Справа № 522/6626/16-к
Провадження № 1-кс/522/7344/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10червня 2020року Слідчийсуддя Приморськогорайонного судуміста Одеси ОСОБА_1 ,розглянувши клопотанняслідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_2 про знищення речових доказів по матеріалам досудового розслідування, внесеного в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 22015000000000167 від 04.06.2015, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 305 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчим відділом УСБУ в Одеській області проводилось досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22015000000000167 від 04.06.2015, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 305 КК України.
Досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні розпочато ГСУ СБУ на підставі повідомлення про вчинення кримінального правопорушення №14/10336 від 14.05.2015, яке надійшло з ГУ БКОЗ СБУ відповідно до якого зазначалося, що у період жовтня 2014 року невстановлені особи, діючи за попередньою змовою групою осіб, здійснили контрабандне ввезення поза митним контролем з Республіки Молдова на територію України, в районі митного посту «Красні Окни» (Одеська обл., смт. Красні Окни), фальсифікованих спиртовмісних лікарських засобів: «фармасепт», «септил плюс» та «септол», з використанням реквізитів ПП «Віват», ТОВ «Парфумерно-косметичний комбінат «РОСО», ТОВ «Парфумерно-косметичний комбінат «Галич Арома», ТОВ «Українська фармацевтична компанія», ТОВ«Нижнєфарм», ДП «Лохвицький спиртовий комбінат» та ТОВ «ДКП».
Однак, відповідно до ст. 305 КК України, контрабандою наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, або фальсифікованих лікарських засобів визначено їх переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю.
Об`єктом злочину є здоров`я населення, а також встановлений з метою забезпечення охорони здоров`я населення порядок переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів через митний кордон України. Предметом злочину є: наркотичні засоби, психотропні речовини, їхні аналоги, прекурсори, фальсифіковані лікарські засоби.
На час внесення даних до ЄРДР та за час проведення досудового розслідування будь-яких наркотичних засобів, психотропних речовини, їх аналогів, прекурсорів, фальсифікованих лікарських засобів не виявлено, не вилучалось та до матеріалів кримінального провадження не долучалось.
Об`єктивна сторона злочину передбаченого ст. 305 КК України передбачає дві альтернативні форми дій: переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів через митний кордон України поза митним контролем; переміщення зазначених предметів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Обов`язковою ознакою об`єктивної сторони контрабанди є місце вчинення злочину - митний кордон.
Злочин передбачений ст. 305 КК України вважається закінченим з моменту фактичного незаконно переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів через митний кордон України. Незаконне переміщення може бути здійснене шляхом як перевезення, так і пересилання зазначених предметів через митний кордон.
Підставами вважати вчиненим кримінальне правопорушення, передбачене ст. 305 КК України є наявність об`єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретної події злочину (час, місце, спосіб, висновок експерта та інші обставини вчинення злочину).
У свою чергу ст. 483 МК України та п. 5 Постанови Пленуму ВС України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» визначено, що незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю є їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що ускладнюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості.
Об`єктивного підтвердження фактів контрабандного переміщення вказаних лікарських засобі під час досудового розслідування встановлено не було, так як поставки товарів через державний кордон України здійснювалися на підставі необхідних документів відповідно до чинного законодавства України. Незаконних дій з боку посадових осіб вказаних суб`єктів господарської діяльності виявлено не було, конкретних випадків порушення переміщення товарів через митний кордон України не встановлено.
Відповідно до відповідей ГУ ДФС в Одеській митниці № 6107/9/15-32-21-01-15 від 08.10.2015 встановлено, що ввезення в Україну, митне оформлення та декларування в зоні діяльності Одеської митниці ДФС та Київської митниці ДФС лікарських засобів: «фармасепт», «септил плюс» та «септол» взагалі не здійснювалось, в тому числі і вищевказаними підприємствами. Вказані обставини підтверджуються відповідями від зазначених підприємств.
Крім того, відповідно до матеріалів кримінального провадження, будь-яких фактичних даних та доказів, які вказують на переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, або фальсифікованих лікарських засобів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, не встановлено та не отримано.
Відповідно до ч. 1 ст. 84 КПК України, доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому КПК України порядку, на підставі яких встановлюється наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Відповідно до ч. 2 ст. 84 КПК України, процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Відповідно до ст. 11 КК України, злочином є передбачене цим Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб`єктом злочину. Таким чином злочином є діяння, якому властиві такі обов`язкові ознаки: діяння вчинене суб`єктом злочину, є винним, суспільно небезпечним та відповідальність за яке передбачена КК України, однак в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні встановлено відсутність події злочину, оскільки фактично будь-якої контрабанди фальсифікованих спиртовмісних лікарських засобів, тобто їх переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю не встановлено.
В ході досудового розслідування по кримінальному провадженню жодній особі про підозру не повідомлялось, також будь-які особи як потерпілі, їх представники чи законні представники не залучались до провадження.
30.01.2020 слідчим відділом УСБУ в Одеській області, за погодженням з прокуратурою Одеської області, кримінальне провадження № 22015000000000167 від 04.06.2015, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 305 КК України закрито на підставі п. 1 ч. 1 ст. 284 КПК України - у зв`язку з відсутністю події кримінального правопорушення.
Прокурором вказану постанову у передбачений законом строк не скасовано.
В ході досудового розслідування, під час проведення слідчих дій серед іншого вилучено наступні речі, предмети та документи, на які відповідно до ухвали слідчого судді накладено арешт, а саме:
- 33750 пачок сигарет без фільтру «ASTRU»;
- 12500 пачок сигарет «NZ Gold Super Slims;
- 12500 пачок сигарет «NZ Black Super Slims»;
- 40 пачок сигарет «MARVEL;
- 5000 пачок сигарет «Brass червоні»;
- 10500 пачок з фільтром «SK»;
- 10500 пачок «Brass сині»;
- 42940 пачок сигарет марки «NZ;
- 26000 пачок сигарет «Astru».
Відповідно до матеріалів кримінального провадження, встановлено, що при проведенні планової перевірки стану та умов зберігання речових доказів, вилучених у кримінальних провадженнях, серед іншого, встановлено відсутність наступних речових доказів у кримінальному провадженні № 22015000000000167 від 04.06.2015: 33750 пачок сигарет без фільтру «ASTRU», 12500 пачок сигарет «NZ Gold Super Slims, 12500 пачок сигарет «NZ Black Super Slims», 40 пачок сигарет «MARVEL, 5000 пачок сигарет «Brass червоні», 10500 пачок з фільтром «SK», 10500 пачок «Brass сині», 42940 пачок сигарет марки «NZ», 26000 пачок сигарет «Astru», про що складено відповідний акт, який затверджений уповноваженими особами УСБУ в Одеській області.
22.04.2020 до слідчого відділу УСБУ в Одеській області надійшла постанова про скасування в частині постанови про визнання речовими доказами від 15.04.2020 заступника начальника третього відділу організації процесуального керівництва управління організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіальних органів Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 . Згідно вказаної постанови вбачається, що 21.06.2019 слідчими територіального управління ДБР, розташованого у м. Хмельницькому проводився обшук в рамках кримінального провадження №62019240000000493 від 18.06.2019, в ході якого крім іншого вилучено тютюнові вироби: «BRASS ЧЕРВОНІ» - 10 ящиків; «SK» - 18 коробок, 49 блоків; «BRASS СИНІ» - 19 ящиків. 22.06.2019 зазначені тютюнові вироби були передані на відповідальне зберігання за актом прийому-передачі до ТОВ «Скай-Лайн». Крім цього встановлено, що вилучені територіальним управлінням ДБР, розташованим у м. Хмельницькому, тютюнові вироби належать до тютюнових виробів, відсутність яких встановлюється в рамках кримінального провадження та є речовими доказами слідчого відділу УСБУ в Одеській області.
28.04.2020, на підставі вищевказаної постанови про скасування в частині постанови про визнання речовими доказами від 15.04.2020 заступника начальника третього відділу організації процесуального керівництва управління організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіальних органів Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , слідчим відділом УСБУ в Одеській області прийнято від ТОВ «Скай-Лайн» наступні речові докази у зазначеному кримінальному провадженні, а саме:
-10 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «BRASS ЧЕРВОНІ»;
-18 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «SK» та 49 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «SK»;
-19 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «BRASS СИНІ».
Вищезазначені тютюнові вироби, іноземного виробництва без марок акцизного збору України, було вилучено 03.07.2017 в ході огляду місця події. 05.07.2017 ухвалою слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_4 на зазначені тютюнові вироби накладено арешт та 27.09.2017 їх визнано речовими доказами.
В ході досудового розслідування будь-хто стосовно повернення вищевказаного майна, зняття арешту або визнання на нього права власності до слідчого не звертався.
Згідно висновку експерта № 17-3031/32 від 01.09.2017 Київського науково-дослідного інституту судових експертиз МЮ України, надані на експертизу зразки вищевказаних цигарок марок «BRASS ЧЕРВОНІ», «SK», «BRASS СИНІ», не відповідають вимогам Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та непридатні до реалізації на внутрішньому ринку України.
Згідно Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної продукції та небезпечної продукції», № 1393-XIV від 14.01.2000 р. - неякісною та небезпечною продукцією є:
- продукція, яка не відповідає обов`язковим вимогам чинних в Україні нормативно-правових актів і нормативних документів щодо її безпеки для життя і здоров`я людини, майна і довкілля;
- продукція, під час маркування якої порушено встановлені законодавством вимоги щодо мови маркування та (або) до змісту і повноти інформації, яка має при цьому повідомлятися;
- продукція, на яку немає передбачених законодавством відповідних документів, що підтверджують якість та безпеку продукції.
Неякісна та небезпечна продукція підлягає обов`язковому вилученню з обігу та знищенню.
Згідно п. 35 «Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду», в новій редакцій, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, МВС України, ДПА України, СБ України, ВС України, ДСА України №51/401/649/471/23/125 від 27.08.2010, у разі непридатності товарів до використання та реалізації вони можуть бути знищені або передаватись підприємствам-виробникам аналогічної продукції для переробки.
Відповідно до п. 29 «Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2012 р. № 1104, речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, мають непридатний стан, знищуються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду. Речові докази у вигляді предметів чи товарів, що належать до вилучених з обігу, а також якщо їх тривале зберігання небезпечне для життя чи здоров`я людей або довкілля, на підставі відповідного рішення слідчого судді, суду передаються для їх технологічної переробки або знищуються. Технологічна переробка або знищення таких предметів і товарів здійснюється з дотриманням вимог Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 р. № 1340, Загальних вимог до здійснення переробки, утилізації, знищення або подальшого використання вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2001 р. № 50 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 4, ст. 131).
Згідно з п.п. 3, 4 ч. 9 ст. 100 КПК України у разі закриття кримінального провадження слідчим або прокурором питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів вирішується ухвалою суду на підставі відповідного клопотання, яке розглядається згідно із статтями 171-174 цього Кодексу. При цьому майно, що було предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з незаконним обігом, та/або вилучене з обігу, передається відповідним установам або знищується так само як майно, яке не має ніякої цінності і не може бути використане.
Керуючись ст. 40, п. 3, 4 ч. 9 ст. 100, ст. 171-174 КПК України, п. 29 «Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження», затвердженого постановою КМУ від 19 листопада 2012 р. № 1104, п. 35 «Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду», в новій редакцій, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, МВС України, ДПА України, СБ України, ВС України, ДСА України №51/401/649/471/23/125 від 27.08.2010, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_2 про знищення речових доказів задовольнити.
Надати дозвіл на знищення речових доказів у кримінальному провадженні № 22015000000000167 від 04.06.2015, а саме:
-10 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «BRASS ЧЕРВОНІ»;
-18 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «SK» та 49 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «SK»;
19 коробів, в кожному по 50 блоків, в кожному з яких по 10 пачок, в кожній з яких по 20 цигарок тютюнових виробів «BRASS СИНІ».
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
10.06.2020
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2023 |
Номер документу | 89717809 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Дерус А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні