КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2020 року справа №П/320/1011/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Черепинський цегельний завод" про стягнення податкового боргу,
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області (далі - позивач або ГУ ДПС у Київській області) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Черепинський цегельний завод" (далі - відповідач або ТОВ "ЧЦЗ") про стягнення з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Черепинський цегельний завод" - 23189,28 грн. в рахунок погашення податкового боргу.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 відкрито спрощене провадження у справі № П/320/1011/20 без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідача обліковується непогашений податковий борг перед бюджетом на загальну суму 23189,28 грн. з орендної плати за землю з юридичних осіб, що виник згідно податкових декларацій з плати за землю, а саме: податкової декларації з плати за землю за 2016 рік №1600001497 від 22.02.2016 у розмірі 1103,95 грн. та податкової декларації з плати за землю за 2017 рік №1700003435 від 11.02.2017 у розмірі 22085,33 грн.
В обґрунтування позовних вимог податковий орган зазначає, що податковий борг відповідача у розмірі 23189,28 грн. у добровільному порядку не було сплачено, у зв`язку з чим просить стягнути вказаний податковий борг у примусовому порядку.
Суд зазначає, що у встановлений судом п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі відповідач правом надати суду відзив на позовну заяву не скористався.
При цьому, суд звертає увагу, що копія ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі № П/320/1011/20 від 16.03.2020 була направлена відповідачу за адресою, вказаною у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яка отримана відповідачем 03.04.2020 згідно з відміткою рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення із штрих кодовим ідентифікатором 0113331952353 (а.с.36).
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Черепинський цегельний завод" (ідентифікаційний код: 33159372, місцезнаходження: 09814, Київська обл., Тетіївський район, с. Черепинка, вул. Пирогова, буд. 14) зареєстроване в якості юридичної особи 17.08.2005 за номером державної реєстрації 13491070002000159, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідач взятий на облік в якості платника податків з 01.09.2005 та станом на день розгляду справи судом перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Київській областi, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що податковий борг відповідача, який є предметом стягнення у даній справі, виник у зв`язку з несплатою грошових зобов`язань, визначених відповідачем самостійно на підставі податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), а саме: за 2016 рік (а. с. 11-12) та за 2017 рік (а.с.9-10).
Так, 22.02.2016 відповідачем подано до Тетіївської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, в якій самостійно визначено річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті, за період з січня 2016 по листопад 2016 року у сумі 1736,27 грн. щомісяця, та за грудень 2016 у розмірі 1736,25 грн., у загальній сумі 20835,22 грн.
Також, 11.02.2017 відповідачем подано до Тетіївського відділення Білоцерківської ОДПІ звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік, в якій самостійно визначено річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті, за період з січня 2017 по листопад 2017 року у сумі 1840,44 грн. щомісяця, та за грудень 2017 у розмірі 1840,49 грн., у загальній сумі 22085,33 грн.
Відповідно до розрахунку податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб ТОВ ЧЦЗ , відповідач має податковий борг в сумі 23189,28 грн. (а.с.4-5).
При цьому, згідно з розрахунком боргу з орендної плати з юридичних осіб по ТОВ ЧЦЗ , податковий борг в сумі 23189,28 грн. складається з:
1103,95 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.01.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 22.02.2016 №1600001497 з урахуванням наявної переплати в сумі 632,50 грн.;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 02.03.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №02.03.20191700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.03.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.04.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.05.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.06.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.07.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.08.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.09.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.10.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.11.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,44 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.12.2017 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435;
1840,49 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.01.2018 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 20.02.2017 №1700003435.
Відповідні грошові зобов`язання за грудень 2016 року та за січень-грудень 2017 року не були сплачені відповідачем, внаслідок чого утворився податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб згідно податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №1600001497 від 22.02.2016 у розмірі 1103,95 грн. та №1700003435 від 11.02.2017 у розмірі 22085,33 грн., отже у підсумку сума податкового боргу за вказаний період становить 23189,28 грн.
Позивачем було виставлено податкову вимогу відповідачеві форми Ю від 06.02.2017 №524-10 на суму 1103,95 грн., яка була направлена на адресу відповідача та отримана останнім (а.с.13). Доказів оскарження вищевказаної податкової вимоги матеріали справи не містять.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 ПК України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з приписами пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Суд зазначає, що податкові зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, самостійно визначені відповідачем, відповідно до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за грудень 2016 року та за період з січня по грудень 2017 року, складають 23189,28 грн. та не були сплачені, що підтверджується витягом зі зворотного боку інтегрованої картки платника відповідача та розрахунком податкового боргу ТОВ ЧЦЗ з орендної плати з юридичних осіб (а.с.14-15).
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 ПК України).
Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає таке.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.
Згідно з довідкою ГУ ДПС у Київській області станом на 25.05.2020 ТОВ ЧЦЗ має податковий борг з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 23189,28 грн. (а.с.38).
На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 23189,28 грн. до суду не надано.
Всупереч положенням статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів сплати податкового боргу, у зв`язку з чим сума податкового боргу підлягає стягненню з відповідача.
Аналізуючи у сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Як встановлено судом, витрати позивача, пов`язані з залученням свідків та проведенням експертиз відсутні, отже, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись статями 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Черепинський цегельний завод" (ідентифікаційний код: 33159372, місцезнаходження: 09814, Київська обл., Тетіївський район, с. Черепинка, вул. Пирогова, буд. 14) 23189,28 грн. (двадцять три тисячі сто вісімдесят дев`ять гривень 28 коп.) в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Дата складення повного тексту рішення - 29.05.2020.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2020 |
Оприлюднено | 15.06.2020 |
Номер документу | 89748723 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні