Рішення
від 10.06.2020 по справі 420/2520/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2520/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Цептер про стягнення боргу

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Цептер про стягнення з усіх відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Цептер (код ЄДРПОУ 42189507) на суму у загальному розмірі - 1619531,70 грн. на користь державного бюджету, а саме:

- суму по податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів (1410100) 1619531,70 грн. на бюджетний рахунок №UA578999980313080029000015008, код ЄДРПОУ отримувача 38016923, отримувач Казначейство України (ЕАП), банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;

- суму податку на прибуток юридичних осіб (1102100) 1020,00 грн. на бюджетний рахунок № UA168999980333179318000015008, код ЄДРПОУ отримувача 38016923, отримувач - Казначейство України (ЕАП), банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 10.03.2020 року відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість ТОВ Цептер перед бюджетом по податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів (14010100) та податку на прибуток становить 1619531,70 грн.

Заборгованість з податку на прибуток виникла в результаті:

проведення камеральної перевірки податкової звітності ТОВ Цептер та прийняття акту №1978/15-32-50-06/42189507 від 14.05.2019 року на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення №0103175006 від 19.07.2019 року на загальну суму 1020,00 грн. (штрафна (фінансова) санкція).

Разом з тим, представник позивача вказує, що заборгованість по податку на додану вартість з ввезених на територію Україну товарів (14010100) виникла в результаті:

подання відповідачем 21.11.2018 року уточнюючого розрахунку, у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, яким нараховано основного зобов`язання у сумі 1472147, 70 грн.;

проведення перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість за вересень 2018 року ТОВ Фірма Цептер та прийняття акту №167/15-32-50-06/42189507 від 13.12.2018 року на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення №0016005006 від 14.02.2019 року на суму 147214,71 грн.

проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Цептер та прийняття акту №290/15-32-50-06/42189507 від 29.01.2019 року на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення №0038045006 від 02.04.2019 року на загальну суму 170,00 грн.

У зв`язку з несплатою ТОВ Цептер заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу №108176-17 від 21.12.2018 року. Проте відповідачем не сплачено податкова заборгованість.

Ухвалою суду від 30.03.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд зазначає, що відповідачем до суду не подано відзиву на адміністративний позов.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Цептер зареєстровано 05.06.2018 року та перебуває на обліку в Приморській ДПІ у м. Одесі Південного управління Головному управлінні ДФС в Одеській області, як платник податків за основним місцем обліку (а.с.41-44).

Основним видом економічної діяльності підприємства є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (код КВЕД 45.31).

З матеріалів справи вбачається, що головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Південного управління у м. Одесі ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Цептер , за результатом якої складено акт №290/15-32-50-06/42189507 від 29.01.2019 року та направлений засобом поштового зв`язку. (а.с. 24-26). На підставі вказаного акту перевірки, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0038045006 від 02.04.2019 року, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію за платежем податок на додану вартість на суму 170,00 грн. та направлено на адресу відповідача засобом поштового зв`язку (а.с. 21-23).

Також головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Південного управління у м. Одесі ГУ ДФС в Одеській області проведено перевірку своєчасності сплати податку на додану вартість ТОВ Цептер , за результатом якої складено акт №167/15-32-50-06/42189507 від 13.12.2018 року та направлений засобом поштового зв`язку. (а.с. 30-32). На підставі вказаного акту перевірки, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0016005006 від 14.04.2019 року, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію за затримку сплати грошового зобов`язання у розмірі 10% за платежем податок на додану вартість на суму 1472147,00 грн. та направлено на адресу відповідача засобом поштового зв`язку (а.с. 27-29).

ТОВ Цептер 21.11.2018 року поданий уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок у податковій декларації з ПДВ за жовтень 2018 року, яким відповідачем самостійно збільшено податкові зобов`язання на 1472147 грн., які підлягають сплаті до бюджету.

Також головним державним ревізором-інспектором відділу митного аудиту управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області проведено перевірку з питань своєчасності надання податкової звітності з податку на прибуток за 1 квартал 2019 року ТОВ Цептер , за результатом якої складено акт №1978/15-32-50-06/42189507 від 14.05.2019 року та направлено засобом поштового зв`язку (а.с. 37-39). На підставі зазначеного акту перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0103175006 від 19.07.2019 року, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 1020,00 грн. та направлено засобом поштового зв`язку (а.с.33-36).

З інтегрованої картки платника податків вбачається, що станом на 31.12.2019 року ТОВ Цептер має заборгованість за платежами (а.с. 13-17):

податок на додану вартість в розмірі 1619531,7 грн.;

податок на прибуток приватних підприємств в розмірі 1020 грн.

Відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника, податкова заборгованість ТОВ Цептер , перед бюджетом становить всього 1620551,70 коп. (а.с.11-17).

З підстав наявності у відповідача несплаченого боргу, Головним управлінням ДФС в Одеській області винесено податкову вимогу форми Ю №108176-17 від 21.12.2018 року на загальну суму податкового боргу в розмірі 1472147,00 грн. (а.с.18), яку позивачем 05.02.2019 року направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (а.с.18-19).

Як вбачається з копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та конверту на адресу відповідача, поштове відправлення з податковою вимогою форми Ю №108176-17 від 21.12.2018 року повернуто на адресу позивача з приміткою від поштового відділення за закінченням терміну зберігання (а.с.19).

Отже, сума податкового зобов`язання по податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів та по податку на прибуток не погашена відповідачем та, як підтверджується матеріалами справи - у відповідача наявний податковий борг у загальному розмірі 1620551,70 грн.

Враховуючи те, що податковий обов`язок щодо сплати узгоджених сум грошових зобов`язань у встановлені законодавством строки відповідачем не виконано, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Підпункт 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.14.1.137 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Контролюючий орган має право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджету та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу.

Відповідно до п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 15.1 ст.15 ПК України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п.36.1 ст.36 ПК України передбачено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з п.38.1 ст.38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п.31.1 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п.54.1. ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пп.54.3.2, 54.3.6 п.54.3.ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Відповідно до п. 54.5 ПК України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п. 58.1, 58.3 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки. Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Підпунктом 14.1.153 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Пунктом 59.5 ст.59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до приписів п.87.9 ст.87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст.95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Підпунктом 20.1.34. п.20.1 ст.20 ПК України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

Відповідно до абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи, що з дня надіслання контролюючим органом відповідачу податкової вимоги минуло 60 календарних днів, в першу чергу вживаються заходи щодо погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення коштів, які перебувають у його власності, з рахунків платника податків у банках за рішенням суду.

Суд зазначає, що відповідачем відзиву на позов та доказів погашення податкового боргу у сумі 1620551,70 грн. до суду не надано, а тому суд вважає, що позов Головного управління ДПС в Одеській області є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст.9, 72-77, 94, 139, 241-246, 250, 251, 293, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Цептер про стягнення суми податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з усіх відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Цептер (код ЄДРПОУ 42189507) на користь державного бюджету суму по податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів (1410100) 1619531,70 грн. на бюджетний рахунок №UA578999980313080029000015008, код ЄДРПОУ отримувача 38016923, отримувач Казначейство України (ЕАП), банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;

Стягнути з усіх відкритих рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Цептер (код ЄДРПОУ 42189507) на користь державного бюджету суму податку на прибуток юридичних осіб (1102100) 1020,00 грн. на бюджетний рахунок № UA168999980333179318000015008, код ЄДРПОУ отримувача 38016923, отримувач - Казначейство України (ЕАП), банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998.Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, 65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5);

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Цептер (код ЄДРПОУ 42189507, 65012, м.Одеса, вул. Пушкінська, буд. 72).

Суддя П.П.Марин

.

Дата ухвалення рішення10.06.2020
Оприлюднено12.06.2020
Номер документу89725521
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення боргу

Судовий реєстр по справі —420/2520/20

Рішення від 10.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні