Ухвала
від 17.06.2020 по справі 517/268/20
ФРУНЗІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 517/268/20

Провадження № 1-кс/517/57/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2020 року смт. Захарівка Одеської області

Слідчий суддя Фрунзівського районного суду Одеської області ОСОБА_1 , при секретареві ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, винесене у кримінальному провадженні № 42019161390000004 від 01.02.2019 року прокурором Роздільнянської місцевої прокуратури Одеської області, клопотання про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру,

ВСТАНОВИВ:

15 червня 2020 року до Фрунзівського районного суду Одеської області надійшло клопотання прокурора Роздільнянської місцевої прокуратури Одеської області про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру до шести місяців, тобто до 01 січня 2021 року.

Як вбачається з даного клопотання, в провадженні СВ Захарівського ВП Роздільнянського ВП ГУНП в Одеській області знаходяться матеріали досудового розслідування за № 42019161390000004 від 01 лютого 2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364, ч. 3 ст. 190 КК України.

Судом встановлено, що рішенням Чапаєвської сільської ради Великомихайлівського району Одеської області від 01.06.1995 № 9 прийнято рішення про передачу КСП «Заповіт Леніна» у колективну власність 5504,5 Га земельних ділянок та 01.03.1996 видано державний акт на землю серії ОД № 08-019.

В подальшому, згідно записам архівного відділу Великомихайлівської райдержадміністрації, у 2000 році КСП «Заповіт Леніна» реорганізовано в ТОВ «Куяльник», який став правонаступником державного акту на право колективної власності на землю, та згідно записам архівного відділу Великомихайлівської райдержадміністрації, яке ліквідовано у 2002 році.

Відповідно до ст. 23 Земельного кодексу України 1990 року, землі колективної власності поділяються на ті, що знаходяться у власності підприємств, і в колективній власності громадян. Суб`єктом права колективної власності на землю на момент видачі державного акту на право колективної власності законодавство України визначало юридичну особу і громадян (в особі зборів колективу співвласників або членів КСП), відповідно до ч. 2, 3 ст. 5 Земельного кодексу України в редакції 1992 року, п. 2 ст. 7 Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство». При цьому громадянам (в особі зборів колективу співвласників) надавалось право розпорядження тільки в тій частині земель колективної власності, що знаходились в колективній власності громадян.

Частково землі колективної власності були поділені на паї та передані громадянам членам КСП. При цьому згідно Указу Президента України «Про порядок паювання земель, переданих в колективну власність» № 720/95 від 08.08.1995, паюванню підлягали тільки сільськогосподарські угіддя. Крім того, згідно ч. 4 ст. 7 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», із площі земельних ділянок, що підлягають розподілу (паюванню), виключаються: деградовані, малопродуктивні, а також техногенно забрудненні сільськогосподарські угіддя, що підлягають консервації; заболочені землі; інші землі, які недоцільно використовувати для сільськогосподарський потреб. Таким чином, вказані землі із сільськогосподарських угідь та несільськогосподарські угіддя не підлягали паюванню і залишилися у іншого суб`єкта права колективної власності колективного сільськогосподарського підприємства самої юридичної особи.

Від так, у відповідності до ст.ст. 107-109 Цивільного кодексу України, ст. 59 Господарського кодексу України, ст. 31 Закону України «Про колективне сільськогосподарське підприємство», при реорганізації КСП «Заповіт Леніна» в ТОВ «Куяльник» перейшли майнові права на земельні ділянки, які не підлягали паюванню та поділу між членами КСП, загальною площею 1283,3315 Га.

У зв`язку з тим, що ТОВ «Куяльник» припинило свою діяльність, враховуючи положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" за № 2498-VIII від 10.07.2018, землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані.

Від так, на початку 2018 року міжрайонне управління у Великомихайлівському та Захарівському районах ГУ Держгеокадастру в Одеській області (далі управління Держгеокадастру), на виконання розпорядження КМУ від 16.09.2015 № 939-р. (із змінами, внесеними згідно Розпорядженням КМУ № 578-р. від 23.08.2017, № 81-р. від 07.02.2018), провело роботи щодо надання вихідної інформації для розроблення документації щодо передачі земель державної власності Знам`янській громаді Іванівського району Одеської області. Для цього надали необхідні документи розробнику технічної документації, яким у відповідності до розпорядження КМУ від 31.01.2018 № 60-р. «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» є Одеська регіональна філія Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру».

У травні-червні 2018 року до управління Держгеокадастру Одеською регіональною філією Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» передано техничну документацію на земельні ділянки. Технічна документація не містила відомостей про власників чи користувачів КСП «Заповіт Леніна» або ТОВ «Куяльник». За результатами розгляду управління Держгеокадастру погодило зазначену документацію, про що надало висновок про погодження технічної документації.

Після погодження документів, були подані заяви від розробника про реєстрацію земельних ділянок, що саме управління Держгеокадастру і зробило, а саме на протязі 22-25.06.2018.

В технічній документації наданої Одеською регіональною філією Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру» було зазначено право власності «державна». Крім того інвентаризація земельних ділянок стосувалось виключно земель державної власності сільськогосподарського призначення.

Після цього управління Держгеокадастру видало замовнику технічну документацію з відмітками про реєстрацію земельних ділянок у державному земельному кадастрі. Та після цього замовник звернувся до ГУ Держгеокадастру для затвердження технічної документації.

В подальшому Знам`янська громада звернулась із заявою до ГУ Держгеокадастру з вимогою передати конкретні земельні ділянки з кадастровими номерами (заява надавалась у вигляді протоколу сесійного засідання). Після чого ГУ Держгеокадастр наказом передало земельні ділянки громаді (наказ ГУ Держгеокадастру від 26.09.2018 № 15-6155/12-18-сг «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність»). При цьому, на виконання вимог ст. 117 Земельного кодексу, 27.09.2018 підписаний акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність (уповноважена особа від ГУ Держгеокадастру та від Знам`янської громади).

На сайті ГУ Держгеокадастру містилась інформація про передачу земельних ділянок Знам`янській громаді.

Після цього громада повинна була взяти акт прийому-передачі на земельні ділянки та інші документи необхідні для реєстрації права комунальної власності, та звернутися до органів Мінюсту (конкретного реєстратора), для остаточної реєстрації права власності (внести зміни в реєстр з державної власності на комунальну), що саме громада терміново не зробила.

І в подальшому, 28.12.2018 до голови Знам`янської сільської ради ОСОБА_4 звернувся ОСОБА_5 , який представився довіреною особою ТОВ «Куяльник» та передав пакет документів відповідно до яких 26.12.2018 оформлено право приватної власності, згідно сформованих земельних ділянок на територій Чапаївської сільської ради, згідно вищевказаного акту приймання передачі земельних ділянок, а саме:

- площею 55,9486 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0537;

- площею 16,1841 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0566;

- площею 6, 5451 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0513;

- площею 39,8746 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0506;

- площею 62,7648 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0479;

- площею 245,3617 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0547;

- площею 6,9721 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0550;

- площею 7,7492 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0565;

- площею 27,153 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0536;

- площею 5,1215 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0538;

- площею 3,7292 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0482;

- площею 9,3858 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0497;

- площею 0,7422 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0498;

- площею 4,4362 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0504;

- площею 4,312 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0481;

- площею 22,4345 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0518;

- площею 19,0995 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0480;

- площею 24,6797 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0493;

- площею 11,9069 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0483;

- площею 10,1599 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0489;

- площею 37,8087 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0491;

- площею 40,9429 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0486;

- площею 7,3831 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0492;

- площею 5,8263 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0484;

- площею 9,2674 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0546;

- площею 20,2931 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0543;

- площею 7,514 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0552;

- площею 0,8944 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0539;

- площею 23,7077 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0554;

- площею 43,818 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0558;

- площею 3,6679 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0560;

- площею 0,9794 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0499;

- площею 1,7266 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0501;

- площею 2,2432 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0485;

- площею 12,471 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0500;

- площею 4,3921 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0505;

- площею 13,5734 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0517;

- площею 21,9127 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0516;

- площею 24,8017 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0515;

- площею 7,977 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0496;

- площею 2,3999 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0548;

- площею 2,6535 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0563;

- площею 149,2027 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0495;

- площею 51,4061 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0544;

- площею 49,9364 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0568;

- площею 14,9252 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0507;

- площею 9,4531 Га, кадастровий номер 5121686400:01:002:0559;

- площею 72,2657 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0503;

- площею 8,0619 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0508;

- площею 23,9478 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0509;

- площею 6,8713 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0511;

- площею 16,4467 Га, кадастровий номер 5121686400:01:001:0514.

Крім того, раніше ОСОБА_5 ні до ОСОБА_4 ні до Знам`янської сільської ради з будь-якого питання не звертався. Будь-які угоди оренди по даним земельним ділянкам з 10.11.2017 до моменту передання цих земельних ділянок до Знам`янської сільської ради з ТОВ «Куяльник» по теперішній час не укладались.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, право власності на вказані земельні ділянки оформлені 26.12.2018 державним реєстратором ОСОБА_6 КУ Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» на підставі: державного акту на право колективної власності на землю серії ОД № 08-019 від 01.03.1996 Чапаєвської сільської Ради народних депутатів Великомихайлівського району Одеської області; відомостей з ДЗК серії та номер 6686378, виданий 26.12.2018.

Реєстрація права приватної власності за ТОВ «Куяльник» на вказані вище земельні ділянки суперечить нормам чинного законодавства, що регулює питання використання земель, а також суперечить наказу ГУ Держгеокадастру від 26.09.2018 № 15-6155/12-18-сг «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність», як головного розпорядника земель.

У ході досудового розслідування проведено ряд слідчих дій, зокрема:

-допитані ключові свідки по вказаному кримінальному провадженню - ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 тощо;

-витребувані документи зі Знам`янської сільської ради на вище перелічені земельні ділянки;

-отримані копії правовстановлюючих документів документи від ГУ Держгеокадастру в Одеській області;

-на підставі ухвал слідчого судді Фрунзівського районного суду Одеської області проведено обшуки у ФГ «Чапаєве» (ідентифікаційний код юридичної особи 39776169; керівник ОСОБА_9 ), у ТОВ «Куяльник» (ідентифікаційний код юридичної особи 03769014; керівник ОСОБА_5 ), у СГ «Іванівське» (ідентифікаційний код юридичної особи 31206671; керівник ОСОБА_10 );

-на підставі ухвал слідчого судді Фрунзівського районного суду Одеської області проведено тимчасові доступи до речей і документів у Міжрайонному управлінні у Великомихайлівському та Захарівському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області, в ГУ Держгеокадастру в Одеській області, у Центрі надання адміністративних послуг Іванівської районної державної адміністрації Одеської області, у Відділі надання адміністративних послуг Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області, в КУ Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації», у Архівному відділі Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області;

-на підставі ухвали слідчого судді Фрунзівського районного суду Одеської накладено арешт на 52 земельні ділянки;

-на підставіухвали слідчогосудді Фрунзівськогорайонного судуОдеської призначено2необхідні експертизи-оціночно-земельнуекспертизу заекспертною спеціальністю10.14«Оцінка земельнихділянок» тасудову експертизуз питаньземлеустрою заекспертною спеціальністю10.20«Дослідження зпитань землеустрою»,виконання якихдоручено Одеськомунауково-дослідномуінституту судовихекспертиз.

Більш точний перелік всіх проведених слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій зазначити у клопотанні (на виконання вимог ст. 295-1 КПК України) не надається за можливе, оскільки зібрані матеріали у повному об`ємі направлені на дослідження експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз.

Крім того, закінчити досудове розслідування по вказаному кримінальному провадженню неможливо у встановлений законодавством строк (без продовження) у зв`язку з тим, що на даний час не завершено виконання оціночно-земельної експертизи, за допомогою якої планується встановити розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, на виконання вимог п. 3 ч. 1 ст. 91, п. 6 ч. 2 ст. 242 КПК України.

Без закінчення вказаної експертизи та отриманні відповідного висновку експертів не надається за можливим прийняти остаточне рішення по вказаному кримінальному провадженню, у зв`язку з чим викликана необхідність у вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру.

Враховуючи лист ОНДІСЕ за № 20-1025/1026-2 вих. від 10.06.2020, в якому зазначено, що експерти зможуть виконати оціночно-земельну експертизу до кінця вересня місяця 2020 року, а також те, що після отримання висновку експертів можливо буде вирішити питання щодо повідомлення причетним особам про підозру, визначитись з колом необхідних подальших слідчих (розшукових) та процесуальних дій, виконати вимоги ст. 290 КПК України з фігурантами кримінального провадження, строк досудового розслідування необхідно продовжити щонайменше на 6 місяців, тобто до 01.01.2021.

Іншими відомостями, що обґрунтовують необхідність продовження строку досудового розслідування є великий суспільний резонанс, а також спричинення шкоди територіальній громаді та державі.

Від так, згідно п. 2 ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування у кримінальних провадженнях щодо злочинів невеликої або середньої тяжкості становить дванадцять місяців, у кримінальних провадженнях щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину, з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Відповідно до ст. 12 КК України, зазначені злочини відноситься до категорії злочинів середньої тяжкості та тяжкого злочину.

Строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні ухвалою слідчого судді Фрунзівського районного суду Одеської області за № 517/55/20 (провадження № 1-кс/517/9/2020) від 29.01.2020 продовжувався до 01.07.2020 (копія якої додається до даного клопотання), проте завершити досудове розслідування у вказаний термін не представилось за можливе, у зв`язку із тривалим виконання призначеної оціночно-земельної експертизи.

У відповідності до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 КПК України, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 КПК України.

Розглянувши клопотання, матеріали додані до нього, вислухавши думку прокурора, який підтримав заявлене клопотання, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що в провадженні органу досудового розслідування дійсно перебуває кримінальне провадження № 42019161390000004 від 01.02.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 1ст. 364 КК України, що є злочином середньої тяжкості та тяжкого злочину.

Частиною 1статті 294КПК України передбачено, що якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, то він може бути продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого погодженого з прокурором, на строк встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу, які передбачають продовження на два місяці щодо проступків, шести місяців щодо злочинів невеликої або середньої тяжкості та дванадцяти місяців щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ч.5ст.294КПК України клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленого статтею 219 цього Кодексу. Строк що закінчився, поновленню не підлягає.

Відповідно до ч. 1статті 295-1 КПК України, у випадках, передбачених ст.294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Частиною 4 цієї ж статті передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості.

Як вбачаєтьсяз матеріалівсправи,клопотання пропродовження строкудосудового розслідуванняподано устроки,передбачені ч.5ст.294КПК України і розглядається слідчим суддею до спливу строку досудового розслідування.

Таким чином, на переконання слідчого судді, яке отримано в результаті аналізу зазначених норм кримінально-процесуального законодавства, обставин клопотання та доданих до нього доказів, виконання всіх необхідних слідчих дій потребує додаткового часу, якого у прокурора немає внаслідок закінчення строку досудового розслідування кримінальних правопорушень середньої тяжкості та тяжкого злочину.

Зважаючи на те, що слідчим було проведено ряд слідчих дій, але підозра у провадженні жодній особі не повідомлена, слідчий суддя приходить до висновку, що для здійснення подальших слідчих дій проведення котрих є необхідним і обов`язковим для виконання завдань кримінального провадження, в тому числі забезпечення повного розслідування і судового розгляду, необхідно продовжити строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні.

Керуючись ст. ст.219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Роздільнянської місцевої прокуратури Одеської області ОСОБА_11 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, в якому особі не повідомлено про підозру -задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження № 42019161390000004 від 01.02.2019 року за фактом скоєння кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1ст. 364, ч.3 ст. 190 КК Українина 6 (шість) місяців, тобто до 01 січня 2021 року.

Ухвала слідчого судді, прийнята за результатами розгляду клопотання про продовження строку досудового розслідування, оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудФрунзівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.06.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу89865152
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про встановлення процесуальних строків

Судовий реєстр по справі —517/268/20

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Фрунзівський районний суд Одеської області

Тростенюк В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні