ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.06.2020 Справа № 917/655/20
за позовною заявою Дочірнього підприємства "Пирятинтеплопостачання" вул. Пушкіна, 32, Пирятин, Полтавська область, 37000
до Великокручанської сільської ради, вул. Героїв Майдану, 109, с. Велика Круча, Пирятинський район, Полтавська область, 37052
про стягнення 293 507,28 грн.
Суддя Ціленко В. А.
Секретар судового засідання Білоус О.В
Відповідно до ст. 247 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з порядком спрощенного провадження, представники сторін в судове засідання не викликались.
Суть справи: Стягується 293507,28 грн. збитків, пов`язаних з витратами на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Відповідач відзив у встановлений судом строк без поважних причин не надав, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами, у порядку визначеному ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив.
Дочірнє підприємство "Пирятинтеплопостачання", м. Пирятин надає послуги централізованого опалення для населення по вул. Авіамістечко 1-8, с. Велика Круча, з яких 1- 4 не обладнані тепловими лічильниками, тариф для яких сформований на 1 м 2 , а для будинків 5-8, обладнаних тепловими лічильниками, тарифи встановлені з розрахунку на 1 Гкал.
У зв`язку із збільшенням Постановою Кабінету Міністрів України № 867 від 19.10.2018 року ціни на газ з 4942,00 грн. до 6235,51 грн. без ПДВ, позивач, керуючись ч. 10 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", що діяв в редакції до 01.05.2019 року, позивач звернувся до Великокручанської сільської ради, як уповноваженого здійснювати встановлення тарифів на теплопостачання, щодо його корегування в сторону збільшення.
Заявник посилається на те, що відповідач розглянув його звернення лише 13.12.2018 року, прийнявши відповідне рішення № 77, скорегувавши тариф за 1 Гкал., з урахуванням зміни ціни на газ та підняттям мінімальної заробітної плати з 01.01.2019 року, для будинків обладнаних лічильниками, не змінивши, без будь-яких пояснень, тариф для будинків без лічильників. З урахуванням викладених обставин вважає, що з вини сільської ради, за період з 20.11.2018 по 09.04.2019 року, поніс втрати від застосування не скорегованого тарифу на централізоване опалення будинків, в сумі 293 507,28 грн., які просить відшкодувати йому за рахунок відповідача, як понесені збитки.
При прийнятті рішення судом враховано наступне.
Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори.
Правовідносини, що склалися між сторонами регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги", в чинній редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин до 01.05.2019 року та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Пунктом 2 ч. 1 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовіносин).
Згідно ст.6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕП) здійснює встановлення тарифів на комунальні послуги суб`єктам природних монополій та суб`єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім випадків, коли законодавством визначено таке регулювання органами місцевого самоврядування .
Відповідно до п.п.2 п."а" ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відома виконавчих органів міських, селищних, сільських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги. Органи місцевого самоврядування мають закріплені на законодавчому рівні важелі впливу на комунальні підприємства та на величину відповідних тарифів на комунальні послуги. Зокрема, п. 37 ч.1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування" до повноважень районних і обласних рад належить встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад.
Частиною 10 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовіносин) У разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. Орган, уповноважений здійснювати встановлення цін/тарифів зобов`язаний прийняти рішення про корегування тарифу не пізніше, ніж через 10 днів, з дня отримання відповідного подання.
Із матеріалів справи вбачається, що Дочірнє підприємство "Пирятинтеплопостачання", м. Пирятин 19.11.2018 звернулося до Великокручанської сільської ради з поданням про коригування тарифу для виробництва, транспортування та постачання теплової енергії споживачам, долучивши складові і структуру діючого та скоригованого тарифу, розрахунок компенсації витрат. Подання отримано сільською радою 20.11.2018 р. згідно запису вхідної кореспонденції. Фактично рішення № 77 про встановлення скорегованого тарифу ухвалено 31.12.2018 року, в порушення визначеного Законом строку і лише по будівлях, обладнаних лічильниками. У зв`язку з викладеними обставинами Дочірнє підприємство "Пирятинтеплопостачання", м. Пирятин, у період листопада-грудня 2018 року, від нескорегованого тарифу на централізоване опалення, поніс втрати в сумі 293 507,28 грн., що підтверджується розрахунком компенсації витрат від застосування нескорегованого тарифу на централізоване опалення житлових будинків по вул. Авіамістечко 1-8 с.Велика Круча та з січня по квітень в будинках по вул. Авіамістечко 1-4, які не обладнані тепловими лічильниками.
Для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, потрібна наявність повного складу цивільного правопорушення, як-то: протиправна поведінка, дія чи бездіяльність особи; шкідливий результат такої поведінки (збитки); причинний зв`язок між протиправною поведінкою та збитками; вина правопорушника. Дочірнім підприємством "Пирятинтеплопостачання" доведено належними та допустимими доказами, що понесені збитки від своєчасно нескорегованого тарифу на централізоване опалення пов`язані з протиправною поведінкою Велкокручанської сільської ради, пов`язаною з невстановленням у визнаний законом строк тарифу на послуги централізованого опалення для житлових будинків по вул. Авіамістечко 1-8, с. Велика Круча.
Водночас, суд не може погодитись з тим, що компенсаційні втрати розраховано з 20.11.2018 року, тобто з наступного дня, після надіслання на корегування тарифу у зв`язку із зміною ціни на газ. При цьому законодавець зобов`язав уповноважений орган здійснити встановлення тарифу не пізніше, ніж через 10 днів з дня отримання відповідного подання, тому понесені компенсаційні втрати слід нараховувати починаючи з 01.12.2018 року. З урахуванням зазначеного, в період з 01.12.2018 по 31.12.2018 року за централізоване опалення житлових будинків по вул. Авіамістечко 1-8, с. Велика Круча, компенсаційні втрати від застосування нескорегованого тарифу складуть 126 090,67 грн. грн. З урахуванням компенсаційних втрат від застосування не скорегованого тарифу на централізоване опалення будинків, не обладнаних тепловими лічильниками № 1-4 по вул. Авіамістечко, с.Велика Круча складає 253 676,02 грн.
Витрати по оплаті судового збору відповідно до ч. 3 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного та керуючись статтями 129, 232-233, 237-238 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Великокручанської сільської ради, вул. Героїв Майдану, 109, с. Велика Круча, Пирятинський район, Полтавська область, 37052, код ЄДРПОУ 21046236) на користь Дочірнього підприємства "Пирятинтеплопостачання", (вул. Пушкіна, 32, Пирятин, Полтавська область, 37000 , код ЄДРПОУ 41117227) 253676,02 та 3805,14 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Копію рішення направити сторонам по справі.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 23.06.2020 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст.256 ГПК України). Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.А. Ціленко
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2020 |
Оприлюднено | 25.06.2020 |
Номер документу | 89998594 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Ціленко В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні