Постанова
від 18.03.2010 по справі 2а-14922/09/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

18.03.10 Справа №2а-14922/09/8/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., при секре тарі Маляр К.В., розглянув у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу за п озовом

Сакського міжрайонного пр окурора в інтересах держави в особі Стовпівської сільськ ої ради

до Державного реєстратора Сакської райдержадміністра ції Кузьмової А.В.

про спонукання до виконанн я певних дій

Представники сторін не з' явилися.

Сутність спору: Сакський мі жрайонний прокурор в інтерес ах держави в особі Стовпівсь кої сільської ради звернувся до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом до Державного реєстратора Сакської райдер жадміністрації Кузьмової А.В. про зобов' язання відп овідача внести в Єдиний держ авний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в запис про відновлення СВК « Токаревський».

Позовні вимоги позивач обґ рунтовує тим, що відміна держ авної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута , тобто відновлення запису пр о державну реєстрацію банкру та, є результатом виконання п останови суду касаційної інс танції. Постановою Вищого го сподарського суду України ві д 25.02.2009р. касаційне подання Пер шого заступника прокурора АР Крим задоволено частково, ух валу господарського суду АР Крим від 24.04.2007р. по справі № 2-3/8403-2006 скасовано та передано на нов ий розгляд до Господарського суду АР Крим в частині розгля ду заяви Стовпівської сільсь кої ради щодо виключення об' єктів з ліквідаційної маси. В ідтак, у даному випадку має мі сце поворот виконання судово го рішення (ст. 122 ГПК України) у справі про банкрутство, а сам е ухвали господарського суду АР Крим від 30.10.2007р. про затвердж ення звіту ліквідатора та лі квідаційного балансу, ліквід ування банкрута, як юридично ї особи, припинення провадже ння у справі.

Позивач зазначає, що автома тизоване робоче місце держав ного реєстратора розроблено з урахуванням норм чинного з аконодавства, зокрема, Закон у «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» і передбача є при припиненні юридичної о соби у разі банкрутства внес ення до Єдиного державного р еєстру таких записів: ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство, пост анова про визнання боржника банкрутом та ухвала про лікв ідацію юридичної особи банкр ута і дає можливість державн ому реєстратору на виконання постанови (ухвали) суду вноси ти запис про відміну державн ої реєстрації припинення юри дичної особи у зв'язку з банкр утством.

Ухвалами суду від 16.12.2009р. було відкрито провадження в адмі ністративній справі та справ у призначено до судового роз гляду.

У судове засідання 01.03.2010р. поз ивач надав уточнення позовни х вимог, згідно яких просить з обов' язати державного реєс тратора Сакської райдержадм іністрації Кузьмову А.В. в нести до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців з апис про відміну державної р еєстрації припинення юридич ної особи.

02.03.2010р. від Сакського міжрайо нного прокурора надійшла зая ва про уточнення позовних ви мог, відповідно до якої позив ач просить зобов' язати держ авного реєстратора Сакської райдержадміністрації Куз ьмову А.В. внести до єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців запис про скасуванн я державної реєстрації припи нення юридичної особи.

Відповідач проти задоволе ння адміністративного позов у заперечував, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що юрид ичний термін «поновлення юри дичної особи у державному ре єстрі» у законодавчій базі У країни відсутній та процедур а «поновлення юридичної особ и у державному реєстрі» діюч им законодавством України в сфері державної реєстрації ю ридичних осіб і фізичних осі б - підприємців також не пер едбачена. Примушення держав ного реєстратора на проведен ня дій, які не встановлені Зак оном України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців » протирічить ст. 19 Конституц ії України.

Відповідач також вказує, що у відповідності до ч. 6 ст. 6 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» методологічне та інформацій не забезпечення діяльності д ержавного реєстратора здійс нює спеціально уповноважени й орган з питань державної ре єстрації - Державний коміте т України з питань регулятор ної політики і підприємництв а (ДКРП).

Протягом 2009 року ДКРП двічі роз' яснював питання віднос но виконання рішень суду кас аційної інстанції (№ 4038 від 10.04.200 9р., № 9534 від 10.08.2009р.). Відповідно до цих роз' яснень касаційна і нстанція, яка скасовує рішен ня першої інстанції, передає справу на новий розгляд до су ду першої інстанції. У резуль таті чого сторони повертають ся у первісне становище, а суд повинен почати розгляд спра ви знову. Тобто, у резолютивні й частині відповідного рішен ня повинне бут вказано:

1) Прийняти до розгляду .

2) Скасувати державну р еєстрацію припинення.

Однак Господарський суд, як вказує відповідач, не прийма є належної постанови, розгля д справи регулярно відкладає ться, а «поновлення СВК «Тока ревський» у Єдиному державно му реєстрі» покладається на Кримську республіканську пр окуратури і на ліквідатора.

На підставі викладеного, у р азі прийняття судового рішен ня про скасування державної реєстрації припинення СВК «Т окаревський», при суворому д отриманні вимог, встановлени х ст. 41 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців», відомості про це ріш ення будуть внесені до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних - осіб під приємців невідкладно.

У судове засідання 18.03.2010р. сто рони явку своїх представникі в не забезпечили. Про день, час та місце розгляду справи пов ідомлені належним чином - р екомендованою кореспонденц ією.

До дня розгляду справи від п озивача та відповідача надій шли клопотання про розгляд с прави у відсутність їх предс тавників.

Суд вважає за можливе розг лянути справу у відсутність представників сторін, керуюч ись ст.128 КАС України, на підста ві наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

В СТАНОВИВ:

В 2006 році Євпаторійська об'єднана державна податков а інспекція звернулась до го сподарського суду АР Крим з з аявою про банкрутство Сільсь когосподарського виробничо го кооперативу «Токаревськи й».

Ухвалою підготовчого засі дання господарського суду АР Крим від 25.04.2006р. визнано вимогу кредитора Євпаторійської ОДПІ на загальну суму 176188,01гр н., введено процедуру розпоря дження майном, призначено ро зпорядником майна арбітражн ого керуючого Тамашова Оле ксандра Георгійовича.

Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 19.06.2006р. апеляційн а скарга Сільськогосподарсь кого виробничого кооператив у «Токаревський» залишена бе з задоволення, ухвалу господ арського суду АР Крим від 25.04.2006р . у справі №2-20/8403-2006 залишено без з мін.

Ухвалою попереднього засі дання від 25.07.2006р. господарський суд АР Крим затвердив реєстр вимог кредиторів боржника, я кий був наданий арбітражним керуючим Тамашовим О.Г.

Постановою господарського суду АРК від 24.10.2006р. Сільського сподарський виробничий кооп ератив «Токаревський» визна но банкрутом, відкрита лікві даційна процедура, ліквідато ром боржника призначено арбі тражного керуючого Майстр енко П.В.

Ухвалою господарського су ду АРК від 24.04.2007р. заяву Стовбів ської сільської ради про вик лючення майна з ліквідаційно ї маси боржника - СВК «Токарев ський» залишена без задоволе ння.

Севастопольський апеляцій ний господарський суд ухвало ю від 24.09.2007р. повернув Сакському міжрайонному прокурору апел яційне подання на ухвалу гос подарського суду АРК від 24.04.2007р . по справі Ш-3/8403-2006.

30.10.2007р. ухвалою господарськог о суду АРК був затверджений з віт ліквідатора та ліквідаці йний баланс СВК «Токаревськи й», банкрута СВК «Токаревськ ий» ліквідовано, провадження у справі припинено.

Постановою Вищого господа рського суду України від 25.02.009р . у справі 2-3/8403-2006 (2-20/8403-2006) касаційне подання Першого заступника п рокурора Автономної Республ іки Крим задоволено частково , ухвалу господарського суду АР Крим від 24.04.2007р. у справі № 2-3/840 3-2006 про залишення без задоволе ння заяви Стовбівської сільс ької ради Сакського району щ одо виключення майна із лікв ідаційної маси боржника - СВК «Токаревський», скасовано, с праву в частині розгляду зая ви Стовбівської сільської ра ди Сакського району щодо вик лючення майна із ліквідаційн ої маси боржника - СВК «Токаре вський» передано на новий ро згляд до господарського суду АР Крим (а.с.27-31).

Постановою Вищого господа рського суду України від 25.02.009р . касаційне подання Першого з аступника прокурора Автоном ної Республіки Крим задоволе но, ухвалу господарського су ду АР Крим від 30.10.2007р. у справі № 2-3/8403-2006 про затвердження звіту л іквідатора та ліквідаційног о балансу СВК «Токаревський », та припинення провадження у справі про банкрутство СВК «Токаревський» скасовано, с праву передано на новий розг ляд до господарського суду А Р Крим в іншому складі суду (а. с.23-26).

Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 14.04.2009р. справа при йнята до розгляду та признач ене судове засідання для вир ішення питання щодо подальшо го розгляду справи (а.с.32-33).

Листом від 14.05.2009р. № 2-30/1374.1-2009 Госп одарський суд АР Крим зверну вся до Сакської міської ради , у якому пояснив, що згідно на даної довідки Сакського відд ілення Головного управління статистики №01-27/15 від 08.05.2009р. СВК « Токаревський» вилучено з Єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни.

При цьому суд із посиланням на статтю 32 Закону України «П ро відновлення платоспромож ності боржника або визнання його банкрутом», згідно якої передбачено направлення ко пії ухвали суду про ліквідац ію юридичної особи-банкрута органу, який здійснив держав ну реєстрацію юридичної особ и, повідомив, що ухвала суду зг ідно ст. 39 Закону України «Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом» є підставою вн есення до Єдиного державного реєстру запису про проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи, та за значив, що відсутність запис у в Єдиному державному реєст рі підприємств та організаці й України унеможливлює подал ьший розгляд справи.

Господарський суд АР Крим р азом з листом № 2-30/1374.1-2009 від 14.05.2009р. надіслав Сакській міській ра ді копії ухвали господарсько го суду АРК від 30.10.2007р., постанов и Вищого господарського суду України від 25.02.2009р. та ухвалу го сподарського суду АРК від 14.04.20 09р. про прийняття справи до св ого провадження для вирішенн я питання про поновлення зап ису в Єдиному державному реє стрі підприємств та організа цій України відносно СВК «То каревський» для вирішення пи тання про відновлення в Єдин ому державному реєстрі підпр иємств та організацій Україн и (а.с.35-36).

Судом встановлено, що розгл яд справи № 2-30/1374.1-2009 Господарськ им судом АР Крим неодноразов о відкладався на підставі ві дсутності відомостей щодо ві дновлення в Єдиному державно му реєстрі запису про реєстр ацію СВК «Токаревський» (а.с.3 7, 39, 41-44).

Позивач звернувся до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з адміністративним п озовом до Державного реєстра тора Сакської райдержадміні страції Кузьмової А.В. пр о зобов' язання відповідача внести в Єдиний державний ре єстр юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців запис п ро відновлення СВК «Токаревс ький» у зв' язку з відмовою в ідповідача відмінити держав ну реєстрацію припинення СВК «Токаревський» в ЄДР, що пере шкоджає подальшому провадже нню у справі про банкрутство СВК «Токаревський», яка знах одиться в провадженні Господ арського суду АР Крим в части ні розгляду заяви Стовпівськ ої сільської ради щодо виклю чення майна з опису.

Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, щ о заявлені позовні вимоги пі длягають задоволенню з насту пних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Частиною 2 статті 2 КАС Украї ни встановлено, що до адмініс тративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, д ії чи бездіяльність суб' єкт ів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких ріш ень, дій чи бездіяльності Кон ституцією або законами Украї ни встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 1 З акону України «Про місцеві д ержавні адміністрації» від 0 9.04.1999р. № 586-XIV районні державні адм іністрації є місцевим органо м виконавчої влади і входять до системи органів виконавч ої влади.

Відповідно до абзацу 3 части ни1 статті 1 Закону України ві д 15.05.2003р., № 755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» д ержавний реєстратор - посадо ва особа, яка відповідно до ць ого Закону від імені держави здійснює державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно зі статями 5,6 Закону д ержавна реєстрація юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців проводиться державни м реєстратором виключно у ви конавчому комітеті міської р ади міста обласного значення або у районній, районній у міс тах Києві та Севастополі дер жавній адміністрації за місц езнаходженням юридичної осо би або за місцем проживання ф ізичної особи - підприємця.

Державний реєстратор на те риторії відповідної адмініс тративно-територіальної оди ниці: проводить державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців; про водить державну реєстрацію з мін до установчих документів юридичних осіб та державну р еєстрацію зміни імені або мі сця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить держ авну реєстрацію припинення ю ридичних осіб та державну ре єстрацію припинення підприє мницької діяльності фізични ми особами - підприємцями.

Таким чином, Сакська районн а державна адміністрація, де ржавний реєстратор Саксько ї районної державної адміні страції Кузьмова Г.В у від носинах з фізичними та юриди чними особами, під час реаліз ації своїх завдань та функці й, встановлених законодавств ом України, є відповідно орга ном виконавчої влади і його п осадовою особою, отже суб' є ктами владних повноважень.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення; безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; пропорційно; розсудливо.

Тому, вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача щодо зобов'язання державног о реєстратора Сакської райде ржадміністрації Кузьмово ї Г.В. внести до єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців запис про відміну держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи СВК «Токаревс ький», суд зобов' язаний вст ановити, чи діяв відповідач н а підставі закону, чи є його ді ї обґрунтованими, безсторонн іми та добросовісними.

Відповідно до преамбули За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15.05.2003р. єдиний державни й реєстр юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців - ц е автоматизована система зби рання, накопичення, захисту, о бліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців.

Відповідно до пункту 1 статт і 4 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» № 755-IV від 15.05.2003р. державна реєс трація юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної ос оби, засвідчення факту набут тя або позбавлення статусу п ідприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстр аційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдин ого державного реєстру.

Відповідно до частин 1, 2, 3 ст. 41 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» № 755-IV від 15.05.2003р. (зі змінами т а доповненнями) підставою дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про відм іну державної реєстрації при пинення юридичної особи є по становлення судом рішення що до відміни державної реєстра ції припинення юридичної осо би.

Суд, який постановив рішенн я щодо відміни державної реє страції припинення юридично ї особи, у день набрання таким рішенням законної сили напр авляє його державному реєстр атору за місцем реєстрації ю ридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстр у запису про відміну державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.

Дата надходження судового рішення щодо відміни держав ної реєстрації припинення юр идичної особи вноситься держ авним реєстратором до журнал у обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор пови нен не пізніше наступного ро бочого дня з дати надходженн я судового рішення щодо відм іни державної реєстрації при пинення юридичної особи внес ти до Єдиного державного реє стру запис про відміну держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи та в той же ден ь повідомити органи статисти ки, державної податкової слу жби, Пенсійного фонду Україн и, фондів соціального страху вання про внесення такого за пису для взяття юридичної ос оби на облік, а також повідоми ти юридичну особу про внесен ня до Єдиного державного реє стру запису про відміну держ авної реєстрації її припинен ня.

Враховуючи постанову Вищо го господарського суду Украї ни від 25.02.2009р. по справі №2-3/8403-2006 є н аявні підстави для відміни в ЄДР реєстрації запису про пр ипинення юридичної особи СВК «Токаревський».

Таким чином, аналіз вищенав едених норм та обставин спра ви у сукупності дає суду можл ивість зробити висновок про обґрунтованість заявлених п озовних вимог про зобов' яза ння державного реєстратора С акської райдержадміністрац ії Кузьмової Г.В. внести д о єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців запис про відміну державної реєстраці ї припинення юридичної особи СВК «Токаревський».

Посилання відповідача на н еможливість відміни державн ої реєстрації припинення юри дичної особи СВК «Токаревсь кий» у зв' язку з тим, що Ухвал а Господарського суду АР Кри м не має чіткого припису відм іни державної реєстрації при пинення юридичної особи СВК «Токаревський» суд вважає не спроможним з огляду на насту пне.

Постановою Вищого господа рського суду України від 25.02.009р . касаційне подання Першого з аступника прокурора Автоном ної Республіки Крим задоволе но, ухвалу господарського су ду АР Крим від 30.10.2007р. у справі № 2-3/8403-2006 про затвердження звіту л іквідатора та ліквідаційног о балансу СВК «Токаревський », та припинення провадження у справі про банкрутство СВК «Токаревський» скасовано, с праву передано на новий розг ляд до господарського суду А Р Крим в іншому складі суду. В описовій частині постанови в становлено, що вирішення пит ання щодо відновлення в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців запису щодо юридич ної особи - СВК «Токаревськ ий» покладено на місцевий го сподарський суд.

Листом від 14.05.2009р. № 2-30/1374.1-2009 Госп одарський суд АР Крим зверну вся до Сакської міської ради для вирішення питання про ві дновлення в Єдиному державно му реєстрі підприємств та ор ганізацій України Сільськог осподарського виробничого к ооперативу «Токаревський».

Діючим законодавством, зок рема, нормами Господарського процесуального кодексу та З акону України «Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом» не передбачено вирішення питання відновлення в Єдино му державному реєстрі підпри ємств та організацій України юридичної особи окремою ухв алою або рішенням місцевого господарського суду.

Таким чином, суд дійшов висн овку про безпідставність та неправомірність відмови Де ржавного реєстратора Сакськ ої райдержадміністрації К узьмової Г.В. від внесення д о Єдиного державного реєстру запису про відміну державно ї реєстрації припинення юрид ичної особи СВК «Токаревськ ий».

З урахуванням викладеного суд вважає, що уточнені позов ні вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі, оскіль ки обраний позивачем спосіб захисту права є належним та т аким, що відповідає завдання м адміністративного судочин ства, метою якого є захист пра ва позивача на подальший роз гляд справи про банкрутство, відмова відповідача у внесе нні відповідного запису про відміну державної реєстраці ї припинення юридичної особи СВК «Токаревський» до єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців запис таке право порушує.

У повному обсязі постанову виготовлено 18.03.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163, ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольн ити.

2. Зобов' язати державного р еєстратора Сакської районно ї державної адміністрації Кузьмову Ганну Вячеславівну внести до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в запис про відміну державно ї реєстрації припинення юрид ичної особи - Сільськогоспод арського виробничого коопер ативу «Токаревський» (ЄДРПОУ 00852565).

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни - з дня складення в повн ому обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Кушнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.03.2010
Оприлюднено22.04.2010
Номер документу8979204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14922/09/8/0170

Постанова від 18.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні