Рішення
від 23.06.2020 по справі 440/2686/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2686/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Клочка К.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Вязун К.Ю.,

представника позивача - ОСОБА_3.,

відповідач - Чумак Т.А.

представника відповідача - Пелих О.В.,

представник відповідача - Псьол Є.А.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяни Артурівни про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

27 травня 2020 року ОСОБА_1 (надалі - позивач або ОСОБА_1 ) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (надалі відповідач або ГУ Держгеокадастру у Полтавській області), Державного кадастрового реєстратора відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяни Артурівни про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяни Артурівни від 18.05.2020 № РВ-5301900382020 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру;

- зобов`язати державного кадастрового реєстратора Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяну Артурівну внести відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку згідно заяви ОСОБА_1 (реєстраційний номер ЗВ-9704060422020 ) від 06.05.2020 року.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідач, приймаючи спірне рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, виявив невідповідність поданих документів законодавству, а саме ч.6 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр , Постанови КМУ від 17.12.2012 року №1051 п.111 ч. 2, а саме знаходження земельної ділянки, яка підлягає реєстрації, іншої земельної ділянки або її частини, тому дане рішення вважає протиправним і таким, що підлягає скасування. На думку позивача відповідач повинен був самостійно вирішувати дану проблему.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 червня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/2686/20, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

04 червня 2020 року представник позивача подав клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

09 червня 2020 року ухвалою суду клопотання представника позивача задоволено; суд перейшов до розгляду адміністративної справи № 440/2686/19 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін; призначено по даній справі судове засідання на 10:30 23.06.2020.

17 червня 2020 року до суду надійшов відзив від ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, у якому зазначено, що документи, які стосуються оскаржуваного рішення подані з невідповідністю установленим вимогам, а саме в XSD схемі наявні зауваження щодо валідності електронного документу, також технічна документація із землеустрою не відповідає вимогам законодавства, розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, тобто невідповідність ч. 6 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр . Отже, державний кадастровий реєстратор обрав вірний варіант поведінки з декількох можливих передбачених ст. 24, 27 Закону України Про Державний земельний кадастр відмовивши у внесені відомостей до Державного земельного кадастру. З огляду на вищевикладене ГУ Держгеокадастру в Полтавській області просить у задоволенні позову відмовити повністю.

18 червня 2020 року до суду надійшов відзив від Державного кадастрового реєстратора Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяни Артурівни, у якому зазначено, що прийняте рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру прийнято з огляду на положення ч.6 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр , Постанови КМУ від 17.12.2012 року №1051 п.111 ч. 2, а саме: знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Вказаним рішенням рекомендовано звернутися до проектної організації для усунення зазначених помилок.

У судовому засіданні 23 червня 2020 року представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представники відповідачів та відповідач у судовому засіданні проти позову заперечували, наполягали на відмові у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивачу на праві постійного користування належить земельна ділянка площею 50.0 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Комендантівської сільської ради Кобеляцького району Полтавської області, що підтверджується державним актом на право постійного користування землею серія ПЛ №00183 зареєстрованим за №70 від 10.02.1995 року.

02.07.2019 позивач отримав згоду від ГУ Держгеокадастру у Полтавській області на виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 50.0 га, що знаходиться за межами населених пунктів на території Комендантівської сільської ради Кобеляцького району Полтавської області.

З метою розробки документації із землеустрою позивач звернувся до ФОП ОСОБА_2 , із заявою про виготовлення технічної документації із землеустрою.

На початку 2020 року ОСОБА_1 отримав від розробника технічну документацію із землеустрою для встановлення (відновлення) меж земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Комендантівської сільської ради Кобеляцького району Полтавської області.

06.05.2020 року позивач подав заяву (ЗВ - 97040604220020 ) до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяни Артурівни про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з доданими до неї документами.

18.05.2020 року Державним кадастровим реєстратором Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяною Артурівною винесено рішення № РВ-5301900382020 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, у зв`язку з невідповідністю ч.6 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр , Постанови КМУ від 17.12.2012 року №1051 п.111 ч. 2, а саме знаходження у межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Позивач не погоджуючись з правомірністю відмови, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний земельний кадастр від 07 липня 2011 року №3613 VI (далі - Закон №3613-VI) державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

У відповідності до ч. 5 ст. 5 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із ч. 4 ст. 9 Закону № 3613-VI Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Відповідно до ч. 6,7 ст. 9 Закону № 3613-VI державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.

У відповідності до ч. 4 ст. 24 Закону № 3613-VI для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Відповідно до ч. 5 ст. 24 Закону № 3613-VI державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі Порядок 1051).

Згідно до п. 67 Порядку внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України Про Державний земельний кадастр .

Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам:

текст документів має бути написаний розбірливо;

документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

документи мають відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр та цього Порядку.

Відповідно до частини шостої статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Зміна найменування акціонерного товариства у зв`язку із зміною типу акціонерного товариства або перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у державній реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до п. 70 вказаного порядку державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє: 1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; 2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; 3) розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень; 4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

У відповідності до п. 107 Порядку 1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

Відповідно до пп.1 п. 109 Порядку 1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.

Згідно п. 111. Порядку 1051 державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:

- відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;

- електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку;

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій:

- здійснює державну реєстрацію земельної ділянки;

- за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці;

- відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки);

- робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку;

- приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70,73, 77-85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 цього пункту;

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

З аналізу наведених норм суд дійшов висновку, що Законом № 3613-VII та Порядком № 1051 чітко визначено підстави та порядок прийняття Державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, за результатом розгляду заяви, поданої позивачем, слугувала невідповідність документів вимогам ч.6 ст.24 Закону України Про Державний земельний кадастр , Постанови КМУ від 17.12.2012 року №1051 п.111 ч. 2, а саме: знаходження у межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Відповідно до протоколу № ПП-5300975072020 від 18.05.2020 року зазначено про невідповідність даних електронного документу, а саме: невідповідність даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним індексних кадастрових карт (планів), відомостям про інші об`єкти Державного земельного кадастру, їх кількісним, якісним характеристикам та відомостям про значення оцінки земельної ділянки. Державний кадастровий реєстратор Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяна Артурівна рекомендувала позивачу звернутися до проектної організації для усунення зазначених помилок.

Згідно відомостей Державного земельного кадастру, взятих з Публічної кадастрової карти України, земельна ділянка, яку бажає зареєструвати позивач (координати її поворотних точок) накладається на суміжні земельні ділянки: 5321883800:00:009:0025, 5321883800:00:009:0022, 5321883800:00:009:0023, 5321883800:00:009:0116, 5321883800:00:009:0139, 5321883800:00:009:0024, 5321883800:00:009:0118, 5321883800:00:009:0026, 5321883800:00:009:0134, 5321883800:009:0119.

Як встановлено судом, з метою усунення зазначеної проблеми Державним кадастровим реєстратором Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області було направлено листи кожному власнику суміжної земельної ділянки за місцем проживання з описання проблеми. Станом на 12.06.2020 року жоден з власників даних земельних ділянок не звернувся за рекомендаціями до Відділу Кобеляцького району Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області щодо подальших дій, роз`яснень чи можливих шляхів виправлення помилок.

Таким чином, подані позивачем документи не відповідають вимогам пункту 67 Порядку №1051 та частини 6 статті 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , що згідно пункту 111 Порядку 1051 є підставою для відмови у державній реєстрації земельної ділянки.

За викладених обставин, рішення по суті звернення прийняте суб`єктом владних повноважень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

З огляду на висновки суду про правомірність оскаржуваного рішення підстави для зобов`язання відповідача внести відомості про земельну ділянку позивача до Державного земельного кадастру відсутні.

Відтак, позов не підлягає задоволенню.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного та керуючись статтями 2, 3, 6 - 10, 72 - 77, 90, 241 - 246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Кобеляцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області Чумак Тетяна Артурівна (вул. Дніпровська, 18, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200), Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, Полтавська область, 36039) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03 жовтня 2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 30 червня 2020 року.

Суддя К.І. Клочко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2020
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90085192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/2686/20

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні