Справа № 2-а-297/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2008 року Торезький міський суд Донецької області в складі:
Головуючого судді Арапіної Н.Є.
При секретарі Смоліної М. С.
За участю
позивача ОСОБА_1
представника відповідача
управління праці та соціального
захисту населення Торезької міської ради ОСОБА_2,
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Торез адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради, ОСОБА_3 управління державного казначейства України в Донецькій області про визнання протиправними дії при визначенні сум щорічної допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 роки, стягнення неотриманних сум на оздоровлення,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дії при визначенні сум щорічної допомоги на оздоровлення, стягнення неотриманних сум, мотивуючи свої вимоги тим, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. На підставі Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" він має право на одержання щорічної компенсації на оздоровлення у розмірі 4 мінімальних заробітних плат. Незважаючи на вимоги Закону, відповідач виплачує йому щорічну компенсацію у меньшому розмірі, в результаті чого за період 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 років недоплата складає 6143 грн. 30 коп., яку просив стягнути на його користь, зобов'язати управління Державного казначейства України в м. Торезі провести відповідні асигнування з Державного бюджету України.
У судовому засіданні позивач свої позовні вимоги збільшив, дав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, та просив стягнути недоплачену суму за 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 роки.
Представник відповідача управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради заперечував проти позову. Пояснив, що виплати, розмір яких пов'язаний з мінімальною заробітною платою, проводяться в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України. Компенсаційні виплати вказаній категорії осіб проводилися на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 836 від 28 липня 1996 р. і на теперішній час постанови Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 р. Крім того, Законами України „Про Державний бюджет України" на поточні роки (тобто 2004-2007 роки) не передбачені витрати на компенсаційні виплати у розмірі, на якому наполягає позивач, при цьому заборгованість за попередні роки не враховувалася.
Представник відповідача ОСОБА_3 управління державного казначейства України в Донецькій області в судове засідання не з"явився, хоча належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. До суду надійшли письмові заперечення проти позовних вимог.
Суд перевірівши матеріали справи, встановив такі факти і відповідні їм правовідносини..
Судом встановлено, що позивач є учасником ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС (! категорія), у зв'язку з чим користується правами та пільгами, передбаченими Законом України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи" (а.с. З). 21 серпня 2004 року позивачу виплачена сумма на оздоровлення у розмірі 21 грн. 50 коп. ( за 2003 рік), 02 березня 2005 року позивачу виплачена сумма на оздоровлення у розмірі 21 грн. 50 коп. ( за 2004 рік), 23 грудня 2005 року - 90 грн. 00 коп. (2005 рік), 31 жовтня 2006 року - 90 грн. (за 2006 рік), 27 серпня 2007 року - 90 грн. (за 2007 рік) (а.с. 5, 6).
Відповідно статті 48 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачена щорічна компенсація на оздоровленняє учасником ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у розмірі 4-х мінімальних розмірів заробітної плати. При цьому, розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати (абзац 7 частини 4 статті 24 Закону)
Згідно з частиною 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади і місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
На підставі Законів України "Про Державний бюджет України" передбачено наступний розмір мінімальної заробітної плати: грудень 2003 року - 205 грн., з 1 вересня 2004 року - 237 грн., з 1 вересня 2005 року - 332 грн., з 1 липень 2006 року - 375 грн., з 1 липня 2007 року - 440 грн.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Суд вважає, що дії Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради Донецької області щодо виплати позивачу щорічної компенсації на оздоровлення для учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС в розмірі меншому від 4 мінімальних заробітних плат є протиправними, оскільки не відповідають вимогам ст. 48 Закона України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991 року.
З урахуванням отриманих позивачем сум у 2003, 2004, 2005, 2007 роках, та розмірів мінімальної заробітної плати на момент виникнення права на виплати йому допомоги ( грудень 2003 року - 205 грн., грудень 2004 року - 237 грн., грудень 2005 року-332 грн., серпень 2007 - 440 грн) на користь позивача підлягає стягненню - 4633 грн. 00 коп.(за 2003 рік (205х4)-21, 50 = 798 грн. 50 коп.+ за 2004 рік (237 грн.х4)-21, 50грн. = 926, 50 грн. + за 2005 рік (332 грн.х4)- 90 грн.= 1238 грн. 00 коп. + за 2007 рік (440 грн.х4)- 90 грн= 1670 грн.ООкоп.)
Вимоги щодо компенсації на оздоровлення за 2006 рік не підлягають задоволенню, так як відповідно до п.37 ст. 77 Закону України "Про державний бюджет України на 2006 рік" на 2006 рік зупинена дія абзаца 3 частини 4 ст. 48 Закону України " Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в частині виплат компенсації і допомоги у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати". Наведені норми до теперішнього часу не визнані неконституційними.
Стосовно вимог позивача щодо зобов'язання ГУДКУ в Донецькій області забезпечити казначейське обслуговування УПСЗ Торезької міської ради, а саме розрахунково - касове обслуговування УПСЗН Торезької міської ради та контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень і проведення платежів на виплату йому щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005, 2007 роки на суму 4633 грн. 00 коп. суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Позивач не надав суду жодного доказу порушення його прав та інтересів з боку ОСОБА_3 управління Державного казначейства України в Донецькій області.
Відповідно до п.3 Типового Положення про Головне управління державного азиачейства в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі основним завданням ОСОБА_3 управління є: забезпечення казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, що передбачає: розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів; контроль за здійсненням бюджетних пововажень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні платежів за цими зобов'язаннями; у межах своїх повноважень контроль за дотриманням учасниками бюджетного процесу бюджетного законодавства; ведення бухгалтерського обліку і складання звітності про виконання державного та місцевих бюджетів.
Отже вимоги позивача щодо зобов'язання ГУДКУ в Донецькій області забезпечити казначейське обслуговування УПСЗ Торезької міської ради, а саме розрахункове - касове обслуговування УПСЗН Торезької міської ради та контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень і проведення платежів на виплату йому щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005, 2007 роки на суму 4633 грн. 00 коп. прямо передбачені законодавством України і на теперішній час не порушені то у суду відсутній предмет розгляду по справі (рішення, дія чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень). В іншій частині позовних вимог відмовити.
Керуючись ст. 48 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Законом України «Про Державний бюджет України" на відповідні роки, Законом України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії'", Положенням «Про Державне Казначейство України», затвердженим постановою № 1232 від 21 грудня 2005 року Кабінету Міністрів України, ст. ст. 60, 158 , 159, 160, 161, 162, 163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради при визначенні ОСОБА_1 сум щорічної допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005, 2007 роки.
Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Торезької міської ради на користь ОСОБА_1 недоплачену щорічну допомогу на оздоровлення за 2003, 2004, 2005, 2007 роки в сумі 4633 грн. (чотири тисячи шістьсот тридцять три) грн. 00 коп.3а рахунок державного бюджету.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку через Торезький міський суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складання в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційного суду Донецької області або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.
Суд | Торезький міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2008 |
Оприлюднено | 18.05.2010 |
Номер документу | 8997981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Торезький міський суд Донецької області
Арапіна Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні