Рішення
від 18.06.2020 по справі 200/388/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 червня 2020 р. Справа№200/388/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Донмехтранс про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Головне управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код 43142826, 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, 59) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Донмехтранс (ідентифікаційний код 30983124, 84313, Донецька область, м.Краматорськ, пр.Миру, б.6) про стягнення заборгованості у розмірі 306723,73 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що податковий борг виник в результаті несплати податку на додану вартість, що нарахований самостійно платником та визначений в податкових деклараціях, в т.ч. уточнюючих, в податкових повідомленнях-рішеннях від 04.10.2019 №0002975204, від 05.08.2019 №0052894403, від 12.07.2019 №0049854403, від 24.07.2019 №0051904403, від 18.04.2019 №0030844403, від 18.04.2019 №0030864403, від 19.02.2019 №0008564403, від 29.01.2019 №0003224403, від 05.12.2018 №0062884403, від 19.10.2018 №0048364403, від 27.09.2018 №0044554403, від 30.08.2018 №0037374403, від 28.08.2018 №0036804403, від 31.05.2018 №0018124403, від 18.05.2018 №0017244403; податку на прибуток, що визначеній в податкових деклараціях. Надсилання вимоги про сплату боргу не призвело до його погашення. Просить суд стягнути визначену заборгованість.

15 січня 2020 року ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи відповідно до вимог п.2 ч.1 ст. 263 КАС України.

28 січня 2020 року відповідачем надано відзив, в якому зазначено, що задекларовані податкові зобов`язання за 2018 та 2019 роки сплачені підприємством у повному обсязі шляхом перерахування коштів з електронного рахунку. Зазначає про не отримання актів перевірок та податкових повідомлення-рішень, якими були донараховані суми грошових зобов`язань. Крім того, вважає що вимога про сплату боргу №2333-25 винесена 08.09.2014 та не стосується боргу за 2019 рік. Просив відмовити у задоволені позовних вимог.

29 січня 2020 року ухвалою суду призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

11 лютого 2020 року відповідачем надана відповідь на відзив, в якій зазначено, що чинним законодавством передбачена сплата податкових зобов`язань та погашення податкового боргу з податку на додану вартість як з рахунку у системі електронного адміністрування податку так і з поточних рахунків платника податку. У зв`язку з наявністю коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку, на виконання вимог Постанови №569, враховуючи п.87.9 ст. 87 Податкового кодексу України здійснювалось погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напрямку сплати, визначеного платником податку. Податковий борг зі штрафних санкцій та пені обліковується за відповідачем, а його погашення не здійснюється з електронного рахунку з податку на додану вартість відповідно до п.25 Постанови №569. Зауважив, що податкова вимога, яка сформована у 2014 році, не втратила своєї дії, оскільки відсутнє погашення податкових зобов`язань у повному розмірі. Податкові повідомлення-рішення надіслані відповідачу та вважаються врученими в силу вимог ст.42 Податкового кодексу України. Просив позовні вимоги задовольнити.

10 лютого 2020 року, 10 березня 2020 року, 23 березня 2020 року, 13 квітня 2020 року, 12 травня 2020 року ухвалами суду відкладено розгляд справи до 02 березня 2020 року, 23 березня 2020 року, 13 квітня 2020 року, 12 травня 2020 року, 02 червня 2020 року відповідно.

02 червня 2020 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 15 червня 2020 року.

У судове засідання призначене на 15 червня 2020 року представники сторін не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Представник позивача надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Заяв про відкладення судового розгляду справи до суду не надходило.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи.

Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

За таких обставин, враховуючи не прибуття у судове засідання представників сторін, суд визнав за можливе розглянути справу за наявними матеріалами в порядку письмового провадження. Суд зауважує, що датою ухвалення судового рішення є дата складення повного судового рішення.

Товариство з обмеженою відповідальність Донмехтранс (ідентифікаційний код 30983124) зареєстровано як юридична особа 22.05.2000, перебуває на податковому обліку в Краматорській ДПІ ГУ ДПС у Донецькій області.

Відповідачем до контролюючого органу подані звітні податкові декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 рік, 2017 рік, 2018 рік, в яких визначені суми податку, що підлягають сплаті до бюджету - 762,00 грн., 2969,00 грн., 1047,00 грн. відповідно.

Загальна сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток, з урахуванням часткової сплати, що підлягає сплаті станом на 11.03.2019, складає 4772,27 грн.

Крім того, ТОВ Донмехтранс до контролюючого органу подані звітні податкові декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року, червень 2018 року, липень 2018 року, серпень 2018 року, вересень 2018 року, жовтень 2018 року, листопад 2018 року, грудень 2018 року, січень 2019 року, лютий 2019 року, березень 2019 року, квітень 2019 року, травень 2019 року, липень 2019 року, серпень 2019 року, вересень 2019 року, жовтень 2019 року в яких самостійно визначені податкові зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 35365,00 грн., 16097,00 грн., 18291,00 грн., 18212,00 грн., 15196,00 грн., 18164,00 грн., 4032,00 грн., 7058,00 грн., 9890,00 грн., 7992,00 грн., 10836,00 грн., 9487,00 грн., 12397,00 грн., 6025,00 грн., 3050,00 грн., 6583,00 грн., 3350,00 грн. відповідно

Уточнюючими розрахунками податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку із виправленням самостійно виявлених помилок, донараховані податкові зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 800,00 грн., 1790,00 грн., 1500,00 грн., 1500,00 грн., 5334,00 грн, 3321,00 грн., 2450,00 грн. та штрафні санкції у розмірі 24,00 грн., 54,00 грн., 45,00 грн., 45,00 грн., 160,00 грн., 100,00 грн., 74 грн.

Головним управлінням ДФС у Донецькій області на підставі актів перевірок прийняті податкові повідомленнями-рішення, якими нараховані штрафні санкції, а саме №001724403 від 18.05.2018 у сумі 4112,44 грн., №0018124403 від 31.05.2018 у сумі 3584,68 грн.,№0037374403 від 30.08.2018 у сумі 2970,95 грн.,№0044554403 від 27.09.2018 у сумі 1091,60 грн., №0048364403 від 19.10.2018 у сумі 6167,12 грн.,№0062884403 від 05.12.2018 у сумі 2815,29 грн.,№0003224403 від 29.01.2019 у сумі 3632,80 грн., №0008564403 від 19.02.2019 у сумі 1915,12 грн.,№0030864403 від 18.04.2019 у сумі 3512,60 грн., №0030844403 від 18.04.2019 у сумі 7339,71 грн., №0051904403 від 24.07.2019 у сумі 1150,48 грн., №0049854403 від 12.07.2019 у сумі 2339,74 грн., №0052894403 від 05.08.2019 у сумі 735,00 грн., №0002975204 від 04.10.2019 у сумі 3464,69 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення надіслані на адресу підприємства, однак, повернуті на адресу відправника у зв`язку з неотриманням їх відповідачем. Відповідно до вимог пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України рішення вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Доказів оскарження цих рішень в судовому чи адміністративному порядку не надано, отже, податкове зобов`язання визначене в цих податкових повідомленнях-рішеннях є узгодженим.

Крім того, позивачу на підставі пп. 129.1.1. п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пеню у розмірі 29673,81 грн.

Отже, загальна сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість, з урахуванням часткової сплати та пені, що підлягає сплаті станом на 11.03.2019, складає 301951,46 грн.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.

Грошове зобов`язання платника податків відповідно до п. п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності;

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що позивачем з метою погашення податкового боргу у розмірі 44477,00 грн. на адресу відповідача направлено податкову вимогу форми Ю від 04.09.2014 №2333-25, яка отримана товариством 08.09.2014.

Разом з тим, суд наголошує, що пунктом 60.1.1 пункту 60.1 статті 60 Податкового кодексу України передбачено, що податкова вимога вважається відкликаною, якщо сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення.

У випадках, визначених підпунктом 60.1.1 пункту 60.1 ст.60 цього Кодексу податкова вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі.

З матеріалів справи вбачається, що станом на 03.09.2014 у підприємства обліковувався податковий борг в сумі 44477,00 грн., що підтверджується інтегрованою карткою платника податків. Разом з цим, податковий борг є безперервним, отже, відсутні підстави вважати податкову вимогу від 04.09.2014 №2333-25 відкликаною.

Стосовно доводів відповідача про відсутність заборгованості з огляду на сплату поточних податкових зобов`язань за рахунок коштів платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.

Не можуть бути джерелом погашення податкового боргу, крім погашення податкового боргу з податку на додану вартість (крім податкового боргу, що виник до 1 липня 2015 року), кошти на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Для погашення такого податкового боргу за рахунок коштів на рахунку платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, за умови наявності підстав, передбачених статтею 95цього Кодексу, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, у якому зазначаються найменування платника податків, податковий та індивідуальний податковий номер платника податків та сума податкового боргу, що підлягає перерахуванню до бюджету (крім сум податкового боргу за податковими зобов`язаннями з податку на додану вартість, що підлягали сплаті до державного бюджету та за якими сформовано реєстр для перерахування коштів до державного бюджету з рахунка у системі електронного адміністрування відповідно до пункту 200.2статті 200 цього Кодексу). Порядок формування та надсилання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, такого реєстру визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п.200-1.2 ст.200-1 ПК України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків.

Як передбачено п.200-1.4 ст.200-1 ПК України з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов`язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду.

На рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти: а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 ПК України; б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку.

Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 569.

Так, згідно з п.4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку. Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі.

Таким чином, з метою забезпечення виконання вимог п. 57.1 ст. 57 ПК України в частині сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість самостійно задекларованих платником податку у податковій звітності, такий платник податку зобов`язаний сплатити суму коштів на електронний рахунок, відкритий в органах казначейства.

Кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених п. 200-1.5 ст. 200-1 ПК України та погашення податкового боргу з податку на додану вартість (п.200-1.7 ст.200-1 ПК України).

Відповідно до п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 ПК України або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Суд зазначає, що податкове зобов`язання за період червень 2018 року - листопад 2019 року сплачувалося відповідачем за процедурою електронного адміністрування податку, передбаченою ст. 200-1 ПК України. При цьому, оскільки наявність податкового боргу відповідача підтверджена наявними в матеріалах справи документами та не оскаржувалась ним, контролюючим органом у відповідності до вимог ст.87 ПК України здійснюється зарахування сплачених відповідачем коштів в порядку календарної черговості без врахування визначеного товариством призначення платежу.

Право позивача на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу передбачене підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.3. статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму заборгованості відповідач у встановлені законодавством строки до бюджету не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних та задоволення адміністративного позову у повному обсязі.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код 43142826, 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, 59) до Товариства з обмеженою відповідальністю Донмехтранс про стягнення заборгованості задовольнити.

Стягнути з рахунків у банківських установах, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю Донмехтранс (ідентифікаційний код 30983124, 84313, Донецька область, м.Краматорськ, пр.Миру, б.6) в рахунок погашення податкового боргу кошти у розмірі 306723 (триста шість тисяч сімсот двадцять три) грн. 73 коп.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Кошкош

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2020
Оприлюднено22.06.2020
Номер документу89918951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/388/20-а

Рішення від 18.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні