Рішення
від 16.06.2020 по справі 640/520/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2020 року м. Київ № 640/520/20

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Шевченко Н.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Приватного підприємства СК Вершина про стягнення податкового боргу,

У С Т А Н О В И В :

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (надалі по тексту також - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства СК Вершина (надалі по тексту також - відповідач, ПП СК Вершина ), в якому просить стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства СК Вершина , (код ЄДРПОУ 36505531), у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100), у сумі 2 649 823,11 грн до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/14060100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA438999980000031118029021002, по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000), у сумі 3 789 729,69 грн, до зведеного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/11021000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA108999980000033117318021002, по військовому збору, (код платежу 11011000), у сумі 745,17 грн, до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/11011000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA898999980000031118063021002, по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, (код платежу 21080900), у сумі 33 396,28 грн, до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/21080900, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA208999980000031414541021002, по податку на доходи фізичних осіб, шо сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код платежу 11010100), до зведеного бюджету, у сумі 12 957,01 грн, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/21080900, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA298999980000033118340021002.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на дату звернення до суду з цим позовом, сума боргу відповідача є узгодженою, набула статусу податкового боргу, який відповідачем не сплачено.

Відповідач не виклав своєї позиції щодо заявлених позовних вимог.

За приписами ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України).

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Представники сторін належним чином повідомленні про дату, час та місце провдення судового засідання.

Враховую вищевказані приписи, клопотання представника позивача про здійснення подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження та з урахуванням того, що неявка відповідача без повідомлення причин неявки не перешкоджає подальшому розгляду справи, дана адміністративна справа розглядається у письмовому порядку.

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.

ПП СК Вершина , (код ЄДРПОУ 36505531) зареєстроване розпорядженням виконавчого комітету Херсонської міської ради Херсонської області 19.06.2009 за № 14991020000010996, взято на облік до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - 23.02.2019.

За ПП СК Вершина обліковується загальний податковий борг на суму 6 486 651,26 грн., по:

по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 2 649 823,11 грн., який виник починаючи з 30.01.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно: основного платежу, згідно з податкової декларації податку на додану вартість № 9307140165 від 17.01.2019 на суму 31 196,00 грн, ураховуючи переплату 849,00 грн, сума непогашеного грошового зобов`язання складає 30 347,00 грн; основного платежу, згідно з повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004561422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 1 616 745,00 грн; штрафних санкцій згідно з повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004561422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 404 186,25 грн, нарахованої пені (п. п. 129.1.2 ст. 129 ПКУ) відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004561422 винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 598 544,86 грн;

по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 3 789 729,69 грн, який виник починаючи з 27.02.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно: основного платежу, згідно з податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004551422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 2 414 100,00 грн, штрафних санкцій, згідно з податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004551422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 603 694,5 грн, нарахованої пені (п. п. 129.1.2 ст. 129 ПКУ) відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004551422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 771 935,19 грн;

по військовому збору в сумі 745,17 грн, який виник починаючи з 15.02.2019, за

рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно з: штрафних санкцій, згідно податкового повідомлення - рішення від 20.12.2018 № 0003371305, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 244,23 грн, основного платежу, згідно з податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0003371305, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 500,94 грн;

по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в сумі 33 396,28 грн, який виник починаючи з 27.02.2019, за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно з: штрафних санкцій, згідно з податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0004571422, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 33 396,28 грн;

по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 12 957,01 грн, який виник починаючи з 15.02.2019, за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно з: основного платежу, згідно податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0003351305, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 7 330,88 грн, штрафних санкцій, згідно з податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0003351305, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 5 624,41 грн, нарахованої пені відповідно до податкового повідомлення-рішення від 20.12.2018 № 0003351305, винесеного на підставі акту перевірки від 23.11.2018 № 227/21-22-14-01 на суму 1,72 грн.

Податковим органом винесено податкову вимогу від 06.02.2019 № 574-17 на суму 30 347,00 грн.

Згідно статті 89 розділу II ПК України № 2755-УІ контролюючим органом прийнято рішення 06.02.2019 № 574-17 про опис майна у податкову заставу.

Вказані вимогу та рішення належним чином направлялось на належну адресу відповідача.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України.

За приписами пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.

Пунктом 16.1 статті 16 Податковим кодексом України передбачено, що платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання є податковим боргом.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі вносить податки до бюджету.

Так, вищевказаний податковий борг виник в результаті несплати у встановлені законодавством строки сум узгоджених грошових зобов`язань, які визначені самостійно платником податків відповідно до податкових декларацій, а також згідно з податкових повідомлень-рішень.

Наявність у відповідача вищевказаного податкового боргу підтверджується випискою з особового рахунку (а.с.59-63).

Відповідно до пп. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За приписами пп. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідачу було направлено на належну адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 06.02.2019 № 574-17, направлення повернулось за закінченням установленого терміну зберігання (а.с.13-14).

Відповідно до п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як передбачено підпунктом 20.1.19 пунктом 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача суми податкового боргу у загальному розмірі 6 486 651,26 грн, оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідачем суду не надано.

Згідно із ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, позов підлягає задоволенню.

Враховуючи вимоги частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 139, 241 - 246, 255, 293, 296 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі задовольнити.

2. Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства СК Вершина , (код ЄДРПОУ 36505531), у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100), у сумі 2 649 823,11 грн до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/14060100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA438999980000031118029021002, по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000), у сумі 3 789 729,69 грн, до зведеного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/11021000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA108999980000033117318021002, по військовому збору, (код платежу 11011000), у сумі 745,17 грн, до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/11011000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA898999980000031118063021002, по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, (код платежу 21080900), у сумі 33 396,28 грн, до державного бюджету, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/21080900, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA208999980000031414541021002, по податку на доходи фізичних осіб, шо сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код платежу 11010100), до зведеного бюджету, у сумі 12 957,01 грн, отримувач: УК у м. Херсоні /м. Херсон/21080900, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) 37959779, МФО банку - 899998, номер рахунку - UA298999980000033118340021002 .

3. Судові витрати розподілу не підлягають.

Позивач: Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201)

Відповідач: Приватне підприємство СК Вершина (01032, м. Київ, вул. Саксаганського, 70-а, кв.77, код ЄДРПОУ 36505531)

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295- 297 КАС України із урахуванням п. 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено19.06.2020
Номер документу89884971
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/520/20

Рішення від 16.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні