ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
25 червня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2241/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши в письмову провадженні справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТК Карриер Лімітед про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 170046,08 грн, -
ВСТАНОВИВ:
09 червня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ТК Карриер Лімітед , в якому позивач просить стягнути з відповідача кошти за податковим боргом з податку на додану вартість у розмірі 170046,08 грн., з яких: основного платежу у розмірі 115235,00 грн., штрафних санкцій у розмірі 51417,50 грн. та пені у розмірі 3393,58 грн. на користь державного бюджету (розрахунковий рахунок: UA 468999980313030029000012080, код платежу 14060100, отримувач: УК у м.Сєвєродон./М.СЄВЄРОДЛ 4060100, ОКПО: 37944909. банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та з рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.
В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м.Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДПС у Луганській області (далі - Головне управління ДПС у Луганській області) як платник податків за основним місцем обліку з 29.12.2017 року за№ 121417310706.
Відповідач до контролюючого органу подано податкові розрахунки з податку на додану вартість та відповідно узгоджені податкові зобов`язання з податку на додану вартість самостійно визначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість, зокрема, податкову декларацію № 9129326103 від 18.06.2019 за травень 2019 року вересень 2018 року на суму 48,00 грн.
У відповідності до норм ст.ст. 19, 20, 75 ПК України ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за лютий 2019 року.
В результаті проведеної перевірки складено акт від 19.04.2019 № 763/12-32-52-05-12/41839594. Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано відповідачем 03.05.2019. Дані камеральної перевірки свідчать про завищення відповідачем податкового кредиту у декларації з ПДВ за лютий 2019 р. на суму 24452,00 грн., що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 24452,00 грн., чим порушено п. 198.6 ст. 198 ПК України.
Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 24452 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 21.05.2019 № 0010205205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 24800,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 6200 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано 23.05.2019.
На підставі ст.ст. 19, 20, 75 ПК України контролюючим органом було проведено камеральну перевірку даних задекларованих позивач у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 22.05.2019 № 964/12-32-52-05-12/41839594. Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано платником податків 24.05.2019.
Дані камеральної перевірки свідчать про завищення відповідачем податкового кредиту у декларації з ПДВ за березень 2019 року на суму 15365,00 грн., що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 15365,00 грн., чим порушено п. 198.6 ст. 198 ПК України. Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 15365,00 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 12.06.2019 № 0012385205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 15786,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 7893 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано 18.06.2019.
У відповідності до норм ст.ст. 19, 20, 75 ПК України ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 19.06.2019 № 1122/12-32-52-05-12/41839594. Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано відповідачем 24.06.2019.
Дані камеральної перевірки свідчать про зниження відповідачем податкового зобов`язання за квітень 2019 року на суму ПДВ 71156,37 грн., порушення заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, порушення п.200.2 ст. 200 ПК України, в результаті чого знижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду. Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 71156,00 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 12.07.2019 №0014615205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 71156,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 35578 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано 17.07.2019.
Також, на підставі ст.ст. 19, 20, 75 ПК України контролюючим органом було проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 22.05.2019 № 964/12-32-52-05-12/41839594. Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано платником податків 24.05.2019.
Дані камеральної перевірки свідчать про зниження відповідачем податкового зобов`язання за травень 2019 року на суму ПДВ 3493 грн., порушення заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, порушення п.200.2 ст. 200 ПК України, в результаті чого знижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду. Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 3493 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 01.08.2019 №0015655205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п. 123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 3493 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 1746,50 грн. Податкове повідомлення-рішення отримано 05.08.2019.
Суми штрафних санкцій та основного податкового зобов`язання на загальну суму 166652,50 грн., що визначені в податкових повідомленнях-рішеннях та податковій декларації, станом на 20.05.2020 є узгодженими та не сплаченими.
Крім того, в результаті проведених камеральних перевірок за виявлені контролюючим органом суми занижень податкових зобов`язань, платнику податків було нараховано пеню на загальну суму 3393,58 грн.
З огляду на це, в інтегрованій картці відповідача з податку на додану вартість обліковується заборгованість на загальну суму 170046,08 грн., з яких: основне зобов`язання - 115235,00 грн., штрафні санкції - 51417,50 грн. та пеня - 3393,58 грн.
З наведеного вбачається, що заборгованість відповідача перед бюджетом станом на 20.05.2020 року на загальну суму 170046,08 грн. є податковим боргом.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань та з метою погашення податкового боргу контролюючим органом, відповідно до вимог ст. 59.1 ПК України, відповідачу сформовано податкову вимогу від 04.06.2019 № Ю-53487-52 та направлено рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків. Податкову вимогу отримано відповідачем 07.06.2019.
Станом на даний час вищезазначена податкова вимога не погашена, податковий борг відповідача не сплачений та продовжує збільшуватись.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15.06.2020 відкрито провадження у справі та призначено в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (а.с. 55-57).
У вказаній ухвалі запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцятиденного строку з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі та роз`яснено, що в разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
На адресу суду повернувся конверт з відміткою за закінченням строку зберігання (а.с. 61-61). Разом з тим, процесуальні документи направлялися відповідачу за адресою, яка зазначена у Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно із частиною одинадцятою статті 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Станом 25 червня 2020 року відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглянути справу без його участі (а.с. 66).
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79, 90 КАС України, суд дійшов наступного.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Карриер Лімітед (ідентифікаційний код 41839594, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, бул. Дружби Народів, буд. 34) зареєстровано як юридична особа Рубіжанською міською радою 28.12.2017 за № 13831020000004898 (а.с. 49-50).
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем станом на 31.12.2019 обліковується заборгованість з податку на додану вартість на суму 170046,086 грн. (а.с. 14-15, 65).
Вказаний борг виник з наступних підстав.
Відповідач до контролюючого органу подано податкові розрахунки з податку на додану вартість та відповідно узгоджені податкові зобов`язання з податку на додану вартість самостійно визначені у податкових деклараціях з податку на додану вартість, зокрема, податкову декларацію № 9129326103 від 18.06.2019 за травень 2019 року на суму 48,00 грн (а.с. 44).
У відповідності до норм ст.ст. 19, 20, 75 ПК України ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за лютий 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 19.04.2019 № 763/12-32-52-05-12/41839594 (а.с. 26-27).
Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано відповідачем 03.05.2019 (а.с. 25).
Дані камеральної перевірки свідчать про завищення відповідачем податкового кредиту у декларації з ПДВ за лютий 2019 р. на суму 24452,00 грн., що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 24452,00 грн., чим порушено п. 198.6 ст. 198 ПК України).
Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 24452 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 21.05.2019 № 0010205205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 24800,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 6200 грн (а.с.23-24).
Податкове повідомлення-рішення отримано 23.05.2019 (а.с. 22).
На підставі ст.ст. 19, 20, 75 ПК України контролюючим органом було проведено камеральну перевірку даних задекларованих позивач у податковій звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 22.05.2019 № 964/12-32-52-05-12/41839594 (а.с. 32-33).
Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано платником податків 24.05.2019 (а.с. 31).
Дані камеральної перевірки свідчать про завищення відповідачем податкового кредиту у декларації з ПДВ за березень 2019 року на суму 15365,00 грн., що призвело до заниження суми позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 15365,00 грн., чим порушено п. 198.6 ст. 198 ПК України.
Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 15365,00 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 12.06.2019 № 0012385205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 15786,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 7893 грн (а.с. 29-30).
Податкове повідомлення-рішення отримано 18.06.2019 (а.с. 28).
У відповідності до норм ст.ст. 19, 20, 75 ПК України ГУ ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 19.06.2019 № 1122/12-32-52-05-12/41839594 (а.с. 38-39).
Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано відповідачем 24.06.2019 (а.с. 37).
Дані камеральної перевірки свідчать про зниження відповідачем податкового зобов`язання за квітень 2019 року на суму ПДВ 71156,37 грн., порушення заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, порушення п.200.2 ст. 200 ПК України, в результаті чого знижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.
Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 71156,00 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 12.07.2019 №0014615205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п.123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 71156,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 35578 грн (а.с. 35-36).
Податкове повідомлення-рішення отримано 17.07.2019 (а.с. 34).
Також, на підставі ст.ст. 19, 20, 75 ПК України контролюючим органом було проведено камеральну перевірку даних задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за травень 2019 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 15.07.2019 № 1250/12-32-52-05-12/41839594 (а.с.45-46).
Акт перевірки було направлено поштою рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків, який отримано платником податків 16.07.2019 (а.с.47).
Дані камеральної перевірки свідчать про зниження відповідачем податкового зобов`язання за травень 2019 року на суму ПДВ 3493 грн., порушення заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, порушення п.200.2 ст. 200 ПК України, в результаті чого знижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.
Таким чином, за результатами перевірки контролюючим органом було збільшено позитивне значення між сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету на суму 3493 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 01.08.2019 №0015655205, згідно якого контролюючим органом у відповідності до вимог п.54.3 ст. 54, п.58.1 ст. 58 та п. 123.1 ст.123 ПК України відповідачу донараховано податкове зобов`язання на суму 3493 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% від суми донарахованого податкового зобов`язання у сумі 1746,50 грн (а.с. 41-42).
Податкове повідомлення-рішення отримано 05.08.2019 (а.с. 40).
Суми штрафних санкцій та основного податкового зобов`язання на загальну суму 166652,50 грн., що визначені в податкових повідомленнях-рішеннях та податковій декларації, станом на 20.05.2020 є узгодженими та не сплаченими.
Крім того, в результаті проведених камеральних перевірок за виявлені контролюючим органом суми занижень податкових зобов`язань, платнику податків було нараховано пеню на загальну суму 3393,58 грн.
З огляду на це, в інтегрованій картці відповідача з податку на додану вартість обліковується заборгованість на загальну суму 170046,08 грн., з яких: основне зобов`язання - 115235,00 грн., штрафні санкції - 51417,50 грн. та пеня - 3393,58 грн.
З наведеного вбачається, що заборгованість відповідача перед бюджетом станом на 20.05.2020 року на загальну суму 170046,08 грн. є податковим боргом.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань та з метою погашення податкового боргу контролюючим органом, відповідно до вимог ст. 59.1 ПК України, відповідачу сформовано податкову вимогу від 04.06.2019 № Ю-53487-52 та направлено рекомендованим листом з повідомленням на податкову адресу платника податків (а.с.12).
Податкову вимогу отримано відповідачем 07.06.2019 (а.с. 12).
Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов наступних висновків.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
На момент розгляду справи судом сума заборгованості з податку на додану вартість за квітень-червень 2019 року та за серпень 2019 року, а також штрафні санкції відповідачем не погашена.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до пункту 49.16 статті 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний погасити податкове зобов`язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1. цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2. ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідно до ст.137 Податкового кодексу України податок на прибуток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 ПКУ, від бази оподаткування. Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.1-1 статті 57 та 141.4 статті 141 ПКУ, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати.
Відповідно до п. 137.4. статті 137 ПКУ податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:
- виробників сільськогосподарської продукції, визначеної статтею 209 цього Кодексу, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року;
- у разі якщо особа ставиться на облік і контролюючим органом як платник податку протягом податкового (звітного) періоду, перший податковий (звітний) період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем-такого податкового (звітного) періоду;
- якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим; (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації.
Відповідно до ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених ПК, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Згідно п.203.2 ст. 203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Отже, позивачем у передбачений законом спосіб заявлені позовні вимоги на погашення наявної суми податкового боргу відповідача.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до норм п.п. 95.1-95.3 ст. 95 Податкового кодексу України:
- контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
- стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
- стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, шо належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.2, п. 95.3, п.95.4 ст.95 ПКУ).
Згідно положень Постанови Кабінету Міністрів України № 1244 від 29.12.2010 р. "Про деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України", якою визначено механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, а саме:
п.2 - Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України .
п.3 - Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг коштів у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу .
п.4 .- У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів .
п. 5.6 - За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку, для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення -на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту .
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні доповнено Податковий кодекс України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що відображено в інтегрованій картці платника податків (а.с. 14-16, 65).
Отже, відповідачем не надано заперечень щодо нарахованих контролюючим органом сум податкових зобов`язань, податкові зобов`язання відповідача є узгодженими та наявність податкового боргу відповідача у сумі 170046,08 грн. станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена матеріалами справи.
Таким чином, суд вважає встановленим, що у відповідача дійсно існує податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 295, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Луганській області (93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код 43143746) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТК Карриер Лімітед (місце реєстрації: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, бул. Дружби Народів, буд. 34, код 41839594) про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 170046,08 грн - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ТК Карриер Лімітед кошти за податковим боргом з податку на додану вартість у розмірі 170046,08 грн., з яких: основного платежу у розмірі 115235,00 грн., штрафних санкцій у розмірі 51417,50 грн. та пені у розмірі 3393,58 грн. на користь державного бюджету (розрахунковий рахунок: UA 468999980313030029000012080, код платежу 14060100, отримувач: УК у м.Сєвєродон./М.СЄВЄРОД/4060100, ОКПО: 37944909. банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника та з рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.В. Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2020 |
Оприлюднено | 26.06.2020 |
Номер документу | 90026623 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні