ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/890/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги" до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 11.02.2020 р. № 0048295104,
встановив:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0048295104 від 11.02.2020 року, яким до Комунального некомерційного підприємства Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги застосовано штрафи на загальну суму 76815,41 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за звітні періоди з лютого по жовтень 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем проведено камеральну перевірку за результатами якої складно Акт від 15.01.2020 року № 143/21-22-51-04-01/38645871, на підставі якого податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 11.02.2020 року № 0048295104 про накладення штрафу на загальну суму 76815,41 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за звітні періоди з лютого по жовтень 2019 року. Позивач зазначає, що повідомлення про проведення перевірки не отримувало, дозвіл на проведення перевірки керівником не надавався , акт перевірки не підписувався, тому заперечень до вказаного акта перевірки у встановленому ПК України порядку позивач відповідачу не подавав. Ні підставі чого позивача вважає, що податковим органом порушена процедура проведення перевірки, а також, що податкове повідомлення - рішення винесене з порушенням строків визначених ПК України.
Ухвалою від 16.04.2020 року по справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
14.05.2020 року відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що під час камеральної перевірки КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги встановлено порушення платником термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт перевірки, а в подальшому податкове повідомлення-рішення, а тому оскаржуване рішення щодо застосування штрафної санкції, згідно з п. 120-1.1ст.120-1 ПКУ прийнято на законних підставах та не суперечить нормам чинного законодавства.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив, що Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі на підставі пп.20.1.4 п. 20.1 ст.20 та пп. 75.1.1 п.75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги Олешківської районної ради Херсонської області за лютий-жовтень 2019 року, якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України.
За результатами перевірки складено акт від 15.01.2020 р. № 143/21-22-51-04-01/38645 Про результати камеральної перевірки дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги за лютий-жовтень 2019 року , відповідно до якого за результатами аналізу ІС Архів електронної звітності підсистема Реєстр податкових накладних встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги Олешківської районної ради Херсонської області за лютий-жовтень 2019 року на загальну суму ПДВ 207097,30 грн., а саме п/н № 139 від 28.02.2019 р. на 238 днів, п/н № 140 від 31.03.2019 р. на 207 днів, п/н № 141 від 30.04.2019 р. на 177 днів, п/н № 142 від 31.05.2019 р. на 146 днів, п/н № 143 від 27.06.2019 р. на 116 днів, п/н № 144 від 31.07.2019 р. на 85 днів, п/н № 145 від 30.08.2019 р. на 54 днів, п/н № 146 від 30.09.2019 р. на 24 дні, п/н № 162 від 31.10.2019 р. на 3 дні.
11.02.2020 року Головним управлінням ДПС у Херсонській області, АР Крим та м.Севастополі прийнято податкове повідомлення - рішення № 0048295104 про застосування штрафу на загальну суму 76815,41 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за звітні періоди з лютого по жовтень 2019 року.
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням №№ 0048295104 від 11.02.2020 року КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги Олешківської районної ради Херсонської області звернулось до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає, що відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно п. 75.1 ст. 75 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Що стосується посилань позивача, що повідомлення про проведення перевірки підприємство не отримувало, дозвіл на проведення перевірки керівником не надавався , акт перевірки не підписувався, суд зазначає, що відповідно до ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відповідно п.3 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
З матеріалів справи вбачається, що КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги Олешківської районної ради Херсонської області складено п/н № 139 від 28.02.2019 р., яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 238 днів, п/н № 140 від 31.03.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 207 днів, п/н № 141 від 30.04.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 177 днів, п/н № 142 від 31.05.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 146 днів, п/н № 143 від 27.06.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 116 днів, п/н № 144 від 31.07.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 85 днів, п/н № 145 від 30.08.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 54 днів, п/н № 146 від 30.09.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 24 дні, п/н № 162 від 31.10.2019 р. яка зареєстрована ІНФОРМАЦІЯ_1 року с затримкою на 3 дні.
Суд зазначає, що метою камеральної перевірки є виявлення в даних системах електронного адміністрування, зокрема, Єдиного реєстру податкових накладних, відомостей, які свідчать про порушення платником податків термінів реєстрації податкових накладних, відповідальність за що передбачена статтею 120-1 Податковго кодексу України. Предмет камеральної перевірки охоплює лише питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних. При цьому виявлене контролюючим органом порушення не потребує будь-яких документів платника податку, достатніми є виключно відомості Єдиного реєстру податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом камеральної перевірки платника податків була безпосередньо своєчасність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дана виписки яких припадає на люти-жовтень 2019 року, за результатами якої встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що тягне за собою накладення штрафу.
За таких підстав, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0048295104 від 11.02.2020 року винесене Головним управлінням ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі правомірно, в межах повноважень відповідача та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову КНП Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги (код ЄДРПОУ 38645871, 75100, м.Олешки, вул. Софіївська, 85) до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м.Херсон, пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0048295104 від 11.02.2020 року - в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", від 02.04.2020 року Розділ VІ Прикінцевих положень КАС України доповнено п. 3 відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суддя Д.К. Василяка
кат. 111010000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2020 |
Оприлюднено | 16.06.2020 |
Номер документу | 89801804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні