Ухвала
від 22.06.2020 по справі 200/1994/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

22 червня 2020 р. Справа №200/1994/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стойки В.В.,

при секретарі Дідевич І.О.,

за участю:

представника відповідача Таран Д.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване будівельно-монтажне управління Новація (місцезнаходження: 84301, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Олекси Тихого, 76, код ЄДРПОУ 39733350) до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (місцезнаходження: 61022, м.Харків, пл.Свободи, 5, Держпром 6 під`їзд, код ЄДРПОУ 22630473) про скасування вимог №70-02/2-752 від 04.02.2020 року та №70-02/2-753 від 04.02.2020 року про надання інформації, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про скасування вимог №70-02/2-752 від 04.02.2020 року та №70-02/2-753 від 04.02.2020 року про надання інформації.

На обґрунтування позовних вимог зазначив, що вимоги про надання інформації є неправомірними і як такі, що висунуті із перевищенням наданих відповідачу законом повноважень, за відсутності факту порушення розгляду заяв чи справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведення перевірки. Зазначає, що у спірних вимогах не визначені факти порушення розгляду заяв або справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції чи проведення відповідачем перевірки , що свідчить про протиправність вимоги.

Відповідач через канцелярію суду надав клопотання про закриття справи.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21.04.2020 року відмовив у задоволені клопотання відповідача про закриття провадження по справі.

У судовому засіданні представник позивач просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача до суду не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені судом належним чином.

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.

Суд, перевіривши матеріали справи, встановив наступне.

Частиною 1 статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-прав;о;вих відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини 1 статті 4 КАС України).

Частиною 1 статті 19 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб з суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів, індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду тих спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; спорах, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання не чинними адміністративних договорів; за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом; спорах щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму; спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації; спорах щодо вилучення або примусового відчуження майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності; спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб;

спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб; спорах фізичних чи юридичних осіб щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони", за винятком спорів, пов`язаних із укладенням договору з переможцем переговорної процедури закупівлі, а також зміною, розірванням і виконанням договорів про закупівлю; спорах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів охорони державного кордону у справах про правопорушення, передбачені Законом України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень"; спорах щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років". спорах із суб`єктами владних повноважень з приводу проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства; спорах, що виникають у зв`язку з оголошенням, проведенням та/або визначенням результатів конкурсу з визначення приватного партнера та концесійного конкурсу.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Як встановлено судом із матеріалів справи, позивач, звертаючись із цим позовом, просить суд скасувати вимоги за №70-02/2-752 від 04.02.2020 року щодо наявності або відсутності в діях ТОВ "Спеціалізоване будівельно-монтажне управління "Новація" та ПАТ "Промстроймонтаж" ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються створення результатів торгів, та вимоги за та №70-02/2-753 від 04.02.2020 року щодо наявності або відсутності в діях ТОВ "Спеціалізоване будівельно-монтажне управління "Новація" та ПАТ "Астронтрансавто" (ТОВ Сєвдонстрой) ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються створення результатів торгів.

Тобто, предметом спору у цій справі є оскарження рішення територіального відділення АМК, пов`язаного з розглядом справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до статті 3 Закону України від 26 листопада 1993 року № 3659-XII Про Антимонопольний комітет України (далі - Закон № 3659-XII) основним завданням названого Комітету є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Згідно з частиною 1, 2 статті 12 Закону № 3659-XII для реалізації завдань, покладених на АМК, в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі утворюються територіальні відділення АМК, повноваження яких визначаються Комітетом у межах його компетенції. У разі необхідності можуть утворюватися міжобласні територіальні відділення.

За приписами статті 22 Закону № 3659-XII розпорядження, рішення та вимоги органу АМК, голови територіального відділення АМК, вимоги уповноважених ними працівників АМК, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу АМК, голови територіального відділення АМК, вимог уповноважених ними працівників АМК, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.

Суб`єкти господарювання, об`єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники, фізичні особи зобов`язані на вимогу органу АМК, голови територіального відділення АМК, уповноважених ними працівників АМК, його територіального відділення подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання АМК, його територіальними відділеннями завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції та про державну допомогу суб`єктам господарювання (статті 22-1 Закону № 3659-XII).

Правові засади підтримки та захисту економічної конкуренції, обмеження монополізму в господарській діяльності визначені Законом № 2210-III, який спрямований на забезпечення ефективного функціонування економіки України на основі розвитку конкурентних відносин.

За змістом частиною 2 статті 60 Закону № 2210-III рішення АМК, адміністративної колегії АМК та державного уповноваженого АМК оскаржуються до Господарського суду міста Києва. Рішення адміністративної колегії територіального відділення АМК оскаржуються до господарських судів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Статтею 1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що цей Кодекс визначає юрисдикцію та повноваження господарських судів, установлює порядок здійснення судочинства у господарських судах.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності, та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: справи у спорах, що виникають з відносин, пов`язаних із захистом економічної конкуренції, обмеженням монополізму в господарській діяльності, захистом від недобросовісної конкуренції, у тому числі у спорах, пов`язаних з оскарженням рішень АМК, а також справи за заявами органів АМК з питань, віднесених законом до їх компетенції, крім спорів, які віднесені до юрисдикції Вищого суду з питань інтелектуальної власності.

З наведеного нормативного регулювання з огляду на фактичні обставини справи суд зазначає, що дії та рішення, ухвалені з процесуальних засад діяльності органів Антимонопольного комітету України щодо захисту від недобросовісної конкуренції не можуть бути предметом судового розгляду за правилами КАС України. Цей спір підвідомчий судам господарської юрисдикції.

Також суд звертає увагу на висновки, викладені у постановах Великої палати Верховного Суду від 24 квітня 2019 року у справі № 820/2953/18, Верховного Суду від 27 березня 2018 року у справі №922/2274/17, від 21 лютого 2019 року у справі № 808/2309/16, від 17 липня 2019 року у справі № 821/780/16, відповідно до яких справи зі спорів про оскарження рішень органів Антимонопольного комітету України в силу приписів наведеного Закону Про захист економічної конкуренції підвідомчі господарським судам і підлягають розгляду за правилами господарського судочинства, за винятком, відповідно до положень статті 19 КАС України, скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Таким чином, зважаючи на те, що цей спір підвідомчий судам господарської юрисдикції, суд приходить до висновку про закриття провадження у справі №200/1994/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване будівельно-монтажне управління Новація (місцезнаходження: 84301, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Олекси Тихого, 76, код ЄДРПОУ 39733350) до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (місцезнаходження: 61022, м.Харків, пл.Свободи, 5, Держпром 6 під`їзд, код ЄДРПОУ 22630473) про скасування вимог №70-02/2-752 від 04.02.2020 року та №70-02/2-753 від 04.02.2020 року про надання інформації.

Відповідно до ч.2 ст.238 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Статтею 7 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Суд роз`яснює позивачу, що для повернення судового збору відповідно до Закону потрібно надати відповідне клопотання.

Керуючись ст.ст. 238, 239, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване будівельно-монтажне управління Новація (місцезнаходження: 84301, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Олекси Тихого, 76, код ЄДРПОУ 39733350) до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (місцезнаходження: 61022, м.Харків, пл.Свободи, 5, Держпром 6 під`їзд, код ЄДРПОУ 22630473) про скасування вимог №70-02/2-752 від 04.02.2020 року та №70-02/2-753 від 04.02.2020 року про надання інформації- закрити.

Роз`яснити Спеціалізованому будівельно-монтажному управлінню Новація , що даний спір підвідомчий судам господарської юрисдикції.

Вступна та резолютивна частини рішення прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 22 червня 2020 року.

Повний текст рішення складено та підписано 23 червня 2020 року.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Донецького окружного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали з урахуванням внесених до КАС України змін згідно з Законом України від 29 березня 2020 року № 3275 про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019). Даний строк продовжується на строк дії такого карантину.

Суддя В.В. Стойка

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено24.06.2020
Номер документу89967029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/1994/20-а

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні