Рішення
від 18.06.2020 по справі 540/803/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/803/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Варняка С.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Новокаховської міської ради до громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" про припинення діяльності шляхом примусового розпуску,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач зазначає, що листами від 13.08.2019 року за № 7930/03/39, від 11.02.2020 року № 1678/01/39-20 ГУНП в Херсонській області повідомив виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області щодо невиконання громадським формуванням з охорони громадського порядку "Чорний Туман" службових обов`язків визначених у статуті. Даними листами начальник відділу поліції просив вирішити питання щодо припинення діяльності вказаного громадського формування. Разом з тим, на підставі здійсненного аналізу, а також відомостей ГУНП в Херсонській області встановлено, що протягом 2019 року громадське формування "Чорний Туман" допомогу поліції не надавало, з пропозиціями щодо проведення спільних заходів не зверталось.

Вищевказане громадське формування фактично існує формально, чим порушуються вимоги чинного законодавства.

Листом від 28.02.2020 року № 71/15/472-715 управління СБУ у Херсонській області повідомило виконавчий комітет Новокаховської міської ради, що за наявними в управлінні даними відповідач систематично не здійснює забезпечення охорони громадського порядку та території Новокаховської територіальної громади та просив розглянути питання щодо можливого припинення діяльності відповідача.

Виконавчий комітет Новокаховської міської ради листами від 01.10.2019 року 29/3375, від 06.12.2019 року № 29/4368 повідомив відповідача про необхідність звітування щодо діяльності громадського формування перед виконавчим комітетом міської ради. Громадське формування відповідей на листи виконкому не надало, перед виконкомом не звітувало.

У відповідності до ст. 25 Закону України "Про громадські об`єднання" припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється, зокрема, за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Вищевказане громадське формування фактично не здійснює статутну діяльність, не співпрацює з органами Національної поліції, органами місцевого самоврядування, в силу положень ст. 8 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордон", останнє підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Позивач просить суд припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" (код ЄДРПОУ 41976884) шляхом примусового розпуску.

Ухвалою суду від 31.03.2020 року відкрите спрощене позовне провадження у справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Копія ухвали суду від 31.03.2020 року громадським формуванням з охорони громадського порядку "Чорний туман" отримана 01.04.2019 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 7302702072931.

18.06.2020 року до суду від представника відповідача надійшла заява про визнання позову.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Протоколом установчих зборів засновників громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" від 24 грудня 2017 року прийнято рішення про створення громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний туман".

Статут громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" узгоджений з керівництвом відповідного територіального органу Національної поліції - Новокаховським ВП ГУНП України в Херсонській області.

Рішенням Виконавчого комітету міської ради від 27.02.2018 року за № 70 було узгоджено статут Громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман". Рекомендовано громадському формуванню під час виконання обов`язків з охорони громадського порядку мати особисте посвідчення члена громадського формування та нарукавну пов`язку. Пунктом 3 вищевказаного рішення виконкому було визначено, що координацію та контроль за діяльністю громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" здійснювати згідно із статтею 16 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" у межах своєї компетенції спільно з органом Національної поліції - Новокаховським ВП ГУНП України в Херсонській області, а також заслуховувати повідомлення і звіти керівників зазначеного формування.

Основними завданнями громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" згідно із статутом є:

1) у сфері охорони громадського порядку:

- надання допомоги Національній поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні кримінальним і адміністративним правопорушенням;

- інформування органів та підрозділів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця зосередження злочинних угрупувань;

- сприяння Національній поліції у виявленні кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

2) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:

- надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;

- участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку.

02.03.2018 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1 501 102 0000 002548.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вид діяльності - 84.24 діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки.

Листами від 13.08.2019 року за № 7930/03/39, від 11.02.2020 року № 1678/01/39-20 ГУНП в Херсонській області повідомив виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області щодо невиконання громадським формуванням з охорони громадського порядку "Чорний Туман" службових обов`язків визначених у статуті. Даними листами начальник відділу поліції просив вирішити питання щодо припинення діяльності вказаного громадського формування.

Листом від 28.02.2020 року № 71/15/472-715 управління СБУ у Херсонській області повідомило виконавчий комітет Новокаховської міської ради, що за наявними в управлінні даними громадське формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" систематично не здійснює забезпечення охорони громадського порядку та території Новокаховської територіальної громади. Також запропоновано розглянути питання щодо можливого припинення діяльності вищевказаного громадського формування.

Виконавчий комітет Новокаховської міської ради листами від 01.10.2019 року 29/3375, від 06.12.2019 року № 29/4368 повідомив громадське формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" про необхідність звітування щодо діяльності громадського формування перед виконавчим комітетом міської ради.

Громадське формування відповідей на листи виконкому не надало, перед виконкомом не звітувало.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону).

Статтею 20 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" передбачений контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону. А саме частиною першою даної статті визначено, що контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Таким чином, уповноваженим органом у спірних правовідносинах є Виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області, який наділений правом на звернення до суду із заявою про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман".

Статтею 25 Закону України "Про громадські об`єднання" визначені способи припинення діяльності громадського об`єднання. А саме ч. 1 статті 25 даного Закону передбачено, що припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України "Про громадські об`єднання" припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

У частині 1 статті 28 Закону України "Про громадські об`єднання" зазначено, що громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Частиною 2 статті 28 Закону України "Про громадські об`єднання" визначено, що справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 2 частини 4 статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень про примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання громадян.

Згідно ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з приписами ч. 1, 4 ст. 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Таким чином, оцінюючи у сукупності надані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Виконавчого комітету Новокаховської міської ради Херсонської області про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" (код ЄДРПОУ 41976884) шляхом примусового розпуску підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до ч. 2 ст.139 КАС України відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позовні вимоги задовольнити.

Припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку "Чорний Туман" (код ЄДРПОУ 41976884, АДРЕСА_1 ) шляхом примусового розпуску.

Копію рішення суду направити державному реєстратору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки, продовжуються на строк дії такого карантину.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.О. Варняк

кат. 108010100

Дата ухвалення рішення18.06.2020
Оприлюднено19.06.2020
Номер документу89884698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/803/20

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Рішення від 18.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні