Рішення
від 23.06.2020 по справі 360/1508/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

23 червня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1508/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДСНС України в Луганській області) до Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (далі - відповідач), в якому позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою 93521, Луганська область, Новоайдарський район, с.Вовкодаєве, вул.Мостова, буд.6 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки (арк.спр.1-4).

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

У період з 03.01.2020 по 11.01.2020 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , та наказу Головного управління № 405-НО від 13.12.2019 Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) , на підставі посвідчення на проведення перевірки № 164 від 17.12.2019, здійснено позапланову перевірку відповідача Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області зареєстрованого за адресою: 93521, Луганська область, Новоайдарський район, с.Вовкодаєве, вул.Мостова, буд.6 з метою перевірки стану дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено Акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 5 від 11.01.2020.

Актом перевірки виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Позивач зазначив, що подальша експлуатація будівлі, споруд та Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Їх невиконання та не усунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

На підставі викладеного, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Станом на 23 червня 2020 року позивач на виконання ухвали суду від 13.04.2020 не надав.

Судом по справі вчинено наступні процесуальні дії:

- ухвалою суду від 13.04.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження (арк.спр.20-21);

- ухвалою суду від 18.05.2020 витребувано від відповідача відповідні докази (арк.спр.31-32);

- ухвалою суду від 11.06.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначити справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні (арк.спр.47).

Представник позивача в судове засідання не прибув, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглянути справу без його участі (арк.спр.94).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (арк.спр.51), надав до суду 18.06.2020 заяву від 15.06.202 №23,в якій просив розглядати справу за його відсутності, оскільки транспортне сполучення з періоду карантину відсутнє (арк.спр.51).

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на положення статті 205 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розглянути адміністративну справу за відсутності представників сторін у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що Навчально-виховний комплекс Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області зареєстрований як комунальна організація (установа, заклад) ЄДРПОУ 34250461, 01.09.1974, 15.05.2014, 13711450000000477, Новоайдарською районною радою Луганської області, підписантом та керівником з є ОСОБА_1 (арк.спр.89-93).

Відповідно до статуту Навчально-виховний комплекс Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (далі - Статут), затверджений відділом освіти Новоайдарської райдержадміністрації 04.02.2014 (арк.спр.64-87).

Так, відповідно до п.1.1. Статуту - Навчально-виховний комплекс Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області створений рішенням Новоайдарської районної ради від 13.02.2014 №22/6 шляхом перетворення у зв`язку з реорганізацією Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступені Новоайдарської районної ради Луганської області у навчально-виховний комплекс Вовкодаївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області, знаходиться у комунальній власності.

На підставі наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 13.12.2019 № 405-НО Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) наказано провести позапланові заходи державного нагляду контролю стосовно об`єктів, установ, організацій, щодо дотримання вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту згідно з графіком проведення позапланових перевірок (арк.спр.6).

Відповідно до графіку проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) об`єктів з масовим перебуванням людей на території Луганської області з 22.01.2020 по 23.01.2020 буде проведено перевірку Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (арк.спр.7).

17.12.2019 ГУ ДСНС України у Луганській області видано посвідчення №164 про проведення заходу державного на нагляду (контролю) на проведення позапланової перевірки Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області у період з 03.01.2020 по 11.01.2020 для перевірки стану дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на підставі доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 №44205/1/1-19 (арк.спр.8).

Головним інспектором Новоайдарського районного відділу ГУ ДСНС України у Луганській області та провідного інспектора Новоайдарського районного відділу ГУ ДСНС України у Луганській області проведено плановий (позаплановий) захід державного нагляду (контролю) дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області, який знаходиться за адресою 93521, Луганська область, Новоайдарський район, с.Вовкодаєве, вул.Мостова, буд.6 (арк.спр.9-16).

Вказане оформлено Актом від 11.01.2020 №5.

Вищезазначеним актом встановлені наступні порушення:

1) правила пожежної безпеки в Україні, пункт 1.2 глави 1 розділу V - будівлю школи не обладнано автоматичними системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Система протипожежного захисту (пожежа);

2) правила пожежної безпеки в Україні, пункт 1 розділ ІV - будівля школи та територія не забезпечені зовнішнім протипожежним водопостачанням (пожежа);

3) розділ IV глава 1 пункт 1.21 ППБУ - будівля не обладнана захистом від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Улаштування блискавко захисту будівель і споруд (пожежа);

4) розділ IV глава 1 пункт 1.6 ППБУ - не виконане з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пожежа);

5) розділ V глава 3 пункт 3.10 ППБУ - на 1-му та 2-му поверсі не розміщені наявні переносні вогнегасники шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення (пожежа);

6) розділ IІІ глава 2 пункт 2.7 ППБУ - директором не створений наказ про призначення відповідальної особи за утримання вогнезахисного покриву (просочення) щодо підтримання його у технічному стані (пожежа);

7) розділ III глава 2 пункт. 2.8 ППБУ - Не здійснена перевірка стану вогнезахисного покриву (просочення) горищного покриття (крокви, лати), з складанням акту перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення), яке проводиться комісією не менше одного разу на рік (пожежа);

8) розділ II пункт 16 ППБУ - Директором не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому ПКМУ від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (пожежа);

9) розділ 11 пункт 8 ППБУ - Приміщення школи не до забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ШО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (180 6309:1987, ШТ) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (пожежа);

10) розділ III глава 2 пункт. 2.3. ППБУ - Допущено зниження класу вогнестійкості прорізу у протипожежній перешкоді перекриття (протипожежний люк) (пожежа);

11) розділ III глава 2 пункт. 2.37 абзац 3 ППБУ - Евакуаційні двері з 1-го поверху та зі спортзалу запінені монтажною піною, не відчиняються зсередини (пожежа);

12) розділ IV глава 1 пункт 1.18 ППБУ - В комп`ютерному класі, актовому залі та в підвальному приміщенні допускається експлуатація проводів з пошкодженою або такого, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцію (пожежа);

13) розділ ІІІ пункт 3 підпункт 2 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників Затверджено Наказом Міністерства внутрішніх справ України - Не проводиться огляд вогнегасників щодо їхнього технічного стану. Відсутні раструби (шланги) на вогнегасниках (пожежа);

14) розділ II пункт 5 ППБУ - Оновити план (схему) евакуації людей на випадок пожежі (пожежа);

15) розділ II пункт 21 ППБУ - Не надано проектної документації, яка затверджується у встановленому порядку па реконструкцію, технічне переоснащення та капітальний ремонт приміщень школи під актовий зал (пожежа);

16) пункт 10.34 ДБН В.2.5-20:2018 Газопостачання - приміщення топічної не оснащена сигналізатором загазованості (пожежа, надзвичайна ситуація);

17) Пункти 1,2 Наказ МНС від 23.02.2006 р. № 98 Про затвердження Методики ідентифікації потенційно небезпечного об`єкту - Не проведена ідентифікація щодо визначення потенційної небезпеки газової топічної школи (надзвичайна ситуація);

18) пункт 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - працівники об`єкту не забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту органів дихання (надзвичайна ситуація).

Акт підписано виконуючим обов`язки директора Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області Поклонською Тетяною Вікторівною, зауваження до перевірки відсутні (арк.спр.16).

На виконання усунень порушень, вищезазначених в Акті №5 від 11.01.2020, відповідачем до справи надано письмову інформацію від 15.06.2020 №24 щодо виконання заходів по усуненню недоліків, зазначених в Акті перевірки від 11.06.2020 №5 (арк.спр.54-55).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Приписами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Як вже зазначив суд раніше відповідачем на виконання усунень порушень, вищезазначених в Акті № 5 від 11.01.2020, до справи надано письмову інформацію від 15.06.2020 №24 щодо виконання заходів по усуненню недоліків, зазначених в Акті перевірки від 11.06.2020 №5 (арк.спр.54-55).

При цьому, на виконання вищевказаної інформації відповідних доказів відповідачем до матеріалів справи не надано.

Лише посилання на усунення вказаних недоліків не відповідає вимогам статті 72 КАС України.

Відповідач не надавши відповідних доказів в усунення порушень, фактично не усунув виявлені в ході перевірки порушення, які зафіксовано в Акті № 5 від 11.01.2020.

На даний час виявлені позивачем порушення залишаються не усунутими та становлять загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.

Відповідачем не надано жодного доказу, який би вказував та підтверджував повного усунення порушень, що виявлені позивачем під час позапланової перевірки.

Разом з тим, суд звертає увагу, що абзацом 1 частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.

Отже, належним доказом усунення суб`єктом господарювання порушень, виявлених під час перевірки та які слугували підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, є відповідний акт перевірки, в якому буде вказано про повне усунення обставин (порушень), що слугували підставою для вжиття заходів реагування.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Зважаючи на те, що відповідачем не усунуті порушення вимог пожежної безпеки, де перебувають діти, суд вважає недопустимою експлуатацію такої будівлі до повного усунення виявлених перевіркою порушень.

Таким чином, оскільки на час розгляду справи доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, а ті порушення, які залишились, продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Такий правовий висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 26.06.2018 у справі № 803/209/16.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що існуючі порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, приміщень, територій до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 11.01.2020 №5.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Навчально-виховного комплексу Вовкодаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Новоайдарської районної ради Луганської області (код ЄДРПОУ: 34250461, місцезнаходження: 93521, Луганська область, Новоайдарський район, с.Вовкодаєве, вул.Мостова, буд. 6) у вигляді зупинення експлуатації будівель, приміщень та території до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 11.01.2020 №5.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2020
Оприлюднено24.06.2020
Номер документу89997256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1508/20

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні