Справа № 761/15280/20
Провадження № 3/761/4478/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2020 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Саадулаєв А.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , керівника політичної партії Воля народу (код ЄДРПОУ: 36215434, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4-А, офіс 139, проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
встановив:
17 травня 2020 року до Шевченківського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП ОСОБА_1 .
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 25 травня 2020 року, складеного за результатами перевірки інформації, відображеної у Звіті політичної партії Воля народу (ідентифікаційний код 39928255) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2019 року (далі - Звіт Партії) вимогам законодавства України, зіставлення та звірки відомостей, означених у Звіті, з доданими до Звіту документами, відомостями з інформаційних баз даних державних органів та інших відомостей, які мають відображатися у Звіті, встановлено неповноту відображеної у Звіті Партії інформації, а саме:
Сумською регіональною партійною організацією політичної партії Воля народу (ідентифікаційний код 37052887) у філії Сумського управління ПАТ Державний Ощадний Банк України відкрито поточний рахунок 26001300954329, МФО 337568, про що зазначено на титульному аркуші Звіту вказаної регіональної партійної організації. Проте в таблиці Грошові кошти на рахунку політичної партії глави 1 розділу II Звіту Сумської партійної організації політичної партії Воля народу не відображено інформацію щодо зазначеного вище банківського рахунку та не додано копію довідки установи банку про рух та стан коштів за звітний період, що є порушенням частини одинадцятої статті 17 Закону та підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) від 28.07.2016 №2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за №1185/29315 (далі - Положення про порядок подання Звіту) (копії сторінок Звіту Партії та Звіту Сумської партійної організації Партії додаються).
Зазначене порушення є підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення та притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 212-21 ККпАП.
На підтвердження вчинення вказаного адміністративного правопорушення додано Акт про проведення аналізу Звіту Партії від 30.03.2020 року та Висновок про результати аналізу Звіту Партії від 01.04.2020 року № 868, затвердженого наказом Національного агентства від 01.04.2020 року № 126/20.
Звіт Партії поданий до Національного агентства за підписом керівника Партії Миколенко Ольги Вікторівни та скріплено печаткою Партії, а відтак, з урахуванням вимог пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту, ОСОБА_1 підтвердила достовірність інформації, викладеної у Звіті Партії.
Вказаними діями ОСОБА_1 , як керівник Партії, подала Звіт, оформлений з порушенням встановлених вимог, за що статтею 212- 21 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.
В судовому засіданні ОСОБА_1 своє вини не визнала, через канцелярію суду подала письмові пояснення.
Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Як вбачається з матеріалів справи, трьох місячний строк з дня виявлення адміністративного правопорушення розпочався 30.03.2020 року та не закінчитися станом на момент розгляду справи.
Як вбачається з письмових пояснень ОСОБА_1 від 25 травня 2020 року Сумська партійна організація політичної партії Воля народу , як і політична партія Воля народу в цілому статутної діяльності у 2019 році не здійснювала. Кошти на банківському рахунку, відкритому у філії Сумського управління ПАТ Державний Ощадний Банк України № НОМЕР_2 , МФО 337568 Сумської партійної організації політичної партії Воля народу знаходяться з 2015 року і за весь період їхнього руху не було, що підтверджено банківськими довідками про рух та стан коштів, копії яких додавалися до Звітів протягом всіх попередніх звітних періодів. Враховуючи що у Звіті за VI квартал 2019 року політичної партії Воля народу інформація відображена у відповідності до Закону України Про політичні партії та Положення про порядок подання Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 р. №2, тому в діях керівника політичної партії Воля народу відсутній склад правопорушення, у зв`язку з чим немає підстав для складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Диспозицією ст. 212-21 КУпАП встановлено відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог у вигляді накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дослідивши письмові матеріали справи, вважаю, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Як вбачається із протоколу суть адміністративного правопорушення, вчинення якого інкримінується ОСОБА_1 зводиться до того, що у звіті в таблиці Грошові кошти на рахунку політичної партії глави 1 розділу II Звіту Сумської партійної організації політичної партії Воля народу не відображено інформацію щодо банківського рахунку та не додано копію довідки установи банку про рух та стан коштів за звітний період, що є порушенням частини одинадцятої статті 17 Закону та підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Проте, як вбачається із поданих матеріалів, ОСОБА_1 є керівником політичної партії Воля народу (код ЄДРПОУ: 36215434), у той же час, як Сумська партійна організації політичної партії Воля народу є самостійною юридичною особою (код ЄДРПОУ: 37052887), що також зазначено у поданому звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. А тому суддя погоджується з аргументом особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про те, що керівник політичної партії Воля народу не є відповідальною особою за заповнення та подання звіту Сумської регіональної партійної організації політичної партії Воля народу (код ЄДРПОУ: 37053887).
Також, як вбачається з матеріалів справи, у поданому звіті Сумської партійної організації політичної партії Воля народу (код ЄДРПОУ: 37052887) вказано найменування та код установи банку в якій відкрито рахунок, а також листом від 25 травня 2020 року скеровано копію довідки установи банку щодо рахунку ТВБВ №10018/079 філії - Сумське обласне управління АТ Ощадбанк щодо поточного рахунку в національній валюті UA133375680000026001300954329 Сумською регіональною партійною організацією Воля народу та зазначено про залишок на рахунку 53894,00 грн. (а.с. 39-40).
Крім цього, суд відхиляє доводи викладені в акті про проведення аналізу Звіту політичної партії Воля народу , оскільки, як вбачається з його змісту у ньому описано обставини, які мали місце станом на 03 квітня 2020 року, при тому, що сам акт було складено та підписано 30 березня 2020 року, що викликає обґрунтований сумнів при наданні йому оцінки, як джерелу інформації, яка у ньому відображена.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Юридичний склад адміністративного правопорушення - це передбачений нормами права комплекс ознак (елементів), за наявності яких певне протиправне діяння можна кваліфікувати як адміністративний проступок.
Такий комплекс ознак передбачає чотири елементи: об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єкт і суб`єктивна сторона.
З огляду на вищенаведені обставини, відсутні підстави вважати, про те, що особа яка притягається до адміністративної відповідальності вчинила адміністративне правопорушення, про яке йдеться в протоколі про адміністративне правопорушення.
За приписами ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за обставин, зокрема, відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, суд вважає, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, тому провадження за ст.212-21 КУпАП підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 188-19, 256, 278 КУпАП, суддя
постановив:
Провадження в адміністративній справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , керівника політичної партії Воля народу (код ЄДРПОУ: 36215434, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4-А, офіс 139, проживає за адресою: АДРЕСА_1 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду м. Києва протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2020 |
Оприлюднено | 28.06.2020 |
Номер документу | 90068750 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Саадулаєв А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні