Рішення
від 25.06.2020 по справі 520/1849/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

25 червня 2020 р. № 520/1849/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Кухар М.Д.,

при секретарі судового засідання - Єрьомкіній К.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙФОАМ" (61020, м. Харків, шосе Григорівське, 88, код ЄДРПОУ 39188901) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправною та скасування податкової вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СКАЙФОАМ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 24.01.2020 року № 2295-56.

- стягнути з Державного бюджету України на користь Позивача витрати зі сплати судового збору.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що вимога прийнята необґрунтовано, відтак підлягає скасуванню у судовому порядку.

Представник позивача у судовому засіданні, що призначене на 24.06.2020, заявлені позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні, що призначене на 24.06.2020, просив у задоволенні вимог відмовити з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що контролюючим органом проведено планову документальну перевірку за період з 01.07.2017 року по 30.06.2019 року з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням покладено на контролюючі органи.

За результатами перевірки складено акт від 25.11.2019 №889/20-40-05-02-08/39188901.

ТОВ СКАЙФОАМ 09 грудня 2019 року подано заперечення на акт.

Рішенням залишено висновки акту перевірки без змін, а заперечення без задоволення.

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.12.2019 № 00001940502.

Окрім цього ТОВ СКАЙФОАМ сплачено суму грошового зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2019 № 00001940502 в частині, а саме на суму 391041,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 5178 від 08.01.2020.

Інша частина податкового повідомлення-рішення позивачем оскаржена до Харківського окружного адміністративного суду.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.03.2020 у справі № 520/179/20 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СКАЙФОАМ (61020, м. Харків, шосе Григорівське,88, код ЄДРПОУ 39188901) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська,46, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено.

Скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 21.12.2019 року №00001940502 за платежем податок на прибуток приватних підприємств, яке винесено відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙФОАМ" в частині донарахування 78552,06 грн. з яких податкового зобов`язання в розмірі 52368 грн. та штрафної санкції в розмірі 26184,06 грн.

При цьому, відповідачем прийнято податкову вимогу від 24.01.2020 року № 2295-56, згідно якої станом на 23.01.2020 сума податкового боргу платника податків становить 118966,73 грн.

Не погоджуючись з вимогою Товариство з обмеженою відповідальністю "СКАЙФОАМ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом.

Строки сплати податкового зобов`язання встановлені статтею 57 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п. 56.5 ст.56 Податкового кодексу України платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов`язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов`язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

Пунктом 56.15 ст.56 Податкового кодексу України визначено, що скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Згідно п.56.17 ст. 56 Податкового кодексу України, процедура адміністративного оскарження закінчується:

днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк;

днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;

днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;

днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, що оскаржувались.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Згідно ст.21 Податкового кодексу України встановлені обов`язки органів фіскальної служби, серед яких, зокрема є обов`язок дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

З урахуванням положень п. 56.18 ст. 56 ПК України, до дня набрання законної сили судовим рішенням при зверненні платника податку до суду з позовом щодо визнання протиправним рішення контролюючого органу, грошове зобов`язання є неузгодженим.

Відповідно до інформації та даних, що містяться в інтегрованій картці платника податків за 2020 рік, наразі, як і на дату відкриття провадження (17.02.2020), податковий борг у позивача відсутній.

Згідно інтегрованої картки платника та скрін-шот з бази АІС Податковий блок , з якого вбачаються дані про відкликання податкової вимоги від 24.01.2020 № 2295-56. Дата відкликання даної податкової вимоги - 29.01.2020.

Тобто, на дату звернення позивача до суду оскаржувана податкова вимога вже була відкликаною.

Згідно ст. 60 ПК України податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо:

сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення;

контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов`язання або податкову вимогу;

контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов`язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі;

рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі;

рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов`язання, визначена у податковому повідомленні-рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

У випадках, визначених підпунктом 60.1.1 пункту 60.1 цієї статті, податкова вимога вважається відкликаною у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі.

У випадках, визначених підпунктом 60.1.2 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги.

У випадках, визначених підпунктами 60.1.3 і 60.1.5 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов`язання або податкового боргу.

У випадках, визначених підпунктом 60.1.4 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними у день набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Таким чином, під час розгляду справи встановлено відсутність предмету спору у зв`язку із фактичною відсутністю оскаржуваного рішення контролюючого органу.

При цьому, в даному випадку, суд не надає оцінку спірним відносинам, які передували виникненню боргу.

З огляду на встановлені судом обставини, підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Розподіл судових витрат здійснити у відповідності з ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙФОАМ" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 26 червня 2020 року.

Суддя Кухар М.Д.

Дата ухвалення рішення25.06.2020
Оприлюднено30.06.2020
Номер документу90071455
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування податкової вимоги

Судовий реєстр по справі —520/1849/2020

Рішення від 25.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Рішення від 25.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні