Рішення
від 16.06.2020 по справі 640/22079/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/12

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 червня 2020 року № 640/22079/18

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика"

До Державної податкової служби України

Про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.02.2018 року № 593272/41434761, № 593270/41434761, № 593275/41434761, № 593267/41434761, № 593269/41434761, № 593266/41434761, № 593264/41434761, № 593263/41434761, № 593261/41434761, № 593260/41434761, № 593259/41434761, № 593258/41434761, № 593262/41434761 та зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 40, № 41 від 13.12.2017р., № 43, № 44, № 46 від 14.12.2017р., № 51, №55, № 57 від 15.12.2017р., № 58 від 17.12.2017р., № 60, № 61, № 62 від 18.12.2017р., № 67 від 19.12.2017р..

Ухвалою суду від 14.01.2019 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвала суду від 14.01.2019 року отримана відповідачем 17.01.2019 року згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Відзиву до суду не надано.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" зареєстроване як юридична особа 04.07.2017 року, знаходиться за адресою: 07534, Київська область, Баришівський район, с. Садове, вул. Центральна, 15, основний вид діяльності є КВЕД 01.47 Розведення свійської птиці.

Проваджуючи господарську діяльність, Товариство (Постачальник) уклало договір поставки від 01.11.2017 р. № ІФ-78/2017 з ТОВ "Імперово Фудз" (Покупець), предметом якого є поставка яєць курячих. Оплата кожної партії товару проводиться у формі 100 % передоплати за товар до моменту поставки або протягом 30-ти календарних днів після поставки товару.

На виконання зазначених вище умов ТОВ "Березанська птахофабрика" передало покупцю яйце С1 (біл.) 00 кількістю 108 000 шт. та яйце CO (кор.) кількістю 144 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 13.12.2017 р. № 44.

13.12.2017 року Товариство оформило податкову накладну №40 на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Іперово Фудз".

13.12.2017р. позивачем реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 250 560 шт. на загальну суму 586 310,40 грн. в т.ч. ПДВ 97 718,40 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 13.12.2017 р. № 46.

13.12.2017 року Товариство оформило податкову накладну №41 на загальну суму 586 310,40 грн. в т.ч. ПДВ 97 718,40 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

14.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 126 000 шт. та яйце СІ (кор.) кількістю 216 000 шт. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 14.12.2017 р. № 48.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну № 43 від 14.12.2017р. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

14.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце СО (кор.) кількістю 54 000 шт. та яйце С1 (кор.) кількістю 288 000 шт. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 14.12.2017 р. № 49.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну № 44 від 14.12.2017р. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

14.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (біл.) кількістю 162 000 шт., яйце С1 (біл.) кількістю 45 000 шт. та яйце С1(кор.) кількістю 45 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 14.12.2017 р. № 51.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну № 46 від 14.12.2017р. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

15.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 252 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 230.00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 15.12.2017 р. № 56.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №51 від 15.12.2017р. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

15.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 252 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 15.12.2017 р. № 61.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №55 від 15.12.2017р. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

15.12.2017 р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) 00 кількістю 90 000 шт. та яйце CO (кор.) кількістю 162 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 15.12.2017 р. № 64.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №57 від 15.12.2017р. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

15.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 252 000 шт. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 15.12.2017 р. № 65.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №58 від 17.12.2017р. на загальну суму 589 680,00 грн. в т.ч. ПДВ 98 280,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

18.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце CO (кор.) кількістю 250 560 шт. на загальну суму 586 310,40 грн. в т.ч. ПДВ 97 718,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 18.12.2017 р. № 66.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №60 від 18.12.2017р. на загальну суму на загальну суму 586 310,40 грн. в т.ч. ПДВ 97 718,40 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

18.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце С1 (кор.) 00 кількістю 216 000 шт. та яйце CO (кор.) кількістю 126 000 шт. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 18.12.2017 р. № 67.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №61 від 18.12.2017р. на загальну суму на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

18.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце С1 (кор.) 00 кількістю 216 000 шт. та яйце CO (кор.) кількістю 126 000 шт. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 18.12.2017 р. № 68.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №62 від 18.12.2017р. на загальну суму на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

19.12.2017р. Товариством було реалізовано ТОВ "Імперово Фудз" яйце С1 (кор.) кількістю 216 000 шт. та яйце CO (кор.) кількістю 126 000 шт. на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн., про що сторонами підписано видаткову накладну від 19.12.2017 р. № 72.

Оскільки у Товариства відбулася поставка товару то настала перша подія і в силу вимог пп. "б" п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України, то позивачем було оформлено податкову накладну №67 від 19.12.2017р. на загальну суму на загальну суму 636 120,00 грн. в т.ч. ПДВ 106 020,00 грн. на отримувача - покупця ТОВ "Імперово Фудз".

Товариство з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслало податкові накладні № 40, № 41 від 13.12.2017р., № 43, № 44, № 46 від 14.12.2017р., № 51, №55, № 57 від 15.12.2017р., № 58 від 17.12.2017р., № 60, № 61, № 62 від 18.12.2017р., № 67 від 19.12.2017р., які не були прийняті, згідно квитанцій №1 від 29.12.2017р., 02.01.2018р.: "Виявлені помилки: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 0407. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

На вимогу п. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України для подальшої реєстрації податкової накладної та прийняття рішення щодо прийняття рішення та реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України товариством було надіслано до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку документи згідно переліку для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пояснення товариства щодо суті господарської операції.

13.02.2018 року комісія Державної фіскальної служби України прийняла рішення №593272/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 13.12.2017, №593270/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 13.12.2017, №593275/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 14.12.2017, №593267/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №44 від 14.12.2017, №593269/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 14.12.2017, №593266/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 15.12.2017, №593264/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 15.12.2017, №593263/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №57 від 15.12.2017, №593261/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №58 від 17.12.2017, №593260/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №60 від 18.12.2017, №593259/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 18.12.2017, №593258/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №62 від 18.12.2017, №593262/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 19.12.2017 з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" - вважає вказані рішення протиправними та просить суд їх скасувати з таких підстав.

Позивач посилається на виконання ним вимог законодавства щодо оформлення податкових накладних згідно ст. 187, 201 Податкового кодексу України, надання ним документів на підтвердження реальності господарської операції, які не були враховані відповідачем.

Відповідач - Державна податкова служба України - відзиву на позов не надав.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно підпунктів "а", "б" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).

П.201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" вказані вимоги виконано, складено податкові накладні № 40, № 41 від 13.12.2017р., № 43, № 44, № 46 від 14.12.2017р., № 51, №55, № 57 від 15.12.2017р., № 58 від 17.12.2017р., № 60, № 61, № 62 від 18.12.2017р., № 67 від 19.12.2017р. за наслідками укладення договору поставки №ІФ-78/2017 від 01.11.2017 р. з ТОВ "Імперово Фудз" та направило їх на реєстрацію до Державної фіскальної служби України.

Щодо підстав відмови у реєстрації вказаних податкових накладних, суд зазначає наступне.

За приписами п.74.2 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.10р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи містить пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанцій від 29.12.2017р. та 02.01.2018р. контролюючим органом сформульовано висновок про виявлення помилок, що призвели до зупинки реєстрацій податкових накладних, оскільки ПН/РК відповідають критеріям ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, у зв`язку з чим платнику запропоновано надати додаткові документи.

У відповідності до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Позивачем вказані вимоги виконано та надано всі наявні у нього документи на підтвердження проведення господарської операції між ним та контрагентом - ТОВ "Імперово Фудз".

Згідно п. 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

В даному випадку в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо можливості застосування до позивача п. 2 Критеріїв, тому перевірка могла проводитися лише щодо п. 1 Критеріїв.

Наказом Міністерства фінансів України 13.06.17р. № 567 також затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими є 1) для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийнято оскаржувані рішення від 13.02.2018 року № 593272/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 13.12.2017, № 593270/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 13.12.2017, № 593275/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 14.12.2017, № 593267/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №44 від 14.12.2017, № 593269/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 14.12.2017, № 593266/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 15.12.2017, № 593264/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 15.12.2017, № 593263/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №57 від 15.12.2017, № 593261/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №58 від 17.12.2017, № 593260/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №60 від 18.12.2017, № 593259/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 18.12.2017, № 593258/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №62 від 18.12.2017, № 593262/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 19.12.2017, з підстав подання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.17 р. №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Відповідачем під час розгляду справи не надано доказів щодо недостатності наданих позивачем документів для висновку про реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, тоді як використане у оскаржуваних рішеннях формулювання є загальним і не дає можливості зрозуміти конкретні підстави відмови.

З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.

Окремо суд зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).

Згідно п. 70 рішення Європейського суду з прав людини у справі RYSOVSKYY v. UKRAINE (Рисовський проти України), заява № 29979/04, Судом проаналізовано поняття "належне урядування", а саме.

Аналізуючи відповідність цього мотивування Конвенції, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП] (Beyeler v. Italy [GC]), заява № 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП] (Oneryildiz v. Turkey [GC]), заява № 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови" (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), заява № 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), заява № 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119) (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-107088).

Також, визнаючи протиправним та скасовуючи оскаржувані рішення, суд вважає вірним обраний позивачем спосіб захисту порушеного права - шляхом зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини, висловленої у п. 50 рішення від 13.01.11р. по справі ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04), ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".(http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-102814).

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 250, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ

1. Позовні вимоги задовольнити.

2.Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.02.2018 року № 593272/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 13.12.2017, № 593270/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №41 від 13.12.2017, № 593275/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №43 від 14.12.2017, № 593267/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №44 від 14.12.2017, № 593269/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 14.12.2017, № 593266/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 15.12.2017, № 593264/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 15.12.2017, № 593263/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №57 від 15.12.2017, № 593261/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №58 від 17.12.2017, № 593260/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №60 від 18.12.2017, № 593259/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 18.12.2017, № 593258/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №62 від 18.12.2017, № 593262/41434761 про відмову в реєстрації податкової накладної №67 від 19.12.2017.

3.Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 40, № 41 від 13.12.2017р., № 43, № 44, № 46 від 14.12.2017р., № 51, №55, № 57 від 15.12.2017р., № 58 від 17.12.2017р., № 60, № 61, № 62 від 18.12.2017р., № 67 від 19.12.2017р., поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Березанська птахофабрика" (07534, Київська область, Баришівський район, с. Садове, вул. Центральна, 15, код 41434761) за датою їх фактичного надходження.

4. Присудити на користь "Березанська птахофабрика" (07534, Київська область, Баришівський район, с. Садове, вул. Центральна, 15, код 41434761) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8, код 43005393) судовий збір у розмірі 45812,00 грн.

5. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

6. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 16.06.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено18.06.2020
Номер документу89848428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/22079/18

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Рішення від 16.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні