ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
15.06.2020Справа № 910/19135/19
Господарський суд міста Києва у складі судді Бондарчук В.В., за участі секретаря судового засідання Топіхи І.О., розглянувши в порядку загального позовного провадження
позовну заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Закревського 101 , м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлосервіс-Солом`янка , м. Київ
про зобов`язання вчинити дії,
Представники:
від позивача: Поліщук Р.М.;
від відповідача: Качараба В.П.;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Закревського 101 (далі - ОСББ Закревського 101 /позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлосервіс-Солом`янка (далі - ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка /відповідач) про:
- зобов`язання передати в управління позивача багатоквартирний будинок за адресою: місто Київ, вулиця Миколи Закревського, 101;
- зобов`язання передати позивачу оригінали або належним чином завірені копії (у разі зберігання оригіналів документів в місцевих архівах) технічної та іншої документації на житловий будинок, що знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Миколи Закревського, 101, складену належним чином та в об`ємах згідно з встановленим чинним законодавством України за переліком, а саме: технічний паспорт на багатоквартирний будинок, план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 №56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за №393/2833; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію зі схемами влаштування внутрішньо-будинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; паспорти котельного господарства, котлові книги,у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень, технічну документацію обладнання котелень; технічну документацію, паспорти ліфтового господарства; акт технічного стану об`єкта на моменту приймання-передачі; енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об`єкта; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об`єктом; обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об`єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об`єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об`єкта.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не передав позивачу документи на багатоквартирний будинок у строки і відповідно до переліку, передбаченого законодавством.
Господарський суд міста Києва ухвалою від 03.01.2020 позовну заяву ОСББ Закревського 101 залишив без руху, встановив позивачу спосіб та строк усунення недоліків поданої позовної заяви.
09.01.2020 до суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви. Зважаючи на викладені в заяві обставини та долучені докази, суд дійшов висновку про усунення позивачем недоліків позовної заяви у встановлений строк.
Господарський суд міста Києва ухвалою від 14.01.2020 прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 24.02.2020.
06.02.2020 через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка заперечує проти позову, мотивуючи тим, що відповідач не має повноважень приймати рішення про передачу будинку в управління та відповідно передавати його в управління, оскільки це відноситься до компетенції співвласників будинку. Окрім того, вказаний будинок не передавався на баланс відповідача або в його управління, також не передавались документи щодо будинку. Водночас, зборами співвласників багатоквартирного будинку не приймалось рішення про уповноваження ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка на отримання від замовника будівництва паспорта об`єкта будівництва та примірника технічної документації на будинок. ОСББ Закревського 101 у позовній заяві посилається на нормативно-правові акти, які втратили чинність. Позивачем не надано жодних доказів, які б підтверджували наявність у ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка обов`язку передати документи відповідно до переліку, наведеного в п. 2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд.
14.02.2020 через канцелярію суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якому ОСББ Закревського 101 наголосило на тому, що з аналізу ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку вбачається обов`язок колишнього балансоутримувача будинку передати документацію на будинок об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку саме з дня державної реєстрації об`єднання та не залежить від укладення між сторонами договору про передачу будинку в управління, зокрема, будь-яких інших умов, крім державної реєстрації об`єднання, для передачі документації від попереднього балансоутримувача законом не визначено.
24.02.2020 через канцелярію суду від ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких відповідач зазначає, що управителем є виключно суб`єкт господарювання, якого було визначено на загальних зборах співвласників будинків, і з яким було укладено договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком згідно з типовим договором у порядку, передбаченому Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку . Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком співвласниками із ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка не укладався. Окрім того, зборами співвласників багатоквартирного будинку не приймалось рішення про уповноваження відповідача на отримання від замовника будівництва паспорту об`єкта будівництва та примірника технічної документації на будинок.
24.02.2020 суд відклав підготовче засідання на 26.03.2020.
26.03.2020 через канцелярію суду позивачем подано письмові пояснення.
З метою попередження виникнення та запобігання поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19, зважаючи на період карантину, визначений постановою Кабінету Міністрів України Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 від 11.03.2020 №211, з урахуванням рішення Уряду про заборону пасажирських перевезень та обмеження кількості учасників масових заходів, а також листа Ради суддів України від 16.03.2020 №9/рс-186/20, судове засідання, призначене на 26.03.2020, судом перенесено на 18.05.2020, про що повідомлено сторін ухвалами суду.
15.05.2020 через канцелярію суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.
18.05.2020 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 15.06.2020.
15.06.2020 у судове засідання з`явилися представники позивача та відповідача. Зокрема, представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі. Представник відповідача у свою чергу проти позову заперечував з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до сертифікату серія IУ № 165153350173 від 01.12.2015 Державна архітектурно-будівельна інспекція України засвідчила відповідність закінченого будівництвом об`єкта (черги, окремого пускового комплексу): Будівництво житлового будинку №5 в 20-мікрорайоні житлового масиву Вигурівщина - Троєщина у Деснянському районі м. Києва. (перша черга 8 пусковий комплекс - житловий будинок № 5; ТП №2; ІТП) , проектній документації та підтвердила його готовність до експлуатації. Замовник об`єкта: Публічне акціонерне товариство ДБК-4 та Товариство з обмеженою відповідальністю Фіаніт .
04.12.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю Житлоекономія , що діє від імені Товариства з обмеженою відповідальністю Фіаніт на підставі договору доручення від 31.03.2014 (далі - сторона-1) та Товариством з обмеженою відповідальністю Житлосервіс-Солом`янка (далі - сторона-2) укладено договір №117 про утримання та технічне експлуатаційне обслуговування житлового будинку № 5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва, за умовами якого сторона-1 доручає стороні-2 здійснювати утримання та технічне експлуатаційне обслуговування житлового будинку №5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва (далі - будинок). Відповідно до п. 1.2 цього договору сторона-2 зобов`язується утримувати будинок та надавати інвесторам (майбутнім власникам) квартир в будинку послуги з технічно-санітарного обслуговування будинку та його прибудинкової території, а також, з метою забезпечення їх на період проведення ними ремонтно-оздоблювальних робіт тепловою та електричною енергією, гарячим та холодним водопостачанням й водовідведенням, за можливості укласти відповідні договори з виробниками/виконавцями цих послуг. Як передбачено п. 7.1 договору, цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до укладення стороною-2 з власниками квартир в будинку договорів про надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території, в загальній кількості не менше ніж 100% від загальної кількості квартир або до створення ОСББ для управління будинком.
Розпорядженням від 26.02.2016 № 93 Деснянська районна в місті Києві державна адміністрація присвоїла об`єкту нерухомості - багатоквартирному житловому будинку №5, розташованому на території 20 мікрорайону у Деснянському районі міста Києва, поштову адресу: вулиця Миколи Закревського, 101, місто Київ.
Згідно з протоколом №1 установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Миколи Закревського, 101 від 12.01.2019, ухвалено рішення, зокрема, створити об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та затвердити його назву ОСББ Закревського 101 .
З виписки з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що ОСББ Закревського 101 зареєстроване 07.02.2019.
01.04.2019 позивач звернувся до ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка із заявою №1, якою повідомив про ухвалення рішення про передачу на баланс ОСББ Закревського 101 будинку за адресою: 02232, м. Київ, вул. Миколи Закревського, 101, та просив відповідача підготувати і передати документацію на багатоквартирний будинок та передати будинок на баланс позивача.
Листом вих. № 3 від 08.05.2019 ОСББ Закревського 101 звернулось з проханням до відповідача передати технічну документацію на будинок.
У відповідь на зазначений лист ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка листом від 27.05.2019 вих. №935/05 повідомило позивача, що відповідач не є балансоутримувачем багатоквартирного будинку № 101 по вул. Миколи Закревського у місті Києві, замовником будівництва доручено ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка здійснювати утримання та технічне експлуатаційне обслуговування зазначеного будинку на підставі договору № 117 про утримання та технічне експлуатаційне обслуговування житлового будинку № 5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва від 04.12.2015. Водночас, відповідач зазначив у листі, що ним вчиняються дії зі збору запитаних документів, зокрема, ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка звернулось до замовника будівництва - ТзОВ Фіаніт з проханням передати оригінал сертифікату, акту готовності до експлуатації та інші документи.
Відповідач листом від 27.11.2019 вих. № 988/11 повідомив ОСББ Закревського 101 , що неодноразово звертався до ТзОВ Фіаніт із листами, в яких просив передати необхідні документи щодо багатоквартирного будинку № 101 по вул. Миколи Закревського в місті Києві, однак, жодної відповіді не отримав. У зв`язку з цим, ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка рекомендувало позивачеві звернутись безпосередньо до ТзОВ Фіаніт для отримання необхідних документів.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач був управителем будинку до створення ОСББ Закревського 101 , відповідно ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка зобов`язане передати будинок в управління позивача, а також передати останньому оригінали або належним чином завірені копії технічної та іншої документації на будинок.
Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до статті 1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Згідно з частинами першою та четвертою статті 4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
Як передбачено частинами першою та другою ст. 12 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.
За приписами пунктів 7 та 8 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управитель багатоквартирного будинку - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Як передбачено частиною п`ятою та шостою статті 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку замовник будівництва або попередній власник будинку зобов`язаний передати паспорт об`єкта будівництва та один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства , співвласникам в особі їх об`єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об`єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, паспорт об`єкта будівництва та примірник технічної документації на будинок передаються управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.
Згідно частини 1 статті 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків (ч. 1 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку ).
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором.
Згідно п. 2.1 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02 лютого 2009 року № 13 (наказ втратив чинність 13.09.2019, однак був чинним на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Правила) для приймання-передачі об`єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об`єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об`єкта в управління (з управління) (далі - акт приймання-передачі об`єкта). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об`єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.
Пунктом 2.2 Правил передбачено, що при передачі об`єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об`єкта, у тому числі:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833;
- паспорт об`єкта та земельної ділянки;
- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об`єкта;
- акт технічного стану об`єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об`єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об`єктом; обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об`єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об`єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об`єкта.
Як встановлено пунктом 2.3 Правил у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.
Згідно з ч. ч. 18 та 19 ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання відновлює її за власний рахунок.
Судом встановлено, що ОСББ Закревського 101 створене 07.02.2019. Тобто, з цієї дати позивач здійснює управління будинком № 101 на вул. Миколи Закревського у місті Києві. Відповідно позивач має право на отримання технічної та іншої передбаченої законодавством документації на зазначений будинок, а також документа, на підставі якого цей будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Водночас, судом також встановлено, що ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка здійснювало утримання та технічне експлуатаційне обслуговування зазначеного будинку на підставі договору №117 про утримання та технічне експлуатаційне обслуговування житлового будинку № 5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва (далі - договір № 117), укладеного між відповідачем та ТзОВ Житлоекономія , що діяло від імені ТзОВ Фіаніт (замовник будівництва) на підставі договору доручення від 31.03.2014.
Як зазначено у листі ТзОВ Фіаніт (замовника будівництва) від 04.02.2020 вих. № 04/02, останнє не передавало на баланс та в управління відповідача житловий будинок в„– 101 по вул. Миколи Закревського в місті Києві (будівельний номер 5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва). Окрім того, у цьому листі вказано, що оскільки станом на грудень місяць 2015 року не було можливості оформляти право власності на квартири за інвесторами та створити об`єднання співвласників багатоквартирного будинку або провести загальні збори співвласників будинку для визначення управителя , з метою забезпечення можливості інвесторам розпочати ремонтні роботи в квартирах, було прийнято рішення замовити у ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка послугу з обслуговування будинку та прибудинкової території, а тому укладено договір № 117 від 04.12.2015.
Довідкою від 05.02.2020 вих. № 32/02-20 ТзОВ Житлоекономія повідомило та підтвердило, що житловий будинок № 5 8-го пускового комплексу 1-ї черги будівництва 20-го мікрорайону житлового масиву Вигурівщина-Троєщина у Деснянському районі міста Києва (поштова адреса: м. Київ, вул. Миколи Закревського, буд 101) на баланс відповідача не передавався. ТзОВ Житлоекономія , від імені замовника будівництва, не передавало в управління ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка вказаний будинок, при цьому останньому було доручено здійснювати утримання та технічне експлуатаційне обслуговування будинку на підставі договору № 117 від 04.12.2015.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, співвласники будинку № 101 на вул. Миколи Закревського у місті Києві не ухвалювали рішення про передачу відповідачу функцій з управління будинком і не укладали з останнім договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, як це передбачено законодавством. Зазначеним спростовуються твердження позивача, що відповідач був управителем будинку.
З огляду на встановлене вище у сукупності, суд дійшов висновку, що ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка не є колишнім балансоутримувачем або особою, яка здійснювала управління будинком в„– 101 по вул. Миколи Закревського у місті Києві в розумінні статті 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку . Отже, у ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка не виникло зобов`язання щодо передачі позивачу примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
За вказаних обставин, суд вважає позовні вимоги ОСББ Закревського 101 до ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка про зобов`язання передати будинок в управління позивача, а також передати останньому оригінали або належним чином завірені копії технічної та іншої документації на будинок як це передбачено законодавством, недоведеними, відповідно задоволенню не підлягають.
Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 ГПК України покладаються на позивача.
Щодо вирішення питання про розподіл судових витрат на професійну правничу допомогу, суд відзначає наступне.
Як вбачається із позовних матеріалів, ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка просить суд стягнути з позивача витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 5 000,00 грн.
Згідно зі ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Статтею 126 ГПК України встановлено, що за результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Пунктом 8 ст. 129 ГПК України передбачено, що розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. У разі неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
На підтвердження понесених витрат на професійну правничу допомогу адвоката, відповідачем надано договір №4 про надання правової допомоги від 15.05.2018, укладений між адвокатом Дмишук Вікторією Борисівною та ТзОВ Житлосервіс-Солом`янка , з урахуванням додаткової угоди №31 до цього договору від 28.01.2020, та акт № 31 приймання-передачі виконаних робіт на суму 5 000, 00 грн, відповідно до якого кількість витраченого часу становить 6,5 год.
Так, відповідно до п. 1 додаткової угоди № 31 до договору №4 про надання правової допомоги від 15.05.2018 відповідно до п. 4.2 договору гонорар адвоката погоджується за взаємною угодою сторін у додаткових угодах до цього договору, тож сторони погодили, що клієнт протягом 15 (п`ятнадцяти) календарних днів із дня підписання акту приймання-передачі виконаних робіт сплачує адвокату на вказаний в договорі банківський рахунок оплату у розмірі 5 000,00 грн за підготовку та подання відзиву до суду по справі за позовом ОСББ Закревського 101 про зобов`язання вчинити дії.
Отже, оскільки в матеріалах справи не міститься підтвердження понесених відповідачем витрат на професійну правничу допомогу (платіжного доручення, квитанції тощо), суд дійшов висновку, що заявлена вимога задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. 74, 76, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 254 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ :
У задоволенні позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Закревського 101 відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів в порядку, передбаченому ст. 253-259, з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 розділу XI Перехідні положення та пункту 4 розділу Х Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено: 16.06.2020.
Суддя В.В. Бондарчук
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2020 |
Оприлюднено | 17.06.2020 |
Номер документу | 89850390 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондарчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні