Ухвала
від 12.06.2020 по справі 380/4454/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/4454/20

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

12 червня 2020 року м.Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Потабенко В.А., перевіривши матеріали адміністративного позову державного підприємства «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України до Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) про визнання протиправними дій, скасування постанови, -

в с т а н о в и л а:

на розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява державного підприємства «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України до Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів), в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії державного виконавця Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) Головко Андрія Михайловича щодо не скасування постанови про зняття арешту з нерухомого майна підприємства від 14.11.2018 ВП №57588817;

- скасувати постанову державного виконавця Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) Головко Андрія Михайловича про арешт майна боржника від 14.11.2018 ВП №57588817.

Відповідно до п.п. 4, 6 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши матеріали позовної заяви, суддя дійшла висновку про необхідність відмовити у відкритті провадження у справі, враховуючи наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 287 КАС України, учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Частиною 1 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404 - VIII рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Тобто, якщо законом було установлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, то це виключає юрисдикцію адміністративних судів у такій категорії справ.

Отже, критеріями визначення юрисдикції судів щодо вирішення справ з приводу оскарження рішень дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення є юрисдикційна належність суду, який видав виконавчий документ, та статус позивача як сторони у виконавчому провадженні.

Суддя зазначає, що позивач оскаржує дії та рішення державного виконавця Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) ОСОБА_1 в межах виконавчого провадження ВП №57588817 з примусового виконання виконавчого листа № 2/470-16/133А, виданого 07.05.2007 Господарським судом Львівської області про стягнення заборгованості в розмірі 9611,43 грн.

При цьому, позивач є боржником у вказаному виконавчому провадженні, тобто, згідно положень ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» , є стороною виконавчого провадження.

З урахуванням вище наведеного, суддя зазначає, що у даному випадку порядок судового оскарження вказаних дій та рішень виконавця встановлений Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України).

Так, згідно ч.1 ст. 339 ГПК України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до вказаного Кодексу, порушено їхні права.

Відповідно до ч.1 ст. 340 ГПК України скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.

Враховуючи те, що чинним законодавством встановлений інший порядок судового оскарження дій та рішень державного виконавця та інших посадових осіб органів державної виконавчої служби під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до ГПК України, суддя дійшла висновку, що позовну заяву державного підприємства «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України до Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) про визнання протиправними дій, скасування постанови не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Одночасно суддя роз`яснює позивачу, що його вимоги підлягають розгляду в порядку господарського судочинства судом, який видав виконавчий документ.

Аналогічну правову позицію викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.11.2018 року №569/12295/16-ц (провадження №14-451цс18).

Таким чином, з врахуванням вимог ст. 287 КАС України, ст.74 Закону України «Про виконавче провадження» , ст.ст. 339-340 ГПК України, оскарження рішень, дій чи бездіяльності стосовно виконання рішення Господарського суду Львівської області має здійснюватися Господарським судом Львівської області в порядку визначеному ГПК України.

Відповідно до ч.1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.

Водночас, суд, який розглянув справу не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися «судом, встановленим законом» у розумінні ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод 1950 року.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Поряд з тим, слід роз`яснити позивачу, що згідно з ч.5 ст.170 КАС України повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Щодо сплаченого судового збору, суддя зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Частиною другою цієї статті визначено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

За подання цього позову державне підприємство «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України сплатило судовий збір в сумі 2102,00 гривень згідно квитанції №46 від 05.06.2020. Вказану сума зараховано на казначейський рахунок до спеціального фонду Державного бюджету України 05.06.2020.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року №3674-VI.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 7 вказаного Закону сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі.

З огляду на відмову у відкритті провадження у вказаній справі, суддя дійшла висновку повернути позивачу сплачений судовий збір.

Керуючись ст.ст.171, 243, 248, 256, 293-295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі ст.7 Закону України «Про судовий збір» , суддя, -

у х в а л и л а :

відмовити у відкритті провадження у справі за позовом державного підприємства «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України до Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) про визнання протиправними дій, скасування постанови.

Повернути державному підприємству «Підприємство Державної кримінально - виконавчої служби України (№47)» Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 08680460, місцезнаходження: 80040, Львівська область, Сокальський район, смт Жвирка) з державного бюджету судовий збір в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривень рівно, сплачений відповідно до квитанції № 46 від 05.06.2020.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення12.06.2020
Оприлюднено14.06.2020
Номер документу89780310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4454/20

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні