КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2020 року справа №320/1372/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Приватного акціонерного товариства "Укренергобудмеханізація" про стягнення податкового боргу
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області (далі - позивач або ГУ ДПС у Київській області) з позовом до Приватного акціонерного товариства "Укренергобудмеханізація" (далі - відповідач або ПрАТ "Укренергобудмеханізація") про стягнення з рахунків Приватного акціонерного товариства "Укренергобудмеханізація" у банках, що обслуговують боржника 204668,08 грн. в рахунок погашення податкового боргу (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 27.05.2020).
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.02.2020 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.03.2020 відкрито спрощене провадження у справі № 320/1372/20 без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідача обліковується непогашений податковий борг перед бюджетом на загальну суму 204668,08 грн. внаслідок несплати узгоджених податкових зобов`язань як самостійно задекларованих платником податків, так і грошових зобов`язань, донарахованих контролюючим органом, а також пені. Вказана сума боргу складається з: 12218,45 грн. - податок на прибуток; 13982,19 грн. - податок з власників транспортних засобів; 127957,81 грн. - податок з орендної плати з юридичних осіб, 50509,63 грн. - земельний податок з юридичних осіб.
В обґрунтування позовних вимог податковий орган зазначає, що податковий борг відповідача з податку на прибуток; податку з власників транспортних засобів; земельного податку з юридичних осіб та податку з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 204668,08 грн. у добровільному порядку не було сплачено, у зв`язку з чим просить стягнути вказаний податковий борг у примусовому порядку.
Ухвалу про відкриття провадження у справі було направлено на адресу відповідача, зазначену у позовній заяві, яка повністю відповідає адресі місцезнаходження товариства, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Поштова кореспонденція повернулась на адресу суду із зазначенням причин невручення: Адресат відсутній за вказаною адресою .
Відповідно до ч.11 ст.125 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, враховуючи направлення ухвали про відкриття провадження у справі на адресу відповідача, зазначену у позовній заяві, яка повністю відповідає адресі місцезнаходження товариства, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та невручення поштової кореспонденції з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Суд зазначає, що у встановлений судом п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі відповідач правом надати суду відзив на позовну заяву не скористався.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
в с т а н о в и в:
Приватне акціонерне товариство "Укренергобудмеханізація" (ідентифікаційний код: 04630672, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Промислова, буд. 4) зареєстроване в якості юридичної особи 03.04.1996 за номером державної реєстрації 1 334 120 0000 000857, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1006448630 від 11.03.2020 (а.с. 51-56).
Видами діяльності Приватного акціонерного товариства "Укренергобудмеханізація" за КВЕД 2010 є: 43.29. Інші будівельно-монтажні роботи; 49.41. Вантажний автомобільний транспорт.
Відповідач взятий на облік в якості платника податків з 17.02.1997 та станом на день розгляду справи судом перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Київській областi, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що податковий борг відповідача в сумі 204668,08 грн., який є предметом стягнення у даній справі, виник внаслідок несплати самостійно задекларованих податкових зобов`язань, визначених відповідачем самостійно на підставі податкових декларацій з орендної плати за землю та із земельного податку з юридичних осіб, а також за результатами нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій та пені за порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю, земельному податку з юридичних осіб, податку на прибуток підприємств та податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
З`ясовуючи підстави виникнення у ПрАТ "Укренергобудмеханізація" податкового боргу у загальному розмірі 204668,08 грн. судом встановлені наступні обставини.
Щодо податкового боргу відповідача з орендної плати з юридичних осіб.
Так, з матеріалів справи вбачається, що ПрАТ "Укренергобудмеханізація" було подано до Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області податкову декларацію з орендної плати за землю за 2017 рік від 20.02.2017 №9024307614, в якій самостійно визначено суму орендної плати за землю, яка підлягала до сплати за 2017 рік в розмірі 82216,35 грн., з яких за період з січня по листопад 2017 року - 6851,36 грн. щомісячно та за грудень 2017 року - 6851,39 грн. (а.с.14-15)
Таким чином, відповідачем було визначено суму орендної плати за землю, яка підлягала сплаті у 2017 році - 82216,35 грн., щомісячна плата з січня по листопад 2017 року - 6851,36 грн., та за грудень 2017 року - 6851,39 грн.
Відповідач у позовній заяві вказує, що загальна сума боргу з орендної плати з юридичних осіб ПрАТ "Укренергобудмеханізація" становить 127957,81 грн., у тому числі 78445,55 грн. - сума основного боргу, 19225,58 грн. - штрафні (фінансові) санкції, 30286,68 грн. - пеня.
Як вбачається з інтегрованої картки ПрАТ "Укренергобудмеханізація" з орендної плати за землю з юридичних осіб за період з 31.12.2016 по 31.12.2018 сума податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб становить 127957,81 грн., у т.ч. 97671,13 грн. - недоїмка та 30286,68 грн. - пеня (а.с.29-35).
Також, згідно з розрахунком боргу по орендній платі за землю з юридичних осіб по ПрАТ "Укренергобудмеханізація" сума боргу за вказаним податком у загальному розмірі становить 127957,81 грн., у т.ч. 78445,52 грн. - основний борг, 19225,58 грн. - штрафні (фінансові) санкції та 30286,68 грн. - пеня (а.с.7-8).
Так, основний борг з орендної плати за землю з юридичних осіб ПрАТ "Укренергобудмеханізація" в сумі 78445,55 грн. складається з: 3080,56 грн. - сума податку за січень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 02.03.2017); 6851,36 грн. - податок за лютий 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.03.2017); 6851,36 грн. - податок за березень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.04.2017); 6851,36 грн. - податок за квітень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.05.2017); 6851,36 грн. - податок за травень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.06.2017); 6851,36 грн. - податок за червень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.07.2017); 6851,36 грн. - податок за липень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.08.2017); 6851,36 грн. - податок за серпень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.09.2017); 6851,36 грн. - податок за вересень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.10.2017); 6851,36 грн. - податок за жовтень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.11.2017); 6851,36 грн. - податок за листопад 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.12.2017); 6851,39 грн. - податок за грудень 2017 року по податковій декларації від 20.02.2017 №9024307614 (термін сплати 30.01.2018).
Крім того, в суму боргу по орендній платі за землю з юридичних осіб включено штрафні (фінансові) санкції , нараховані контролюючим органом за порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання за минулий період у загальному розмірі 19225,58 грн.
Так, як встановлено судом, 28.03.2017 контролюючим органом було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю ПрАТ Укренергобудмеханізація (ідентифікаційний код 04630672) за 2015 рік, визначеного у податковій декларації з плати за землю від 23.12.2015 №9259760826.
За результатами перевірки було складено акт №622-12-02/04630672 від 28.03.2017 (а.с.16-17).
Даним актом перевірки було встановлено порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю, визначені п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), а саме:
29.12.2016 сплачено податковий борг 6860,00 грн. (граничний термін сплати - 23.12.2015, 372 дні затримки сплати);
30.01.2017 сплачено податковий борг 6860,00 грн. (граничний термін сплати - 23.12.2015, 404 дні затримки сплати);
13.02.2017 сплачено податковий борг 6861,00 грн. (граничний термін сплати - 23.12.2015, 418 днів затримки сплати);
01.03.2017 сплачено податковий борг 6392,60 грн. (граничний термін сплати - 23.12.2015, 434 дні затримки сплати).
Акт камеральної перевірки від 28.03.2017 №622-12-02/04630672 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 0730108305507), який отримано представником відповідача 26.04.2017 згідно з відміткою про вручення поштового відправлення (а.с. 16, зворотній бік).
15.05.2017 контролюючим органом на підставі акту перевірки від 28.03.2017 №622-12-02/04630672 було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000951202, згідно з яким відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції за затримку на 434 календарних днів сплати грошового зобов`язання в розмірі 26973,60 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 5394,72 грн. (а.с.18).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача та отримано останнім 15.05.2017 згідно з особистим підписом уповноваженої особи ПрАТ Укренергобудмеханізація (а.с. 18).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення відповідачем не надано і судом не встановлено.
Також, 23.04.2018 контролюючим органом було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю ПрАТ Укренергобудмеханізація (ідентифікаційний код 04630672) за 2015 - 2016 роки, визначеного у податкових деклараціях з плати за землю від 23.12.2015 №9259760826, та за 2016 рік від 13.04.2016 №9054871309.
За результатами перевірки було складено акт від 23.04.2018 №001361/1036-53-01/04630672 (а.с.19).
Актом перевірки було встановлено порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю, визначені п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), а саме:
31.03.2017 сплачено податковий борг 4781,15 грн. (граничний термін сплати - 23.12.2015, 464 дні затримки сплати);
31.03.2017 сплачено податковий борг 1101,80 грн. (граничний термін сплати - 30.12.2015, 457 днів затримки сплати);
27.04.2017 сплачено податковий борг 3679,35 грн. (граничний термін сплати - 30.12.2015, 484 дні затримки сплати);
21.08.2017 сплачено податковий борг 2857,40 грн. (граничний термін сплати - 30.01.2016, 569 днів затримки сплати);
07.09.2017 сплачено податковий борг 1923,75 грн. (граничний термін сплати - 30.01.2016, 586 днів затримки сплати);
07.09.2017 сплачено податковий борг 4927,25 грн. (граничний термін сплати - 13.04.2016, 512 днів затримки сплати);
17.10.2017 сплачено податковий борг 4926,90 грн. (граничний термін сплати - 13.04.2016, 552 дні затримки сплати);
17.10.2017 сплачено податковий борг 1924,10 грн. (граничний термін сплати - 13.04.2016, 552 дні затримки сплати);
21.11.2017 сплачено податковий борг 1924,50 грн. (граничний термін сплати - 13.04.2016, 587 днів затримки сплати);
21.11.2017 сплачено податковий борг 4926,50 грн. (граничний термін сплати - 30.04.2016, 570 днів затримки сплати);
19.12.2017 сплачено податковий борг 1924,85 грн. (граничний термін сплати - 30.04.2016, 598 днів затримки сплати);
19.12.2017 сплачено податковий борг 575,15 грн. (граничний термін сплати - 30.05.2016, 568 днів затримки сплати);
19.12.2017 сплачено податковий борг 2251,00 грн. (граничний термін сплати - 30.05.2016, 568 днів затримки сплати);
22.12.2017 сплачено податковий борг 2100,00 грн. (граничний термін сплати - 30.05.2016, 571 день затримки сплати);
29.01.2018 сплачено податковий борг 1925,20 грн. (граничний термін сплати - 30.05.2016, 609 днів затримки сплати);
29.01.2018 сплачено податковий борг 574,80 грн. (граничний термін сплати - 30.06.2016, 578 днів затримки сплати);
30.01.2018 сплачено податковий борг 2851,00 грн. (граничний термін сплати - 30.06.2016, 579 днів затримки сплати);
31.01.2018 сплачено податковий борг 1500,00 грн. (граничний термін сплати - 30.06.2016, 580 днів затримки сплати);
01.03.2018 сплачено податковий борг 1925,55 грн. (граничний термін сплати - 30.06.2016, 609 днів затримки сплати);
01.03.2018 сплачено податковий борг 6494,60 грн. (граничний термін сплати - 30.06.2016, 579 днів затримки сплати);
16.03.2018 сплачено податковий борг 356,75 грн. (граничний термін сплати - 30.07.2016, 594 дні затримки сплати);
16.03.2018 сплачено податковий борг 1063,40 грн. (граничний термін сплати - 30.08.2016, 563 дні затримки сплати);
30.03.2018 сплачено податковий борг 5000,00 грн. (граничний термін сплати - 30.08.2016, 577 днів затримки сплати);
26.04.2018 сплачено податковий борг 787,95 грн. (граничний термін сплати - 30.08.2016, 604 дні затримки сплати);
26.04.2018 сплачено податковий борг 2311,95 грн. (граничний термін сплати - 30.09.2016, 573 дні затримки сплати).
Акт камеральної перевірки від 23.04.2018 №001361/1036-53-01/04630672 направлений на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення (штрихкодовий ідентифікатор 0730109650036), який отримано представником відповідача 07.06.2018 згідно з відміткою про вручення поштового відправлення (а.с. 20).
19.06.2018 контролюючим органом на підставі акту перевірки від 23.04.2018 №001361/1036-53-01/04630672 було прийнято податкове повідомлення-рішення №0028745301, згідно з яким відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції за затримку на 609, 609, 604, 598, 594, 587, 586, 580, 579, 579, 579, 578, 577, 573, 571, 570, 569, 568, 568, 563, 552, 552, 512, 484, 464, 457 календарних днів сплати грошового зобов`язання в розмірі 69154,30 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 13830,86 грн. (а.с.21).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача та отримано останнім 24.07.2018, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення зі штрихкодовим ідентифікатором 0730109411637 (а.с. 21, зворотній бік).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення відповідачем не надано, а судом не встановлено.
Отже позивачу нараховано штрафні (фінансові) санкції за затримку сплати узгоджених грошових зобов`язань за платежем орендна плата з юридичних осіб в загальній сумі 19225,58 грн.
Також, згідно з розрахунком пені, наданим ГУ ДПС у Київській області, пеню у загальному розмірі 30286,68 грн. відповідачу було нараховано за затримку сплати узгоджених грошових зобов`язань, а саме:
пеню у розмірі 2500,56 грн. нараховано у зв`язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов`язання, визначеного на підставі самостійно визначених відповідачем у поданій податковій декларації з орендної плати за землю від 23.12.2015 №9259760826 , а саме:
31.03.2017 - у розмірі 779,80 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 373 дні затримки сплати за період з 23.03.2016 по 31.03.2017;
31.03.2017 - у розмірі 175,07 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 366 днів затримки сплати за період з 30.03.2016 по 31.03.2017;
27.04.2017 - у розмірі 621,31 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 393 дні затримки сплати за період з 30.03.2016 по 27.04.2017;
21.08.2017 - у розмірі 545,75 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 30.04.2016 по 21.08.2017;
07.09.2017 - у розмірі 378,63 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 495 днів затримки сплати за період з 30.04.2016 по 07.09.2017.
Пеню у розмірі 15293,45 грн. нараховано у зв`язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов`язання, визначеного на підставі поданої податкової декларації з орендної плати за землю від 13.04.2016 №9054871309 , а саме:
07.09.2017 - у розмірі 790,65 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 421 день затримки сплати за період з 13.07.2016 по 07.09.2017;
17.10.2017 - у розмірі 335,11 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 461 день затримки сплати за період з 13.07.2016 по 17.10.2017;
17.10.2017 - у розмірі 858,09 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 461 день затримки сплати за період з 13.07.2016 по 17.10.2017;
21.11.2017 - у розмірі 359,61 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 496 днів затримки сплати за період з 13.07.2016 по 21.11.2017;
21.11.2017 - у розмірі 882,96 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 496 днів затримки сплати за період з 30.07.2016 по 21.11.2017;
19.12.2017 - у розмірі 365,18 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 507 днів затримки сплати за період з 30.07.2016 по 19.12.2017;
19.12.2017 - у розмірі 101,81 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 477 днів затримки сплати за період з 29.08.2016 по 19.12.2017;
19.12.2017 - у розмірі 398,46 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 477 днів затримки сплати за період з 29.08.2016 по 19.12.2017;
22.12.2017 - у розмірі 374,23 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 480 днів затримки сплати за період з 29.08.2016 по 22.12.2017;
29.01.2018 - у розмірі 372,46 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 518 днів затримки сплати за період з 29.08.2016 по 29.01.2018;
29.01.2018 - у розмірі 103,76 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 574 дні затримки сплати за період з 29.09.2016 по 29.01.2018;
30.01.2018 - у розмірі 515,90 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 488 днів затримки сплати за період з 29.09.2016 по 30.01.2018;
31.01.2018 - у розмірі 272,09 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 489 днів затримки сплати за період з 29.09.2016 по 31.01.2018;
01.03.2018 - у розмірі 373,76 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 518 днів затримки сплати за період з 29.09.2016 по 01.03.2018;
01.03.2018 - у розмірі 1180,96 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 488 днів затримки сплати за період з 29.10.2016 по 01.03.2018;
16.03.2018 - у розмірі 67,36 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 503 дні затримки сплати за період з 29.10.2016 по 16.03.2018;
16.03.2018 - у розмірі 188,19 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 472 дні затримки сплати за період з 29.11.2016 по 16.03.2018;
30.03.2018 - у розмірі 917,43 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 486 днів затримки сплати за період з 29.11.2016 по 30.03.2018;
26.04.2018 - у розмірі 154,49 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 513 днів затримки сплати за період з 29.11.2016 по 26.04.2018;
26.04.2018 - у розмірі 425,87 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 482 дні затримки сплати за період з 30.12.2016 по 26.04.2018;
02.05.2018 - у розмірі 224,40 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 488 днів затримки сплати за період з 30.12.2016 по 02.05.2018;
02.05.2018 - у розмірі 624,46 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 488 днів затримки сплати за період з 30.12.2016 по 02.05.2018;
02.05.2018 - у розмірі 80,83 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 458 днів затримки сплати за період з 29.01.2017 по 02.05.2018;
02.05.2018 - у розмірі 264,44 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 481 день затримки сплати за період з 29.01.2017 по 25.05.2018;
31.05.2018 - у розмірі 756,00 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 487 днів затримки сплати за період з 29.01.2017 по 31.05.2018;
05.06.2018 - у розмірі 185,70 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 492 дні затримки сплати за період з 29.01.2017 по 05.06.2018;
02.07.2018 - у розмірі 658,78 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 488 днів затримки сплати за період з 01.03.2017 по 02.07.2018;
03.07.2018 - у розмірі 658,37 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 489 днів затримки сплати за період з 01.03.2017 по 03.07.2018;
30.07.2018 - у розмірі 107,06 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 486 днів затримки сплати за період з 31.03.2017 по 30.07.2018;
02.08.2018 - у розмірі 1214,38 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 489 днів затримки сплати за період з 31.03.2017 по 02.08.2018;
02.10.2018 - у розмірі 17,71 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 550 днів затримки сплати за період з 31.03.2017 по 02.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 889,73 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 519 днів затримки сплати за період з 01.05.2017 по 02.10.2018;
01.11.2018 - у розмірі 612,12 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 549 днів затримки сплати за період з 01.05.2017 по 01.11.2018;
01.11.2018 - у розмірі 819,19 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 518 днів затримки сплати за період з 01.06.2017 по 01.11.2018.
Також, у зв`язку з несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання, визначеного на підставі податкового повідомлення-рішення форми Р від 25.12.2015 №0018761502 відповідачу нараховано пеню 27.04.2017 у розмірі 56,20 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 457 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 26.04.2017.
Також, у зв`язку з несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання, визначеного на підставі податкового повідомлення-рішення форми Ш від 25.12.2015 №0018741502 відповідачу нараховано пеню у розмірі 10413,43 грн. , а саме:
27.04.2017 - у розмірі 255,85 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 457 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 26.04.2017;
27.04.2017 - у розмірі 316,12 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 457 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 26.04.2017;
27.04.2017 - у розмірі 316,12 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 457 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 26.04.2017;
27.04.2017 - у розмірі 104,26 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 457 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 26.04.2017;
30.05.2017 - у розмірі 227,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 338,94 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
30.05.2017 - у розмірі 167,58 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 490 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 29.05.2017;
04.07.2017 - у розмірі 183,61 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 363,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
04.07.2017 - у розмірі 239,32 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 525 днів затримки сплати за період з 25.01.2016 по 03.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 130,20 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 381,82 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
31.07.2017 - у розмірі 314,47 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 552 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 30.07.2017;
21.08.2017 - у розмірі 69,92 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 20.08.2017;
21.08.2017 - у розмірі 396,35 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 20.08.2017;
21.08.2017 - у розмірі 396,35 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 20.08.2017;
21.08.2017 - у розмірі 396,35 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 20.08.2017;
21.08.2017 - у розмірі 396,35 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 573 дні затримки сплати за період з 25.01.2016 по 20.08.2017.
Також, у зв`язку з несвоєчасною сплатою грошового зобов`язання, визначеного на підставі податкового повідомлення-рішення форми Ш від 27.12.2016 №0003851202 відповідачу нараховано пеню у розмірі 1164,95 грн. , а саме:
02.10.2018 - у розмірі 26,53 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 124,30 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 346,88 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 320,35 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 177,36 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018;
02.10.2018 - у розмірі 169,53 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 612 днів затримки сплати за період з 27.01.2017 по 01.10.2018, що вбачається з розрахунку пені, обчисленої на виявлені органом ДПС дні затримки сплати податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств по ПрАТ Укренергобудмеханізація (а.с.60-64).
Таким чином, загальна сума боргу ПрАТ Укренергобудмеханізація з орендної плати за землю становить 127957,81 грн.
Щодо податкового боргу відповідача із земельного податку з юридичних осіб.
Так, з матеріалів справи вбачається, що ПрАТ "Укренергобудмеханізація" було подано до Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області наступні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності):
- за 2018 рік від 30.01.2018, в якій самостійно визначено суму земельного податку, який підлягає до сплати за 2018 рік у сумі 101041,87 грн., з яких за період з січня по листопад 2018 року - 8420,16 грн. щомісячно та за грудень 2018 року - 8420,11 грн. (а.с.10-11);
- за 2019 рік від 11.01.2019, в якій самостійно визначено суму земельного податку, який підлягає до сплати за 2019 рік у сумі 101041,87 грн., з яких за період з січня по листопад 2019 року - 8420,16 грн. щомісячно та за грудень 2019 року - 8420,11 грн. (а.с.12-13).
Таким чином, відповідачем було визначено суму земельного податку, яка підлягала сплаті у 2018 році - 101041,87 грн. та у 2019 році - 101041,87 грн.
Позивач у позовній заяві вказує, що загальна сума боргу із земельного податку з юридичних осіб ПрАТ "Укренергобудмеханізація" становить 81509,63 грн., у тому числі 77142,67 грн. - сума основного боргу, 4366,96 грн. - пеня.
Як вбачається з інтегрованої картки ПрАТ "Укренергобудмеханізація" із земельного податку з юридичних осіб за період з 02.03.2018 по 31.12.2018 сума податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб становить 100409,63 грн., у т.ч. 96042,67 грн. - недоїмка та 4366,96 грн. - пеня (а.с.36-37).
Також, згідно з розрахунком боргу по земельному податку ПрАТ "Укренергобудмеханізація" сума боргу за вказаний податок станом на 10.02.2020 у загальному розмірі становить 81509,63 грн., у т.ч. 77142,67 грн. та 4366,96 грн. - пеня.
Так, згідно з розрахунком боргу, основний борг із земельного податку ПрАТ "Укренергобудмеханізація" в сумі 77142,67 грн. складається з: 1361,28 грн. - сума податку за серпень 2018 року по податковій декларації від 30.10.2018 №9008810449 (термін сплати 30.09.2018); 8420,16 грн. - податок за вересень 2018 року по податковій декларації від 30.10.2018 №9008810449 (термін сплати 30.10.2018); 8420,16 грн. - сума податку за жовтень 2018 року по податковій декларації від 30.10.2018 №9008810449 (термін сплати 30.11.2018); 8420,16 грн. - сума податку за листопад 2018 року по податковій декларації від 30.10.2018 №9008810449 (термін сплати 30.12.2018); 8420,11 грн. - сума податку за грудень 2018 року по податковій декларації від 30.10.2018 №9008810449 (термін сплати 30.01.2019); 8420,16 грн. - сума податку за січень 2019 року по податковій декларації від 11.01.2019 №9000447581 (термін сплати 02.03.2019); 8420,16 грн. - сума податку за лютий 2019 року по податковій декларації від 11.01.2019 №9000447581 (термін сплати 30.03.2019); 8420,16 грн. - сума податку за березень 2019 року по податковій декларації від 11.01.2019 №9000447581 (термін сплати 30.04.2019); 8420,16 грн. - сума податку за квітень 2019 року по податковій декларації від 11.01.2019 №9000447581 (термін сплати 30.05.2019); 8420,16 грн. - сума податку за травень 2019 року по податковій декларації від 11.01.2019 №9000447581 (термін сплати 30.06.2019).
Також, згідно з розрахунком пені, наданим ГУ ДПС у Київській області, пеню у розмірі 4366,96 грн. відповідачу нараховано за затримку сплати грошових зобов`язань, самостійно визначених відповідачем у поданій податковій декларації із плати за землю від 30.01.2018 №9008810449 , а саме:
30.11.2018 - у розмірі 688,96 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 182 дні затримки сплати за період з 01.06.2018 по 30.11.2018;
04.12.2018 - у розмірі 56,00 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 186 днів затримки сплати за період з 01.06.2018 по 04.12.2018;
04.12.2018 - у розмірі 106,61 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 158 днів затримки сплати за період з 29.06.2018 по 04.12.2018;
27.12.2018 - у розмірі 177,21 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 181 день затримки сплати за період з 29.06.2018 по 27.12.2018;
03.01.2019 - у розмірі 463,99 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 188 днів затримки сплати за період з 29.06.2018 по 03.01.2019;
03.01.2019 - у розмірі 151,65 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 157 днів затримки сплати за період з 30.07.2018 по 03.01.2019;
31.01.2019 - у розмірі 547,15 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 185 днів затримки сплати за період з 30.07.2018 по 31.01.2019;
04.02.2019 - у розмірі 42,90 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 189 днів затримки сплати за період з 30.07.2018 по 04.02.2019;
04.02.2019 - у розмірі 42,50 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 159 днів затримки сплати за період з 29.08.2018 по 04.02.2019;
04.02.2019 - у розмірі 118,17 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 159 днів затримки сплати за період з 29.08.2018 по 04.02.2019;
28.02.2019 - у розмірі 117,80 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 183 дні затримки сплати за період з 29.08.2018 по 28.02.2019;
01.03.2019 - у розмірі 455,55 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 184 дні затримки сплати за період з 29.08.2018 по 01.03.2019;
04.04.2019 - у розмірі 8,70 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 218 днів затримки сплати за період з 29.08.2018 по 04.04.2019;
04.04.2019 - у розмірі 780,58 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 218 днів затримки сплати за період з 29.09.2018 по 04.04.2019;
04.07.2019 - у розмірі 0,11 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 278 днів затримки сплати за період з 29.09.2018 по 04.07.2019;
04.07.2019 - у розмірі 609,08 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 248 днів затримки сплати за період з 29.10.2018 по 04.07.2019.
Зменшуючи позовні вимоги під час розгляду справи, позивач просить стягнути з відповідача 50509,63 грн. податкового боргу із земельного податку з юридичних осіб, у зв`язку із зменшенням податкового боргу станом на 25.05.2020, про що свідчить надана суду довідка.
Таким чином, загальна сума боргу ПрАТ Укренергобудмеханізація із земельного податку з юридичних осіб становить 50509,63 грн.
Щодо податкового боргу відповідача з податку на прибуток приватних підприємств.
Як вбачається з інтегрованої картки ПрАТ "Укренергобудмеханізація" з податку на прибуток приватних підприємств за період з 31.12.2014 по 31.03.2019 сума податкового боргу відповідача з податку на прибуток становить 12218,45 грн., у т.ч. 96042,67 грн. - штрафні (фінансові) санкції - 2879,60 грн. та 9338,85 грн. - пеня (а.с.65-66).
З`ясовуючи підстави виникнення боргу з податку на прибуток приватних підприємств, судом встановлено, що 20.02.2019 контролюючим органом було проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств ПрАТ Укренергобудмеханізація (ідентифікаційний код 04630672) за 2014 рік , визначеної у податковій декларації з податку на прибуток приватних підприємств від 02.03.2015 №9081374931.
За результатами перевірки було складено акт від 20.02.2019 №000407/10-36-53-05/4630672 (а.с.22-23).
Актом перевірки було встановлено порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на прибуток, визначених п. 57.1 ст. 57, п.76.3 ст.76, п.102.1 ст. 102, п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), а саме: 15.02.2019 сплачено податковий борг в сумі 14398,00 грн. (граничний термін сплати - 11.03.2015, 1437 днів затримки сплати).
21.02.2019 контролюючим органом на підставі акту перевірки від 20.02.2019 №000407/10-36-53-05/4630672 було прийнято податкове повідомлення-рішення №0008425305, згідно якого відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції за затримку на 1437 календарних днів сплати грошового зобов`язання в розмірі 14398,00 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств в сумі 2879,60 грн. (а.с.24).
Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача та отримано останнім 01.03.2019, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення зі штрихкодовим ідентифікатором 073010113712 (а.с. 24, зворотній бік).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення відповідачем не надано.
Також, у зв`язку з несвоєчасною сплатою податкового зобов`язання, визначеного на підставі поданої податкової декларації з податку на прибуток підприємства від 02.03.2015 №9081374931 , відповідачу нараховано пеню у розмірі 9338,85 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання за 1346 днів затримки сплати за період з 10.06.2015 по 15.02.2019, що вбачається з розрахунку пені, обчисленої на виявлені органом ДПС дні затримки сплати податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств по ПрАТ Укренергобудмеханізація (а.с.59).
Отже загальна сума заборгованості ПрАТ Укренергобудмеханізація з податку на прибуток приватних підприємств становить 12218,45 грн.
Щодо податкового боргу з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Згідно з даними інтегрованої картки з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за період з 31.12.2011 по 30.06.2017 за ПрАТ "Укренергобудмеханізація" рахується заборгованість станом на 30.06.2017 з вказаного податку в сумі нарахованої пені за затримку сплати узгодженого грошового зобов`язання в розмірі 13900,01 грн. (а.с.67-68).
З`ясовуючи підстави виникнення боргу з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, судом встановлено таке.
Згідно з розрахунком пені, у зв`язку з несвоєчасністю сплати узгоджених податкових зобов`язань з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на підставі розрахунку від 16.02.2010 №4586 відповідачу нараховано пеню в сумі 12978,73 грн. , а саме:
13.04.2017 - у розмірі 12896,55 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 2464 дні затримки сплати за період з 15.07.2010 по 13.04.2017;
15.11.2019 - у розмірі 82,18 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання на 3228 днів затримки сплати за період з 13.01.2011 по 15.11.2019.
Крім того, 09.06.2017 відповідачу було нараховано пеню в розмірі 1003,46 грн. за затримку сплати грошового зобов`язання, яке виникло на підставі податкового повідомлення-рішення форми Ш від 31.08.2010 №0002581703 , на 2460 днів затримки сплати за період з 13.09.2010 по 08.06.2017.
Таким чином, загальна сума податкового боргу ПрАТ Укренергобудмеханізація з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів становить 13982,19 грн.
Відповідні грошові зобов`язання з орендної плати за землю у розмірі 127957,81 грн., земельного податку з юридичних осіб у розмірі 50509,63 грн., податку на прибуток у розмірі 13982,19 грн. та податку з власників транспортних засобів у розмірі 127957,81 грн., не були сплачені відповідачем, внаслідок чого утворився податковий борг, отже у підсумку сума податкового боргу становить 204668,08 грн.
Позивачем було виставлено податкові вимоги відповідачеві: першу податкову вимогу форми Ю1 від 03.09.2009 №1/696 на суму 327999,63 грн., яка була отримана відповідачем 03.09.2009, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на корінці даної вимоги, та другу податкову вимогу форми Ю2 від 05.10.2009 №2/777 на суму 328031,63 грн., яка була отримана відповідачем 05.10.2009, про що свідчить особистий підпис уповноваженої особи відповідача на корінці даної вимоги (а.с.38).
Доказів оскарження вищевказаних податкових вимог матеріали справи не містять.
У зв`язку з несплатою відповідачем у добровільному порядку податкового боргу у розмірі 204668,08 грн., позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).
Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 ПК України).
Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок подання податкової декларації до податкового органу.
Так, пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 202.1 статті 202 ПК України передбачено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей: а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з пунктом 203.2 статті 203 ПК України сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з приписами пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до абзацу 1 пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до підпункту "е" пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДПС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, самостійно нараховані відповідачем суми податкового зобов`язання, а також грошове зобов`язання, визначене в податковому повідомленні-рішенні, яке не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженими податковими зобов`язаннями, які у зв`язку із несплатою у встановлені терміни перетворюються у податковий борг.
Згідно з п. 58.1 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Згідно з довідкою позивача про наявний податковий борг з податків і зборів, які контролюються Головним управлінням ДПС у Київській області, ПрАТ "Укренергобудмехаізація" станом на 25.05.2020 має податковий борг в розмірі 204668,08 грн., у тому числі з податку на прибуток - 12218,45 грн., з податку з власників транспортних засобів - 13982,19 грн., орендної плати з юридичних осіб - 127957,81 грн. та земельного податку з юридичних осіб - 50509,63 грн. (а.с.84).
Відповідно до пп.129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України передбачено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Згідно з пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України що пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
За змістом пункту 129.4 статті 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до розділу 7 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422, нарахування пені розпочинається: після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня: 1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України; 2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України; у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у даному випадку нарахування пені мало бути розпочато після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з орендної плати з юридичних осіб, земельного податку з юридичних осіб, податку на прибуток підприємств та податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що підлягає стягненню, становить 204668,08 грн.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Позивачем було виставлено податкові вимоги відповідачеві: першу податкову вимогу форми Ю1 від 03.09.2009 №1/696 на суму 327999,63 грн., яка була отримана останнім 03.09.2009, та другу податкову вимогу форми Ю2 від 05.10.2009 №2/777 на суму 328031,63 грн., яка була отримана відповідачем 05.10.2009. Доказів оскарження вищевказаних податкових вимог матеріали справи також не містять.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 ПК України).
Матеріали справи не містять доказів повного погашення податкового боргу, тому виставлені перша та друга податкові вимоги залишаються чинними.
Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає таке.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.
На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 204668,08 грн. до суду не надано.
Всупереч положенням статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів сплати податкового боргу, у зв`язку з чим сума податкового боргу підлягає стягненню з відповідача.
Аналізуючи у сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Як встановлено судом, витрати позивача, пов`язані з залученням свідків та проведенням експертиз відсутні, отже, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись статями 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Укренергобудмеханізація" (ідентифікаційний код: 04630672, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський район, м. Вишгород, вул. Промислова, буд. 4) 204668,08 грн. (двісті чотири тисячі шістсот шістдесят вісім гривень 08 коп.) в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб, земельного податку з юридичних осіб, податку на прибуток приватних підприємств та податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Дата складення рішення суду - 29.05.2020.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2020 |
Оприлюднено | 16.06.2020 |
Номер документу | 89796712 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні