Рішення
від 26.06.2020 по справі 120/1411/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

26 червня 2020 р. Справа № 120/1411/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шаповалової Т.М., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_2 до Дашковецької сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В березні 2020 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_2 (далі - позивач) з адміністративним позовом до Дашковецької сільської ради (далі - відповідач), у якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області щодо не розгляду клопотання від 15.03.2020 року, яке було подано в інтересах ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з приводу надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

- зобов`язати Дашковецьку сільську раду Літинського району Вінницької області розглянути клопотання ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), орієнтовною площею 0,25 га, комунальної форми власності, що розташована в межах села Дашківці Літинського району Вінницької області, і урахуванням правових висновків викладених в судовому рішенні.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що в березні 2020 року він звернувся із клопотанням до Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області про надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), орієнтовною площею 0,25 га, комунальної власності, яка розташована в межах села Дашківці, Літинського району Вінницької області.

Листом Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області № 77 від 20.03.2020 року позивача повідомлено про те, що вказана земельна ділянка була виділена для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд, учасникам бойових дій (АТО).

Позивач вважає, що не прийняття відповідачем рішення за результатами розгляду його клопотання підтверджує бездіяльність відповідача, а тому звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав.

Ухвалою суду від 17.04.2020 року задоволено клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору та звільнено позивача від сплати судового збору, позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Цією ж ухвалою витребувано у відповідача клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою з додатками до нього, а також усіх наявних у відповідача документів, пов`язаних з розглядом цього клопотання. Також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

30.04.2020 на адресу суду від відповідача надійшли засвідченні копії клопотання ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою від 15.03.2020 та рішення Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області №1394 від 13.04.2019.

Враховуючи, що інших заяв по суті та документів не надходило, визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Відповідно до наказу Вінницького окружного адміністративного суду № 062 - в/к від 28.05.2020 року суддя Шаповалова Т.М. перебувала у щорічній оплачуваній відпустці з 16.06.2020 року по 22.06.2020 року.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши інші докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

15.03.2020 ОСОБА_1 в інтересах малолітнього ОСОБА_2 звернувся до Дашковецької сільської ради із клопотанням про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд орієнтовною площею 0,25 га, яка розташована в межах села Дашківці Літинського району Вінницької області. Для ідентифікації місця розташування земельної ділянки зазначено сусідню земельну ділянку кадастровий номер 0522482200:06:001:0109.

За результатами розгляду вказаного клопотання, Дашковецькою сільською радою листом від №77 від 20.03.2020 року повідомлено, що дана земельна ділянка з частковим кадастровим номером 0522482200:02:000, орієнтовною площею 5,0000 га, яка знаходиться в межах с. Дашківці згідно рішення сесії Дашковецької сільської ради була виділена для надання земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд учасникам бойових дій (АТО), в яких є відповідні підтверджуючі документи.

Вищезазначений масив орієнтовною площею 5,0000 га був розподілений між громадянами, які подали заяви та пакет відповідних документів. Технічні документації, які посвідчують право власності на дані земельні ділянки знаходяться на стадії розроблення.

На отримання земельних ділянок на території Дашковецької сільської ради утворена черга, в якій на даний час перебуває 127 громадян України. Вільні земельні ділянки на даний час на території Дашковецької сільської ради відсутні.

Вважаючи бездіяльність щодо розгляду клопотання відповідача протиправною і прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування, позивач звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Частиною першою статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Пунктом "в" частини третьої статті 116 ЗК України встановлено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 121 ЗК України, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

Із положень статті 118 ЗК України випливає, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з частиною сьомою цієї статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Згідно пункту 1 частини першої статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, а саме, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.

Положеннями статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Із аналізу наведених норм видно, що саме на пленарних засіданнях органа місцевого самоврядування розглядуються питання щодо земельних відносин та приймається відповідне рішення.

Проте, як зазначалось вище, за наслідком розгляду звернення позивача щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою надано лише лист, у якому повідомлено, що надати дозвіл не є можливим, оскільки земельна ділянка була виділена для надання земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд учасникам бойових дій (АТО), в яких є відповідні підтверджуючі документи.

Тобто, відповідач всупереч вимогам діючого законодавства та передбаченого порядку вирішення відповідних клопотань, не прийняв рішення про надання дозволу чи відмову у наданні такого, а відтак діяв не на підставі та не у спосіб, що визначений законами України.

Відповідачем надано рішення 31 сесії 7-го скликання Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області № 1394 від 13.04.2019 року, яким відмовлено ОСОБА_2 , законного представника ОСОБА_1 , у наданні земельної ділянки в межах с. Дащківці, у зв`язку з тим, що дана земельна ділянка знаходиться на масиві, який розташований в межах с. Дашківці згідно рішення сесії Дашковецької сільської ради був виділений для надання земельних ділянок площею 0,10 га для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд учасникам бойових дій (АТО), в яких є відповідні підтверджуючі документи. На даний час вище зазначений масив, був розподілений між громадянами, які подали заяви та пакет відповідних документів, вільні земельні ділянки для надання відсутні. Даного громадянина поставити на чергу в отриманні земельної ділянки на території Дашковецької сільської ради.

При цьому суд не бере до уваги надане відповідачем рішення Дашковецької сільської ради від 13.04.2019 № 1394, прийняте на 31 сесії 7-го скликання , яким вирішено відмовити громадянину у наданні земельної ділянки в межах с. Дашківці. Суд звертає увагу на те, що клопотання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою датоване 15.03.2020 року, в той час коли рішення, яке направляв відповідач, прийнято 13.04.2019 року. Зазначені обставини виключають аргументи відповідача, що цим рішенням вирішено у тому числі клопотання ОСОБА_2 , оскільки дата рішення не узгоджується із датою подання клопотання.

Водночас надаючи оцінку вимогам позивача щодо зобов`язання відповідача розглянути клопотання, необхідно зазначити, що згідно частини четвертої 245 КАС України, у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Як вже встановлено судом та зазначалось вище, відповідачем не прийнято по суті рішення за наслідком розгляду поданого позивачем клопотання. За таких обставин суд вважає необхідним зобов`язати суб`єкта владних повноважень, розглянути клопотання ОСОБА_2 на сесії з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Враховуючи відсутність судових витрат у даній справі, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Дашковецької сільської ради Літинського району Вінницької області щодо не розгляду клопотання від 15.03.2020, яке було подано в інтересах ОСОБА_2 з приводу надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Зобов`язати Дашковецьку сільську раду розглянути клопотання ОСОБА_2 про надання йому дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), орієнтовною площею 0,25 га комунальної форми власності, яка розташована в межах села Дашківці Літинського району Вінницької області та прийняти мотивоване рішення з урахуванням висновків суду за результатами розгляду цієї справи.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 )

Відповідач: Дашковецька сільська рада (код ЄДРПОУ 04326164, вул. Центральна, 123, с. Дашківці, Літинського району Вінницької області, 22363)

Повне судове рішення складено та підписано суддею: 26.06.2020 року.

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

Дата ухвалення рішення26.06.2020
Оприлюднено28.06.2020
Номер документу90069632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/1411/20-а

Рішення від 26.06.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні