Рішення
від 10.06.2020 по справі 280/6196/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10 червня 2020 року Справа № 280/6196/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Стовбур А.Ю., представника позивача: адвоката Сідельнікової О.Л., представника Головного управління ДПС у Запорізькій області: Куранової С.Г., представника Головного управління ДФС у Запорізькій області - не з`явився, розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою

Товариства з обмеженою відповідальністю Інкомцентр (70412, Запорізька область, Запорізький район, село Малишівка, вул.Квітуча, буд.2-А; код ЄДРПОУ 13608418)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945),

Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Інкомцентр (далі - позивач, ТОВ Інкомцентр ) з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач 1, ГУ ДПС у Запорізькій області), Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2, ГУ ДФС у Запорізькій області), у якому просить cуд:

1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми В3 №0009091202 від 25.06.2019, яким позивачу відмовлено у наданні бюджетного відшкодування в розмірі 250 510 грн.;

2) зобов`язати відповідача 1 внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування інформацію про узгодження за наслідками судового оскарження податкового повідомлення-рішення форми В32 №0009091202 від 25.06.2019 суми бюджетного відшкодування позивачу за березень 2019 року у розмірі 250 510 грн., заявленої у декларації з податку на додану вартість за березень 2019 року №9072766315 від 12.04.2019.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначає, що з 17.07.1997 позивач був зареєстрований як платник податку на додану вартість (далі також ПДВ). В березні 2019 року керівництвом було прийнято рішення про зміну системи оподаткування на спрощену, що в свою чергу призвело до анулювання свідоцтва платника ПДВ. Перед тим як прийняти рішення про зміну системи оподаткування, позивач мав намір скористатись своїм правом та отримати бюджетне відшкодування ПДВ в сумі 253 075,00 грн, для чого разом з податковою декларацією з податку на додану вартість за березень 2019 року подано відповідний розрахунок (Додаток 3 до податкової декларації з податку на додану вартість). З квітня 2019 року реєстрація позивача, як платника ПДВ була анульована, у зв`язку з чим він не мав можливості більше подавати декларації з податку на додану вартість. Після отримання заяви на бюджетне відшкодування ПДВ (в березні 2019 року) контролюючий орган провів камеральну перевірку, за результатами якої дійшов висновку, що у позивача відсутнє право на врахування суми від`ємного значення 250 510,00 грн. при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість та отримання даної суми бюджетного відшкодування за березень 2019 року, оскільки ТОВ Інкомцентр занижено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового періоду) (р.21) в сумі 250 510,00 грн. З декларацій за попередні періоди вбачається, що у позивача від`ємні значення були у: серпні 2018 року - у сумі 79 742 грн., грудні 2018-у сумі 127 974 грн., січні 2019 - у сумі 42 794 грн., лютому 2019 року - 2 565 грн. Вказані суми від`ємного значення виникли за операціями з ПАТ Запоріжжяобленерго , при цьому суми ПДВ, віднесені до податкового кредиту, були повністю сплачені ПАТ Запоріжжяобленерго в складі ціни придбання електричної енергії. Як вбачається з первинних документів, від`ємне значення, що сформувало суму до бюджетного відшкодування, вперше виникло у серпні 2018 року (за рахунок податкового кредиту сформованого за операціями з ПАТ Запоріжжяобленерго`за періоди з 11.2017 по 06.2018) і в наступному зараховувалось до складу податкового кредиту наступних періодів та зменшувало податкові зобов`язання у вересні - листопаді 2018 року. В грудні 2018 та в січні, лютому 2019 за операціями з ПАТ Запоріжжяобленерго позивачем також було отримано суми від`ємного значення податку, які разом з залишком від`ємного значення серпня 2018 сформувало суму заявлену до бюджетного відшкодування в розмірі 253 075 грн. За даними системи електронного адміністрування ПДВ сума реєстраційного ліміту, обчислена відповідно до п.200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України на момент отримання контролюючим органом податкової декларації складала 291 097,77 грн., тобто перевищувала суму заявлену до бюджетного відшкодування. Зазначає, що порядок заповнення Додатку 2 до декларації законодавчо не врегульований, а отже з боку відповідача відсутні будь-які порушення під час його заповнення.

Ухвалою суду від 18.12.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання на 15.01.2020.

Ухвалою суду від 15.01.2020 підготовче засідання відкладено на 05.02.2020.

28.01.2020 позивач подав відповідь на відзив (вх.№4405), у якій додатково до раніше висловлених аргументів зазначив, що підставою для відмови в бюджетному відшкодуванні стало лише відображення суми від`ємного значення в декларації з ПДВ наростаючим підсумком. При цьому відповідачі не ставлять під сумнів правомірність отримання позивачем права на податковий кредит, правочини, що стали підставою для його нарахування, та інше. Невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі заявленого відшкодування в ході камеральної перевірки не встановлено, а отже у відповідача відсутні підстави для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Оскільки порядок заповнення Додатку 2 до декларації з ПДВ законодавчо не врегульований, вважає, що з боку позивача відсутні будь-які порушення під час його заповнення.

05.02.2020 до суду надійшли відзиви на позовну заяву (вх.№5540 та вх.№5541), подані представниками відповідачів, аналогічні за змістом, у яких висловлено незгоду із заявленими позовними вимогами. Зазначено, що фахівцями Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено камеральну перевірку ТОВ Інкомцентр з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на поточний рахунок платника податку за березень 2019 року, в ході якої встановлено порушення п.п. б), п.п. в) п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та п.п.4 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 № 159/28289 (далі - Порядок №21), в результаті чого контролюючий орган дійшов висновку, що у ТОВ ІНКОМЦЕНТР відсутнє право на врахування суми від`ємного значення 250 510 грн. при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість та отримання даної суми бюджетного відшкодування за березень 2019 р. За даними р.16 декларації за березень 2019 року від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду з рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період складає 424 833 грн. За даними додатку 2 Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду декларації за лютий 2019 року від`ємне значення в сумі 424 833 грн. виникло за наступні періоди: лютий 2019 р. в сумі 424 833 грн. Згідно таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України додатка 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування до декларації з ПДВ за березень 2019 року до бюджетного відшкодування в сумі 253 075 грн. включено суму від`ємного значення: - за серпень 2018 р. в сумі 79 742 грн., - за грудень 2018 р. в сумі 127 974 грн., - за січень 2019 р. в сумі 42 794 грн., - за лютий 2019 р. в сумі 2 565 грн., по яким у ТОВ Інкомцентр відсутній залишок від`ємного значення за періоди серпень, грудень 2018, січень 2019, разом в сумі 250 510 грн.(253 075 грн. - 2 565 грн.). Щодо вимог про зобов`язання відповідача вчинити певні дії, вважає такі вимоги передчасними, оскільки до реєстру вносяться узгоджені суми бюджетного відшкодування, які не набудуть такого статусу до завершення процедури оскарження податкового повідомлення-рішення.

Ухвалою суду від 05.02.2020 закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті на 26.02.2020.

Ухвалою суду від 26.02.2020 зупинено провадження у справі до 25.03.2020.

16.03.2020 представник позивача подав письмові пояснення (вх.№12222), у яких зазначив, що Додаток 2 до декларації з ПДВ - це довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (періоду). Цей додаток заповнюється виключно у випадку заповнення рядка 21 самої податкової декларації з податку на додану вартість. Враховуючи той факт, що в березні 2019 року позивач просив здійснити бюджетне відшкодування раніше сплаченого ПДВ, то сума від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду була відсутня, а отже не заповнювався рядок 21 декларації, а тому відсутня необхідність заповнювати та подавати Додаток 2. З огляду на те, що у поточній декларації заявлено бюджетне відшкодування, то Додаток 2 не заповнювався. Оскільки контролюючим органом не ставилась під сумнів сума податкового кредиту та його наявність, а було виявлено лише недоліки у заповненні додатків до декларації за попередні періоди, просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою суду від 09.04.2020 поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 09.04.2020 відкладено розгляд справи на 21.05.2020.

Ухвалою суду від 21.05.2020 відкладено розгляд справи на 10.06.2020.

У судовому засіданні 10.06.2020 представник позивача та представник відповідача 1 підтримали свої вимоги та заперечення з підстав, викладених у заявах по суті справи.

Представник відповідача 2 у судове засідання 10.06.2020 не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, заяв або клопотань з процесуальних питань не подав.

У відповідності до ч.1 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи здійснено за відсутності представника відповідача 2.

У судовому засіданні 10.06.2020 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши вступне слово та пояснення учасників справи, надані у судовому засіданні, дослідивши відзив на позов, поданий представником відповідача 2, а також письмові докази, подані учасниками справи до суду, суд встановив такі обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Інкомцентр є правонаступником Публічного акціонерного товариства Інженерно-комерційний центр , зареєстровано Запорізькою районною державною адміністрацією Запорізької області 24.02.1995, номер запису 1 085 145 0000 001499, перебуває на податковому обліку в ГУДПС у Запорізькій області (Запорізьке управління) з 22.11.1990 за номером 1159, відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №200112852 від 25.02.2013 зареєстровано як платник податку на додану вартість з 17.07.1997.

15.03.2019 позивач подав до ГУ ДФС у Запорізькій області Заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 14.03.2019, за результатами розгляду якої 31.03.2019 прийнято рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, що підтверджується квитанцією №2 інформаційної системи Державної фіскальної служби України та даними реєстру платників ПДВ.

12.04.2019 позивач подав податкову декларацію з ПДВ за звітний (податковий) період березень 2019 року, у якій у рядку 20.2 визначив суму від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.20-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України та момент подання податкової декларації, яка підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 253 075 грн.

Крім того, у складі податкової декларації з ПДВ за березень 2019 року подано Додаток 3 до податкової декларації з ПДВ Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) , у якому визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню 253 075 грн.

У таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України , визначено, що така сума виникла за рахунок від`ємного значення ПДВ за такі періоди: - серпень 2018 р. в сумі 79 742 грн., - грудень 2018 р. в сумі 127 974 грн., - січень 2019 р. в сумі 42 794 грн., - лютий 2019 р. в сумі 2 565 грн.

Також у складі податкової декларації з ПДВ за березень 2019 року подано Додаток 4 до податкової декларації з ПДВ Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) , у якій заявлено про перерахування бюджетного відшкодування з ПДВ в сумі 253 075 грн. на рахунок платника у банку.

20.05.2019 фахівцями ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку ТОВ Інкомцентр з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за березень 2019 року, за результатами якої складений Акт №434/08-01-12-02/13608418 від 20.05.2019 (далі - акт камеральної перевірки).

За змістом акта камеральної перевірки контролюючий орган встановив, що за даними р.16 декларації за березень 2019 року від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду з рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період складає 424 833 грн. За даними додатку 2 Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду декларації за лютий 2019 року від`ємне значення в сумі 424 833 грн. виникло за наступні періоди: лютий 2019 р. в сумі 424 833 грн.

Згідно таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів послуг або до Державного бюджету України додатка 3 Розрахунок суми бюджетного відшкодування до декларації з ПДВ за березень 2019 року до бюджетного відшкодування в сумі 253 075 грн. включено суму від`ємного значення: - за серпень 2018 р. в сумі 79 742 грн., - за грудень 2018 р. в сумі 127 974 грн., - за січень 2019 р. в сумі 42 794 грн., - за лютий 2019 р. в сумі 2 565 грн., по яким у TOB Інкомцентр відсутній залишок відємного значеня за періоди серпень, грудень 2018, січень 2019, разом в сумі 250 510 грн.(253 075 грн. - 2 565 грн.).

З урахуванням наведеного, контролюючий орган дійшов висновку про порушення позивачем п.п. б , п.п. в п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, п.п.4 п.5 розділу V Порядку №21, в результаті чого у ТОВ Інкомцентр відсутнє право на врахування суми від`ємного значення 250 510 грн. при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість та отримання даної суми бюджетного відшкодування за березень 2019 р. TOB Інкомцентр занижено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового періоду) (р.21) в сумі 250 510,00 грн.

Позивач подав заперечення на акт камеральної перевірки, за результатами розгляду яких ГУ ДФС у Запорізькій області складено Висновок №116/08-01-12-02/13608418 від 20.06.2019, відповідно до якого висновки акту камеральної перевірки залишено без змін.

На підставі висновків акту камеральної перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення форми В3 від 25.06.2019 №0009091202, відповідно до якого виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за податковою декларацією з ПДВ за звітний (податковий) період березень 2019 року у розмірі 250 510 грн.

Не погодившись з податковим повідомлення-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, надаючи оцінку аргументам сторін, викладеним у заявах по суті справи, оцінюючи надані сторонами докази у їх сукупності та взаємозв`язку, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Пунктом 75.1 ст.75 Податкового кодексу України (тут і в подальшому редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Зазначено, що камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України камеральною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно з п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

За правилами п.76.3 ст.76 Податкового кодексу України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Оскільки граничним строком подання податкової декларації з ПДВ за березень 2019 року є 22.04.2019, суд дійшов висновку про своєчасність проведення контролюючим органом камеральної перевірки (20.05.2019).

Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.200.7 ст.200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

За змістом п.200.10 ст.200 Податкового кодексу України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Підпунктом в п.200.14 ст.200 Податкового кодексу передбачено, що якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Пунктом 200.9 ст.200 Податкового кодексу України визначено, що форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Форма податкової декларації з ПДВ та додатків до неї затверджена Порядком №21.

Відповідно до п.4 Порядку №21 усі платники податку на додану вартість подають податкову декларацію, у якій відображаються розрахунки з бюджетом.

Пунктом 1 розділу ІІІ Порядок оформлення та подання податкової звітності Порядку №21 визначено, що декларація подається платником у визначений у пункті 5 розділу II цього Порядку строк за формою, встановленою на дату подання. До декларації вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку.

За змістом п.9 Порядку №21 декларація подається платником за звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу. У складі декларації подаються передбачені цим Порядком додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації).

Відповідно до п.10 Порядку №21 додатками до декларації є: 1) розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1) (додаток 1); 2) довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) (додаток 2); 3) розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3); 4) заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) (додаток 4); 5) розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) (додаток 5); 6) довідка (Д6) (додаток 6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів; 7) розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д7) (додаток 7); 8) заява про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування (Д8) (додаток 8); 9) розрахунок податкових зобов`язань за операціями, визначеними в статті 16-1 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (ДС9) (додаток 9).

Пунктом 21 Порядку №21 визначено, що податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податку, вважається узгодженим з дня подання декларації до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податку, і не може бути оскаржене платником в адміністративному або судовому порядку.

За змістом п.5 розділу V Порядок заповнення податкової декларації Порядку №21 (Розділ III Розрахунки за звітний період ) визначено таке:

1) якщо в результаті розрахунку різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано позитивне значення, то заповнюється рядок 18 декларації.

У рядку 18 вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та сплачується до загального фонду державного бюджету у порядку, визначеному у статті 200 Кодексу;

2) якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.

При від`ємному значенні суми податку на додану вартість, розрахованої інвестором (оператором) за угодою про розподіл продукції, така сума підлягає відшкодуванню інвестору (оператору) в порядку та строки, передбачені угодою про розподіл продукції, затвердженою Кабінетом Міністрів України. При цьому інвестор (оператор) має право на автоматичне бюджетне відшкодування такої суми в повному обсязі.

З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).

У разі якщо сума від`ємного значення (рядок 19) менша або дорівнює сумі, обчисленій відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, рядок 19.1 не заповнюється.

Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі у рядку 19.1;

3) сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20;

4) сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації):

зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) (відображається у рядку 20.1);

підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок платника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).

Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.

Значення рядка 3 таблиці 1 (Д3) (додаток 3) переноситься до рядка 20.2 декларації;

зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

При заповненні рядка 20.2 обов`язковим є подання (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Судом встановлено, що у Додатку Д3 до податкової декларації за березень 2019 року позивач відобразив у таблиці 2 Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України , що заявлена до відшкодування сума виникла за рахунок від`ємного значення ПДВ за такі періоди: - серпень 2018 р. в сумі 79 742 грн., - грудень 2018 р. в сумі 127 974 грн., - січень 2019 р. в сумі 42 794 грн., - лютий 2019 р. в сумі 2 565 грн.

Під час проведення камеральної перевірки контролюючим органом було перевірено податкову звітність з ПДВ позивача за попередні періоди та з`ясовано, що у податковій звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди за серпень 2018 року, грудень 2018 року, січень 2019 року залишки від`ємного значення ПДВ відсутні.

Судом перевірено податкову звітність позивача за вказані періоди та встановлено, що позивач подавав Додатки 2 (Д2) до декларацій з ПДВ за серпень 2018 року - лютий 2019 року Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду , у таблиці 1 яких ним визначався звітний (податковий) період, у якому виникло значення, а саме:

- у податковій декларації за серпень 2018 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 420 800 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення серпень 2018 року в сумі 420 800,00 грн;

- у податковій декларації за вересень 2018 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 381 818 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення вересень 2018 року в сумі 381 818,00 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня 2018 року, не задекларовано;

- у податковій декларації за жовтень 2018 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 277 289 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення жовтень 2018 року в сумі 277 289,00 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня, вересня 2018 року, не задекларовано;

- у податковій декларації за листопад 2018 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 251 500 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення листопад 2018 року в сумі 251 500,00 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня-жовтня 2018 року, не задекларовано;

- у податковій декларації за грудень 2018 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 379 474 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення грудень 2018 року в сумі 379 474,00 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня-листопада 2018 року, не задекларовано;

- у податковій декларації за січень 2019 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 422 268 грн. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення січень 2019 року в сумі 422 267,99 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня-грудня 2018 року, не задекларовано;

- у податковій декларації за лютий 2019 року задекларовано суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21) у розмірі 424 833 року. Одночасно у Додатку 2 до даної податкової декларації визначено звітний (податковий) період, у якому виникло значення лютий 2019 року в сумі 424 833,17 грн. Залишки від`ємного значення попередніх періодів, у тому числі серпня 2018 року - січня 2019 року, не задекларовано

Таким чином, відповідно до самостійно задекларованих позивачем показників податкової звітності, які вважаються узгодженими, судом встановлено відсутність залишків від`ємного значення ПДВ за серпень 2018 року, грудень 2018 року, січень 2019 у розмірах, заявлених в декларації з ПДВ за березень 2019 року, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість висновків акту камеральної перевірки та наявність підстав для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

При цьому суд відхиляє твердження позивача про те, що чинним законодавством не заборонено відображати показники податкової звітності, у тому числі Додатку 2 до податкової декларації з ПДВ, наростаючим підсумком, оскільки такі твердження не узгоджуються з приписами п.1 розділу ІІІ Порядок оформлення та подання податкової звітності Порядку №21.

Оскільки позовні вимоги про зобов`язання відповідача 1 внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування інформації про узгодження за наслідками судового оскарження податкового повідомлення-рішення форми В32 №0009091202 від 25.06.2019 суми бюджетного відшкодування позивачу за березень 2019 року у розмірі 250 510 грн., заявленої у декларації з податку на додану вартість за березень 2019 року №9072766315 від 12.04.2019, є похідними від позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, у зв`язку з вищевикладеним такі позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно з частинами 1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до положень ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги не знайшли свого підтвердження поданими до матеріалів справи письмовими доказами, є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

У зв`язку з відмовою в позові розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295, п.3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Інкомцентр до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

У зв`язку з відмовою в позові розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

З урахуванням пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), процесуальні строки, зокрема, строки апеляційного оскарження, продовжуються на строк дії такого карантину.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Інкомцентр , місцезнаходження: 70412, Запорізька область, Запорізький район, село Малишівка, вул.Квітуча, буд.2-А; код ЄДРПОУ 13608418.

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945.

Відповідач 2 - Головне управління ДФС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146.

Повне судове рішення виготовлено 22 червня 2020 року.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2020
Оприлюднено26.06.2020
Номер документу90026102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6196/19

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 10.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні