Рішення
від 15.06.2020 по справі 380/1764/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/1764/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 червня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 380/1764/20 за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Житлово будівельного кооперативу Карпатський оберіг про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з вищевказаним адміністративним позовом в якому просить застосувати заходи застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Житлово будівельного кооперативу Карпатський оберіг , а саме, заборонити:

- експлуатацію пасажирського ліфта завод № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів) - до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що уповноваженими особами Головного управління Держпраці у Львівській області, головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв`язку ОСОБА_1 , відповідно до наказу Головного управління Держпраці у Львівській області від 27.01.2020 р. № 0206-П та направлення про проведення перевірки від 27.01.2020 р. № 0206, у присутності уповноваженої особи відповідача - директора Приватного підприємства ЛІФТ-ЗАХІД ОСОБА_2 , голови ЖБК Карпатський оберіг ОСОБА_3 , у період з 10.00 год. 29 січня 2020р. по 17.00 год. 29 січня 2020 року, проведено позапланову перевірку на Житлово будівельному кооперативі Карпатський оберіг , щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирського ліфта завод. № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів), в частині виконання вимог припису від 31.10.2019р. №13/01/050/1148.

В результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників та мешканців будинку Житлово будівельного кооперату Карпатський оберіг , де експлуатується пасажирський ліфт завод. № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів), а саме:

1) Не встановлено на облік пасажирський ліфт завод. № НОМЕР_1 в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці, що є порушенням п. 9.1.1 НПАОП 0.00- 1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів .

2) Не призначено наказом відповідального за організацію експлуатації пасажирського ліфта завод. № АЕ36111, що є порушенням п. п. 9.7.1, 9.7.2. НПАОП 0.00- 1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів .

3) Не проведено первинний технічний огляд пасажирського ліфта завод. № АЕ36111 перед введенням в експлуатацію, що є порушенням п. 9.3. 1 НПАОП 0.00- 1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів

4) В паспорті пасажирського ліфта завод. № АЕ36111 не всі розділи паспорта мають підписи відповідальних осіб, печатки, що є порушенням п. 9.1.3 НПАОП 0.00- 1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів .

5) Не отриманий дозвіл на експлуатацію пасажирського ліфта завод. № АЕ36111 від органів Держпраці, що є порушенням п. 9.7.1 НПАОП 0.00- 1.02-08. Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів , Постанови КМУ від 26.10.2011р. №1107.

Ухвалою судді від 14.04.2020 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та встановлено відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання ухвали подати відзив.

26.05.2020 року на адресу суду повернувся направлений відповідачу за адресою вказаною у позовній заяві поштовий конверт, по причині - за закінченням встановленого строку зберігання. Згідно ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

У зазначений в ухвалі строк відповідач відзиву до суду не подав.

Безпосередньо, всебічно, повно та об`єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд встановив:

У період часу з 10:00 год. 29.01.2020 року по 17:00 год. 29.01.2020 року Головним управлінням Держпраці у Львівській області проведено перевірку суб`єкта господарювання, щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирського ліфта завод. № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів), в частині виконання вимог припису від 31.10.2019р. №13/01/050/1148 .

За результатами перевірки складено акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 29.01.2020 року за № 13/01/050/0077.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положенням про Головне управління України з питань праці, затвердженого постановою КМУ від 11.02.2015 року № 96, Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008 року за № 937/15628, Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, робіт, надання послуг суб`єктам господарювання можуть бути зупиненні повністю або частково виключно за рішення суду.

Згідно ч. 7 ст. 7 цього ж Закону, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідними позовом до адміністративного суду.

Згідно пп. 1 п. 3 Положення про Головне управління України з питань праці, затвердженого постановою КМУ від 11.02.2015 року № 96, основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пп. 15 п. 4 цього ж Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) у сфері гігієни праці, у тому числі нагляд (контроль) за:

факторами виробничого середовища та виробничих операцій, наявність яких може шкодити здоров`ю працівників;

виконанням заходів щодо запобігання виникненню професійних захворювань;

дотриманням вимог санітарних норм та правил;

своєчасним здійсненням профілактичних заходів, спрямованих на попередження шкідливої дії факторів виробничого середовища і трудового процесу, збереження здоров`я працівників;

наявністю обов`язкових медичних оглядів працівників.

Згідно п. 9.1.1 НПАОП 0.00- 1.02-08 , новоустановлені ліфти, крім малого вантажного, підлягають реєстрації в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці.

Відповідно до п. 9.7.1 НПАОП 0.00- 1.02-08, суб`єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 ( 1631-2003-п ) і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен:

- призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації;

- призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан;

- призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв`язку (якщо такий є).

Згідно до п.9.7.2 НПАОП 0.00- 1.02-08, всі вказані працівники повинні проходити навчання і перевірку знань згідно з вимогами НПАОП 0.00-4.12-2005 ( z0231-05 ).

Згідно п.9.3.1 НПАОП 0.00- 1.02-08, первинний (повний) технічний огляд ліфтів проводять після установлення ліфта перед введенням в експлуатацію. Під час проведення повного технічного огляду ліфт повинен підлягати огляду, перевірянням і динамічному випробовуванню. Випробовування ліфта проводять відповідно до вимог інструкції виробника ліфта, якщо така є. У разі її відсутності - в обсязі вимог цього розділу.

Згідно п.9.1.3 НПАОП 0.00- 1.02-08, для реєстрації суб`єкт господарювання, у власності або в користуванні якого є ліфти та який має намір їх експлуатувати, подає письмову заяву (додаток 3 цих Правил), паспорт ліфта (додаток 4 до цих Правил) та акт технічної готовності ліфта (ГСТУ 36.1-001-97).

У заяві зазначаються відомості про дозвіл на експлуатацію ліфтів, який отримано суб`єктом господарювання відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 ( 1631-2003-п ), або копія договору з організацією, яка має такий дозвіл на експлуатацію ліфтів. У паспорті ліфта повинен бути запис про призначення особи, відповідальної за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфта, і електромеханіка, відповідального за справний стан ліфта.

Акт технічної готовності ліфта складається організацією, яка змонтувала ліфт або виконала його заміну, реконструкцію чи модернізацію, та вкладається в паспорт ліфта разом з такою документацією:

- протокол перевірки ланцюга між нульовим проводом вводу і зануленими елементами електроустатковання (ГСТУ 36.1-001-97);

- протокол перевірки опору заземлювача (ГСТУ 36.1-001-97);

- протокол перевірки стану ізоляції електроустатковання і електричних мереж ліфта (ГСТУ 36.1-001-97);

- протокол виміру повного опору петлі "фаза-нуль" (ГСТУ 36.1-001-97);

- акт на приховані роботи (перекриття, установлення закладних деталей тощо);

- акт готовності будівельної частини (додаток 5 до цих Правил).

Згідно п.9.7.1 НПАОП 0.00- 1.02-08, суб`єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 ( 1631-2003-п ) і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен:

- призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації;

- призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан;

- призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв`язку (якщо такий є).

Стаття 73 КАС України встановлює правила належності доказів, які визначають об`єктивну можливість доказу підтверджувати обставину, що має значення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легітимну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі.

Судом враховується обґрунтування позовних вимог позивача, оскільки проведеною перевіркою встановлено факт порушення відповідачем нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працівників, що є порушенням вимог чинного законодавства з питань охорони праці, в тому числі й порушення, що створюють загрозу життю працівників. Вказані обставини є підставами застосування заходів реагування у сфері державного нагляду та зупинення, шляхом заборонити експлуатацію пасажирського ліфта завод № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів) - до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Таким чином, позовні вимоги Головного управління Держпраці у Львівській області про застосування заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю), підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до вимог ст.139 КАС України судові витрати стягненню із сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 262-263, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8) до Житлово будівельного кооперативу Карпатський оберіг (79058, м. Львів, вул. Хімічна, 4) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, задоволити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Житлово будівельного кооперативу Карпатський оберіг (ЄДРПОУ 39770895, м. Львів, вул. Хімічна, 4), а саме - заборонити експлуатацію пасажирського ліфта завод № АЕ36111 (вул. Міртова 7, м. Львів) - до усунення встановлених порушень.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5. п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено в повному обсязі 22.06.2020 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2020
Оприлюднено23.06.2020
Номер документу89967742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1764/20

Рішення від 15.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні