Рішення
від 03.06.2020 по справі 160/842/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2020 року Справа № 160/842/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Юнік до Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради, Виконавчого комітету Кам`янської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Юнік звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради, Виконавчого комітету Кам`янської міської ради в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради щодо не проведення у порядку та строки передбачені чинним законодавством конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20;

- зобов`язати Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради провести відкриті конкурси з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 у порядку передбаченому чинним законодавством.

- винести окрему ухвалу та направити її до Виконавчого комітету Кам`янської міської ради для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону та притягнення начальника Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 до відповідальності.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправною бездіяльністю Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради щодо не проведення у порядку та строки передбачені чинним законодавством конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 та у відповідності до вимог чинного законодавства. Також зазначає, що оголошень про проведення конкурсів та інших оголошень, публікація яких здійснюється на офіційному сайті Кам`янської міської ради, не оприлюднювалось. Тобто, організатором начальником Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 не вжито жодних заходів, передбачених нормами чинного законодавства України та відповідними нормативно-правовими документами, щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 14, №18-а, №30, №20 у м. Кам`янське. Таким чином, Управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку не провівши конкурс на перевезення фактично надало перевагу міському комунальному підприємству - КП КМР Кам`янське автотранспортне підприємство 042802 перед іншими перевізниками на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 14, №18-а, №30, №20 у м. Кам`янське, тобто організатор в особі начальника Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 не допустив конкурентної боротьби - конкуренції, у правовому полі, між учасниками ринку перевезень пасажирів у м. Кам`янське.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2020 року прийнято до свого провадження вказану справу та згідно ч.2 ст.257 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Цією ж ухвалою суду встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

Відповідач-1 (Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради) відзиву на позовну заяву або будь-яких пояснень з приводу заявлених позовних вимог не надав, ухвалу про відкриття провадження у справі разом із копією позовної заяви з додатками отримав 25.02.2020р. ( ОСОБА_2 ), що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи.

Станом на 03.06.2020р. правом на подання відзиву на позов не скористався.

На підставі ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідач-2 надав відзив на позовну заяву, в якому заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову. Відповідач зазначає, що 04.06.2018 на офіційному сайті Кам`янської міської ради на сторінці управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради у розділі Повідомлення опубліковано Протокол засідання постійно діючого конкурсного комітету від 04.06.2018 на якому було вирішено визначити переможцем комунальне підприємство Кам`янської міської ради КАТП-042802 на автобусні маршрути - №№14, 18А, 20 і який знаходиться в публічному доступі.

Відповідно до пункту 3 Розділ VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02.04.2020), під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.08.2019р., Товариство з обмеженою відповідальністю Юнік зареєстроване як юридична особа 08.08.1996р., основний вид діяльності: 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення.

Згідно протоколу засідання постійно діючого конкурсного комітету від 04.06.2018р., вирішено визначити переможцем конкурсу на об`єкті №1 (автобусні маршрути №№14, 18а, 20) - КП КМР КАТП-042802 .

За результатами проведеного конкурсу з автомобільним перевізником-переможцем 08.06.2018 укладено договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №6/01-2018 (міські автобусні маршрути загального користування №№14, 18А, 20). Договір діє з 20.11.2018 до 20.02.2019.

20.11.2018р. Управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку (далі Організатор) в особі начальника Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 було укладено тимчасовий договір №11/01-2018 про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування у м. Кам`янському з КП КМР Кам`янське автотранспортне підприємство 042802 за умовами якого Організатор, надає право перевізнику право строком на 6 місяців на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №30 (Залізничний вокзал - бульвар Будівельників зупинка Диспетчерська ). Договір діє з 20.11.2018 до 20.02.2019 (п.11.2 Тимчасового договору).

Відповідач кожні 3 місяці укладав з перевізником тимчасові договори: Тимчасовий договір №11/01-2018 від 20 листопада 2018р., Тимчасовий договір №8/05-2019 від 20 травня 2019р., Тимчасовий договір №16/08-2019 від 20 серпня 2019р. із строком дії до 20 листопада 2019р.

20 червня 2018р Управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку (далі Організатор) в особі начальника Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 було укладено тимчасовий договір №6/01-2018 про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування у м. Кам`янському з КП КМР Кам`янське автотранспортне підприємство 042802 за умовами якого Організатор, надає право перевізнику право строком на 1 рік на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №14 (пл. 250-річчя міста - бульвар Будівельників зупинка Диспетчерська ), №18А (пл. 250-річчя міста -просп.Перемоги), №20 (пл. 250-річчя міста - бульвар Будівельників зупинка Диспетчерська ).

Відповідач кожні 3 місяці укладав з перевізником тимчасові договори: Договір №6/01-2018 від 08.06.2018р., Тимчасовий договір №6/02-2019 від 11.06.2019р., Тимчасовий договір №19/09-2019 від 03.09.2019р. із строком дії до 13 грудня 2019р.

21.11.2019р. ТОВ Юнік звернулося до Кам`янської міської ради зі скаргами №138 від 21.11.2019 (вх№10-05/359 від 22.11.2019), №139 від 21.11.2019 (вх№10-05/360 від 22.11.2019), №140 від 21.11.2015 (вх№10-05/361 від 22.11.2019), №141 від 21.11.2019 (вх№10-05/362 від 22.11.2019) з питання надання можливості ТОВ Юнік взяти участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міські автобусні маршрути загального користування - №№14, 18А, 30, 20 та притягнення до відповідальності начальника управління транспортної інфраструктури ті зв`язку Кам`янської міської ради Конельського Д.П.

За результатами розгляду вказаних скарг, Виконавчий комітет Кам`янської міської ради листом №12вих.-05/874 від 21.12.2019р. повідомив директора ТОВ Юнік ОСОБА_3 про те, що у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради як організатором затверджено умови конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №№14, 18А, 20, в тому числі обов`язкові, відповідно до ст.44 Закону України Про автомобільний транспорт .

За інформацією Управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради, на підставі п.28 вказаної Постанови управлінням не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу опубліковано оголошення про конкурс на визначення автомобільного перевізника в друкованому засобі масової інформації газеті ІНФОРМАЦІЯ_1 . Оголошення про конкурс на визначення автомобільного перевізника також було опубліковано на офіційному сайті Кам`янської міської ради на сторінці управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради у розділі Повідомлення - 14.05.2018.

За результатами проведеного конкурсу з автомобільним перевізником-переможцем 08.06.2018 укладено договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №6/01-2018 (міські автобусні маршрути загального користування №№14, 18А, 20 строком на один рік.

З питання надання можливості взяти участь ТОВ Юнік у конкурсі з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №14 повідомили, що відповідно до статті 43 Закону України Про автомобільний транспорт визначено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Керуючись ст.45 Закону України Про автомобільний транспорт у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповіді класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

Інформацію про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №14 буде опубліковано у відповідності до вимог встановлених п.28 постанови КМУ №1081 від 03.12.2008.

Підстав для притягнення до відповідальності начальника управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради Конельського Д.П. не вбачається.

Листами Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради Про розгляд запиту на інформацію від 13.11.2019р. №№02-06від/334, 02-06від/333 повідомлено директора ТОВ Юнік ОСОБА_3 про те, що як самостійний виконавчий орган міської ради управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради функціонує з 2016 року, після його перейменування, тому запитувані документи за 2015 рік відсутні в управлінні. Надання запитуваних документів за 2016 рік не є можливим, оскільки наразі триває процедура їх списання управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради. Запитувана інформація стосовно журналу реєстрації вхідних документів управління транспортної інфраструктури та зв`язку за 2016-2019 роки не є такою, яка відображена, задокументована створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, тому також відсутня в управлінні транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради.

Крім того, судом встановлено, що 04.06.2018 на офіційному сайті Кам`янської міської ради на сторінці управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради у розділі Повідомлення опубліковано Протокол засідання постійно діючого конкурсного комітету від 04.06.2018, копія якого наявна в матеріалах справи на якому було вирішено визначити переможцем комунальне підприємство Кам`янської міської ради КАТП-042802 на автобусні маршрути - №№14, 18А, 20 і який знаходиться в публічному доступі.

Згідно ст.3 Закону України Про автомобільний транспорт (Закон №2344-ІІІ), цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Статтею 7 Закону №2344-ІІІ передбачено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на міських автобусних маршрутах загального користування - на виконавчий орган сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту.

Відповідно до ст.29 Закону №2344-ІІІ, автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.

Згідно ч.1 ст.42 Закону №2344-ІІІ, договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування міському, приміському та міжміському, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), укладається між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування та автомобільним перевізником і вважається укладеним з моменту його підписання сторонами.

Приписами ст.43 Закону №2344-ІІІ передбачено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У статті 44 Закону №2344-ІІІ зазначено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.

Статтею 45 Закону №2344-ІІІ передбачено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Відповідно до ч.1 ст.45 Закону №2344-ІІІ, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

На виконання вимог частини 12 статті 44 вказаного Закону Кабінет Міністрів України затвердив Порядок №1081, який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (далі - Порядок №1081).

Пунктом 2 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081, конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.

Згідно з пунктом 8 вказаного Порядку рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов`язкове для виконання організатором.

У пункті 10 Порядку зазначено, що організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону № 2344-III. Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Пунктом 12 Порядку № 1081 визначено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення; 5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); 6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт .

Згідно із пунктом 27 Порядку №1081 члени конкурсного комітету: беруть участь в обговоренні, розгляді оцінки за бальною системою та зіставленні конкурсних пропозицій перевізників-претендентів і забезпечують прийняття рішення про визначення переможця конкурсу; мають право на ознайомлення з усіма матеріалами, що стосуються проведення оцінки за бальною системою пропозицій перевізників-претендентів, а також на відображення своєї окремої думки у протоколі засідання комітету на підставі інформації, що підтверджена документально та врахування якої не порушуватиме процедуру проведення конкурсу.

Відповідно до 28 Порядку №1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації)… .

Згідно п.29 Порядку №1081, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» , за формою згідно з додатками 1-4 Анкета до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) .

Аналіз наведених правових норм показав, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється на підставі конкурсу, для проведення якого організатори утворюють конкурсний комітет.

Конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, що утворюється розпорядчим актом організатора для визначення переможця конкурсу, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Відповідні етапи конкурсу, у тому числі визначення протоколом Комітету результатів конкурсу та затвердження відповідним рішенням організатора переможця конкурсу, є окремими процедурами конкурсу, які реалізуються самостійними органами з цих питань.

Таким чином, Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради як організатор конкурсу на перевезення пасажирів на відповідному маршруті та утворений нею конкурсний комітет є окремими суб`єктами владних повноважень, що в межах процедури конкурсу наділені самостійною компетенцією.

Суд зауважує, що для надання правової оцінки діям учасників справи в спірних правовідносинах обов`язково слід виходити з того, для досягнення якої саме мети законодавець обумовив подання тих чи інших документів конкурсантами, а також з`ясувати яку вони несуть інформацію та важливість цієї інформації для оцінки конкурсантів та результатів конкурсу, чи може бути підтверджена така інформація іншими поданими документами.

Згідно п.п.2.2, 2.4. Положення про управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради, яке міститься у додатку до рішення міської ради №1469-38/VІІ від 27.06.2019, основними завданням управління, є організація перевезення мешканців міста на автобусних маршрутах загального користування; виконання функцій організатора послуг на перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом.

Управління відповідно до покладених на нього завдань готує та проводить конкурси на право перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування; укладає з перевізниками договори на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування; готує, організовує та проводить конкурси на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування та визначає умови проведення конкурсів та умови перевезення пасажирів (п.п.3.1, 3.2, 3.18 Положення).

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.08.2019р., Товариство з обмеженою відповідальністю Юнік зареєстроване як юридична особа 08.08.1996р., основний вид діяльності: 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення.

Судом встановлено, 21.11.2019р ТОВ Юнік , як перевізник пасажирів на міських автобусних маршрутах, звернулося до Км`янської міської ради зі скаргами, копії яких наявні в матеріалах справи, на Управління транспорту та зв`язку щодо можливості прийняття участі у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 у порядку передбаченому чинним законодавством, у яких також Товариство просило:

- надати можливість ТОВ Юнік взяти участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування № 14, 18-а, 20 у м. Кам`янському, який Управління повинно було оголосити у зв`язку із закінченням 13 грудня 2019р. тимчасового договору про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №14, 18-а, 20 у м. Кам`янському від 03.09.2019р. № 19/09-2019 з КП КМР Кам`янське автотранспортне підприємство 042802 ;

- надати можливість ТОВ Юнік взяти участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування № 30 у м. Кам`янському який Управління повинно було оголосити у зв`язку з закінченням 22 листопада 2019р. тимчасового договору про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №30 у м. Кам`янському від 20.08.2019р. № 16/08-2019 з КП КМР Кам`янське автотранспортне підприємство 042802 , а також притягнути до відповідальності начальника управління транспорту та зв`язку КМР ОСОБА_4 .

У листі Виконавчого комітету Кам`янської міської ради №12вих.-05/874 від 21.12.2019р. зазначено, що 04.06.2018 на офіційному сайті Кам`янської міської ради на сторінці управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради у розділі Повідомлення опубліковано Протокол засідання постійно діючого конкурсного комітету від 04.06.2018 на якому було вирішено визначити переможцем комунальне підприємство Кам`янської міської ради КАТП-042802 на автобусні маршрути - №№14, 18А, 20 і який знаходиться в публічному доступі та копія наявна в матеріалах справи.

За результатами проведеного конкурсу з автомобільним перевізником-переможцем 08.06.2018 укладено договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №6/01-2018 (міські автобусні маршрути загального користування №№14, 18А, 20 строком на один рік.

Суд звертає увагу, що Законом України Про автомобільний транспорт не передбачено випадків призначення тимчасових перевізників, укладання тимчасових договорів.

Натомість, абзацом першим статті 43 Закону України Про автомобільний транспорт встановлено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Разом з тим, оголошень про проведення конкурсів та інших оголошень з 11.06.2019р. (закінчення строку дії договору №6/01-2018 від 08.06.2018р.), публікація яких здійснюється на офіційному сайті Кам`янської міської ради не оприлюднювалось, доказів протилежного відповідачами не надано.

Тобто, організатором - Управлінням транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради не вжито належних заходів, передбачених нормами чинного законодавства України, щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 14, №18-а, №30, №20 у м. Кам`янське.

При цьому, будь-яких належних та допустимих доказів вчинення відповідних дій по організації та проведенні конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20, як після закінчення строку дії договору №6/01-2018 від 08.06.2018, який сплив 11.06.2018р., так і після закінчення строків тимчасового договору від 03.09.2019р. № 19/09-2019, сплинув - 13.12.2019р. та тимчасового договору від 20.08.2019р. № 16/08-2019, сплинув - 22.11.2019р. відповідачами не надано, а також не надано будь-яких пояснень по вказаним спірним правовідносинам.

Разом з тим, відповідач-2 у відзиві на позов зазначає, що 04.06.2018 на офіційному сайті Кам`янської міської ради на сторінці управління транспортної інфраструктури та зв`язку міської ради у розділі Повідомлення опубліковано Протокол засідання постійно діючого конкурсного комітету від 04.06.2018 на якому було вирішено визначити переможцем комунальне підприємство Кам`янської міської ради КАТП-042802 на автобусні маршрути - №№14, 18А, 20 і який знаходиться в публічному доступі.

Суд звертає увагу, що відповідачами згідно відзиву на позов та додатків до нього не надано жодних пояснень чи доказів щодо проведення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 в період з 11.06.2019р., а зазначено тільки про проведений конкурс 04.06.2018р. за результатами якого укладений договір №6/01-2018 від 08.06.2018р. по маршрутам №14, №18А, №20.

При цьому, з урахуванням вище викладених норм та обставин, суд зазначає, що правомірність/протиправність проведення конкурсу від 04.06.2018р. не є предметом позову у даному випадку, а тому таким обставинам судом не надається правова оцінка.

Більш того, а ні відповіді відповідачів на скарги позивача від 22.11.2019р., а ні матеріали справи, у т.ч. відзив на позов відповідача-2 не містять жодних пояснень та обставин щодо проведення конкурсу відносно маршруту №30.

Враховуючи вищевикладене, оскільки судом встановлено, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, з метою захисту прав і законних інтересів позивача та дотримання вимог законодавства України, суд вважає необхідним зобов`язати Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради провести відкриті конкурси з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 згідно ст.ст.43, 44 Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При прийнятті даного рішення суд також застосовує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в п. 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії", заява № 303-A, п. 29).

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Щодо позовної вимоги про винесення окремої ухвали та направлення її до Виконавчого комітету Кам`янської міської ради для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону та притягнення начальника Управління транспортної інфраструктури та зв`язку ОСОБА_1 до відповідальності, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

У разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.

Окрема ухвала суду є процесуальним засобом судового впливу на виявлені під час судового розгляду грубі порушення законності, а також причини та умови, що цьому сприяли. Вирішення питання щодо постановлення окремої ухвали є правом, а не обов`язком суду.

При цьому, окрема ухвала суду є одним із інструментів механізму стримувань і противаг, превенції вчинення порушень закону, які адміністративний суд не може самостійно усунути шляхом вжиття належних заходів.

За своїм змістом зазначена норма визначає непрямий спосіб судового контролю, що має обмежену дію: ініціатива постановлення окремої ухвали може виходити виключно від суду; коло заходів, які має виконати адресат, визначається також судом. При цьому, постановлення окремої ухвали є правом, а не обов`язком суду.

Наразі суд не вбачає підстав для постановлення окремої ухвали за результатами розгляду цієї справи та вважає її передчасною, у зв`язку з чим вказана вимога не підлягає задоволенню.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач-1 по справі, як суб`єкт владних повноважень, не виконав покладений на нього обов`язок щодо доказування правомірності вчиненої ним бездіяльності.

Відповідно до ч.4 ст.159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Таким чином, враховуючи те, що відповідачем-1 у справі є суб`єкт владних повноважень, відзив на позовну заяву не подано без поважних причин, суд вважає за необхідне, кваліфікувати такі дії відповідача-1 як визнання позову.

Натомість, позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовує позовні вимоги.

З урахуванням наведеного, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Юнік до Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради, Виконавчого комітету Кам`янської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Юнік (юридична адреса: 51909, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Менделєєва, 5А, фактична адреса: 51931, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Широка, 43А, ЄДРПОУ 20245028) до Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради (51931, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Москворецька, 14А, ЄДРПОУ 36072189), Виконавчого комітету Кам`янської міської ради (51923, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, 2, ЄДРПОУ 04052072) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради щодо не проведення конкурсів у відповідності до ст.ст.43, 44 Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081 з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 у м.Кам`янське в період з 11 червня 2019 року.

Зобов`язати Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради провести відкриті конкурси з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №14, №18А, №30, №20 згідно ст.ст.43, 44 Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління транспортної інфраструктури та зв`язку Кам`янської міської ради (51931, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Москворецька, 14А, ЄДРПОУ 36072189) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Юнік (юридична адреса: 51909, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Менделєєва, 5А, фактична адреса: 51931, Дніпропетровська обл., м.Кам`янське, вул.Широка, 43А, ЄДРПОУ 20245028) судові витрати у розмірі 4204,00грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2020
Оприлюднено21.06.2020
Номер документу89918765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/842/20

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 03.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні