Рішення
від 19.06.2020 по справі п/320/1251/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2020 року м. Київ № П/320/1251/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Злагода

до Головного управління Державної податкової служби у Київській області

про скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Злагода (далі по тексту - позивач, ТОВ Фірма Злагода ) з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі по тексту - відповідач, ГУ ДПС у Київській області) в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення № 0002620506 від 03.02.2020 прийняте ГУ ДПС у Київській області.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем було проведено фактичну перевірку АЗС Злагода, що належить ТОВ Фірма Злагода , за результатами якої складено акт фактичної перевірки від 16.01.2020, де зазначено про те, що перевіркою встановлено факти реалізації пального через РРО: ф.н. НОМЕР_1 за період з 01.07.2019 р. по 23.07.2019 р. включно, на загальну суму 1121946,96 грн. та проведення розрахункових операцій без відповідної ліцензії.

Відтак, позивач вказав, що відповідач зазначив про порушення ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та прийняв податкове повідомлення-рішення від 03.02.2020 № 0002620506.

Позивач вважає висновки податкового органу, викладені в Акті перевірки необґрунтованими з огляду на те, що ТОВ Фірма Злагода здійснювала відпуск пального за який була здійснена попередня оплата до 01.07.2019 року, тобто до моменту коли для реалізації пального було необхідним отримувати ліцензію, що підтверджується договорами купівлі-продажу. Повідомив, що TOB Фірма Злагода відпускало нафтопродукти виключно за попередньою оплатою, що надійшла на розрахунковий рахунок до 01.07.2019 року, тобто в той період, коли отримання ліцензії, ще було не обов`язкове.

Додатково позивач вказав, що у свою чергу ним вчинено передбачені чинним законодавством дії, спрямовані на отримання ліцензії, зокрема 12.06.2019 року ТОВ Фірма Злагода подавала документи на отримання ліцензії, однак отримала відмову, в зв`язку з тим, що був відсутній дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки. При цьому, ТОВ Фірма Злагода під час подачі документі додала лист № 04/33 від 12.01.09 від Територіального управління державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Київській області та місту Києву, в якому зазначено, що згідно з розрахунками порогових мас, наведених у повідомленні, АЗС Злагода не належить до об`єктів підвищеної небезпеки та не підлягає реєстрації у Державному реєстрі об`єктів підвищеної небезпеки. ТОВ Фірма Злагода повторно подала документи на отримання ліцензії та 24.07.2019 року отримала ліцензію.

Крім того, в Акті перевірки не зазначено, яке саме порушення статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального було допущене позивачем.

За наведених обставин, на думку позивача, спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.02.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду та призначено підготовче судове засідання.

Відповідач позову не визнав, просив у задоволенні позову відмовити. При цьому, у наданому до суду відзиві на позовну заяву зазначив про те, що за результатами проведеної фактичної перевірки АЗС суб`єкта господарської діяльності ТОВ Фірма Злагода посадовими особами ГУ ДПС у Київській області складено акт фактичної перевірки від 16.01.2020, який 17.01.2020 зареєстровано в ГУ ДПС у Київській області за № 0057/1036/05/13702718 та на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення від 03.02.2020 №0002620506.

Відповідач зазначив, що в ході проведення перевірки встановлено, що на АЗС за адресою: Київська обл., смт. Коцюбинське, вул. Пономарьова, 2Г, що належить суб`єкту господарської діяльності ТОВ Фірма Злагода , здійснювалась торгівля пальним (бензин А-95 Євро, Бензин А-92 Євро, бензин А-95, дизельне паливо) за готівковий та безготівковий розрахунок без відповідної ліцензії.

Відтак, зауважив відповідач, за наслідком перевірки встановлено порушення вимог статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального в частині здійснення торгівлі пальним за наявності ліцензування діяльності пов`язаної з роздрібним продажем пального.

Відтак, на підставі абз.9 ч.2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва, обігу спирту етилового, плодового і коньячного, алкогольних напоїв і тютюнових виробів , відповідачем правомірно було прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.02.2020 №0002620506 про застосування штрафної санкції у розмірі 250 000 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.04.2020 суд продовжив строк проведення підготовчого провадження в адміністративній справі № 320/1251/20 та відклав підготовче засідання в адміністративній справі № 320/1251/20.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.05.2020 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 16.06.2020.

У судове засідання, призначене у справі на 16.06.2020 позивач не з`явився. Водночас, судом встановлено, що 25.05.2020 на адресу суду надійшла заява ТОВ Фірма Злагода про розгляд справи за відсутності представника позивача, де позивач зазначив про те, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача не заперечував щодо здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.

Частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.06.2020 року ухвалено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Злагода зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області 24.06.1997, що підтверджується відомостями свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи № 489015 Серія А00 (т.ІІ, а.с.64).

16.01.2020 на підставі наказу ГУ ДПС у Київській області № 324 від 28.12.2019 Про проведення фактичних перевірок та направлень на проведення перевірки від 28.12.2019 №125, № 126 посадовими особами ГУ ДПС у Київській області проведено фактичну перевірку суб`єкта господарювання - ТОВ Фірма Злагода (код ЄДРПОУ 13702718) за адресою: 08298, Київська область, м. Ірпінь, смт. Коцюбинське, вул. Пономарьова, 2г (т.ІІ, а.с.110, 111).

За результатами перевірки складено Акт від 16.01.2020, який зареєстровано ГУ ДПС у Київській області за № 0057/1036/05/13702718, в якому зафіксовано факти реалізації пального через реєстратор розрахункових операцій фіскальний номер 3000143649, за період з 01.07.2019 по 23.07.2019 включно на загальну суму 1 121 946,96 грн. було проведено розрахункові операції, при цьому ТОВ Фірма Злагода ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним не отримувало, як приклад: відповідно до чеку РРО:

від 01.07.2019 об 09:11:03 год. реалізовано дизельне паливо на суму 399,98 грн.;

від 01.07.2019 об 09:42:14 год. реалізовано дизельне паливо па суму 519,80 грн.;

від 01.07.2019 об 16:14:58 год. реалізовано бензин А-92 Євро на суму 200 грн. (т.І, а.с.8-9).

Також в Акті зазначено про те, що на момент перевірки розбіжностей між фактичними залишками пального із даними змінного звіту ф. №17-НП не виявлено.

У висновках Акта зазначено про порушення ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

За наслідком проведеної перевірки та на підставі Акта перевірки ГУ ДПС у Київській області № 0057/1036/05/13702718 прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.02.2020 № 0002620506, яким до ТОВ Фірма Злагода застосовано фінансові санкції в розмірі 250 000 грн. (т.І, а.с.7).

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України, регламентуються Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон № 481/95-ВР).

Суд зазначає, що з 01.01.2019 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів № 2628-VIII від 23.11.2018.

Так, згідно вказаного Закону було внесено зміни зокрема до Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності та Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, які згідно розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону набирають чинності з 01.07.2019 року.

Таким чином, з 01.07.2019 року відповідно до частини двадцятої статті 15 Закону України № 481/95-ВР роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Відповідно до положень частини п`ятнадцятої статті 15 Закону № 481/95-ВР, імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб`єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Суб`єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку ( абз. 25 ст.1 Закону № 481/95-ВР)

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, одним із видів діяльності ТОВ Фірма Злагода за КВЕД-2010 є: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 47.30 Роздрібна торгівля пальним (т.ІІ, а.с.67-68).

Як зазначає позивач та підтверджується в Акті перевірки, ТОВ Фірма Злагода отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на період 24.07.2019 по 24.07.2014 (т.ІІ, а.с.62-63).

Відповідно до частин першої, другої статті 17 Закону № 481/95-ВР, за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії у розмірі 250000 гривень.

Із аналізу процитованих норм видно, що у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії застосовується штраф.

Як встановлено судом, перевіркою виявлено порушення, яке полягало у реалізації позивачем пального у період з 01.07.2019 року по 23.07.2019 року за відсутності відповідної ліцензії, що має наслідком застосування штрафних санкцій.

Оцінюючи позицію позивача стосовного того, що TOB Фірма Злагода відпускало нафтопродукти виключно за попередньою оплатою, що надійшла на розрахунковий рахунок до 01.07.2019 року, тобто в той період, коли отримання ліцензії, ще було не обов`язкове, суд зазначає наступне.

Як було встановлено судом, 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) укладено з ТОВ Інтер Роял (покупець) договір купівлі-продажу нафтопродуктів №1, за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.10-13).

Крім того, судом встановлено, що 03.01.2020 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ТОВ Еверпластхімі (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів № 2 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.14-17).

Також, 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ДП Київський військовий деревообробний завод (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів № 2/2 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.18-21).

03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ТОВ Еколіс Київ (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №2/1 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.22-25).

Окрім того, 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та Приватне підприємство Актів-М Плюс (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №3 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.26-29).

03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та УЖКГ Біличі (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів № 4 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.30-33).

Як було встановлено судом, 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ТОВ ККБМ (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів № 5 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.34-37).

Додатково судом встановлено, що 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та Консорціум Військово-будівельна індустрія (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №6 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.38-41).

03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ТДВ Білицький ДОК (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №7 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.42-45).

Також, 03.01.2019 ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ТОВ СПС (покупець) уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №8 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.46-49).

ТОВ Фірма Злагода (продавець) та ДП Підприємство ДКВС України (№132) (покупець) 03.01.2019 уклали договір купівлі-продажу нафтопродуктів №8/1 за умовами якого продавець зобов`язується передати покупцю у власність нафтопродукти, а саме : бензин А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо (надалі - товар), а покупець зобов`язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) товару (т.І, а.с.50-53).

Дослідивши вказані договори судом встановлено, що розділом 2 вказаних договорів обумовлено, що продавець зобов`язується передати у власність лише на підставі повної попередньої оплати товару. Факт передачі товару у власність покупця підтверджується підписанням уповноваженими представниками обох сторін видаткової накладної (накладної) (п.2.2 договорів). Ціна (вартість), асортимент та кількість товару вказуються у видатковій накладній (накладній). Товар відпускається покупцю по кількості по кількості і якості у відповідності до вимог чинного законодавства України на АЗС продавця, що знаходиться за адресою: вул. Пономарьова 2г смт. Коцюбинське Київська область. Продавець в порядку та на умовах, зазначених у цьому договорі, передає покупцю одноразові заправні картки по видах і кількості нафтопродуктів, зазначених в рахунках-фактурі на підставі повної попередньої оплати товару. Продавець видає заправні картки тільки після надходження коштів на поточний рахунок продавця та при наданні покупцем довіреності встановленого законодавством зразка.

Пунктом 3.1 договорів визначено, що покупець здійснює 100% попередню (авансову) оплату кожної партії товару на підставі рахунку-фактури виставленого продавцем, протягом одного дня з моменту виставлення продавцем. Оплата здійснюється шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний банківський рахунок продавця. Розрахунки за товар здійснюються в грошовій одиниці України.

Пунктом 9.1 договорів обумовлено, що договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до 31 грудня 2019 року, але в будь-якому випадку до моменту повного та належного виконання сторонами усіх своїх зобов`язань.

На виконання пунктів 2.1, 3.1 договорів ТОВ Фірма Злагода було виставлено покупцям ТОВ Інтер Роял , ТОВ Еверпластхімі , ДП Київський військовий деревообробний завод , ТОВ Еколіс Київ , ПП Актів-М Плюс , УЖКГ Біличі , ТОВ ККБМ , Консорціум Військово-будівельна індустрія , ТДВ Білицький ДОК , ТОВ СПС , ДП Підприємство ДКВС України (№132) рахунки на оплату: № 1 від 03.01.2019; № 8 від 03.01.2019; №9 від 03.01.2019; № 10 від 03.01.2019; № 11 від 04.01.2019; № 12 від 09.01.2019; № 13 від 09.01.2019; № 14 від 10.01.2019; № 15 від 11.01.2019; № 16 від 14.01.2019; №17 від 18.01.2019; №18 від 21.01.2019; № 19 від 21.01.2019; №20 від 22.01.2019; №21 від 23.01.2019; № 22 від 23.01.2019; № 23 від 23.01.2019; № 24 від 23.01.2019; № 28 від 25.01.2019; № 29 від 28.01.2019; № 30 від 28.01.2019; № 31 від 28.01.2019; № 32 від 29.01.2019; № 33 від 30.01.2019; № 34 від 30.01.2019; № 35 від 31.01.2019; № 42 від 04.02.2019; № 43 від 04.02.2019; № 44 від 04.02.2019; № 45 від 05.02.2019; № 46 від 06.02.2019; № 47 від 06.02.2019; № 48 від 07.02.2019; № 49 від 11.02.2019; № 50 від 11.02.2019; № 51 від 11.02.2019; № 52 від 12.02.2019; № 53 від 13.02.2019; № 54 від 13.02.2019; № 55 від 14.02.2019; № 56 від 18.02.2019; № 59 від 18.02.2019; № 60 від 19.02.2019; № 62 від 20.02.2019; № 64 від 20.02.2019; № 65 від 21.02.2019; № 66 від 28.02.2019; № 72 від 04.03.2019; № 73 від 04.03.2019; № 74 від 07.03.2019; № 75 від 07.03.2019; № 76 від 11.03.2019; № 77 від 13.03.2019; № 78 від 14.03.2019; № 79 від 14.03.2019; № 80 від 19.03.2019; № 81 від 19.03.2019; № 86 від 20.03.2019; № 87 від 21.03.2019; № 88 від 22.03.2019; № 89 від 25.03.2019; № 90 від 25.03.2019; № 91 від 25.03.2019; № 92 від 26.03.2019; № 93 від 26.03.2019; № 94 від 28.03.2019; № 95 від 28.03.2019; № 102 від 02.04.2019; № 103 від 02.04.2019; № 104 від 03.04.2019; № 105 від 03.04.2019; № 107 від 04.04.2019; № 108 від 08.04.2019; № 109 від 09.04.2019; № 106 від 04.04.2019; № 110 від 09.04.2019; № 111 від 10.04.2019; № 112 від 11.04.2019; № 113 від 15.04.2019; № 114 від 15.04.2019; № 115 від 15.04.2019; № 116 від 15.04.2019; № 117 від 16.04.2019; № 118 від 16.04.2019; № 121 від 16.04.2019; № 122 від 16.04.2019; № 123 від 18.04.2019; № 124 від 22.04.2019; № 125 від 22.04.2019; № 126 від 23.04.2019; № 127 від 24.04.2019; № 128 від 24.04.2019; № 129 від 26.04.2019; № 137 від 03.05.2019; № 138 від 06.05.2019; № 139 від 06.05.2019; № 140 від 06.05.2019; № 141 від 06.05.2019; № 142 від 07.05.2019; № 143 від 08.05.2019; № 144 від 08.05.2019; № 145 від 10.05.2019; № 146 від 13.05.2019; № 147 від 13.05.2019; № 148 від 13.05.2019; № 149 від 13.05.2019; № 150 від 14.05.2019; № 151 від 14.05.2019; № 152 від 14.05.2019; № 153 від 14.05.2019; № 157 від 20.05.2019; № 158 від 20.05.2019; № 159 від 21.05.2019; № 160 від 21.05.2019; № 161 від 22.05.2019; № 162 від 23.05.2019; № 163 від 23.05.2019; № 164 від 24.05.2019; № 165 від 27.05.2019; № 166 від 28.05.2019; № 167 від 28.05.2019; № 168 від 29.05.2019; № 169 від 29.05.2019; № 170 від 29.05.2019; № 177 від 30.05.2019; № 178 від 31.05.2019; № 179 від 03.06.2019; № 180 від 03.06.2019; № 181 від 04.06.2019; № 182 від 04.06.2019; № 183 від 06.06.2019; № 184 від 10.06.2019; № 185 від 10.06.2019; № 186 від 10.06.2019; № 187 від 10.06.2019; № 188 від 11.06.2019; № 189 від 11.06.2019; № 190 від 14.06.2019; № 191 від 18.06.2019; № 192 від 18.06.2019; № 193 від 18.06.2019; № 194 від 18.06.2019; № 198 від 20.06.2019; № 199 від 20.06.2019; № 200 від 20.06.2019; № 201 від 24.06.2019; № 204 від 26.04.2019 (т.І, а.с.54-200).

На підтвердження здійснення контрагентами оплати по вищевказаних рахунках, до суду надано виписки АТ Райффайзен Банк Аваль у м. Києві по банківському рахунку ТОВ Фірма Злагода №UA783808050000000002600174339: від 03.01.2019; 04.01.2019; 09.01.2019; 11.01.2019; 14.01.2019; 21.01.2019; 22.01.2019; 23.01.2019; 24.01.2019; 25.01.2019; 28.01.2019; 30.01.2019; 31.01.2019; 01.02.2019; 04.02.2019; 05.02.2019; 06.02.2019; 07.02.2019; 11.02.2019; 12.02.2019; 13.02.2019; 14.02.2019; 18.02.2019; 19.02.2019; 20.02.2019; 21 02 2019; 28.02.2019; 04.03.2019; 05.03.2019; 07.03.2019; 11.03.2019; 13.03.2019; 14.03.2019; 15.03.2019; 19.03.2019; 20.03.2019; 21.03.2019; 25.03.2019; 27.03.2019; 28.03.2019; 29.03.2019; 02.04.2019; 03.04.2019; 08.04.2019; 09.04.2019; 10.04.2019; 12.04.2019; 15.04.2019; 16 04 2019 ; 17.04.2019 ;18.04.2019; 22.04.2019; 24.04.2019; 26.04.2019; 02 05 2019; 03.05.2019; 06.05.2019; 07.05.2019; 08.05.2019; 10.05.2019; 13 05 2019; 14.05.2019; 15.05.2019; 16.05.2019; 03.06.2019; 05.06.2019; 06.06.2019; 10.06.2019; 11.06.2019; 12 06 2019; 18.06.2019; 20.06.2019; 21.06.2019; 24.06.2019; 26.06.2019 (т.І, а.с.201-246; т.ІІ, а.с. 1-53).

Відтак, судом встановлено, що на підставі виникнення договірних відносин у період 03.01.2019, позивачем було реалізовано пальне (товар визначений у договорах від 03.01.2019 № 1, №2, №2/1, №2/2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №8/1) вищевказаним підприємствам на умовах визначених у договорах.

Так, приписами частини першої статті 1 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.

Також, суд приймає до уваги твердження позивача про те, що приписами частин першої, другої статі 693 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо договором встановлений обов`язок покупця частково або повністю оплатити товар до його передання продавцем (попередня оплата), покупець повинен здійснити оплату в строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо такий строк не встановлений договором, - у строк, визначений відповідно до статті 530 цього Кодексу. У разі невиконання покупцем обов`язку щодо попередньої оплати товару застосовуються положення статті 538 цього Кодексу. Якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.

Отже, позивач діючи на виконання умов договорів від 03.01.2019 № 1, №2, №2/1, №2/2, № 3, № 4, №5, № 6, № 7, № 8, № 8/1 реалізував після 01.07.2019 товар, який був попередньо оплачений до 01.07.2019, тобто до моменту внесення змін до законодавства в частині обов`язкового ліцензування діяльності щодо реалізації пальним.

У зв`язку з тим, що обов`язок ТОВ Фірма Злагода щодо передачі товару (нафтопродуктів: бензини А-95 євро, А-95 преміум, А-92 євро, дизельне паливо) виник до 01.07.2019 (моменту з якого реалізація пального можлива лише за наявності відповідної ліцензії), та ним було реалізовано паливо на виконання умов договорів, суд критично ставиться до висновків, викладених в Акті фактичної перевірки від 16.01.2020.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що висновки відповідача про те, що ТОВ Фірма Злагода реалізувало пальне через реєстратор розрахункових операцій фіскальний номер 3000143649 в період з 01.07.2019 по 23.07.2019 включно на загальну суму 1 121 946,96 грн. із порушенням закону є необгрунтованими.

Додатково, слід зауважити, що позивачем подавалась до контролюючого органу заява на одержання ліцензії 12.06.2019, тобто вчинялися дії щодо отримання ліцензії на право реалізації пального.

Виходячи з вищевказаного, суд вважає, що висновки акту перевірки є необґрунтованими та безпідставними, а рішення про застосування фінансових санкцій, прийняте на його підставі, - протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не надано належних доказів на обґрунтування правомірності винесення відносно ТОВ Фірма Злагода податкового повідомлення-рішення № 0002620506 від 03.02.2020.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що за наслідком проведеної перевірки суб`єкт владних повноважень прийняв рішення про застосування фінансових санкцій за відсутності на те правових підстав.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, розглянувши усі подані документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду було сплачено судовий збір в розмірі 3750,00 грн., відтак вказана сума підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 185, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області № 0002620506 від 03.02.2020.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Злагода (ідентифікаційний код 13702718; місцезнаходження: 08298, Київська область, смт. Коцюбинське, вул. Пономарьова, 3) судові витрати у розмірі 3750 (три тисячі сімсот п`ятдесят) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління Державної податкової служби у Київській області (ідентифікаційний код 43141377; місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Панова Г. В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2020
Оприлюднено21.06.2020
Номер документу89919376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/320/1251/20

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 10.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 19.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні