810) за червень 2019 року, чим порушено п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2 ст.200, п.201.10 ст.201 ПК України.
ОСОБА_1 під час розгляду справи вину свою не визнав, пояснив, що протокол про адмінправопорушення був складений за його відсутності, пояснення щодо даного правопорушення у нього ніхто не відбирав, просив справу закрити у зв`язку з відсутністю у його діях складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП .
Вислухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати, зокрема: чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності. При цьому, у відповідності до ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.
В силу ст.62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Положеннями ст. 256 КУпАП передбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Протокол №86 складений 04.05.2020 року не містить підпису особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, відсутні відомості про вручення ОСОБА_1 копії даного протоколу.
Також, в порушення ст. 256 КУпАП, в протоколі про адміністративне правопорушення відсутні будь-які пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
З матеріалів доданих до протоколу вбачається, що ОСОБА_1 викликався до Головного управління ДПС у Миколаївській області , проте дані про вручення такого повідомлення відсутні.
Таким чином протокол складений головним державним ревізором-інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників та збору податкової інформації управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Миколаївській області Гуцолом М.А. із порушенням вимог КУпАП.
Відповідальність за ч.1 ст.163-1 КУпАП настає у випадку відсутності податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Проте, в судовому засіданні не було здобуто достатньо доказів, щодо порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку ведення податкового обліку.
Враховуючи правове значення протоколу про адміністративне правопорушення, який не тільки визначає суть адміністративного правопорушення, поставленого особі у провину, а також є доказом у справі про адміністративне правопорушення, у такому вигляді не може вважатись допустимим доказом по справі, а відповідно не може бути предметом судового розгляду.
Суд, будучі органом що здійснює правосуддя, не може брати на себе функцію збирання доказів та документальну законну фіксацію правопорушення, котра в даному випадку не була виконана належним чином. Також суд не вправі самостійно змінювати фабулу викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція).
Так, ч.1 ст. 6 Конвенції передбачає, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який … встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення . Відповідно до ч.2 ст.6 Конвенції кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку . А згідно з положеннями ч.3 ст.6 Конвенції кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має щонайменше такі права: мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту; захищати себе особисто чи використовувати юридичну допомогу захисника, вибраного на власний розсуд, або за браком достатніх коштів для оплати юридичної допомоги захисника одержувати таку допомогу безоплатно, коли цього вимагають інтереси правосуддя, тощо.
Таким чином, з огляду на наведене, протокол про адміністративне правопорушення №86 від 04.05.2020 року у такому вигляді не може бути предметом судового розгляду, оскільки викликає обґрунтовані сумніви, які відповідно до положень ст.62 ч.3 Конституції України тлумачаться на користь ОСОБА_1 .
З наведених мотивів та враховуючи правове значення протоколу про адміністративне правопорушення, який не тільки визначає суть адміністративного правопорушення, поставленого особі у провину, а також є доказом у справі про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 251 КУпАП, справа підлягає закриттю за відсутністю в діянні ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 247 , 283-285 КпАП України
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Заводського районного суду
м. Миколаєва В.В.Кузьменко
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2020 |
Оприлюднено | 10.06.2020 |
Номер документу | 89702129 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Заводський районний суд м. Миколаєва
Кузьменко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні