КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
про заміну відповідача правонаступником
10 червня 2020 року м. Кропивницький Справа №340/751/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження у м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю Ростокос , м. Кропивницький, Кіровоградська область, вул. Виставочна, 2-В, кім. 10
до відповідача : Державної фіскальної служби України, м. Київ, Львівська площа, 8
про зобов`язання вчинити певні дії,
за участю :
секретаря судового засідання - Костенко А.В.,
представника позивача - не з`явився
представника ДПС України - Данілова С.О.,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Ростокос звернулось з позовом до Державної фіскальної служби України про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну ТОВ Ростокос №52 від 12.08.2019 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних.
03.06.2020 р. представником ДПС України подано клопотання про заміну первісного відповідача правонаступником, а саме Державну фіскальну службу України замінити на Державну податкову службу (а.с.76).
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України від 18.12.2018 р. №1200 (далі за текстом - Постанова №1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Згідно з п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі за текстом - Постанова №1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
З огляду на абз.4 п.2 Постанови №1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до абз.6 п.2 Постанови №1200 Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що Державна фіскальна служба України з 17.05.2019 р. перебуває в стані припинення (а.с.108-110).
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.05.2019 р. зареєстровано як юридичну особу Державну податкову службу України (а.с.111-112).
Розпорядженням Кабінету Міністрів від 21.08.2019 р. №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
На підставі зазначеного розпорядження, головою ДПС України видано наказ №36 від 28.08.2019 р. Про початок діяльності Державної податкової служби України .
Суд зауважує, що інститут правонаступництва органів державної влади (юридичних осіб публічного права) відмінний від інституту правонаступництва юридичних осіб приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин, тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.
Таким чином, у випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (ч.2 ст.107 Цивільного кодексу України). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що з 29.08.2019 р. діяльність та адміністративна компетенція Державної фіскальної служби України як суб`єкта владних повноважень припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого органу державної влади - Державної податкової служби України.
Статтею 52 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне допустити заміну відповідача - Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України.
Керуючись ст.ст.52, 160, 165, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Допустити заміну відповідача Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України.
2. Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання такої ухвали.
Дата складання ухвали - 10 червня 2020 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2020 |
Оприлюднено | 12.06.2020 |
Номер документу | 89717207 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні