2/130/445/2020
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" червня 2020 р. м. Жмеринка
Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області в складі:
головуючого судді Порощука П.П.,
за участі: секретаря Маліщук Н.А.
розглянувши у підготовчому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом фізичної-особи підприємця ОСОБА_1 до виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області про визнання протиправними та скасування рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради № 299 від 08.11.2017 року та акту про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року,
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернулась до Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області з позовом до виконавчого комітету Жмеринської міської ради про визнання протиправними та скасування рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради № 299 від 08.11.2017 року та акту про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року. Свій позов аргументувала тим, що 10.11.2017 року на її адресу надійшов лист виконавчого комітету Жмеринської міської ради вих. №249 від 10.11.2017 року, в якому йшлося про те, що виконавчим комітетом Жмеринської міської ради Вінницької області розглянуті та затвердженні матеріали про розрахунок збитків заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки у АДРЕСА_1 ОСОБА_1 , які підлягають відшкодуванню в розмірі 135231,39 грн. До вказаного листа, окрім копії рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради №299 від 8 листопада 2017 року надано копію Акту про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року, який затверджено рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради №299 від 08.11.2017 року. ОСОБА_1 було повідомлено про те, що у разі визнання вищевказаних вимог добровільне відшкодування збитків здійснюється в досудовому порядку шляхом укладення договору про відшкодування збитків з Жмеринською міською радою Вінницької області. У разі відмови добровільного відшкодування, завдані збитки будуть стягнуті у судовому порядку. Вважає вищевказане рішення Виконавчого комітету Жмеринської міської ради протиправним та винесеним з порушенням чинного земельного законодавства України. Позивач зазначила, що 28.10.2016 року на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель нею придбано у ТОВ Жмеринське підприємство Експрес нежитлові будівлі, які знаходяться у АДРЕСА_1 , загальною площею 30,4 кв. м. При придбанні нежитлових приміщень їй було повідомлено, що підприємство користувалось вказаною земельною ділянкою площею 4,0732 га на підставі договору оренди земельної ділянки від 19.12.2003 року, що був укладений між підприємством та виконавчим комітетом Жмеринської міської ради. В зв`язку з відчуженням нежитлових приміщень, ТОВ Жмеринське підприємство Експрес звернулося до виконавчого комітету Жмеринської міської ради з листом щодо розірвання вказаного договору оренди земельної ділянки. Рішенням 19 сесії 7 скликання Жмеринської міської ради за №281 від 23.02.2017 року розірвано цей договір оренди. Таким чином, земельна ділянка, за вказаною адресою, загальною площею 4,0732 га, яка як вказано у Договорі оренди від 19.12.2003 року є власністю територіальної громади м.Жмеринка, у зв`язку із розірванням орендних відносин повністю перейшла у володіння та користування органу місцевого самоврядування. Після придбання нежитлових приміщень позивач жодним чином не займала земельну ділянку, що розташована у АДРЕСА_1 , цільове призначення якої для виробничих потреб - обслуговування ТЕЦ, тобто не займалася будь-якою підприємницькою діяльністю пов`язаною з використанням придбаних нею нежитлових приміщень, тобто вона не заподіяла і не могла заподіяти збитків тимчасовим зайняттям земельної ділянки, як стверджують посадові особи виконавчого комітету Жмеринської міської ради.
02.04.2020 року ухвалою судді Жмеринського міськрайонного суду Вінницької області суду відкрито провадження у справі, вирішено розглядати її в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання.
В підготовче судове засідання представник позивача ОСОБА_2 не з`явився, подав заяву, в якій підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, справу просив розглянути без його участі.
Представник відповідача - виконавчого комітету Жмеринської міської ради - Кушнір А. в підготовче судове не з`явився, надавши заяву, в якій заявлені позовні вимоги визнав повністю та просив справу розглянути у його відсутність.
Відповідно до ч.3 та 4 ст.200 ЦПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем. Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, укладення мирової угоди проводиться в порядку, встановленому ст.ст.206, 207 цього Кодексу.
Згідно з ч.4 ст.206 ЦПК України у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.
Суд вважає, що законні підстави для ухвалення рішення про задоволення позову в даному випадку в наявності, що підтверджується доданими до позовної заяви такими доказами.
Відповідно до листа виконавчого комітету Жмеринської міської ради від 10.11.2017 року №249 позивача було повідомлено, що виконавчим комітетом Жмеринської міської ради Вінницької області розглянуті та затвердженні матеріали про розрахунок збитків заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки у АДРЕСА_1 ОСОБА_1 , які підлягають відшкодуванню в розмірі 135231,39 грн. Разом з цим листом позивачу було надіслано копію рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради №299 від 08.11.2017 року та копію Акту про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року (а.с.6, 7, 8).
Згідно з копією договору оренди земельної ділянки від 19.12.2003 року, що був укладений між виконавчим комітетом Жмеринської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Жмеринське підприємство "Експрес", останнє набуло право оренди земельної ділянки по АДРЕСА_1 , площею 40732 кв.м. для виробничих потреб - обслуговування ТЕЦ (а.с.9-10).
Відповідно до копії договору купівлі-продажу нежитлових будівель від 28.10.2016 року позивач придбала в товариства з обмеженою відповідальністю "Жмеринське підприємство "Експрес" нежитлові будівлі, які знаходяться в АДРЕСА_2 . АДРЕСА_1 по АДРЕСА_3 . АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 та розташовані на земельній ділянці, площею 4,0732 га. Цільове призначення земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості - кадастровий номер 0510300000:00:002:1806, яка відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку не приватизована, право власності на неї не оформлялось (а.с.11-14).
Згідно з копією рішення Жмеринської міської ради від 23.02.2017 року №281 договір оренди земельної ділянки, який був укладений 19.12.2003 року між виконавчим комітетом Жмеринської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Жмеринське підприємство "Експрес" було розірвано (а.с.15).
Відповідно до копії постанови Жмеринського міськрайонного суду від 01.12.2017 року аналогічний позов позивача було задоволено частково. Позивач у вересні 2017 року звернулась до суду з позовом до виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Жмеринської міської ради №224 від 17.08.2017 р. в частині затвердження Акту про визнання розміру збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки у АДРЕСА_1 . ОСОБА_1 ; визнати протиправним та скасувати Акт про визначення розміру збитків від 15.08.2017р., який затверджений рішенням Виконавчого комітету Жмеринської міської ради №224 від 17.08.2017 р. Суд вирішив визнати протиправними дії виконавчого комітету Жмеринської міської ради під час прийняття рішення №224 від 17.08.2017 року в частині затвердження Акту про визначення розміру збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям ділянки у АДРЕСА_1 ОСОБА_1 , а також визнати протиправним та скасувати Акт про визначення розміру збитків від 15.08.2017 року, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки міста, площею 4,0732 га, що знаходиться по АДРЕСА_1 в розмірі 183324,49 грн. (а.с.16). Згідно з копією постанови Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2018 року вищевказане рішення Жмеринського міськрайонного суду було залишено без змін (а.с.107-112). Касаційне провадження за касаційною скаргою виконавчого комітету Жмеринської міської ради було закрите у зв`язку із відмовою від касаційної скарги.
Згідно з копією Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна позивач є власником нежитлових будівель по АДРЕСА_1 (а.с.31).
Відповідно до копій листів виконавчого комітету Жмеринської міської ради від 08.12.2016 року, 24.03.2017 року та 25.05.2017 року, які були надіслані позивачу та отримані нею, про необхідність оформлення права оренди земельної ділянки, а також про те, що в разі ігнорування цих листів, Жмеринська міська рада буде змушена звернутися з позовом до суду про визначення розміру збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки (а.с.32,33,34).
Згідно з копією листа виконавчого комітету Жмеринської міської ради позивача було запрошено взяти участь в комісії по визначенню та відшкодуванні збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки, яка мала відбутися 03.11.2017 року (а.с.35).
Відповідно до копії витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.06.2017 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки, площею 4,0732 га по АДРЕСА_1 становила 8140049,60 грн. (а.с.37 зв.).
Згідно з копією заяви позивача від 25.07.2017 року, остання звернулась до Жмеринської міської ради для надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та її затвердження для оформлення права на оренду цієї земельної ділянки (а.с.38).
Відповідно до копії протоколу засідання комісії по визначенню та відшкодуванню збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки від 03.11.2017 року доручено секретарю комісії підготувати акт комісії про визначення розміру збитків заподіяних позивачем та подати його на затвердження виконавчим комітетом; рекомендовано позивачу виготовити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки для укладання договору оренди землі та звернутися з заявою до Жмеринської міської ради щодо надання земельної ділянки в оренду по АДРЕСА_1 ; встановлено п`ятнадцятиденний термін позивачу для добровільного відшкодування збитків заподіяних внаслідок тимчасового зайняття земельної ділянки з моменту затвердження вказаного акту виконавчим комітетом Жмеринської міської ради (а.с.39-40).
За копією обґрунтованого розрахунку збитків заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки ОСОБА_1 за період з 24.02.2017 року по 14.09.2017 року, який був підписаний начальником відділу земельних ресурсів Жмеринської міської ради, сума заподіяних позивачем збитків складає 135231,39 грн. (а.с.41).
Відповідно до копії рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради №299 від 08.11.2017 року було затверджено акт про визначення розміру збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки по АДРЕСА_1 ОСОБА_1 (а.с.42,43).
Згідно з копією рішення Жмеринської міської ради №409 від 14.09.2017 року позивачу надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для оформлення права оренди земельної ділянки під існуючими будівлями та спорудами по АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,10 га для виробничих потреб (а.с.44).
Згідно з ч.3 ст.140 та ч.1 ст.144 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи; органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст.33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать а) власні (самоврядні) повноваження, зокрема підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів; справляння плати за землю; б) делеговані повноваження, зокрема здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів; організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.
Згідно з ч.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ч.6 ст.59 вказаного Закону, виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення.
Згідно зі ст.172 ЦК України територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
Даний спір стосується не стільки правомірності дій стосовно затвердження акта комісії з визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам (чи здійснені вони у межах повноважень, у спосіб, з дотриманням порядку, що передбачені чинним законодавством, тощо), скільки визначення розміру збитків за фактичне користування земельною ділянкою. Вимога позивача спрямована не на статусні чи процедурні повноваження органу місцевого самоврядування, а власне на правильність визначення збитків цим органом як розпорядником (власником) об`єкта власності земельної ділянки. При цьому основу спору складають цивільні відносини власності та питання відшкодування заподіяної шкоди.
Відповідно до ч.1 ст.1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до ч.3 ст.12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Тобто для настання деліктної відповідальності позивача за ст.1166 ЦК України, а саме для стягнення з неї заподіяних власності територіальної громади збитків необхідна наявність в її діях складу правопорушення, а саме: наявність шкоди; протиправна поведінка заподіювача шкоди; причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача; вина.
Встановлено, що 03.11.2017 року, комісією по визначенню та відшкодуванню збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельних ділянок міста, яка діє на підставі положення, затвердженого рішенням виконавчого комітету Жмеринської міської ради від 04.09.2014р. у відсутність ОСОБА_1 , було складено Акт про визначення розміру збитків заподіяних територіальній громаді міста Жмеринки за період з 24.02.2017 року по 14.09.2017 року, внаслідок використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 відповідно до договору купівлі-продажу нежитлових будівель від 28.10.2016 року, площею 4,0732 га ОСОБА_1 в сумі 135231,39 грн. Вказаний Акт був затверджений рішенням виконкому від 08.11.2017 року №299 (а.с.7). Станом на час розгляду справи зазначений акт не скасований. Належних доказів, які б підтверджували, що ОСОБА_1 з 24.02.2017 року по 14.09.2017 року використовувала зазначену земельну ділянку для комерційних потреб, а також, що в результаті таких її дій була заподіяна шкода майну територіальної громади відповідачем суду не надано. Тому оскаржувані рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради № 299 від 08.11.2017 року та акт про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року є протиправними та підлягають скасуванню.
Суд вважає, що позов підлягає задоволенню, оскільки він безумовно визнаний відповідачем, це визнання не суперечить закону і не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб.
Відповідно до частини першої статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 12, 13, 77, 78, 141, 200, 206, 223, 247, 263, 264, 265, ЦПК України, на підставі статей 172, 1166 України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області за №299 від 08.11.2017 року про затвердження акту про визначення розміру збитків, заподіяних тимчасовим зайняттям земельної ділянки ОСОБА_1 .
Визнати протиправним та скасувати акт про визначення розміру збитків від 03.11.2017 року, який затверджений рішенням виконавчого комітету Жмеринської міської ради №299 від 08.11.2017 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Вінницького апеляційного суду.
Суддя Порощук П.П.
Суд | Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2020 |
Оприлюднено | 13.06.2020 |
Номер документу | 89769657 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Жмеринський міськрайонний суд Вінницької області
Порощук П. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні