Справа № 761/647/20
Провадження № 3/761/891/2020
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2020 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Голуб О.А., за участю захисника Спасової Л.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника політичної партії Гідність , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,
за ст. 212-21 КУпАП,
в с т а н о в и в :
уповноваженою особою - головним спеціалістом відділу роботи з політичними партіями, що отримують державне фінансування на статутну діяльність Департаменту з питань запобігання політичній корупції Вікторчук Марією Василівною складено протокол про адміністративне правопорушення №50-25/1219 від 26.12.2019, згідно з яким, відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.
Згідно з п. п. 2, 4 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315, граничний термін подання Звіту політичними партіями за ІІІ квартал 2019 року встановлено до 11.11.2019 включно.
Проте, політична партія Гідність (код ЄДРПОУ 39626949) не подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ квартал 2019 року до Національного агентства, що підтверджується зафіксованим в Акті № 1105 від 26.11.2019 фактом відсутності реєстрації Звіту Партії за ІІІ квартал 2019 року в автоматизованій системі діловодства ДОК ПРОФ 3 Національного агентства.
Крім того, 11.11.2019 керівника Партії ОСОБА_1 Шевченківський районний суд м. Києва визнав винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а саме: порушення порядку подання Звіту за ІІ квартал 2019 року.
Враховуючи наведене, ОСОБА_1 , як керівник Партії, повторно порушив порядок Звіту до Національного агентства, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
У судове засідання ОСОБА_1 , будучи повідомленим про дату і час розгляду справи, не прибув, однак в силу положень ст. 268 КУпАП його присутність при розгляді справи про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, не є обов`язковою, у зв`язку з чим, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Захисник Спасова Л.М. просила суд закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Зазначила, зокрема, що керівник політичної партії Гідність ОСОБА_1 не є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, оскільки на нього не покладено законом обов`язок подавати звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.
Вислухавши думку захисника, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд прийшов до наступного висновку.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність у виді штрафу за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Однак, диспозицією ст. 212-21 КУпАП не визначено суб`єкта адміністративного правопорушення, який може бути підданий штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.
Частиною 7 статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні в редакції Закону № 731-VIII від 08.10.2015 визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал, а також оприлюднює такий звіт на своєму офіційному веб-сайті (за наявності) у цей самий строк. У звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язковому оприлюдненню підлягають прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання фізичної особи. Інші відомості про фізичну особу, віднесені до інформації з обмеженим доступом, оприлюдненню не підлягають.
Тобто, відповідно до згаданої норми Закону України Про політичні партії в Україні , обов`язок подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію.
Таким чином, за відсутності у ст. 212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч. 9 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, можна дійти висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, як юридична особа.
Як убачається з протоколу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , останній, будучи керівником політичної партії Гідність , порушив порядок подання фінансового звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
За правилами ст. 14 КУпАП, посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Разом з тим, матеріалами справи не доведено, що до службових обов`язків ОСОБА_1 , як керівника політичної партії Гідність , віднесено обов`язок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного, в силу вимог ст. 14 КУпАП, ОСОБА_1 , як керівник політичної партії Гідність , не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, як посадова особа, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення.
За правилами п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Згідно з положеннями ч. 2 ст. 284 КУпАП, постанова про закриття справи виноситься при наявності обставин, передбачених ст. 247 цього Кодексу.
Таким чином, провадження у справі щодо ОСОБА_1 підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 212-21, 247, 284 КУпАП України, ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , суд
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, а також потерпілим до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва протягом 10 (десяти) днів з дня винесення постанови.
Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови або у разі її перегляду Київським апеляційним судом з дня винесення постанови Київським апеляційним судом.
Суддя
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2020 |
Оприлюднено | 28.06.2020 |
Номер документу | 90068853 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Голуб О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні