Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
16 червня 2020 р. Справа № 520/1017/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Супруна Ю.О.,
при секретарі судового засідання - Дробязги Т.В.,
за участю:
представника позивача - Плотнікової А.В.,
представника відповідача - Саблукова Д.Є.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт Плюс" (вул. Богдана Хмельницького, буд. 21, оф. 2, м. Харків, 61050, код ЄДРПОУ 31635956) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт Плюс" (надалі за текстом - ТОВ "Харківенергоремонт Плюс", позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (надалі за текстом - ГУ ДПС у Харківській області, відповідач), в якому просить суд:
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.11.2019 року № 00000410518, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 436947 грн., та штрафні санкції 109236,75 грн.;
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.11.2019 року № 00000420518, яким зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 43346 грн..
В обґрунтування позову зазначено, що податкові повідомлення-рішення №00000410518 та № 00000420518 від 04.11.2019 року є незаконними та такими, що винесені з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу у підготовче засідання.
До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 24.02.2020 від представника ГУ ДПС у Харківській області надійшов відзив на позовну заяву.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, письмових поясненнях та наявні матеріали адміністративної справи.
Представник ГУ ДПС у Харківській області в судовому засідання проти задоволення позовних вимог заперечував в повному обсязі, посилаючись на те, що під час спірних правовідносин відповідач діяв у спосіб та у межах, визначених чинним законодавством.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника ГУ ДПС у Харківській області, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що ТОВ Харківенергоремонт Плюс (код за ЄДРПОУ 31635956) засобами поштового зв`язку 13.08.2019 року отримано письмовий запит від 27.06.2019 року №31488/10/20-40-14-12-15 про надання пояснень та їх документального підтвердження за господарськими взаємовідносинами з ТОВ Нортлейк (код за ЄДРПОУ 40044609) за червень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2018 року, ТОВ Орланд Груп (код за ЄДРПОУ 40880259) за вересень, жовтень 2017 року, листопад 2017 року (включено до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року), липень 2018 року.
На запит від 27.06.2019 року №31488/10/20-40-14-12-15 ТОВ Харківенергоремонт Плюс (код за ЄДРПОУ 31635956) надало відповідь від 30.08.2019 № 30/08 з відмовою у наданні пояснень та їх документального підтвердження, у зв`язку з тим що: У разі коли запит складено з порушенням Податкового кодексу України (абз.1-5 п.73.3 ст.73 ПК України) та Порядку періодичного подання інформації органами державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою КМ України від 27.12.2010 року № 1245 суб`єкт інформаційних відносин звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит (абз. 18. п. 73.3 ст. 73 ПК України, п. 16 Порядку).
В листі від 30.08.2019 № 30/08 ТОВ Харківенергоремонт Плюс зазначило: У випадку одержання запиту, оформленого й надісланого з дотриманням вимог чинного законодавства України, підприємство буде надано інформацію та її документальне підтвердження в порядку та у строки, встановлені чинним законодавством України.
ГУ ДПС у Харківській області було прийнято рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Харківенергоремонт Плюс .
На підставі направлень від 26.09.2019 №872, 873 виданих Головним управлінням ДПС у Харківській області та наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 26.09.2019 року №816, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Харківенергоремонт Плюс .
ГУ ДПС у Харківській області проведена позапланова виїзна перевірка ТОВ Харківенергоремонт Плюс з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість щодо господарських взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ТОВ Нортлейк (код за ЄДРПОУ 40044609) за червень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2018 року, ТОВ Орланд Груп (код за ЄДРПОУ 40880259) за вересень, жовтень 2017 року, листопад 2017 року (включено до податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року), липень 2018 року, а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг), за результатами якої складений Акт від 09.10.2019 №286/20-40-05-18-09/31635956.
Згідно з висновком Акту від 09.10.2019 №286/20-40-05-18-09/31635956 перевіркою ТОВ Харківенергоремонт Плюс встановлено порушення:
1. порушення пп. а п. 198.1, абзаців першого і другого пп. 198.3 ст. 198. ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму ПДВ 480 293 грн., у т.ч. у вересені 2017 року у сумі 23 333 грн., у жовтні 2017 року у сумі 2 000 грн., у січні 2018 року у сумі 32 731 грн., у липні 2018 у сумі 37 934 грн., у серпні 2018 року у сумі 26 053 грн., у жовтні 2018 року у сумі 314 896 грн., у листопаді 2018 року у сумі 3 781 грн., у грудні 2018 року у сумі 39 565 грн..
Вищезазначене порушення призвело до:
- заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету, у розмірі 436 947 грн., у т.ч. у вересні 2017 року у сумі 23 333грн., у жовтні 2017 року у сумі 2 000 грн., у червні 2018 року у сумі 32 731 грн., у липні 2018 у сумі 37 934 грн., у серпні 2018 року у сумі 26 053 грн., у жовтні 2018 року у сумі 314 896 грн.;
- завищення від`ємного значення податку на додану вартість у розмірі 43 346 грн. за грудень 2018 року.
Керуючись пунктом 86.7 статті 86 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), ТОВ Харківенергоремонт Плюс листом від 18.10.2019 №18/10 направлено до ГУ ДПС у Харківській області заперечення на Акт перевірки від 09.10.2019 №286/20-40-05-18-09/31635956.
ТОВ Харківенергоремонт Плюс отримало від ГУ ДПС у Харківській області лист-відповідь на заперечення від 30.10.2019 №7197/10/20-40-05-18-15 (отримано засобом поштового зв`язку 01.11.2019). За результатами розгляду заперечень, висновки акту перевірки від 09.10.2019 №286/20-40-05-18-09/31635956 залишено без змін.
Головним Управління ДПС у Харківській області на підставі акту перевірки від 09.10.2019 №286/20-40-05-18-09/31635956 винесені податкові повідомлення-рішення від 04.11.2019 №00000410518, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 436947 грн., та штрафні санкції 109236,75 грн. та від 04.11.2019 №00000420518, яким зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 43346,00 грн..
Податкові повідомлення-рішення від 04.11.2019 №00000410518 та від 04.11.2019 №00000420518 отримані ТОВ Харківенергоремонт Плюс засобом поштового зв`язку 07.11.2019.
Керуючись ст. 56 Податкового кодексу України 02.12.2010 № 2755-VІ, із змінами та доповненнями, ТОВ Харківенергоремонт Плюс направлено засобами поштового зв`язку до Державної податкової служби України Скаргу (заява) від 12.11.2019 №12/11 на податкові повідомлення-рішення від 04.11.2019 №00000410518 та від 04.11.2019 №00000420518.
Державна податкова служба України рішенням від 04.01.2020 року, яке ТОВ Харківенергоремонт Плюс отримало 14.01.2020 року засобами поштового зв`язку, залишило без змін податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС Харківській області від 04.11.2019 №00000410518 та від 04.11.2019 №00000420518, а скаргу без задоволення.
ТОВ Харківенергоремонт Плюс не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями від 04.11.2019 №00000410518 та від 04.11.2019 №00000420518 вважаючи їх безпідставними і такими, що підлягають скасуванню, звернулося за захистом своїх прав до суду.
Як було встановлено під час розгляду справи та підтверджується матеріалами справи , підприємством ТОВ Орланд Груп у вересень, жовтень 2017 року, листопад 2017 року, липень 2018 року зареєстровано на адресу ТОВ Харківенергоремонт Плюс податкові накладні на загальну суму обсягу 479993,19 грн., сума ПДВ 95 998,64 грн., разом 575991,83 грн. у тому числі: вересень 2017 року на загальну суму обсягу 116 666,67 грн., сума ПДВ 23 333,33 грн., разом 140000,00 грн.; жовтень 2017 року на загальну суму обсягу 10000,00 грн., сума ПДВ 2000,00 грн., разом 12000,00 грн.; листопад 2017 року на загальну суму обсягу 163 656,58грн., сума ПДВ 32731,32 грн., разом 196387,90 грн.; липень 2018 року на загальну суму обсягу 189669,94 грн., сума ПДВ 37933,99 грн., разом 227603,93 грн..
Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено ТОВ Харківенергоремонт Плюс до податкового кредиту, додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість в наступних періодах: у вересні 2017 року на загальну суму обсягу 116666,67 грн., сума ПДВ 23333,33 грн., у жовтні 2017 року на загальну суму обсягу 10 000,00 грн., сума ПДВ 2000,00 грн., у січні 2018 року на загальну суму обсягу 163656,58грн., сума ПДВ 32731,32 грн., у липні 2018 року на загальну суму обсягу 189669,94 грн., сума ПДВ 37933,99 грн..
ТОВ Харківенергоремонт Плюс уклало наступні договори з ТОВ Орланд Груп або здійснені операції відповідно до рахунків - фактур:
Договір підряду від 14.08.2017 року № 10/08-1/ОГ.
Мовою оригіналу: ООО Орланд Груп , именуемое в дальнейшем Подрядчик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт плюс , именуемое в дальнейшем Заказчик , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Подрядчик на свой риск с использованием своего оборудования из материалов Заказчика обязуется выполнить подрядные работы, результатом которых является изготовление рамы блока БНТС-280 (далее - Продукция или Результат работ ), а Заказчик обязуется принять выполненную Подрядчиком Продукцию и оплатить ее в порядке и на условиях настоящего Договора.
2. Договорная цена, порядок приемки и оплаты работ
2.1 . Стоимость выполняемых по настоящему Договору Работ Подряда является договорной и указывается в соответствующих Спецификациях. Порядок расчетов:
- 100% в течении 30 банковских дней с момента подписания акта сдачи- приёмки выполненых работ и результата работ.
9. Срок действия договора
9.1 Срок действия настоящего Договора - с момента его подписания Сторонами и действует до 31 декабря 2017г., в части проведения расчетов - до полного выполнения своих обязательств.
До перевірки надано:
- протокол узгодження договірної ціни від 14.08.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 66000 грн., у т.ч. ПДВ 11000 грн.;
- Специфікація №1 від 14.08.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 66000 грн., у т.ч. ПДВ 11000 грн., номенклатура Виготовлення рами блоку БНГС-280 кресл. № БНТС-3.040.100СК;
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.09.2017 №22/09-17ОГ на загальну суму обсягу 55000,00 грн., сума ПДВ 11000,0 грн.,
- Акт приймання-передачі давальницької сировини від 08.09.2017 року,
згідно якої ТОВ Орланд Груп отримано матеріали замовника ТОВ Харківенергоремонт Плюс на суму 19114,66 грн..
- Акт приймання-передачі давальницької сировини від 18.09.2017 року,
згідно якої ТОВ Орланд Груп отримано матеріали замовника ТОВ Харківенергоремонт Плюс на суму 37952,18 грн..
- Акт списання давальницької сировини від 22.09.2017 року, згідно якої ТОВ Орланд Груп в процесі виконання робіт використано матеріали замовника на суму 57066,84 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ НВФ СТОМ (код ЄДРПОУ 21225223).
Договір підряду від 01.09.2017 року №30/08-1/ОГ
Мовою оригіналу: ООО Орланд Груп , именуемое в дальнейшем Подрядчик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт плюс , именуемое в дальнейшем Заказчик , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Подрядчик на свой риск с использованием своего оборудования из материалов Заказчика обязуется выполнить подрядные работы, результатом которых является изготовление теплообменников с U-образным пучком труб АТ-150-16,0/6,3 (далее - Продукция или Результат работ ), а Заказчик обязуется принять выполненную Подрядчиком Продукцию и оплатить ее в порядке и на условиях настоящего Договора.
2. Договорная цена, порядок приемки и оплаты работ
2.1. Стоимость выполняемых по настоящему Договору Работ Подряда яляется договорной и указывается в соответствующих Спецификациях. Порядок расчетов:
- 100% в течении 30 банковских дней с момента подписания акта сдачи- приёмки выполненых работ и результата работ.
9. Срок действия договора
9.1. Срок действия настоящего Договора - с момента его подписания Сторонами и действует до 31 декабря 2017г., в части проведения расчетов - до полного выполнения своих обязательств.
До перевірки надано:
- протокол узгодження договірної ціни від 01.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 42000 грн., у т.ч. ПДВ 7000 грн.;
- Специфікація №1 від 01.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 42000 грн., у т.ч. ПДВ 7000 грн., номенклатура Теплообмінник з U-подібним пучком труб АТ-150-16,0/6,3;
- Акт приймання-передачі давальницької сировини від 08.09.2017 року, згідно якої ТОВ Орланд Груп отримано матеріали замовника ТОВ Харківенергоремонт Плюс на суму 22459,02 грн..
- Акт списання давальницької сировини від 22.09.2017 року, згідно якої ТОВ Орланд Груп в процесі виконання робіт використано матеріали замовника на суму 22459,02 грн.
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.09.2017 №22/09/2- 17ОГ на загальну суму обсягу 35000,0 грн., сума ПДВ 7000,0 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ НВФ СТОМ (код ЄДРПОУ 21225223).
Договір підряду від 21.09.2017 року №20/09-1/ОГ
Мовою оригіналу: ООО Орланд Груп , именуемое в дальнейшем Подрядчик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт плюс , именуемое в дальнейшем Заказчик , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1 . Подрядчик на свой риск с использованием своего оборудования из материалов Заказчика обязуется выполнить подрядные работы, результатом которых является монтаж и сварка теплообменников с U-образным пучком труб АТ-150-16,0/6,3 (далее - Продукция или Результат работ ), а Заказчик обязуется принять выполненную Подрядчиком Продукцию и оплатить ее в порядке и на условиях настоящего Договора.
2. Договорная цена, порядок приемки и оплаты работ
2.1 . Стоимость выполняемых по настоящему Договору Работ Подряда является договорной и указывается в соответствующих Спецификациях. Порядок расчетов:
- 100% в течении 30 банковских дней с момента подписания акта сдачи- приёмки выполненых работ и результата работ.
9. Срок действия договора
9.1. Срок действия настоящего Договора - с момента его подписания Сторонами и действует до 31 декабря 2017г., в части проведения расчетов -до полного выполнения своих обязательств.
До перевірки надано:
- Протокол узгодження договірної ціни від 21.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 20000 грн., у т.ч. ПДВ 3333,33 грн.;
- Специфікація №1 від 01.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 20000 грн., у т.ч. ПДВ 3333,33 грн., номенклатура Монтаж та зварювання Теплообміннику з U-подібним пучком труб АТ-150-16,0/6.3;
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 22.09.2017 №22/09/3- 17ОГ на загальну суму обсягу 16666,67 грн., сума ПДВ 3333,3 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ НВФ СТОМ (код ЄДРПОУ 21225223).
Договір підряду віл 27.09.2017 року №25/09- 1/ОГ
Мовою оригіналу: ООО Орланд Груп , именуемое в дальнейшем Подрядчик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт плюс , именуемое в дальнейшем Заказчик , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Подрядчик на свой риск с использованием своего оборудования из материалов Заказчика обязуется выполнить подрядные работы, результатом которых является монтаж и сварка теплообменного аппарата AT-200/0,08- 6,3/6,3-5-У1 (далее - Продукция или Результат работ ), а Заказчик обязуется принять выполненную Подрядчиком Продукцию и оплатить ее в порядке и на условиях настоящего Договора.
2. Договорная цена, порядок приемки и оплаты работ
2.1. Стоимость выполняемых по настоящему Договору Работ Подряда является договорной и указывается в соответствующих Спецификациях. Порядок расчетов:
- 50% в течении 10 банковских дней с момента подписания настоящего договора;
- 50% в течении 30 банковских дней с момента подписания акта сдачи- приёмки выполненых работ и результата работ.
9. Срок действия договора
9.1. Срок действия настоящего Договора - с момента его подписания Сторонами и действует до 31 декабря 2017г., в части проведения расчетов - до полного выполнения своих обязательств.
До перевірки надано:
- Протокол узгодження договірної ціни від 21.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 24000 грн., у т.ч. ПДВ 4000,00 грн.;
- Специфікація №1 від 27.09.2017 року, згідно якої вартість робіт складає 24000 грн., у т.ч. ПДВ 4000,00 грн., номенклатура Монтаж і зварювання теплообмінника АТ-200/0,08-6,3/6,3-5-У1;
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.10.2017 №13/10/1- 17ОГ на загальну суму обсягу 20 000,0 грн., сума ПДВ 4 000,0 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ НВФ СТОМ (код ЄДРПОУ 21225223).
Договір про надання кошторисно-технічних та інжинірингових послуг від 02 жовтня 2017 року №021017ОГ:
ТОВ Харківенергоремонт Плюс , далі Замовник , з одного боку,
ТОВ Орланд Груп , що має статус платника податків на загальних підставах, далі Підрядник , з іншого боку, які сукупно далі звуться Сторони , уклали цей договір про таке:
1.Предмет договору.
1.1. Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується за плату надавати інжинірингове супроводження договорів з виготовлення, ремонту та монтажу енергетичного обладнання, що виконує замовник.
3. Вартість послуги та порядок розрахунків
3.1. Вартість послуг за цим договором визначається в специфікації на кожний окремий договір, що виконується замовником, і складає, як правило. 10% від суми такого договору. Специфікація є невід`ємною частиною цього договору.
3.2. Замовник оплачує підряднику послуги на поточний рахунок підрядника у строк 10 банківських днів після підписання акта виконаних робіт.
6. Дія договору
Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2018 року.
До перевірки надано:
- специфікацію №1 від 12.10.2017 року, згідно якої вартість складає 177763,90 грн., у т.ч. ПДВ 29627,32 грн.
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 17.11.2017 № б/н на загальну суму обсягу 148136,58 грн., сума ПДВ 29627,32 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ПАТ Укргазвидобування (код ЄДРПОУ 25976423).
Здійснення операції відповідно до рахунків - фактур №СФ-151117/01ОГ від 15.11.2017 р. постачається труба 57x5 ТУ-460, Швелер 12 стЗ згідно якої вартість товару складає 18624,00 грн., у т.ч. ПДВ 3104,00 грн.
До перевірки надано:
- видаткова накладна від 16.11.2017 року №РН-161117/1ОГ на постачається труба 57x5 ТУ-460, Швелер 12 стЗ згідно якої вартість товару складає 18624,00 грн., у т.ч. ПДВ 3104,00 грн.
- банківські виписки, податкова накладна, ТТН та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ НВФ СТОМ (код ЄДРПОУ 21225223).
Договір від 26.06.201 8 року №26061 80Г
Мовою оригіналу: ООО Орланд Груп , именуемое в дальнейшем поставщик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт плюс , именуемое в дальнейшем Покупатель , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Поставщик обязуется поставить, а покупатель - на условиях настоящего договора принять и оплатить продукцию, в дальнейшем - Товар , наименование, количество, цена и стоимость которого указаны в спецификациях, которые являются неотъемлемой частью настоящего договора.
1.3. Товар изготавливается из материалов, предоставленных покупателем.
Цена товара и расчёты
3.1. Цены на товар, его ассортимент, указываются в спецификации и счёте фактуре.
9. Срок действия договора
9.1. Данный договор вступает в силу с момента его подписания обеими сторонами и действует до 31.12.2018 года. В части исполнения обязательств:
- до окончания срока гарантийных обязательств, взятых на себя поставщиком;
- до полного расчёта покупателем с поставщиком по платежам, предусмотренных данным договором.
До перевірки надано:
- Специфікація №1 від 26.06.2018 року, згідно якої вартість товару складає 227603,93 грн., у т.ч. ПДВ 37993,99 грн., номенклатура Комплект змійовиків економайзера;
- Акт приймання-передачі давальницької сировини від 27.06.2018 року, згідно якої ТОВ Орланд Груп отримано матеріали замовника ТОВ Харківенергоремонт Плюс на суму 47444,56 грн.
- Акт списання давальницької сировини від 16.07.2018 року, згідно якої ТОВ Орланд Груп в процесі виконання виробництва використано матеріали замовника на суму 47444,56 грн.
- Видаткова накладна №РН-160718/ОГ від 16.07.2018 року на постачається комплекту змійовиків економайзера, згідно з якої вартість товару складає 227 603,93 грн., у т.ч. ПДВ 37 933,99 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ТОВ Енергоремонт-2000 (код ЄДРПОУ 30883960).
Договір відступлення права вимоги від 03.11.2017 №031117 (м.Київ) з однієї сторони цедент ТОВ Орланд Груп іменований далі як Первісний кредитор , а з другої сторони ТОВ Нортлейк (податковий номер 40044609) іменований далі як Новий кредитор За цим договором первісний кредитор здійснює відступлення права вимоги, а новий кредитор приймає право вимоги боргу кредитором ТОВ Харківенергоремонт Плюс , а саме сплати заборгованості за виконання роботи послуги та поставлені товари на суму 41733,31 грн.
Згідно оборотно-сальдової відомості по субрахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , а саме ТОВ Орланд Груп (податковий номер 40880259) за перевіряємий період кредиторська заборгованість станом на 31.07.2018 року складає 227603,93 грн.
Оплату здійснено відповідно до платіжних доручень, а саме:
1) № 263, дата 18.05.2018 року, сума 95000 грн., ПДВ 15833,33 грн.;
2) № 30, дата 21.02.2018 року, сума 59654,59 грн., ПДВ 9942,43 грн.;
3) № 173, дата 27.10.2017 року, сума 17400 грн., ПДВ 2900,00 грн.;
4) № 172, дата 27.10.2017 року, сума 36540 грн., ПДВ 6090,00 грн.;
5) № 171, дата 27.10.2017 року, сума 57420 грн., ПДВ 9570,00 грн.;
6) № 158, дата 17.10.2017 року, сума 12000 грн., ПДВ 2000,00 грн.;
7) 25.09.2017 року, сума 5460 грн., ПДВ 910,00 грн.;
8) 25.09.2107 року, сума 8580 грн., ПДВ 1430,00 грн.;
9) № 147, дата 29.09.2017 року, сума 2600 грн., ПДВ 433,33 грн.;
10) № 146, дата 29.09.2017 року, сума 12000 грн., ПДВ 2000,00 грн..
Всього: 306654,59 грн., ПДВ 51109,098 грн..
Також, з матеріалів справи вбачається, що ТОВ Нортлейк у червені, серпені, жовтні, листопаді, грудні 2018 року зареєстровано на адресу ТОВ Харківенергоремонт Плюс податкові накладні на загальну суму обсягу 1921473,45 грн., сума ПДВ 384294,69 грн., разом 2305768,14 грн. у тому числі:
- у червні 2018 року на загальну суму обсягу 45850 грн., сума ПДВ 9170 грн., разом 55020,00 грн.;
- у серпні 2018 року на загальну суму обсягу 84413,83 грн., сума ПДВ 16882,77 грн., разом 101296,60 грн.;
- у жовтні 2018 року на загальну суму обсягу 1574477,80 грн., сума ПДВ 314895,56 грн., разом 1889373,36 грн.;
- у листопаді 2018 року на загальну суму обсягу 18906,00 грн.. сума ПДВ 3781,20 грн., разом 22 687,20 грн.;
- у грудні 2018 року на загальну суму обсягу 197825,82 грн., сума ПДВ 39565,16 грн., разом 237390,98 грн.
Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено ТОВ Харківенергоремонт Плюс до податкового кредиту, додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість в наступних періодах:
- у серпні 2018 року на загальну суму обсягу 130263,83 грн., сума ПДВ 26052,77 грн.;
- у жовтні 2018 року на загальну суму обсягу 1574477,80грн., сума ПДВ 314895,56грн.;
- у листопаді 2018 року на загальну суму обсягу 18906,00 грн., сума ПДВ 3781,20 грн.;
- у грудні 2018 року на загальну суму обсягу 197825,82 грн., сума ПДВ 39565,16 грн.
ТОВ Харківенергоремонт Плюс уклало наступні договори з ТОВ Нортлейк або здійснені операції відповідно до рахунків - фактур:
Договір підряду від 03.12.2018 року №031218Н
Мовою оригіналу: ООО Нортлейк , именуемое в дальнейшем Подрядчик , с одной стороны, и ООО Харьковэнергоремонт Плюс , именуемое в дальнейшем Заказчик , с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Подрядчик на свой риск с использованием своего оборудования из материалов Заказчика обязуется выполнить подрядные работы, результатом которых является изготовление коллекторов котла, а Заказчик обязуется принять выполненную Подрядчиком Продукцию и оплатить ее в порядке и на условиях настоящего Договора.
2. Договорная цена, порядок приемки и оплаты работ
2.1. Стоимость выполняемых по настоящему Договору Работ Подряда яляется договорной и указывается в соответствующих Спецификациях. Порядок расчетов:
- 100% оплата в течении 90 банковских дней с момента подписания акта сдачи-приемки выполненных работ.
9. Срок действия договора
9.1. Срок действия настоящего Договора - с момента его подписания Сторонами и действует до 31 декабря 2018г., в части проведения расчетов-до полного выполнения своих обязательств.
До перевірки надано:
- Специфікація №1 від 03.12.2018 року, згідно якої вартість товару складає 225390,98 грн., у т.ч. ПДВ 37565,16 грн., номенклатура Колектори котла в асортименті;
- Акт списання давальницької сировини від 24.12.2018 року;
- Акт приймання-передачі давальницької сировини від 07.12.2018 року, згідно якої ТОВ Нортлейк отримано матеріали замовника ТОВ Харківенергоремонт Плюс .
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 24.12.2018 №241218/4Н на загальну суму обсягу 187825,82 грн., сума ПДВ 37565,16 грн.
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг) на користь ПАТ ХКП Котлоенергопроект (код ЄДРПОУ 631883).
Договір оренди майна від 01.1 1.2017 року №011118Н
Мовою оригіналу: Арендодатель: ООО Нортлейк , являющийся плательщиком налога на прибыль по ставке 18% и плательщиком налога на добавленую стоимость по ставке 20%. с одной стороны, и
Арендатор: ООО Харьковэнергоремонт Плюс , являющийся плательщиком налога на прибыль по ставке 18% и плательщиком налога на добавленую стоимость по ставке 20%, с другой стороны, вместе именуемые Стороны , а каждая отдельно - Сторона , заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет договора
1.1. Арендодатель передает, а Арендатор берет во временное платное владение и пользование производственное оборудование (далее - арендуемое имущество). Наименование оборудования - согласно Спецификациям к Договору.
2. Цель и порядок аренды
2.1. Арендуемое имущество будет использоваться для производственных нужд Арендатора.
4. Срок аренды
4.1. Срок аренды составляет 12 месяцев с момента приема Арендатором арендованного имущества по акту приема-передачи.
До перевірки надано:
- специфікацію №1 від 01.11.2018 року, відповідно до якої наіменуванпя орендованого обладнання - Станок каменьорізний універсальний, балансова вартість якого складає 200000,00 грн., орендна плата на місяць складає 12000,00 грн., у т.ч. ПДВ 2000 грн.;
- Акт приймання - передачі обладнання від 01.11.2018 року за договором оренди майна №011118Н від 01.11.2018 року, відповідно до якого ТОВ Нортлейк передає, а ТОВ Харківенергоремонт Плюс приймає в арендне користування, обладнання, Станок каменьорізний універсальний;
- Акт повернення обладнання від 29.12.2018 за договором оренди майна №011118Н від 01.11.2018 року, відповідно до якого ТОВ Нортлейк передає, а ТОВ Харківенергоремонт Плюс приймає в арендне користування, обладнання, Станок каменьорізний універсальний;
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №301118/3Н від 30.11.2018 року, оренда верстата каменерізного універсального, на загальну суму обсягу 10000,00грн., сума ПДВ 2 000,0 грн.
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № б/н від 31.12.2018 року, оренда верстата каменерізного універсального, на загальну суму обсягу 10000,00грн., сума ПДВ 2000,0 грн.
- банківські виписки, податкова накладна.
Здійснення операції відповідно до рахунків - фактур:
- №СФ-211118/1Н від 21.11.2018 р. постачається сталі листової н/ж Змм., пруток дб,5, Анкера н/н, згідно якої вартість товару складає 10687,20 грн., у т.ч. ПДВ 1781,20 грн.;
- №РН-211118/1Н від 21.11.2018 р. постачається сталі листової н/ж Змм, пруток д6,5, Анкера н/н, згідно якої вартість товару складає 10687,20 грн., у т.ч. ПДВ 1781.20 грн.;
- №СФ-311018/6Н від 31.10.2018 р. постачається цегла фасована, згідно якої вартість товару складає 836647,81 грн., у т.ч. ПДВ 139441,30 грн.;
- №СФ-241018/2Н від 24.10.2018 р. постачається суміш вогнетривка, згідно якої вартість товару складає 548301,60 грн., у т.ч. ПДВ 91383,60 грн..
До перевірки надано:
- видаткові накладні, банківські виписки, податкова накладна. ТТН та подальше використання зазначеного товару для виконання робіт на користь АТ Укргазвидобування УПГГК (код ЄДРПОУ 25976423).
Здійснення операції відповідно до рахунків - фактур:
- №СФ-230618/4Н від 23.06.2018 р. постачається труби, згідно якої вартість товару складає 55020,00 грн., у т.ч. ПДВ 9170,00 грн..
До перевірки надано:
- видаткові накладні, банківські виписки, податкова накладна, ТТН та подальша реалізація товару користь ТОВ Енергоремонт-2000 (код ЄДРПОУ 30883960).
Договір про надання кошторисно-технічних та інжинірингових послуг від 02 жовтня 2017 року №021017Н:
ТОВ Харківенергоремонт Плюс , далі Замовник , з одного боку,
ТОВ ІІортлейк , що має статус платника податків на загальних підставах, далі Підрядник , з іншого боку, які сукупно далі звуться Сторони , уклали цей договір про таке:
1. Предмет договору.
1.1. Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується за плату надавати інжинірингове супроводження договорів з виготовлення, ремонту та монтажу енергетичного обладнання, що виконує замовник.
3. Вартість послуги та порядок розрахунків
3.1. Вартість послуг за цим договором визначається в специфікації на кожний окремий договір, що виконується замовником, і складає, як правило, 10% від суми такого договору. Специфікація є невід`ємною частиною цього договору.
3.2. Замовник оплачує підряднику послуги на поточний рахунок підрядника у строк 10 банківських днів після підписання акта виконаних робіт.
6. Дія договору
Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2018 року.
До перевірки надано:
- специфікацію №1 від 10.08.2018 року, згідно якої вартість складає 101296,60 грн., у т.ч. ПДВ 16882,77 грн.;
- акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №б/н від 24.09.2018 року, на загальну суму обсягу 84413,83 грн., сума ПДВ 16882,77 грн.;
- акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №б/н від 24.01.2019 року, на загальну суму обсягу 46454,46 грн., сума ПДВ 9290.89 грн.;
- акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №б/н від 24.01.2019 року, на загальну суму обсягу 196594,38 грн., сума ПДВ 39138,28 грн.;
- акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) №б/н від 24.01.2019 року, на загальну суму обсягу 1 77307,45 грн., сума ПДВ 35461,49 грн.;
- специфікацію №2 від 23.10.2018 року;
- специфікацію №3 від 23.10.2018 року;
- специфікацію №4 від 23.10.2018 року;
- банківські виписки, податкова накладна та подальша реалізація товару (послуг).
Згідно оборотно-сальдової відомості по субрахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , а саме ТОВ Нортлейк (податковий номер 40044609) за перевіряємий період кредиторська заборгованість станом на 31.12.2018 року складає 231276,41 грн.
Оплату здійснено відповідно до платіжних доручень, а саме:
1) №62, дата: 05.12.2018 року, сума: 12000 грн., ПДВ: 2000,0 грн.;
2) №63, дата: 05.12.2018 року, сума: 225390,98 грн., ПДВ: 37565,16 грн.;
3) №48, дата: 21.11.2018 року, сума: 10687,2 грн., ПДВ: 1781,20 грн.;
4) №33, дата: 05.11.2018 року, сума: 112947,45 грн., ПДВ: 18824,58 грн.;
5) №23, дата: 30.10.2018 року, сума: 55745,35 грн., ПДВ: 9290,89 грн.;
6) №25, дата: 30.10.2018 року, сума: 212768,94 грн., ПДВ: 35461,49 грн.;
7) №24, дата: 30.10.2018 року, сума: 235909,66 грн., ПДВ: 39318,28 грн.;
8) №20, дата: 24.10.2018 року, сума: 8301,60 грн., ПДВ: 1383,60 грн.;
9) №19, дата: 24.10.2018 року, сума: 540000 грн., ПДВ: 90000,00 грн.;
10) №337, дата: 14.08.2018 року, сума: 101296,6 грн., ПДВ: 16882,77 грн.;
11) №289, дата: 23.06.2018 року, сума: 55020 грн., ПДВ: 9170,00 грн..
Всього: сума: 1570067,8 грн., ПДВ: 261677.96 грн..
Згідно з абзацом 11 статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно абз.3 п.2.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
У відзиві відповідач зазначив, що сам по собі факт оформлення документів не є безумовним свідченням того, що такі поставки товару мали місце, тому наявні у позивача первинні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку і не є достатнім для беззаперечного твердження про дійсне виконання господарських операцій з контрагентами. З цього приводу суд зазначає, що в Постанові Верховного суду від 15.05.2018 р. по справі №0870/9721/12 зазначено, що за умови реального здійснення господарської операції, яка призвела до фактичного руху активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків, придбання товарів з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, правильного обчислення податкового кредиту, наявності первинних документів, в тому числі податкових накладних, виданих особою, зареєстрованою платником податку на додану вартість, платник податку на додану вартість має право на податковий кредит.
Як зазначив Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 02 червня 2011 року №742/11/13-11, судам належить звертати особливу увагу на дослідження обставин реальності здійснення господарських операцій платника податку, на підставі яких таким платником були сформовані дані податкового обліку. При цьому приймати на підтвердження даних податкового обліку можна лише достовірні первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з`ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції та установлення зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку. При цьому в обов`язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку.
Суд зазначає, що копії долучених до матеріалів справи первинних і розрахункових документів не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за №168/704; далі за текстом Положення №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Положеннями пп. а п.198.1 ст.198 Податкового Кодексу України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Згідно з п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається, виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
придбанням або виготовленням товарів та надання послуг;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи).
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Отже, наведені правові норми дозволяють платнику податку формувати податковий кредит у зв`язку з реальним придбанням товарів (робіт, послуг) та на підставі відповідних розрахункових, платіжних та інших документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно з п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України)
Відповідно п.п.1 п.4 Розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, до розділу II "Податковий кредит" (рядки 10, 11 та 13 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з податком на додану вартість (рядки 10.1 та 10.2) або без податку на додану вартість (рядок 10.3) товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1 та 11.2), отриманих на митній території України від нерезидента послуг (рядок 13). При заповненні рядків 10.1 та/або 10.2 обов`язковим є подання (Д5) (додаток 5), що заповнюється в розрізі контрагентів. У рядку 13 також відображаються коригування податкового кредиту за отриманими на митній території України від нерезидента послугами.
Виходячи з вищенаведеного, відображенню в бухгалтерському обліку та податковій звітності підлягає лише та господарська операція, яка фактично відбулась, при наявності первинного документу, що підтверджує таку господарську операцію.
На підтвердження виконання зазначених господарських операцій позивачем було надано копії податкових накладних, видаткових накладних, акти виконаних робіт, а також проведено оплату послуг, що підтверджується платіжними дорученнями, копії яких мітяться в матеріалах справи. В свою чергу, відповідачем не наведено переконливих доводів, що ґрунтуються на об`єктивній інформації та спростовують факти господарської діяльності, засвідчені вказаними документами, а також не представлено жодних доказів на підтвердження того, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі.
Суд також зазначає, що на момент здійснення спірних поставок позивач та його контрагенти були належним чином зареєстровані як юридичні особи, установчі документи недійсними в судовому порядку не визнавались.
Щодо наявності протоколу допиту свідка за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018220000001273 від 30.10.2018 відносно громадянина ОСОБА_1 на який посилається відповідач як на підставу про нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами - ТОВ Орланд Груп та ТОВ "Нортлейк", суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно частини першої статті 74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом.
Так, законом, який визначає порядок отримання показань під час досудового слідства та порядок їх фіксації у протоколі допиту є Кримінальний процесуальний кодекс України (далі КПК України).
Згідно ч.1 та 2 статті 23 КПК, суд досліджує докази безпосередньо. Показання учасників кримінального провадження суд отримує усно. Не можуть бути визнані доказами відомості, що містяться в показаннях, речах і документах, які не були предметом безпосереднього дослідження суду, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Суд може прийняти як доказ показання осіб, які не дають їх безпосередньо в судовому засіданні, лише у випадках, передбачених цим Кодексом.
Частиною четвертою статті 95 КПК України передбачено, що суд може обґрунтовувати свої висновки лише на показаннях, які він безпосередньо сприймав під час судового засідання або отриманих у порядку, передбаченому статтею 225 цього Кодексу. Суд не вправі обґрунтовувати судові рішення показаннями, наданими слідчому, прокурору, або посилатися на них.
Таким чином, протоколи допиту, отримані на стадії досудового слідства, можуть бути визначені як докази лише в разі їх відображення під час розгляду кримінальної справи в суді.
Отже, до винесення вироку в рамках кримінального провадження, протокол допиту досудового розслідування не може вважатись належним доказом в адміністративному судочинстві.
Суд також зауважує, що сам факт заперечення причетності до створення та ведення фінансово-господарської діяльності підприємств не може бути беззаперечним свідченням безтоварності спірних операцій, натомість факт виконання зобов`язань з боку позивача та його зазначених вище контрагентів за укладеними договорами, підтверджується належним чином оформленими первинними документами, що відображають реальність відповідних господарських операцій, що є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Натомість, доказів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо неправомірної поведінки контрагентів та злагодженості дій між ними контролюючим органом всупереч вимог КАС України надано не було.
Законом не встановлено обмежень по включенню до складу податкового кредиту сум ПДВ по товарах (послугах) з підстав викладених відповідачем, за умови, що такий продавець зареєстрований платником податку на додану вартість, за наявності належним чином оформлених податкових накладних, та за наявності фактичного здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг). Окрім того порушення, допущені одним платником податків у відображенні в податковому обліку певної господарської операції, за загальним правилом не впливають на права та обов`язки іншого платника податків.
Ця позиція узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов`язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Європейського Суду з прав людини, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.
Таким чином формування податкового кредиту та податкового зобов`язання платником ПДВ здійснено відповідно до вимог Податкового кодексу України за правилом першої події.
На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що господарські операції Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт Плюс" мали реальний характер, призвели до зміни майнового стану учасників господарських відносин, що підтверджується наявними в матеріалах справи документам, відтак податкові повідомлення - рішення ГУ ДПС у Харківській області від 04.11.2019 року №00000410518, №00000420518 прийнятті необґрунтовано та підлягають скасуванню, а тому позовні вимоги ТОВ "Харківенергоремонт Плюс" слід задовольнити в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт Плюс" до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.11.2019 року № 00000410518, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 436947 грн., та штрафні санкції 109236,75 грн..
Скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.11.2019 року № 00000420518, яким зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 43346 грн..
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт Плюс" (вул. Богдана Хмельницького, буд. 21, оф. 2, м. Харків, 61050, код ЄДРПОУ 31635956) сплачену суму судового збору в розмірі 8842 (вісім тисяч вісімсот сорок дві) гривні 96 копійок, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду із врахуванням приписів Закону України № 540-IX від 30.03.2020 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 23 червня 2020 року.
Суддя Ю. О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2020 |
Оприлюднено | 23.06.2020 |
Номер документу | 89968559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні