Рішення
від 16.06.2020 по справі 420/7197/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7197/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Бойко О.Я.

розглянувши в загальному провадженні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку про застосування заходів реагування, зобов`язання вчинити дії, вирішив адміністративний позов задовольнити.

І. Суть спору

02 грудня 2019 року позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача, Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, в якому просив:

(1) застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, ЄДРПОУ: 36930717, юридична адреса 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка:

-у спосіб у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, розташованого за адресою: 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка;

-у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №105 від 30.08.2019 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №105 від 30.08.2019 за номерами:1-5.

ІІ. Аргументи сторін

(а) Позиція Позивача

Поданий позов обґрунтовувався тим, що відповідачем є: Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, ЄДРПОУ: 36930717, юридична адреса 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка.

28-30 серпня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 273 від 24.07.2019 Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки №86 від 28.08.2019 провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Сікорою С.Ю., здійснено позапланову перевірку Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, розташованого за адресою: 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка, під час перевірки: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №105 від 30.08.2019 р.

В акті №105 зафіксовані порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, і техногенної безпеки.

Так порушення зазначені в акті за номерами 1-5 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на акт №105, який 30.08.2019 р. вручено завідуючій дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Ромашка с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку ОСОБА_1 , не надходило.

Представник позивача вважає, що подальша експлуатація дошкільного навчального закладу (ясла-садок) Ромашка с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку розташованого за адресою: 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

(б) Позиція Відповідача

13.01.2020р. представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позовних вимог відмовити з підстав викладених у відзиві.

Представник відповідача у відзиві зазначив, що значна кількість порушень встановлених у ході перевірки, усунуто.

Крім того, на думку відповідача, порушення, які зазначені в Акті №105 від 30.08.2019 р. ґрунтуються на нерелевантному законодавстві.

Пунктом 1, встановлено, що територія закладу не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням (необхідно кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння).

У розділі вимоги законодавства, які було порушено, із зазначенням відповідних статей міститься посилання на ДБН В,2.5-74:2013.

Відповідно до п.1.1-. ДБН В.2.5-74:2013 Ці будівельні норми встановлюють основні вимоги до проектування нових систем і схем водопостачання населених пунктів, реконструкції та технічного переоснащення існуючих споруд, мереж і окремих елементів зовнішнього водопостачання населених пунктів, груп підприємств, окремих підприємств, будинків, інших об`єктів .

Пункт 2: дерев`яні конструкції горищних приміщень обробити вогнегасними речовинами . Відповідно до Протоколу № 85-ВДК(80)-2018 випробувань з визначення якості проведеного поверхневого вогнезахисного обробляння дерев`яних конструкцій горищного приміщення будівлі дошкільного закладу всі дерев`яні конструкції витримали випробування.

Пункт 3: не проведено розрахунок та не забезпечено захист будівель та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів (фото зовнішньої установки від прямих попадань блискавки додається).

Пункт 4: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом опресування, зварювання, паяння або болтового з ' єднання .

Згідно Акту усунення порушень від 02.01,2020 року електриком Єгорівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом болтового з`єднання (затискачів).

Пункт 5: наявну система автоматичної пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого спостереження пожежної охорони .

Слід зазначити, що 02.01.2020 року між Єгорівською сільською радою Роздільнянського району Одеської області та ТОВ РАДАР ВС укладено Договір № СП 09/01/20 про забезпечення відповідача (ДНЗ (ясла-садок) Ромашка цілодобовим спостеріганням за установками пожежної автоматики. Таким чином, на час розгляду адміністративного позову вказане порушення також усунуте.

Щодо застосування вимог ДБН В.2.5-56:2014, слід зазначити, що відповідно до п.1.2 розділу 1 ДБН Сфера застосування визначено, що ці будівельні норми встановлюють вимоги до обладнання об`єктів СПЗ під час їх будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту, зміни категорій приміщень і будинків .

Вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки під час експлуатації будинків і приміщень встановлюються відповідними нормативними документами системи стандартизації та нормування в будівництві, а також нормативно-правовими актами з питань пожежної безпеки. Позивач посилається на нормативно-правові акти, прийняті у 2013-2014 роках, не обґрунтовуючи підстави їх розповсюдження на будівлю, збудовану у 1967 році за відсутності їх реконструкції та капітального ремонту після 2010 року.

Захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єкта до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. У даному випадку наявність реальної загрози життю і здоров`ю людей не доведена позивачем.

Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Згідно з документами, наданими відповідачем, проведена відповідачем робота та вжиті заходи свідчать про добросовісність його намірів, усунення значної частини виявлених порушень, а тому застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи є необґрунтованим, а його наслідки - непропорційними та такими, що спричиняють значну шкоду для прав, свобод та інтересів відповідача і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи, а решта порушень можуть бути усунені шляхом виконання відповідного припису.

Також слід зазначити, що Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) Ромашка с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку не є об`єктом підвищеної небезпеки у розумінні положень Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки . Більш того, в Дошкільному навчальному закладі не зафіксовано пожеж, нещасних випадків, аварій над чи будь-яких інших надзвичайних ситуацій, тому застосування крайніх заходів реагування є недоцільним, непропорційним та безпідставним.

Наведений аналіз свідчить про необґрунтованість позовних вимог позивача та відсутності необхідності застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи.

ІІІ. Процедура та рух справи

05.12.2020р. Одеський окружний адміністративний суд виніс ухвалу про відкриття провадження за правилами загального позовного провадження.

16.01.2020 р. суд ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання, закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи для розгляду по суті.

20.05.2020 р. представники учасників справи в судове засідання не з`явилися про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та завчасно. Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження без участі представника позивача.

20.05.2020 р. суд ухвалою занесеною до протоколу судового засідання задовольнив клопотання представника позивача та продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження відповідно до ст.205 КАС України.

ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження

Відповідачем є: Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, ЄДРПОУ: 36930717, юридична адреса 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка.

28-30 серпня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 273 від 24.07.2019 Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки №86 від 28.08.2019 провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Сікорою С.Ю., здійснено позапланову перевірку Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, розташованого за адресою: 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка, під час перевірки: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №105 від 30.08.2019 р.

В акті №105 зафіксовані порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, і техногенної безпеки, порушення за номерами:1-5 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, а саме:

1.ППБУ Розділ V, п.2, п.п.2.1 ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі . - територія закладу не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням (необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння);

2. ППБУ Розділ ІІІ п.2.5 - дерев`яні конструкції горищних приміщень обробити вогнезахисним розчином;

3. ППБУ Розділ ІV п.1.21 - не проведено розрахунок та не забезпечено захист будівель та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;

4. ППБУ Розділ ІV п.1.6 - з`єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом опресування, зварювання, паяння або болтового з`єднання;

5. ППБУ Розділ V, п.1, п.п.1.2 КЦЗУ №5403- VІ ДБН В.2.5.-56:2014. Ст.55 додаток А - наявну систему автоматичної пожежної сигналізації вивести на пульт централізованого спостереження пожежної охорони.

30.08.2019 р. позивач виніс припис №79 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

02.09.2019 р. позивач по відношенню до відповідача склав протокол №009141 про адміністративне правопорушення відповідно до ст.188-8 КУпАП.

03.09.2019 р. позивач по відношенню до відповідача склав протокол №009140 про накладення на відповідача адміністративне стягнення.

V. Джерела права та висновки суду

Відповідно до ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державним наглядом (контролем) є діяльність, зокрема, уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з положеннями ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, тощо, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності. ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Згідно з ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, тощо.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухо пожежо небезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Порушення, виявлені під час проведення перевірки, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Суд зазначає, що не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає:

-на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки мешканців та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;

-на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;

-на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;

-на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

Суд робить висновок, що зазначені в акті перевірки №105 порушення за номерами 1-5, можуть завдати негативних наслідків, пов`язаних з виникненням пожеж чи інших надзвичайних ситуацій, що можуть статися в численних приміщеннях , які він експлуатує та в яких одночасно перебуває велика кількість людей, а у випадку їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров`ю або життю людей.

Відповідач надав суду докази часткового усунення порушень, які зафіксовані в акті перевірки № 105. Однак суд не бере їх до уваги, оскільки надані докази є неналежними, виходячи з наступного.

Відповідач зазначив, що порушення зазначені в акті №105, а саме:

-пунктом 1, встановлено, що територія закладу не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням (необхідно кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння).

У розділі вимоги законодавства, які було порушено, із зазначенням відповідних статей міститься посилання на ДБН В,2.5-74:2013.

Відповідно до п.1.1-. ДБН В.2.5-74:2013 Ці будівельні норми встановлюють основні вимоги до проектування нових систем і схем водопостачання населених пунктів, реконструкції та технічного переоснащення існуючих споруд, мереж і окремих елементів зовнішнього водопостачання населених пунктів, груп підприємств, окремих підприємств, будинків, інших об`єктів .

-пункт 2: дерев`яні конструкції горищних приміщень обробити вогнегасними речовинами . Відповідно до Протоколу № 85-ВДК(80)-2018 випробувань з визначення якості проведеного поверхневого вогнезахисного обробляння дерев`яних конструкцій горищного приміщення будівлі дошкільного закладу всі дерев`яні конструкції витримали випробування.

-пункт 3: не проведено розрахунок та не забезпечено захист будівель та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів (фото зовнішньої установки від прямих попадань блискавки додається).

-пункт 4: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом опресування, зварювання, паяння або болтового з ' єднання .

Згідно Акту усунення порушень від 02.01,2020 року електриком Єгорівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом болтового з`єднання (затискачів).

-пункт 5: наявну система автоматичної пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого спостереження пожежної охорони .

Відповідач зазначив, що 02.01.2020 року між Єгорівською сільською радою Роздільнянського району Одеської області та ТОВ РАДАР ВС укладено Договір № СП 09/01/20 про забезпечення відповідача (ДНЗ (ясла-садок) Ромашка цілодобовим спостеріганням за установками пожежної автоматики. Таким чином, на час розгляду адміністративного позову вказане порушення також усунуте.

Відповідач в підтвердження встановлених порушень надав суду наступні копії документів: договір № СП 09/01/20 про цілодобове спостерігання за установками пожежної автоматики від 02.01.2020 р., акт про усунення порушень від 02.01.2020 р. в якому зазначено, що з`єднано відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано методом болтового з`єднання, протокол №85-ВДК (80)-2018 від 28.08.2018 р. про випробування з визначення якості проведеного поверхневого вогнезахистого оброблення згідно з п.5.7 ГОСТ 30219-5 деревяних конструкцій горищного приміщення будівлі дошкільного закладу (ясла - садок) Ромашка , розташованого а адресою: Одеська обл., Роздільнянський р-н, с. Болгарка, вул. Успенська,1а.

Суд зазначає, що протокол №85-ВДК (80)-2018 від 28.08.2018 р. про випробування з визначення якості проведеного поверхневого вогнезахистого оброблення згідно з п.5.7 ГОСТ 30219-5 дерев`яних конструкцій горищного приміщення будівлі дошкільного закладу (ясла - садок) Ромашка , розташованого адресою: Одеська обл., Роздільнянський р-н, с. Болгарка, вул. Успенська,1а., складено до перевірки, а саме 28.08.2018 р.

Отже, зазначені недоліки відповідачем на час розгляду справи не належним чином не усунено.

Щодо посилань відповідача на невідповідність позовних вимог принципам розумності та пропорційності, суд зазначає, що відсутність доказів усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівлі. Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок про достатність та належність компетенції у відповідача звертатись з позовом до суду та про обґрунтованість вимог про вжиття заходів реагування до Відповідача у спосіб, визначений позивачем.

Суд зазначає, що застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень. Такий захід реагування не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Більш того, застосований захід реагування має спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на підприємстві.

Суд також звертає увагу відповідача, що згідно із абз. 2 частини п`ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V, відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

VI. Розподіл судових витрат

Згідно з ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки суд не залучав свідків та призначав проведення експертизи з відповідача судові витрати не стягуються

Керуючись ст. ст. 2, 139, 243-246КАС України суд,

ВИРІШИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, ЄДРПОУ: 36930717, юридична адреса 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка:

-у спосіб у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, розташованого за адресою: 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка;

-у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №105 від 30.08.2019 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №105 від 30.08.2019 за номерами:1-5.

Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Головне управління ДСНС України в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6).

Відповідач: - Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Ромашка» с. Болгарка Роздільнянського району Одеської області загального розвитку, , юридична адреса 67471, Одеська обл., Роздільнянський район, село Болгарка, ЄДРПОУ: 36930717.

Головуючий суддя Бойко О.Я.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено17.06.2020
Номер документу89847584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7197/19

Рішення від 16.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні