номер провадження справи 34/68/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.06.2020 Справа № 908/899/20
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О.,
при секретареві судового засідання Махно О.О.,
розглянувши матеріали справи № 908/899/20
за позовом Державної екологічної інспекції у Запорізькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 38025388 (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а)
до відповідача Приватного підприємства "Співдружність", ідентифікаційний код юридичної особи 13624021 (70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Карла Маркса, 41, кв. 8)
про стягнення 128899,98 грн.
за участю уповноважених представників:
від позивача: Галагуз М.О., довіреність № 03 від 08.05.2020
від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
Державна екологічна інспекція у Запорізькій області звернулась до Господарського суду Запорізької області з позовом вих. № 1149/12 від 23.03.2020 (вх. 993/08-07/20 від 06.04.2020) про стягнення з Приватного підприємства "Співдружність" шкоди, завданої державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, в розмірі 128899,98 грн.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.04.2020 справу № 908/899/20 передано на розгляд судді Науменку А.О.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 10.04.2020 позовну заяву залишено без руху.
27.04.2020 до канцелярії суду від позивача у справі надійшла заява про усунення недоліків, з описом вкладення на адресу відповідача у справі.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 28.04.2020 у справі №908/899/20 позовна заява прийнята судом до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання призначено на 25.05.2020 об 11 год. 40 хв.
25.05.2020 суд відкрив судове засідання з розгляду справи 908/899/20. Перевірив явку представників сторін. Представники сторін в судове засідання не з`явилися, при цьому 25.05.2020 на електронну пошту суду надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи.
З огляду на те, що представники сторін у судове засідання не з`явилися, судове засідання 25.05.2020 проводилося без фіксування технічними засобами, на підставі ч. 3 ст. 222 ГПК України.
Відповідно до ст. 248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ч.2 ст. 216 ГПК України, якщо спір, розгляд якого по суті розпочато, не може бути вирішено в даному судовому засіданні, судом може бути оголошено перерву в межах встановлених цим Кодексом строків розгляду справи, тривалість якої визначається відповідно до обставин, що її викликали, з наступною вказівкою про це в рішенні.
За наслідками судового засідання 25.05.2020, у зв`язку з тим, що спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні, суд оголосив перерву в судовому засіданні до 09.06.2020 о 12 год. 20 хв.
09.06.2020 від позивача у справі надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи наступних документів: пояснення з приводу звернення ОСОБА_1 від 11.05.2019, Державний Акт на право постійного користування землею І - ЗП № 002859 від 18.02.1999, яке судом задоволено.
В судовому засіданні 09.06.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".
Позивач у судовому засіданні 09.06.2020 підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві (з урахуванням заяви про уточнення), в повному обсязі. Суду надано наступні пояснення: позивачем у період з 11.05.2019 по 14.05.2019 у відповідності до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку дотримання Приватним підприємством Співдружність вимог природоохоронного законодавства. За результатами вказаної перевірки 14.05.2019 складено Акт позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №116/200/04. Перевіркою встановлено факт скидання стічних вод через систему ливневої каналізації по самостійно облаштованим ПП Співдружність каналам, по яким стічні води потрапляють до відкритого ґрунту. Під час перевірки посадовими особами відділу інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції у Запорізькій області відібрані проби ґрунту в місці можливого забруднення, про що складено акт відбору проб ґрунтів від 11.05.2019 №5. Відповідно до виконаного Державної екологічної інспекції у Запорізькій області протоколу вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів від 21.05.2019 №5-19 встановлено наднормативний вміст забруднюючих речовин, що є порушенням статей 35, 45, 46 Закону України Про охорону земель , статті 96 Земельного Кодексу України. Відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства , затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.10.1997 № 171, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.05.1998 за № 285/2725, розмір шкоди спричиненої державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства ПП Співдружність , складає 128 870, 82 грн. Відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної в наслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу , затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 25.07.2007 № 963, сума заподіяних з боку ПП Співдружність державі збитків внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки становить 29,16 грн. Загальна сума збитків, завданих державі відповідачем, внаслідок порушення природоохоронного законодавства складає 128 899,98 грн. Відповідач суму збитків добровільно не сплатив. Просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання 09.06.2020 не з`явився, відзив суду не надав.
Ухвала Господарського суду Запорізької області від 28.04.2020 № 908/899/20 про відкриття провадження у справі, направлена на юридичну адресу Приватного підприємства Співдружність - 70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Карла Маркса, 41, кв. 8, повернулась на адресу суду з відміткою пошти адресат відсутній .
В матеріалах справи міститься загальна інформація про юридичну особу, відповідно до якої юридичною адресою Приватного підприємства Співдружність є 70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Карла Маркса, 41, кв. 8. Саме за цією адресою здійснювалось листування з відповідачем. Тобто, відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце проведення судового засідання.
Наявні матеріали справи дозволяють розглянути справу по суті.
09.06.2020 судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Відповідно до ч. 8 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд
УСТАНОВИВ:
Наказом Державної екологічної інспекції у Запорізькій області № 200 від 07.05.2019 Про проведення позапланової перевірки наказано організувати проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у частині охорони земельних та водних ресурсів в частині тверджень викладених у зверненні ініціативної групи мешканців м. Оріхів в особі ОСОБА_1 від 01.04.2019 суб`єктом господарювання - Приватне підприємство Співдружність у період з 07.05.2019 по 14.05.2019.
На підставі вказаного наказу 07.05.2019 Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області видано направлення № 171 на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у частині охорони земельних та водних ресурсів ПП Співдружність .
Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області з 11.05.2019 по 14.05.2019 у відповідності до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку дотримання Приватним підприємством Співдружність вимог природоохоронного законодавства.
За результатами вказаної перевірки 14.05.2019 складено Акт позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №116/200/04 (далі - акт).
Перевіркою встановлено факт скидання стічних вод через систему ливневої каналізації по самостійно облаштованим ПП Співдружність каналам, по яким стічні води потрапляють до відкритого ґрунту. Документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою в місці розташування зазначених каналів для відстою стічних вод відсутні, земельна ділянка зайнята та використовується ПП Співдружність самовільно. Згідно замірів, що проводились у світлий час доби рулеткою S-line , площа земельної ділянки в місці розташування каналів для відстою стічних вод становить 126 метрів квадратних.
11.05.2019 директором ПП Співдружність Жуковим П.О. надані пояснення щодо заяви громадянина ОСОБА_1 , відповідно до яких ПП Співдружність здійснює водоспоживання з мереж КП Оріхіський водоканал за договором. Водовідведення здійснюється у стічну яму. На території підприємства організована ливнева каналізація, яка потрапляє у ґрунт та не потрапляє у ріку Конку. Земельною ділянкою ПП Співдружність володіє на підставі Державного Акту на право постійного користування землею І-ЗП № 002859 від 18.02.1999, номер реєстрації у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 36. Виробничу діяльність підприємство не здійснює, приміщення передані в оренду.
Директором ПП Співдружність Жуковим П.О. були надані заперечення та зауваження до акту № б/н від 14.05.2019, відповідно до яких ПП Співдружність не використовує та не забруднює земельну ділянку площею 126 квадратних метрів, яка межує з земельною ділянкою, яка належить на праві користування ПП Співдружність . Природа та підстава стічних вод за межами земельної ділянки невідомі.
З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду (контролю), відповідачу надано припис №024/116/200/04 від 16.05.2019, який направлено листом від 16.05.2019 №1850/04.
Під час перевірки посадовими особами відділу інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції у Запорізькій області відібрані проби ґрунту в місці можливого забруднення, про що складено акт відбору проб ґрунтів від 11.05.2019 №5.
Відповідно до виконаного Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області протоколу вимірювань показників складу та властивостей ґрунтів від 21.05.2019 №5-19 встановлено наднормативний вміст забруднюючих речовин, що є порушенням статей 35, 45, 46 Закону України Про охорону земель , статті 96 Земельного Кодексу України.
Відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства , затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.10.1997 № 171, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.05.1998 за № 285/2725, розмір шкоди спричиненої державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства ПП Співдружність , складає 128 870, 82 грн.
Відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної в наслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу , затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 25.07.2007 № 963, сума заподіяних з боку ПП Співдружність державі збитків внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки становить 29,16 грн.
Загальна сума збитків, завданих державі відповідачем, внаслідок порушення природоохоронного законодавства складає 128 899,98 грн.
Позивачем на адресу відповідача направлено претензії від 19.12.2019 №5087/12 та №5088/12 з вимогою відшкодувати завдану державі шкоду з доданими до них розрахунками шкоди.
Однак, відповідач збитки у розмірі 128 899,98 грн. не відшкодував, що і стало причиною звернення до суду з позовом до відповідача про стягнення шкоди, завданої державі ПП Співдружність внаслідок забруднення земельних ресурсів.
Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню виходячи з такого.
Відповідно до статтею 116 Конституції України на Кабінет Міністрів України покладений обов`язок забезпечення проведення політики у сферах, зокрема, екологічної безпеки і природокористування.
Частиною другою статті 1 Закону України Про Кабінет Міністрів України передбачено, що Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади. Раду Міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів.
Згідно із частиною третьою статті 16 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та інші державні органи.
Компетенцію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, визначено у статті 20 2 вказаного Закону, до якої зокрема належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог природоохоронного законодавства.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань пред`являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і витрат, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними позовами (підпункт 8 пункту 4 Положення).
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію у Запорізькій області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 22.11.2018 № 249 (далі - Положення), Державна екологічна інспекція у Запорізькій області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України.
Згідно з пунктом 7 Положення Державна екологічна інспекція у Запорізькій області для виконання покладених на неї завдань має право вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.
Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право насувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Приписами частини першої статті 149, статтею 151 Господарського кодексу України передбачено, що суб`єкти господарювання використовують у господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до цього Кодексу та інших законів. Суб`єктам господарювання для здійснення господарської діяльності надаються в користування на підставі спеціальних дозволів (рішень) уповноважених державою органів земля та інші природні ресурси (в тому числі за плату або на інших умовах). Порядок надання у користування природних ресурсів громадянам і юридичним особам для здійснення господарської діяльності встановлюється земельним, водним, лісовим та іншим спеціальним законодавством.
Відповідно до статті 96 Земельного Кодексу України, землекористувачі зобов`язані додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля.
Відповідно до статті 167 Земельного Кодексу України, господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється. Нормативи гранично допустимих концентрацій небезпечних речовин у ґрунтах, а також перелік цих речовин затверджуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Частиною першої статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Статтями 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Згідно зі статтею 1 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища завданням законодавства про охорону навколишнього природного середовища є регулювання відносин у галузі охорони, використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, запобігання і ліквідації негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, збереження природних ресурсів, генетичного фонду живої природи, ландшафтів та інших природних комплексів, унікальних територій та природних об`єктів, пов`язаних з історико-культурною спадщиною.
Статтею 66 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.
Згідно частини третьої статті 5 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні здійснювати свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Частина друга статті 13 Цивільного кодексу України передбачає зобов`язання особи при здійсненні своїх прав утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб.
Згідно з частиною четвертою статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов`язані відшкодувати пі коду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до статті 211 Земельного Кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за псування сільськогосподарських угідь та інших земель, їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами.
Економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища, згідно зі статтею 41 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Статтею 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища визначено, що шкода, завдана внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства, за своєю правовою природою є відшкодування позадоговірної шкоди, тобто деліктною відповідальністю.
За приписами статті 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Підставою деліктної відповідальності є протиправне шкідливе винне діяння особи, яка завдала шкоду. Для відшкодування завданої шкоди необхідно довести такі факти як неправомірність поведінки особи; вина завдавача шкоди; наявність шкоди; причинний зв`язок між протиправною поведінкою та заподіяною шкодою.
Наявність всіх зазначених умов є обов`язковим для прийняття судом рішення про відшкодування шкоди. Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає відповідальність за заподіяну шкоду.
На позивача покладається обов`язок довести наявність шкоди, протиправність (незаконність) поведінки заподіювача шкоди та причинний зв`язок такої поведінки із заподіяною шкодою, а відповідач повинен довести, що в його діях відсутня вина у заподіянні шкоди.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку розмірі і методик обрахування розмірів шкоди, що діють на час здійснення порушення або, у разі неможливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.
Відповідно до пункту 1.6 роз`яснення президії Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов`язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" № 02-5/744 від 27.07.2001, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника (стаття 1166 Цивільного кодексу України).
Частиною другою статті 1166 Цивільного кодексу України визначено, що особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Отже, відшкодування шкоди на підставі цієї норми здійснюється у разі, наявності у діях відповідача всіх елементів складу цивільного правопорушення у їх сукупності: неправомірної поведінки особи, наявності шкоди, причинного зв`язку між протиправною поведінкою та шкодою, вини завдавача шкоди.
При цьому причинний зв`язок між протиправною поведінкою та шкодою, полягає у тому, що наслідки у вигляді шкоди настають лише через неправомірну поведінку відповідача а не іншої особи, оскільки сама лише неправомірна поведінка особи, яка не пов`язана із наслідками у вигляді шкоди, не тягне за собою її відшкодування.
Враховуючи вищенаведене та те, що судом встановлено наявність всіх складових правопорушення, а саме, факт неправомірної поведінки відповідача (забруднення прилеглої земельної ділянки), наявність шкоди (збитки в розмірі 128899,98 грн.) та наявність причинного зв`язку між протиправною поведінкою та шкодою, адже шкода виступає об`єктивним наслідком поведінки відповідача через недотримання вимог природоохоронного законодавства; самої шкоди. Відповідач відсутність своєї вини належними доказами не спростував.
Відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства , затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.10.1997 № 171, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.05.1998 за № 285/2725, розмір шкоди спричиненої державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства ПП Співдружність , складає 128 870, 82 грн.
Відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної в наслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу , затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 25.07.2007 № 963, сума заподіяних з боку ПП Співдружність державі збитків внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки становить 29,16 грн.
Загальна сума збитків, завданих державі відповідачем, внаслідок порушення природоохоронного законодавства складає 128 899,98 грн.
Позивачем на адресу відповідача направлено претензії від 19.12.2019 №5087/12 та №5088/12 з вимогою відшкодувати завдану державі шкоду.
Судом перевірено розрахунки позивача, розрахунки здійснені вірно.
Факт встановлення забруднення земельної ділянки встановлено в ході проведення перевірки із дотриманням вимог законодавства.
Доказів сплати суми шкоди в повному обсязі або частково відповідачем суду не надано.
Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Співдружність", ідентифікаційний код юридичної особи 13624021 (70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Карла Маркса, 41, кв. 8) на платіжні реквізити Державної екологічної інспекції у Запорізькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 38025388 (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а) для зарахування шкоди (отримувач: УК в Оріхівському районі Запорізької області/ отг. м. Оріхів, Оріхівський район Запорізької області; рахунок № UA 648999980333159331000008397 у Казначействі України (ЕАП; код за ЄДРПОУ 38025629; код бюджетної класифікації 24062100) шкоду, завдану державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, в розмірі 128899 (сто двадцять вісім тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять) грн 98 коп.
3. Стягнути з Приватного підприємства "Співдружність", ідентифікаційний код юридичної особи 13624021 (70500, Запорізька область, Оріхівський район, м. Оріхів, вул. Карла Маркса, 41, кв. 8) на користь Державної екологічної інспекції у Запорізькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 38025388 (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 72а) на р/р UA498201720343160002000081154, код ЄДРПОУ 38025388, банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ) судовий збір в розмірі 2102 (дві тиясчі сто дві) грн 00 коп.
4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п. 17.5 Розділу ХI Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 15.06.2020.
Суддя А.О. Науменко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2020 |
Оприлюднено | 15.06.2020 |
Номер документу | 89798128 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Науменко А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні