Рішення
від 15.06.2020 по справі 569/3429/20
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/3429/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2020 року Рівненський міський суд

в особі судді - Ковальова І.М.

при секретарі - Соломон О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне цивільну справу за позовом Рівненської міської ради до ОСОБА_1 про визнання укладеним додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі,-

в с т а н о в и в :

В Рівненський міський суд з позовом до ОСОБА_1 про визнання укладеним додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі звернувся представник Рівненської міської ради у якому просить суд внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2011 року №561010004000034 та окремі його пункти викласти в наступній редакції:

п.5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 1 жовтня 2019 року становить: кадастровий номер земельної ділянки площею 125 м.кв. (умовна частка від загальної площі 1 747 м.кв. - 5610100000:01:039:0231) - 325 223,25 грн., лист Відділу у м.Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та у м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №28-17-0.17,2-931/116-19 від 1 жовтня 2019 року;

п.9. За оренду земельної ділянки Орендар сплачує Орендодавцю орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 18 537,73 грн., що становить 5,7% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку №03-04/192 виданий Управлінням земельних відносин виконавчого комітету Рівненської міської ради, відповідно до протоколу №22 від 17 жовтня 2019 року засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки;

п.31 Доповнити: До особи, яка набула права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, переходить право оренди на цю земельну ділянку. У разі відчуження Орендарем єдиній особі всіх об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд, будинків), які розміщені на орендованій (сформованій) земельній ділянці, Орендар (відчужував нерухомого майна) протягом 3-х робочих днів з дати переходу права власності зобов`язаний звернутись до Рівненської міської ради (Орендодавця) та до Рівненської державної податкової інспекції (та/або її правонаступника) з повідомленням про припинення в нього права користування земельною ділянкою, на якій розташовані об`єкти нерухомого майні, і про виникнення в іншої особи права власності на будівлі, споруди, будинки, розташовані на цій ділянці та надати вищевказаним установам: нотаріально засвідчену копію договору (іншого право встановлювального документа), за яким відбулося відчуження/перехід права власності на нерухоме майно (будівлі, споруди, будинки); копію договору оренди земельної ділянки, на якій розташоване це майно. У разі порушення вказаного зобов`язання орендар сплачує штраф в розмірі орендної плати, передбаченої договором, за весь період порушення цього обов`язку та стягнути з відповідача на користь позивача понесені судові витрати по справі.

Відповідач в судове засідання не з`явилась, повторно подала заяву про відкладення розгляду справи на іншу дату. Згідно письмового відзиву на позов, просила суд у задоволенні позовних вимог позивачу відмовити.

Дослідивши матеріали справи та подані сторонами письмові дока з по справі, суд прийшов до висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення виходячи з наступного.

Земельним кодексом України та Законом України Про оренду землі передбачений порядок передачі земельних ділянок в оренду фізичним та юридичним особам.

Право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності (ст.93 Земельного кодексу України, ст.1 Закону України Про оренду землі ).

Підпункт 34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначає виключну компетенцію міських рад у вирішенні відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Дана норма закону є одним із засобів забезпечення провідної ролі міських рад, як органів міського самоврядування, які покликані представляти відповідні територіальні громади та здійснювати від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування. Виключна компетенція місцевих рад означає, що ніякі інші органи чи посадові особи не мають права приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції рад.

Відповідно до приписів ст.16 Закону України Про оренду землі особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання), розгляд якої і надання земельної ділянки в оренду проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, при цьому, сторони укладають договір оренди землі лише у разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду.

Відповідно до ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками з земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що міські ради правомочні розглядати та вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Частиною 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рада в межах повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ЗК України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення питань щодо передачі земель комунальної власності у власність чи користування, оренду громадянам та юридичним особам є виключним правом міської ради, як суб`єкта права власності на землю.

Стаття 12 ЗК України визначає повноваження міських рад у галузі земельних відносин на території міст, і пункт а передбачає розпорядження землями територіальних громад.

Статтею 71 ЗК України Про місцеве самоврядування передбачено, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Статтею 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Норми Закону України Про оренду землі та ЗК України передбачають обов`язок для особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду здійснити певні дії з метою юридичного оформлення права користування земельною ділянкою.

Судом встановлено, що рішенням Рівненської міської ради від 2 листопада 2010 року №4079 відповідачу надано в оренду строком на сорок дев`ять років земельну ділянку площею 125 кв.м. на АДРЕСА_1 для реконструкції магазину промислових товарів з добудовою та з подальшим обслуговуванням.

Між сторонами по справі був укладений договір оренди землі зареєстрований в управління Держкомзему у м.Рівному, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 19 квітня 2011 року за №561010004000034 строком на сорок дев`ять років.

Відповідно до п.5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 138 095,91 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №04-10/5, виконаний управлінням Держкомзему у м.Рівному станом на 25 січня 2011 року.

Відповідно до п.9 договору за оренду земельної ділянки Орендар сплачує орендодавцю орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 9 871,47 грн., що становить 5,7% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку №04-10/5-1 виконаний управлінням Держкомзему у м.Рівному станом на 1 січня 2011 року.

30 вересня 2011 року між сторонами укладено додатковий договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2011 року №561010004000034 (додаткова угода зареєстрована в Управлінні земельних відносин виконавчого комітету Рівненської міської ради, про що у Книзі реєстрації додаткових угод вчинено запис від 3 жовтня 2011 року за №134.

Керуючись Законом України Про оренду землі на підставі витягу з технічної документації 04-10/40 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розрахунок 04-10/40-1 розміру орендної плати на земельну ділянку та містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №112 від 28 липня 2011 року, сторони домовилися внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2011 року №561010004000034, окремі пункти викладено в наступній редакції:

п.5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 27 619,18 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №04-10/40, виконаний управлінням Держкомзему у місті Рівному станом на 23 серпня 2011 року.

Розрахунок дійсний на період будівництва.

П.9. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 1 242,86 грн., - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку № 04-10 / 40-1 , виконаний управлінням Держкомзему у місті Рівному станом на 23 липня 2011 року.

Розрахунок дійсний на період будівництва .

Відповідно до п.13 цього договору, розмір орендної плати може змінюватися за згодою сторін (шляхом внесення змін до цього договору). Пропозиції про перегляд розміру орендної плати надсилаються не частіше ніж один раз на квартал і розглядаються відповідно до законодавства.

Розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розміру земельного податку, підвищення ціни і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; зміни нормативної грошової оцінки; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках передбачених законом.

Розмір орендної плати у зазначеному договорі оренди земельної ділянки підлягає приведенню у відповідність до вимог законодавства з наступних підстав.

Відповідно до ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Базою оподаткування відповідно до ст.289 ПК України для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

При проведенні нормативно-грошової оцінки даної земельної ділянки та видачі розрахунку розміру орендної плати коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) був прийнятий у розмірі 0,5 (на період будівництва).

Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року №489, яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, коефіцієнт у розмірі 0,5 передбачених для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво відсутній.

Статтею 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

На даний час, відповідно до п.1 Положення про державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14 січня 2015 року саме ця державна служба є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області є його територіальним органом.

Відповідно до ст.21 Закону України Про оренду землі розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Таким чином, встановлено підстави для зміни розміру орендної плати у договорі, Рівненська міська рада вправі вимагати від орендаря приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов`язкового для позивача і відповідача.

Відповідно до ч.2 ст.120 ЗК України якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Відповідно до ч.1 ст.377 ЦК України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України Про оренду землі до особи, якій перейшло право власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці також переходить право оренди на цю земельну ділянку. Договором, який передбачає набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, припиняється договір оренди земельної ділянки в частині оренди попереднім орендарем земельної ділянки, на якій розташований такий житловий будинок, будівля або споруда.

Рівненською міською радою керуючись Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , ч.2 ст.120 ЗК України, ст.377 ЦК України, ч.3 ст.7 та ст.31 Закону України Про оренду землі з метою посилення контролю з надходженням до міського бюджету коштів за користування земельними ділянками комунальної власності на правах оренди, створення організаційно-правових та економічних засад для запобігання виникненню заборгованості зі сплати за землю, а також недопущення порушення майнових прав та інтересів територіальної громади міста Рівного внаслідок користування землею і не оформлення право встановлювальних документів на землю, прийнято рішення від 22 травня 2019 року №6023 Про врегулювання земельних відносин, пов`язаних з орендою земельних ділянок .

Вищезазначеним рішенням встановлено, що у разі відчуження орендарем єдиній особі всіх об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд, будинків), які розміщені на орендованій (сформованій) земельній ділянці, орендар (відчужував майна) протягом трьох робочих днів з дати переходу права власності зобов`язаний звернутися до Рівненської міської ради (орендодавця) та до Рівненської державної податкової інспекції (та/або її правонаступника) з повідомленням про припинення в нього права користування земельною ділянкою, на якій розташовані об`єкти нерухомого майна і про виникнення в іншої особи права власності на будівлі, споруди, будинки, розташовані на цій ділянці, та надати вищевказаних установам: нотаріально засвідчену копію договору (іншого право встановлювального документа) за яким відбулося відчуження/перехід права власності на нерухоме майно (будівлі, споруди, будинки); копі. Договору оренди земельної ділянки, на якій розташоване це майно.

У разі порушення вказаного зобов`язання орендар сплачує штраф у розмірі орендної плати, передбаченої договором за весь період порушення цього обов`язку.

Відповідно до ст.30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо змін умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Однак, як було встановлено, відповідач ухиляється від внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.2 ст.651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

З метою внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2011 року №561010004000034 Рівненською міською радою було надіслано пропозицію від 31 жовтня 2019 року №08-1686, а саме додатковий договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2019 року №561010004000034, укладений між Рівненською міською радою та ОСОБА_1 для розгляду та підписання ( були направлені на адресу відповідача 08 листопада 2019 року).

Відповідно до ч.5 ст.6 Закону України Про оренду землі право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Відповідно до ст.126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Проект договору містить усі істотні умови договору оренди землі, передбачені ст.15 Закону України Про оренду землі .

Суд вважає, що позивачем було здійснено ряд заходів досудового врегулювання спору, що узгоджується з позицією, зазначеною у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі №917/2649/17, зокрема: Позиція ВСУ полягає в тому, що надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов`язком позивача, тому недотримання позивачем вимог ч.2 ст.188 ГК України щодо обов`язку надсилання іншій стороні пропозиції про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору.

На думку КГС ВС передумовою звернення до суду із вимогами про внесення змін до договору чи його розірвання за рішенням суду є дотримання визначеного ст.188 ГК України досудового порядку врегулювання сторонами договору питання щодо внесення змін до договору чи його розірвання із наданням доказів того, що таке питання за згодою сторін не може бути вирішене та одна сторона договору чи його розірвання.

Однак, Велика Палата верховного Суду не знайшла підстав для відступу від наведених висновків верховного суду України з огляду на таке:

Статтею 188 ГК України врегульовано порядок зміни розірвання господарських договорів, за якими сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозицію про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Однак, наведена норма є матеріально-правовою, а не процесуальною. Однак, передбачена нею процедура не відноситься до випадків обов`язкового досудового врегулювання спору в розумінні ч.3 ст.124 Конституції України та не спричиняє наслідків у вигляді повернення позовної заяви відповідно до приписів п.6 ч.5 ст.174 ГПК України.

Те, що сторона спору не скористалася процедурою його позасудового врегулювання, не позбавляє її права реалізувати своє суб`єктивне право на зміну чи припинення договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у ч.2 ст.651 ЦК України.

Право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає ст.16 ЦК України способом, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення) та не може ставитися в залежність від проінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони ,

Така правова позиція відображена у постанові Верховної Палати верховного Суду у справі №914/2649/17 від 12 лютого 2019 року, у якій підтримано позицію Великої палати Верховного Суду, викладену у постанові від 20 листопада 2012 року у справі №28/5005/640/2012, а також у постановах ВС від 18 квітня 2019 року у справі №910/22752/17 та від 25 квітня 2019 року у справі №914/2647/17.

Суд не погоджується з твердженнями відповідача у відзиві, а саме, що позивачем порушено норми ст.181 ГК України стосовно загального порядку укладання господарських договорів, хоча у самому відзиві відповідач зазначає, що 04 березня 2015 року вона припинила свою діяльність, як суб`єкт підприємницької діяльності, а тому норми ст.181 ГК України не можуть бути застосовані до відповідача, а лише норми ЦК та ЦПК України.

Також не заслуговують на увагу твердження позивача про те, що позовна заява не містить посилання на відповідача, як на фізичну особу-підприємця та про протиправне позбавлення можливості подати заяву на проведення рецензії з експертної грошової оцінки виходячи з наступного.

Цивільний кодекс України не встановлює жодної особливості майна фізичної особи-підприємця. Воно залишається майном фізичної особи і без статусу підприємця. Згідно з ст.52 ЦК фізична особа-підприємець відповідає за зобов`язаннями, пов`язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майно, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення. Тобто, у разі звернення стягнення за підприємницькими зобов`язаннями на майно фізичної особи-підприємця, виділяти з його складу те, яке було задіяно в підприємницькій діяльності, кредитори чи суд не зобов`язані, оскільки зобов`язання фізичної особи-підприємця не відрізняються у цьому плані від зобов`язань просто фізичної особи.

Припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця не впливає на її цивільну правоздатність і не звільняє таку особу від обов`язку нести відповідальність за неналежне виконання зобов`язань, передбачених договором та/або законом, та не тягне за собою юридичних наслідків до тих, які настають при ліквідації юридичної особи.

Тому, з огляду на наведені норми однією з особливостей підстав припинення зобов`язань для фізичної особи-підприємця є те, що у випадку припинення суб`єкта підприємницької діяльності - фізичної особи (виключення з реєстру суб`єктів підприємницької діяльності) її зобов`язання за укладеними договорами не припиняються, а залишаються за нею як фізичною особою, оскільки фізична особа не перестає існувати. Фізична особа-підприємець відповідає за своїми зобов`язаннями, пов`язаними з підприємницькою діяльністю усім своїм майном. Відтак, у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою як її права, так і обов`язки за укладеними договорами не припиняються, а залишаються за нею, як за фізичною особою.

Закон України Про оцінку земель визначає, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення поділяється на два типи: нормативну та експертну.

Нормативну грошову оцінку земельних ділянок здійснюють для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки. Цей вид грошової оцінки використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них.

Відповідно до ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Базою оподаткування, відповідно до ст.289 ПК України для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Рішенням Рівненської міської ради від 04 липня 2013 року №3122 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Рівного затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Рівного та введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Рівного з 01 січня 2014 року.

Рішенням Рівненської міської ради від 19 жовтня 2017 року №3427 Про затвердження Положення про порядок встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на території міста Рівного та за земельні ділянки за його межами, які є власністю територіальної громади міста, і затвердження складу контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки затверджено порядок про встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки та затверджено склад контрольної комісії з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки.

Пунктом 9 протоколу №22 від 17 жовтня 2019 року засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки встановлено розмір орендної плати в рік за земельну ділянку площею 125 м.кв. (умовна частка) на АДРЕСА_1 в сумі 18 537,73 грн.

Отже, Рівненською міською радою було підготовлено проект договору оренди спірної земельної ділянки та направлено відповідачу для розгляду і підписання у відповідності до норм чинного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладені обставини у їх сукупності, суд вважає, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними належними та допустимими доказами, а викладені у відзиві відповідачем обставини повністю спростовані поясненнями представника позивача, тому заявлені позовні вимоги підлягають до повного задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки при подачі позову до суду представником позивача було сплачено судовий збір в розмірі 1921,00 грн. згідно платіжного доручення, рішення прийнято на користь позивача, тому дані судові витрати слід стягнути з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10,12,81,141,263-265,268,273,354 ЦПК України, ст.ст.377,651 ЦК України, ст.ст.12,116,120,122,124,126 ЗК України, ст.ст.188,288,289 ПК України, суд,-

в и р і ш и в :

Позовні вимоги Рівненської міської ради до ОСОБА_1 про визнання укладеним додаткового договору про внесення змін до договору оренди землі - задоволити.

Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 19 квітня 2011 року №561010004000034 та окремі його пункти викласти в наступній редакції:

п.5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 1 жовтня 2019 року становить: кадастровий номер земельної ділянки площею 125 м.кв. (умовна частка від загальної площі 1 747 м.кв. - 5610100000:01:039:0231) - 325 223,25 грн., лист Відділу у м.Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та у м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №28-17-0.17,2-931/116-19 від 1 жовтня 2019 року;

п.9. За оренду земельної ділянки Орендар сплачує Оренкодавцю орендну плату виключно у грошовій формі. Розмір орендної плати в рік за земельну ділянку складає 18 537,73 грн., що становить 5,7% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку №03-04/192 виданий Управлінням земельних відносин виконавчого комітету Рівненської міської ради, відповідно до протоколу №22 від 17 жовтня 2019 року засідання контрольної комісії Рівненської міської ради з питань встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки;

п.31 Доповнити: До особи, яка набула права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, переходить право оренди на цю земельну ділянку. У разі відчуження Орендарем єдиній особі всіх об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд, будинків), які розміщені на орендованій (сформованій) земельній ділянці, Орендар (відчужував нерухомого майна) протягом 3-х робочих днів з дати переходу права власності зобов`язаний звернутись до Рівненської міської ради (Орендодавця) та до Рівненської державної податкової інспекції (та/або її правонаступника) з повідомленням про припинення в нього права користування земельною ділянкою, на якій розташовані об`єкти нерухомого майні, і про виникнення в іншої особи права власності на будівлі, споруди, будинки, розташовані на цій ділянці та надати вищевказаним установам: нотаріально засвідчену копію договору (іншого право встановлювального документа), за яким відбулося відчуження/перехід права власності на нерухоме майно (будівлі, споруди, будинки); копію договору оренди земельної ділянки, на якій розташоване це майно. У разі порушення вказаного зобов`язання орендар сплачує штраф в розмірі орендної плати, передбаченої договором, за весь період порушення цього обов`язку .

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої АДРЕСА_2 , іпн. НОМЕР_3 на користь Рівненської міської ради, м.Рівне, вул.Соборна, 12-А, код ЄДРПОУ 34847334 понесені судові витрати по справі, а саме сплачений судовий збір в розмірі 2102,00 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Рівненська міська рада, м.Рівне, вул.Соборна, 12-А, код ЄДРПОУ 34847334.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої АДРЕСА_2 , іпн. НОМЕР_3 .

Суддя :

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення15.06.2020
Оприлюднено17.06.2020
Номер документу89831608
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —569/3429/20

Рішення від 15.06.2020

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Ухвала від 10.03.2020

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні