Рішення
від 10.06.2020 по справі 300/514/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" червня 2020 р. справа № 300/514/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Могили А.Б., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Приватного підприємства Торговий дім Лідер про стягнення заборгованості в сумі 26931,45 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області звернулося в суд із позовною заявою до Приватного підприємства Торговий дім Лідер про стягнення заборгованості в сумі 26931,45 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв`язку з несплатою штрафних санкцій по податку на додану вартість, податку на прибуток, а також пені внаслідок несплати по податку на додану вартість в загальній сумі 26931,45 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість, яка у встановлений строк не погашена, а тому підлягає до стягнення в судовому порядку.

Відзиву відповідача на позовну заяву до суду не надходило.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.03.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами справи, дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок адміністрування податків і зборів визначають положення Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

В статті 36 Податкового кодексу України визначено обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2).

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Статтею 76 Податкового кодексу України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області проведено камеральні перевірки Приватного підприємства Торговий дім Лідер , якими встановлено порушення відповідачем вимог податкового законодавства, зокрема:

- згідно акту №585/09-19-52-12/32879055 від 26.03.2019 встановлено несвоєчасне подання декларації з податку на прибуток приватних підприємств за 2018 рік, чим порушено вимоги підпункту 49.18.3 пункту 49.18 статті 49, пункту 137.4 статті 137 Податкового кодексу України та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0022465212 від 02.05.2019, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 1020 грн., з яких у зв`язку із частковою сплатою до стягнення підлягає 1008, 42 грн.;

- згідно акту №12400/09-19-52-01/32879055 від 09.08.2018 встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2018 року, чим порушено вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0030705201 від 21.08.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 1020 грн.;

- згідно акту №133/09-19-52-12/32879055 від 17.10.2018 встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень - серпень 2018 року, чим порушено вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0042915212 від 06.11.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 2040 грн.;

- згідно акту №12860/09-19-52-01/32879055 від 29.08.2018 встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного та узгодженого грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених підпунктами 57.1, 57.3 статті 57, пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України та винесено податкове повідомлення - рішення за № 0039025212 від 10.10.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції в розмірі 20%, що складає 13516, 61 грн. (а.с. 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15 - 17).

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

В п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України зазначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності (п. 49.2 ст.49 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпунктів 137.1 - 137.4 статті 137 Податкового кодексу України податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

Податок, що підлягає сплаті до бюджету платниками податку, які провадять страхову діяльність, визначається в порядку, передбаченому пунктом 141.1 статті 141 цього Кодексу.

Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.1-1 статті 57 та пункті 141.4 статті 141 цього Кодексу, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати.

Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Згідно з пунктами 203.1, 203.2 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності передбачена ст. 120 Податкового кодексу України.

В пункті 120.1 статті 120 Податкового кодексу України визначено, що неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Таким чином, за порушення вимог пункту 49.18 статті 49, пункту 137.4 статті 137, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, контролюючим органом до Приватного підприємства Торговий дім Лідер , у відповідності до пункту 54.3 статті 54, пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, податковими повідомленнями - рішеннями №0022465212 від 02.05.2019, №0030705201 від 21.08.2018, №0042915212 від 06.11.2018 застосовані штрафні санкції.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (пункт 57.3 статті 57 Податкового кодексу України).

Статтею 126 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

На підставі наведеного, у відповідності до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, позивачем винесено податкове повідомлення - рішення за №0039025212 від 10.10.2018, яким до відповідача застосовані штрафні санкції по податку на додану вартість в розмірі 20%, що складає 13516, 61 грн. (а.с.17).

Згідно пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян).

Контролюючим органом податкові повідомлення - рішення №0022465212 від 02.05.2019, №0030705201 від 21.08.2018, №0042915212 від 06.11.2018, №0039025212 від 10.10.2018 направлялися Приватному підприємству Торговий дім Лідер , що підтверджується матеріалами справи (а.с. 10, зворот а.с 12, зворот а.с.14, а.с. 18).

Згідно акту від 14.06.2019 № 131/09-19-52-12/32879055 податкове повідомлення - рішення №0022465212 від 02.05.2019 Приватному підприємству Торговий дім Лідер не вручено, та повернуто центром поштового зв`язку з відміткою інші причини (а.с. 10).

Податкове повідомлення - рішення №0030705201 від 21.08.2018 відповідачем отримано 28.08.2018, податкове повідомлення - рішення №0042915212 від 06.11.2018 - 10.11.2018, №0039025212 від 10.10.2018 - 23.10.2018 (зворот а.с. 12, 14, 18).

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків (підпункт 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України).

Докази про скасування податкових повідомлень - рішень № 0022465212 від 02.05.2019, №0030705201 від 21.08.2018, №0042915212 від 06.11.2018, №0039025212 від 10.10.2018 в суду відсутні.

Таким чином, грошові зобов`язання відповідача зі сплати штрафних санкцій визначених податковими повідомленнями - рішеннями, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України, є узгодженими з моменту закінчення процедури адміністративного оскарження.

Нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (п.п.129.1.1 п.129.1 ст. 129 Податкового кодексу України у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

З врахуванням приписів даної норми Кодексу відповідачу нараховано пеню по податку на додану вартість в розмірі 9 346, 42 грн, що підтверджується особовою карткою платника податків (а.с. 19 - 23).

Згідно вимог підпункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент направлення податкової вимоги) у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань, контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" за № 491-17 від 07.06.2017, згідно якої загальна сума податкового боргу платника податків станом на 06.06.2017 становила 6223, 54 грн. Дана вимога отримана Приватним підприємством Торговий дім Лідер що підтверджується підписом посадової особи відповідача на вказаному документі (а.с. 6).

Зазначена у вимозі сума податкового боргу відповідачем не погашена.

Відповідно до приписів п.59.5 ст.59 Податкового у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На підставі вищенаведеного контролюючим органом інших вимог платнику не надсилалося.

Відомості про оскарження відповідачем податкової вимоги форми "Ю" за № 491-17 від 07.06.2017 в суду відсутні.

Отже, загальна сума заборгованості Приватного підприємства Торговий дім Лідер на час звернення податкового органу до суду складає 26931,45 грн., що також підтверджується довідкою про борг та обліковою карткою платника податків (а.с. 5, 19 - 23).

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3 статті 95 Кодексу).

У відповідності до пунктів 41.1, 41.2 статті 41 контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Таким чином, позов Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Приватного підприємства Торговий дім Лідер про стягнення заборгованості в сумі 26931,45 грн. підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках Приватного підприємства Торговий дім Лідер (код ЄДРПОУ 32879055, вул. Грушевського, 19, м. Снятин, Івано-Франківська область) та за рахунок готівки в дохід бюджету податковий борг 26931 (двадцять шість тисяч дев`ятсот тридцять одна) грн. 45 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається через Івано-Франківський окружний адміністративний суд або безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з пунктом 3 розділу IV "Прикінцеві положення" під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк, визначений, зокрема статтею 295 цього Кодексу, а також строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

Дата ухвалення рішення10.06.2020
Оприлюднено12.06.2020
Номер документу89717040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/514/20

Рішення від 10.06.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні