СОЛОМ`ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 червня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Жовноватюк В.С.,
за участю представника Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України Юрківа В.В.,
особи, що притягується до відповідальності, ОСОБА_1 ,
розглянувши в судовому засіданні взалі суду в м. Києві справу про притягнення до відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який працює керівником ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ", проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
До Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0214/10000/20 від 06 лютого 2020 року 05.02.2020 декларантом ФОП ОСОБА_2 ОСОБА_2 на підставі договору про надання послуг митного брокера укладеного між ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ" та ФОП ОСОБА_2 № 1106-19 від 11.06.2019 до відділу митного оформлення № 5 митного поста "Чайки" (08290, Київська обл., смт. Гостомель, вул. Садова, 26 А) Київської митниці Держмитслужби подано ЕМД типу ЕК10АА на товар:
товар №1 - Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L.; сорт D; розмір 34х85х2950 мм=10,128 м3; 34х85х3950 мм=29,132 м3. Загальна кількість 39,26 м3 вагою брутто 23950 кг., вагою нетто - 23900 кг., вартістю 4397,1200 USD.
Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № UA100340 /2020/ 500706.
Відправником вантажу значиться - ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ", код за ЄДРПОУ 42283678, адреса: Україна, 01054, м.Київ, вул. Ярославів Вал, будинок 13/2 літ.Б, отримувачем вантажу виступає компанія XIAMEN CCRE LOGISTICS CO., LTD (ADD: 18F, CCRE BUILDING, NO.668, XIAHE ROAD, XIAMEN, 361004. CHINA).
До митного оформлення та контролю серед іншого декларантом ОСОБА_2 надано зовнішньоекономічний контракт від 04.09.2019 № 1/0409, укладений між ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ", код за ЄДРПОУ 42283678, адреса: Україна, 01054, м.Київ, вул. Ярославів Вал, будинок 13/2 літ.Б та компанією EXIMCOMPANY OU Estonia pst 5-309B, Kesklinna linnaosa, Harju maakond, Tallinn,10143, специфікація від 21.01.2020 №6/2 до контракту від 04.09.2019 № 1/0409, інвойс від 21.01.2020 № 09/01/2020, виставлений в адресу компанії EXIMCOMPANY OU на 39,26 метрів кубічних пиломатеріалів, CMR від 05.02.2020 №8001008, акт завантаження від 05.02.2020, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 28.01.2020 № КВ.665607 (далі - сертифікат) на 39,26 метрів кубічних пиломатеріалів, товаротранспортні накладні, на підставі яких експортером отримано сертифікат, ТТН від 16.02.2019 серія 12ААЕ№ 908577, ТТН від 16.07.2019 серія 12ААЕ№ 908424, ТТН-ліс від 21.01.2020 серія КВБ№ 295300 та ТТН-ліс від 21.01.2020 серія ЖТЕ№ 073310.
В ході проведення митного огляду вантажу відповідно до ст.338 МКУ, НМФУ 684 від 31.07.2015 та переліку індикаторів ризику було встановлено, що морський контейнер завантажено з максимальною щільністю (наявні пусті порожнини по верхній частині та бокових частинах контейнеру.
В оглянутих місцях знаходиться товар, який за зовнішніми ознаками та маркуванням ідентифікується як:
- пиломатеріал обрізний хвойних порід деревини (сосна), на вантажних місцях товару присутнє маркування із зазначенням розмірів пиломатеріалів а саме: 37х87х3980 мм;
- пиломатеріал обрізний хвойних порід деревини (сосна), на вантажних місцях товарі присутнє маркування із зазначенням розмірів пиломатеріалів а саме: 37х87х2980 мм.
Під час проведення митного огляду проведено заміри фізичних розмірів, розміри пиломатеріалів (з урахуванням похибки на товщину + або - 2мм, ширину + або - 3мм та довжину + або - 150мм ). За результатами замірів встановлено, що вони відповідають нанесеному маркуванню.
На маркуванні присутня наступна інформація: номер морського контейнеру, розміри (37х87х3980 та 37х87х2980), номер пачки (вантажного місця), дата завантаження, кількість дошки в штуках. Виробник за маркуванням відсутній.
Товари упаковані пачки стягнуті ПЕТ стрічкою, деревяні бруски.
Всього 12 вантажних місць.
Під час перерахунку метрів кубічних вс з урахуванням нанесеного маркуваннятановлено:
- розмірами 37х87х3980 мм становить 32,695 метрів кубічних;
- розмірами 37х87х2980 мм становить 11,396 метрів кубічних.
Загальний об`єм становить 44,091 метрів кубічних , що не відповідає даним зазначених в митній декларації та товаросупровідних документах.
Даний факт засвідчено актом митного огляду від 06.02.2020 №UA100340/2020/ 500706.
Встановлені обставини, за переконанням митного органу, свідчать про те, що з метою здійснення митного оформлення в режимі експорт товару Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L.; сорт D; розмір 34х85х2950 мм.=10,128 м3; 34х85х3950 мм.=29,132 м3. Загальна кількість 39,26 м3 вагою брутто 23950 кг., вагою нетто - 23900 кг., вартістю 4397,1200 USD за митною декларацією від 05.02.2020 № UA100340/2020/500706, а в подальшому з метою переміщення через митний кордон України Київській митниці Держмитслужби надано документи а саме: інвойс від 21.01.2020 № 09/01/2020, виставлений в адресу компанії EXIMCOMPANY OU на 39,26 метрів кубічних пиломатеріалів та сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 28.01.2020 № КВ.665607 (далі - сертифікат) на 39,26 метрів кубічних пиломатеріалів, що містять неправдиві відомості щодо маркування товару зазначених в товаросупровідних документах.
Відповідно до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 р. N1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій : Експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах .
Згідно з ч.2 ст. 459 та п.7, п.43 ст.4 МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами на дату митного оформлення за МД від 05.02.2020 № UA100340 /2020/ 500706 на посаді керівника підприємства ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ", код за ЄДРПОУ 42283678, адреса: Україна, 01054, м.Київ, вул. Ярославів Вал, будинок 13/2 літ.Б перебував громадянин України ОСОБА_1 , тому і протокол складено у йолго відношенні.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний надавати відповідно до п.5. ПКМУ від 21 грудня 2005 р. N1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій для отримання сертифіката експортери подають обласному управлінню лісового господарства Держкомлісгоспу заяву за встановленою Комітетом формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, та відповідно до п.6 зазначеної постанови експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що керівником ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ" код за ЄДРПОУ 42283678, ОСОБА_1 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товару Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L.; сорт D; розмір 34х85х2950 мм.=10,128 м3; 34х85х3950 мм.=29,132 м3. Загальна кількість 39,26 м3 вагою брутто 23950 кг., вагою нетто - 23900 кг., вартістю 4397,1200 USD загальною вартістю 3531,15 EUR ( 109278, 55 грн. згідно офіційного курсу НБУ) через митний кордон України з поданням митниці як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо маркування товару зазначених в товаросупровідних документах, кваліфікував його дії за ч. 1 ст. 483 МК України.
В судовому засіданні представник Держмитслужби вважав, що в діях саме керівника ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ" ОСОБА_1 наявний склад порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, просив застосувати штраф і конфіскацію.
В свою чергу, сам ОСОБА_1 не погодився з представником Держмитслужби. Навпаки, вважав відсутніми в своїх діях склад порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, просив закрити провадження у справі. Свою позицію обґрунтував наступним.
ОСОБА_1 зазначив, що його підприємство займається зовнішньоекономічною діяльністю, зокрема, експортом пиломатеріалу згідно контракту №1/0409 від 04.09.2019, специфікації №6/2 від 21.01.2020.
05.02.2020 під час митного оформлення МД відповідно до ст.338 МК України було проведено митний огляд товару.
ОСОБА_1 наполягає, що під час заміру пиломатеріалу виявлено розміри, які вказані в декларації, в той час як на маркуванні зазначено згідно п.6 ДСТУ ЕN1313-1:2018 (ЕN I1313-1:2010 ІDT) з допусками ширини +3 мм, товщини +3 мм. Тому і 37х87х2980 мм,37х87х3980.
Так, зауважив, що в протоколі про порушення митних правил викладена неправдива інформація, а також не враховані вимоги чинного ДСТУ ЕN 1313-1:2018 "Круглі та пиляні лісоматеріали. Допустимі відхили та переважні типорозміри".
Зокрема, пояснив, що специфіка вищезазначеного товару полягає в тому, що пиломатеріал підлягає впливу різних факторів, що в умовах природної вологості може вплинути на стан деревини з моменту розпилу, зберігання, умов завантаження і до моменту митного огляду. Що, в свою чергу, впливає на значення розмірів продукції. Пиломатеріал сорту Д взагалі має кривизну, вигин, тріщини тощо.
ОСОБА_1 категорично стверджує , що вантаж відповідає даним, заявленим у ТСД відповідно до п.6 ДСТУ ЕN1313-1:2018 (ЕN I1313-1:2010 ІDT) , які він долучив до матеріалів даної справи.
Підкреслив, що результат вимірювання є приблизною оцінкою значення і несе виключно математичний характер, не враховує специфіку замірів даного вантажу. До того ж похибки, які виявлено, мають пояснення відповідно до норм +10% допустимих відхилень об`єму та кількості відповідно до Специфікації №6/2.
Крім того, ОСОБА_1 додав, що він безпосередньо не займався оформленням товару для його переміщення, оскільки його підприємством укладено договір доручення на надання брокерських послуг, тому вважав, що за таких обставин взагалі неможна вести мову про наявність в його діях складу порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України.
Також ОСОБА_1 просив врахувати, що він про всі ці обставини повідомив Держмитслужбу, проте цим обставинам Держмитслужба взагалі не надала жодної оцінки, формально до них віднеслася і склала протокол саме на ОСОБА_1 .
Заслухавши учасників та дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Диспозицією ч.1 ст.483 МК України передбачено, що переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані, що свідчить про те, що основним безпосереднім об`єктом даного правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
При цьому, об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка особи. Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві відомості.
Підставою для переміщення предметів через митний кордон України є визначені нормативними актами України документи, без яких неможливо одержати дозвіл на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Згідно п.6 Постанови ПВСУ від 03.06.2005 №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві відомості, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності .
З матеріалів справи вбачається, що 05.02.2020 декларантом ФОП ОСОБА_2 ОСОБА_2 на підставі договору про надання послуг митного брокера укладеного між ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ" та ФОП ОСОБА_2 № 1106-19 від 11.06.2019 до відділу митного оформлення № 5 митного поста "Чайки" (08290, Київська обл., смт. Гостомель, вул. Садова, 26 А) Київської митниці Держмитслужби подано ЕМД типу ЕК10АА на товар: товар №1 - Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L.; сорт D; розмір 34х85х2950 мм=10,128 м3; 34х85х3950 мм=29,132 м3. Загальна кількість 39,26 м3 вагою брутто 23950 кг., вагою нетто - 23900 кг., вартістю 4397,1200 USD.
Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № UA100340 /2020/ 500706.
В даному випадку, слід наголосити також на тому, що за викладених обставин інкримінувати вчинення порушення митних правил ОСОБА_1 неможна.
Так, митна декларація, акт проведення огляду (переогляду) товару, митне оформлення товару здійснювалося саме митним брокером , під час якого останньою були подані усі необхідні документи.
Крім того, суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Сама ст.257 МК України вичерпно формулює поняття "декларування", яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст.265 МК України наділений декларант.
Виходячи із аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках, зокрема, коли вона особисто здійснює декларування товарів або як власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом, передбачену МК України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Отже, представник власника товару підлягає відповідальності лише в тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому, таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
Як вбачається з митної декларації декларування здійснювалося агентом з митного, який діяв на підставі договору доручення.
Проте, правопорушення інкриміновано саме керівнику підприємства ОСОБА_1
Обов`язки декларанта при здійсненні митного оформлення товару його власником було покладено на уповноважену особу, а ОСОБА_1 дій щодо декларування товару не здійснював.
Крім того, за переконанням суду, заслуговують на увагу доводи ОСОБА_1 і щодо специфіки товару пиломатеріалу.
Суд вважає правильно позицію ОСОБА_1 щодо застосування до конкретних обставин даної справи національно стандарту ДСТУ ЕN1313-1:2018 (ЕN I1313-1:2010 ІDT) "Круглі та пиляні лісоматеріали. Допустимі відхили та переважні типорозміри" з допусками ширини +3 мм, товщини +3 мм, зокрема п.6.
Зазначений стандарт досліджений в судовому засіданні.
Саме по собі відхилення складає 3 мм.
Також суд погоджується з доводами ОСОБА_1 , що специфіка вищезазначеного товару полягає в тому, що пиломатеріал підлягає впливу різних факторів, що в умовах природної вологості може вплинути на стан деревини з моменту розпилу, зберігання, умов завантаження і до моменту митного огляду. Що, в свою чергу, впливає на значення розмірів продукції. Пиломатеріал сорту Д взагалі має кривизну, вигин, тріщини тощо.
Суб`єктивна сторона для кваліфікації дій за статтею 483 МК України характеризується умисною формою вини.
Умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.
Частиною першою статті 262 МК України (Місце декларування) встановлено наступне: товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються органу доходів і зборів, який здійснює митне оформлення цих товарів. Таким чином, ОСОБА_3 мала б підлягати відповідальності лише у тому випадку, коли б саме вона здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняла будь-які дії. що складають об`єктивну сторону такого порушення і характеризується, у тому числі, прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості.
За відсутності зазначених умов, само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - отримувача товару, переміщеного з ознаками приховування від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.
При цьому слід зазначити, що дослідження та доведення наявності суб`єктивної сторони, як складової адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять.
У тому числі, посадові особи КММ ДФС при складанні протоколу про порушення митних правил не з`ясували обставин індивідуалізації адміністративної відповідальності за загальними правилами накладення стягнення за адміністративне правопорушення, передбаченими частиною другою статті 33 КУпАП, характеру вчиненого правопорушення, врахування особи порушника, ступеню його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Таким чином, митним органом не надано жодних належних та допустимих доказів, які б містили фактичні дані, на основі яких, у визначеному законом порядку, можливо було б стверджувати про вчинення ОСОБА_1 правопорушення за вищевикладених обставин.
Виходячи з фактично наявних в матеріалах справи доказів, доводи органу доходів і зборів про наявність в діях ОСОБА_3 складу порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, - ґрунтується на припущенні.
Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до п.1 ст.247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що митним органом не надано суду аргументованих та достатніх доводів винуватості ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
На підставі викладеного та керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил від 06.02.2020 №0214/10000/20 та опису предметів від 06.02.2020 за протоколом про ПМП №0214/10000/20, а саме пиломатеріали обрізні,хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань,з сосни сорт D в кількості 32,695 м3 (8 упаковок по 319 штук) та пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, без торцевих з`єднань, з сосни сорт D в кількості 11,396 м3 (4 упаковки по 297 штук)- повернути ОСОБА_1 , керівнику ТОВ "ЕНЕРГІЯ ПЕЛЕТ".
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: В.С. Жовноватюк
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2020 |
Оприлюднено | 19.06.2020 |
Номер документу | 89907257 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Жовноватюк В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні